Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Basten vergelijkt aanstelling Farioli bij Ajax met periode van Mislintat

Laatste update:

Marco van Basten is nog altijd niet razend enthousiast over Ajax' keuze om Francesco Farioli aan te stellen als nieuwe hoofdtrainer. De voormalig topspits noemt de aanstelling van de Italiaan bij het Ziggo Sport-programma Rondo 'een groot risico', al geeft hij toe over weinig kennis over Farioli te beschikken.

"Ik vind dat er een groot risico wordt genomen door Ajax", vertelt Van Basten nadat hij heeft laten blijken niet ruimschoots bekend te zijn met de carrière van de nieuwbakken Ajax-trainer. "Ik weet niet waar de keuze op gebaseerd is, daar zullen ze ongetwijfeld hun argumenten voor hebben."

"Het is niet een trainer waarvan je zegt: 'Dat heeft hij daar gepresteerd.'", vervolgt de drievoudig Ballon d'Or- winnaar zijn betoog. "Het is niet een trainer met een al lange loopbaan. Hij komt voor een best ingewikkeld probleem te staan bij Ajax."

"In mijn optiek wordt daar wel ervaring voor gevraagd. In ieder geval vaardigheid, kundigheid. Ik hoop dat ze (Marijn Beuker en Alex Kroes, red.) gelijk hebben, maar niemand kan het nu met zekerheid zeggen. Zeker niet."

"Zo is het ook een beetje gegaan met Mislintat", refereert Van Basten aan de voormalig directeur voetbalzaken van Ajax. "Want ook daar wist je niet precies hoe het zat."

"En je hoopt maar dat dat soort mensen uiteindelijk goede beslissingen maken. Wij zijn geen profs die zich bezighouden met het aan- en verkoopbeleid van spelers, trainers, scouts en alles. Deze man (Farioli, red.) ken ik niet, dus ik kan daar niet veel over zeggen."

"We kunnen niet zeggen dat het een slechte keuze is, want we weten het allemaal niet. Zij (Beuker en Kroes, red.) zullen hun argumenten hebben", besluit Van Basten.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft dus helemaal niets gezegd. Wederom.
‘Ik snap er niks van.’ ‘Zij zullen wel hun redenen hebben.’ Chapeau!

27 mei 2024 om 21:50

Dan te bedenken dat hij hiervoor betaald krijgt. Voelt bijna een beetje als stelen...

27 mei 2024 om 22:33

"al geeft hij toe over weinig Farioli-kennis te beschikken." We zijn weer een week verder maar Marco heeft nog geen tijd gehad om zich in te lezen en zich te verdiepen in de trainer Farioli .... Hij levert op zijn vakgebied als analist dezelfde wanprestatie als Steijn en Schip op hun vakgebied

27 mei 2024 om 22:52

Op trainersgebied was het niet veel beter… legendarische voetballer maar daar had het wel bij kunnen blijven

27 mei 2024 om 22:54

Was een geweldige voetballer maar trainer en analist valt toch vies tegen. Hoe ging dat toen hij zelf bij ajax werd aan gesteld had hij toen wel enige ervaring? 0,0 en kijk wat hij er van gebakken heeft ook 0,0.

27 mei 2024 om 23:09

Ik snap sowieso niet waarom van Basten nog relevant is in het wereldje. Gefaald als trainer en bestuurder en verder een best zure man ook. Hij had minstens de wikipedia pagina van deze man er bij kunnen pakken. Dat ie Mislintat niet kende is ook zo iets, dat was één van de bekendere TD's van Europa qua profiel en CV.

27 mei 2024 om 23:26

Misschien omdat hij 3 Gouden Ballen heeft, het Nederlands Elftal naar de enige titel in de historie heeft geschoten en eventueel ook omdat hij met misschien een Van Hanegem de grootste levende legende is Bongiorno. Cruijff was "in zekere zin onsterfelijk", Van Basten zit daar in het buitenland ook heel dicht tegenaan maar als hij kritisch is op passanten dan krijgen we dat geblaat dat hij een pannenkoek is die irrelevant is geworden. Dat hij anders denkt betekent niet dat hij per se verkeerd denkt.

27 mei 2024 om 23:46

Het is een nogal ongefundeerde mening als je zegt dat het veel risico is als je niet veel weet over het onderwerp, in dit geval de nieuwe coach van Ajax

28 mei 2024 om 00:00

Van Basten weet veel over Ajax, wat de filosofie is en wat de club uit wil stralen en nodig heeft. Van Basten weet niets over Farioli omdat Farioli niets met Ajax heeft gehad in het verleden of over die ervaringsfeskundigheid beschikt als een Van Basten wel beschikt. En dat maakt een keuze voor Farioli in de ogen van Van Basten risicovol en eigenlijk begrijp ik dat wel.

28 mei 2024 om 00:34

@summerof69: met inlezen kom je er niet. Ik heb me wat ingelezen over die man en snap daarom al die positieviteit niet. Maar ik heb zijn teams niet wekelijks niet spelen de afgelopen 4 jaar dus snap dat mijn mening er niet toe doet met alleen maar inlezen

28 mei 2024 om 00:57

Pannekoek en van Basten blijft natuurlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat weet jij ook😄

28 mei 2024 om 07:03

Nou daar hebben we in zijn tijd als trainer/td bar weinig van gemerkt. Het is natuurlijk echt totale waanzin, day iemand relevent is omdat hij een paar gouden ballen heeft gewonnen. Ze moeten daar zitten als ze inhoudelijk iets kunnen en willen bijdragen. Meneer kijkt niet tot nauwelijks voetbal, dit geeft hij zelf toe. Dan heb je daar gewoon niets te zoeken. Helemaal prima, want zo belangrijk os dat spelletje ook niet en er zijn tal van andere leuke interessante dingen die je op kunt pakken.

Als je simpel de stukken van VI pro leest, artikel uit het AD krijg je al best een redelijk beeld van de man. Daaruit kan je alleen al concluderen dat hij een 100x zo’n goede trainer is als Van Basten of De Boer. Om maar iemand te noemen die niet als risico was weg gezet maar letterlijk overal hopeloos is gefaald

28 mei 2024 om 07:05

De beste man riep gvd dat we door moesten gaan met Van t Schip he. Echt als er 1 heeft aangetoond afgelopen half jaar ongeschikt te zijn als trainer is John het wel, maar nee Farioli is een risico. Echt onze xenofobe achterban moet echt eens een toontje lager gaan zingen

28 mei 2024 om 07:11

Het is toch ook een risico. Ajax heeft enorme problemen en dan wordt er een relatief onervaren coach aangesteld. En het is ook niet de rustigste omgeving waar in hij zn weg moet vinden. En hij spreekt de taal niet dus hij zal ook vaak verrast worden. Stel hij is een goede trainer, zal best, dan nog is de kans dat hij slaagt klein door de beginsituatie en de onrust in de organisatie. Ik snap Van Basten wel.

28 mei 2024 om 08:34

@myvision, dit is dus onzin. Hij mag best kritisch zijn, maar dan moet het wel gefundeerde kritiek zijn. Nu geeft van Basten zelf toe dat hij zich niet verdiept heeft in deze man, uit zijn besrgumentatie blijkt ook nog eens dat hij zich niet verdiept heeft in het proces en vervolgens op onderbuik gevoel iets roept. Dat is geen analist en is exact hetzelfde als dat Valentijn Driessen bij al die tafels doet. Een analist is wat ze bij Vi, Pantelic podcast en meer van dat soort gremia gedaan hebben. Op welke manier spelen zijn teams, wat vinden voetballer die onder hen getraind hebben van hem, wat zijn, zijn sterke punten en wat is minder. Bij Ajax zijn ze nog wat verder gegaan en zelfs trainingen gaan bekijken. In niets lijkt dit op gelijk aan de keuze van Mislintat destijds.

28 mei 2024 om 08:39

@Beebo, juist niet. Hij worst breed gedekt binnen Ajax (net zo als Ten Hag), hij mocht wat meer eigen mensen meenemen (zodat de situatie Bosz voorkomen zou worden) en dat hij geen Nederlands spreekt is juist een voordeel. Media hebben er minder vat op omdat hij het toch niet begrijpt. Voor mijn gevoel zit Ajax juist in een stuk rustiger vaarwater en staan technisch de neuzen allemaal dezelfde kant op waardoor ze echt werken volgens plan en ergens naartoe. Dat Van Wijk en van Praag zichzelf nog even belachelijk maakten tijdens de BAvA moeten ze zelf weten, maar die zijn voorafgaand aan de BAvA flink op hun nimmer gezet en weten precies waar ze staan. En dat is verre van boven op de berg. Op het veld moeten die rookwolken nog optrekken, maar de randvoorwaarden om te bouwen lijken voor het eerst in lange tijd aanwezig.

27 mei 2024 om 22:25

Ook al vind ik het een risico om een trainer te nemen met weinig ervaring. Dan moet hij zeker een kans kunnen krijgen.

27 mei 2024 om 22:53

Iedere trainer is een risico, alsof ervaren trainers nooit falen. Daar kom je vaak ook niet verder mee. Idem met mensen die meer ajax dna willen hebben, dat hebben we ook weer gezien met heitinga en vh schip.

27 mei 2024 om 22:59

Een meer ervaren trainer a la De Boer, Jans, Dick Schreuder, Jansen, of zelfs Ten Cate (welja waarom ook niet) is volgens sommigen een soort zekerheidje ofzo, maar dat slaat natuurlijk nergens op.

28 mei 2024 om 08:17

Natuurlijk is een ervaren trainer ook geen zekerheid. Maar het gaat erom om de risico’s en onzekerheden te minimaliseren. Daarom is bij een ervaren trainer die zich al heeft bewezen de kans op succes groter. Waarom denk je dat Ancelotti trainer is bij Real en Guardiola bij City? Omdat ze veel ervaring hebben en bewezen succesvol zijn.

28 mei 2024 om 08:49

@BurdyM, guardiola had lekker veel ervaring toen hij begon bij Barca. Of Ten Hag, die had lekker veel ervaring toen hij begon bij Ajax. Van Gaal superveel ervaring, Cruijff immens veel ervaring. Nee die waren gewoon goed. Jol had verschrikkelijk veel ervaring toen hij bij Ajax aan de slag ging. Steijn ook, Ten Cate ook. Maar het waren relatieve rookies als de Boer en Ten Hag die kampioenschappen behaalde bij Ajax. Van ruim in de 20 naar dik in de 30 kampioenschappen onder de boer en Ten hag. Ervaring is een vals gevoel van zekerheid, want alleen zeer specifieke ervaring in soort gelijke gevallen helpt je verder. Alleen zo wordt niet gekeken naar ervaring bij voetbaltrainers. Nee zoveel clubs in die competities en zoveel prijzen dus ervaring dus geen gok. Onzin, bij PSV werken is al heel iets anders dan bij Ajax. PSG is niet hetzelfde als Man united enz. Enz. Terwijl.zaken als visie, trainingsmethodieken en raken van spelers bij alle clubs belangrijk zijn, toch kijken we eerder naar ervaring dan dat soort zaken. Alsof ervaring een vervanging is voor kwaliteit. Nu zeg ik niet dat Farioli voor kwaliteit staat, wel is duidelijk dat Ajax een keer naar dat soort zaken heeft gekeken en dat voorrang heeft gegeven op ervaring.

27 mei 2024 om 22:29

“Deze man ken ik niet, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen…..”
Nou, hou je mond dan ook!

27 mei 2024 om 22:38

Ik begin Van Basten steeds meer van het niveautje Johan Derksen te vinden, wellicht dat ik zelfs Derksen hiermee te kort doet. Alles wat buitenlands is en niet Ajacied hoeft deze Marco niets van.

28 mei 2024 om 13:08

Inderdaad. Van Basten blijft gewoon de pannenkoek van Ajax. Als trainer snapte hij het al niet en nu gaat hij mensen al afserveren zonder hen te kennen…

Van Basten zei hier niks geks hoor.

27 mei 2024 om 22:09

Mooi beroep man dat analist zijn. Heel veel geluid maken met lange zinnen, en onderaan de streep uiteindelijk niets zeggen. Maar eind van de uitzending staan er gewoon weer een paar ruggen bijgeschreven vanuit ziggo

27 mei 2024 om 22:11

Dit zou jij omschrijven als "niks geks", serieus? Je kunt zo bij Ziggo beginnen denk ik. Wat een slap gelul dit verhaal wederom zeg, Van Basten zegt echt 0,0 inhoudelijks. Dit is werkelijk beschamend dat je als dikbetaalde "analist" niet verder komt dan uitspraken als "ik ken hem niet echt", "het is wel een risico" en "ze zullen vast hun redenen hebben"..

27 mei 2024 om 22:37

Hij zegt toch duidelijk dat hij het een risicovolle aanstelling vindt omdat de beste man geen groot track record heeft. Zeker in de situatie waar Ajax nu in zit. Bij Mislintat had iedereen ook vertrouwen. We weten hoe dat afliep. Van Basten had liever meer ervaring willen zien. Lijkt me hele zinnige woorden

27 mei 2024 om 22:46

Het is beschamend dat als analist je beroep is -of dat je daar op zijn minst aardig voor betaald krijgt- je niet in de tussentijd wat research hebt gedaan.

Wat een luiwammes !

27 mei 2024 om 22:48

Hij praat er een hoop omheen inderdaad maar in essentie zegt hij niks. Van Basten -wiens baan het is om voetbal intensief te volgen en daarover te praten op tv- heeft zich namelijk nog altijd niet eens een heel klein beetje verdiept in de trainer Farioli. Gewoon helemaal niet. Vorige week kende hij hem niet, nu nog altijd niet en over twee weken alsnog niet. Dan neem je je vak simpelweg niet serieus, dat lijkt me vrij duidelijk. Alleen maar roepen "hij is relatief jong/onervaren, dus het is risicovol" is een beetje zinloos als je geen enkel idee hebt over zijn visie, spelwijze, karakter, etc. Er zijn genoeg onervaren trainers die het goed hebben gedaan (denk ook aan De Boer eerste periode, maar ook aan Slot, Ten Hag, etc.) en ook vice versa: ervaren trainers die hopeloos gefaald hebben. Nu een ervaren oude rot aanstellen biedt eveneens geen garantie op succes. Als het zo zwart/wit was zou iedere club toch altijd alleen voor de meest ervaren trainer gaan, zo simpel werkt het nou eenmaal niet.

27 mei 2024 om 23:12

Jij maakt een foutje Sanderr. Van Basten zn baan is helemaal niet om voetbal intensief te volgen om daar vervolgens over te praten. Van Basten wordt gevraagd en dus betaalt omdat hij Van Basten is. Er zijn een paar legends die het voetbal niet hoeven te volgen, het voetbal volgt hen en op voetbalgebied is Van Basten zeker zo'n iemand. In Nederland stond alleen Cruijff daar nog boven.

En verder hoef je het niet eens te zijn met een Van Basten maar zulke gasten hun functie is een beetje peetvader zijn van Ajax. Cruijff had dat ook, die is uiteindelijk natuurlijk ook vol er ingegaan met de Fluwelen Revolutie maar de 20-25 jaar daar voor gooide hij ook alleen maar zn ongezouten mening in De Telegraaf. En dat is de functie van spelers die eigenlijk nog groter dan de club zijn geweest.

27 mei 2024 om 23:13

Ik begrijp heel goed dat veel Ajacieden hoopvol zijn en positief gestemd, zou ik bij mijn eigen club hetzelfde hebben. Maar het niet aanstellen van de juiste technische mensen hebben bij Ajax catastrofale gevolgen gehad. Onervaren mensen voor topvoetbal. Deze Italiaan heeft die ervaring ook niet, waarschijnlijk wel de kennis en inzichten, anders stellen ze hem niet aan, maar hoe gaat hij zich staande houden bij tegenslag, bij de reacties van de supporters als het weer mis gaat. Dan moet je stevig op je benen staan. Dat staat niet op zijn cv. Dus ik vind het ook een zeer gewaagde aanstelling, ervaring is niet altijd een pre, maar in de situatie waar Ajax zich in bevind waarschijnlijk wel. En dat is wat van Basten min of meer ook zegt, hij maakt zich zorgen. Dat je dan een technische inhoudelijke reactie wil, tja, Ziggo vind dit schijnbaar voldoende, want dat is zijn werkgever en ik denk dat van Basten in dit geval ook als liefhebber reageert.

27 mei 2024 om 23:21

Precies Romarky: ik ben best positief gestemd over Farioli maar Van Basten zegt helemaal niets geks. Het is dan ook sinds het hele pannenkoek debacle, en dat is al best lang, een goede gewoonte om één van de beste spelers die we ooit hadden af te zeiken omdat we hem kunnen afzeiken. Ik denk dat dat vooral een Nederlandse traditie is overigens.

27 mei 2024 om 23:28

Ik heb het nooit begrepen, we kijken wel met zijn allen naar de familie snor en Gijp die dikker betaald krijgen dan van Basten. Natuurlijk komt hij soms wat zuur over, zo positief was hij dit jaar ook niet over mijn clubbie, maar wat jij zegt, het is een icoon, net zoals van Hanegem. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ze zeker niet af te zeiken.

27 mei 2024 om 23:35

Precies dat. En zoals een journalist "de waakhond van de maatschappij" wordt genoemd, zijn een Van Basten en Van Hanegem de waakhonden van Ajax, Feyenoord en de Nederlandse voetbalcultuur. Als zulke gasten niet meer aan het woord laat of ze zelfs als "niet relevant" bestempelt, dan krijg je juist dat idioten als Mislintat ongecontroleerd een klassieke topclub de vernieling in kan helpen.

27 mei 2024 om 23:49

Welke trainer bij Ajax met veel ervaring is succesvol geweest? Zelfs een van Gaal had volgens mij niet zoveel ervaring toen hij begon

28 mei 2024 om 00:04

Van Gaal was 3 jaar assistent bij Ajax voordat hij hoofdcoach werd en heeft er zelfs gevoetbald. Het gaat Van Basten natuurlijk vooral over de kennis van de club Ajax van de onbekende buitenlandse hoofdcoach.

28 mei 2024 om 09:17

Van Basten trekt iemand in twijfel zonder hem te kennen en trekt een vergelijking met Mislintat, die wel een track record al had maar die duidelijk is mislukt. Vergelijking gaat op geen enkele manier op. Je verhaal over Van Basten als een soort goddelijk figuur heeft helemaal niks te maken met hem als Analist want daar laat hij het hier dubbel en dwars afweten.

28 mei 2024 om 13:57

Van Gaal heeft 1 jaar meegetraind met Ajax, volgens mij nooit in een wedstrijd gespeeld, ik heb 40 jaar kennis van de club Ajax, ben ik dan een betere coach dan onze nieuwe Italiaanse vriend, ? ;-)

27 mei 2024 om 22:25

Nee, klopt, hij zei eigenlijk helemaal niets. Hij laat eens te meer merken dat hij a lang niet meer weet wat er op de velden gebeurt, hij zit daar net als sommige andere collega's alleen maar vanwege zijn naam.

27 mei 2024 om 22:36

Ben ik het mee eens ja. Het enige wat hij zegt is dat hij in de huidige situatie van Ajax het persoolijk heel belangrijk zou vinden dat er een trainer komt die veel ervaring heeft. En daar valt best wat voor te zeggen.Betekent overigens bij lange na niet dat dit een slechte keuze hoeft te zijn, wat ik overigens ook niet denk. En zijn uitspraak over vaardigheid/kundigheid is ook wat raar aangezien hij Farioli totaal niet kent. Ik overigens ook niet, daar niet van. Maar ik snap zijn uitspraak over dat hij denkt dat het een groter risico is wegens zijn gebrek aan ervaring ook wel. Zou ik hetzelfde vinden als Priske bij Feyenoord zou worden aangesteld, ondanks dat ik dat een prima keuze zou vinden. Wel een iets andere situatie natuurlijk

27 mei 2024 om 22:58

Precies maar welke vaardigheid/kundigheid had san marco als trainer ook helemaal niks. Zelfde als hij loopt te zeiken over dure aankopen. Was toen niet sulejmani zijn aankoop van 16 mil die geflopt is? Maar nu hij zelf alleen maar een mening hoeft te delen op tv is alles slechter

27 mei 2024 om 23:16

Marco van Basten zal de eerste zijn die aangeeft dat hij geen geweldige trainer is geweest want dat heb ik hem in zoveel podcasts etc zelf horen zeggen. Van Basten was als speler te goed om middelmaat iets bij te kunnen brengen omdat laatstgenoemden altijd 2-3 stappen achterlopen op de denkwijze van Van Basten.

27 mei 2024 om 23:45

Ergo: hij kan het niet goed uitleggen, omdat hij (1.) het inlevingsvermogen mist en (2.) de communicatieve vaardigheden mist.
Ik vraag me ook af of hij de bevlogenheid (nog) heeft om het voetbal te volgen. Anders begrijp ik niet dat je een week na dato niet wat informatie heb ingewonnen van de nieuwe trainer van je club, terwijl je weet dat je er om bevraagd wordt.

27 mei 2024 om 23:14

Klopt; hij zei zelfs helemaal niks eigenlijk. Je weet het niet, je hoopt dat het goed uitpakt maar het kan ook slecht uitpakken.

Inderdaad we moeten het afwachten en zullen het wel zien.
Belangrijk is dat hij vanuit de organisatie wordt gesteund en begeleid. Voor de rest lijkt het me een trainer die er de volle 100% voor gaat en er boven op zit. Wel.een verschil met de laatste drie trainers .

Ze nemen anders met hem minder risico dan als ze voor de Boer of Jonk gaan en al helemaal minder risico dan met Schreuder. Marco komt weer aan met het... ze moeten Ajax DNA hebben en ze moeten ervaring hebben, nou dat hadden Michels en van Gaal ook niet... en dat ging toch ook redelijk geloof ik...

28 mei 2024 om 08:23

Waarom nemen ze met hem minder risico ? Een de Boer en Jonk kennen de competitie en de club. Zij hebben dus al wel een voordeel.

Geef hem nou gewoon is de kans

28 mei 2024 om 08:25

De kans moet hij zeker krijgen. Maar in heel veel programma's en ook op voetbalzone wordt over hem gesproken en geschreven. Moeten we dit dan niet meer doen totdat hij het heeft laten zien ?

Dus ook geen vooruitblikken en voorspellingen meer? Alleen maar praten over wat er gebeurd is?

Je kan je gewoon inlezen hoe ze te werk zijn gegaan. Is gewoon omschreven in meerdere artikelen. Itt Mislintat die via een headhunter kwam en naar voren werd geduwe door Hendriks. Maar Marco mag blijven blaten. Talentloze presentator grijpt ook nooit in, terwijl er valse info wordt verspreid. Allemaal prima, blijkbaar

27 mei 2024 om 22:20

ik ben het niet met je eens dat het een talentloze presentator is. Dat hij niet de meest kritische interviewer is, dat wel.

27 mei 2024 om 22:25

Hij is een hele goede commentator imo. Presenteren kan hij echt niet. Gesprekken ontaarden daar altijd totaal. 4 mannen die door elkaar heen bleren, langs elkaar heen praten.

27 mei 2024 om 22:33

Als commentator misschien wel de beste van Nederland (naar mijn mening wel althans). Maar presenteren / een talkshow leiden is toch een hele andere tak van sport zo blijkt.

27 mei 2024 om 22:55

Ik vind hem wel prettig als gespreksleider. Hij snijdt een onderwerp aan en vervolgens praten een aantal grootheden als spelers erover. Inderdaad geen kritische interviewer, maar hij zit niet bij Nieuwsuur.

28 mei 2024 om 00:19

Je doet Wytse zwaar te kort. Aan alles zie je bij hem het respect en ontzag richtig de legends die daar wekelijks langskomen. Hij doet wat hij moet doen; de gasten lekker laten lullen, klopt hij is niet kritisch maar dat heeft mij nooit gestoord. Altijd een goede chemie aan tafel bij Rondo.

Ik begrijp Marco van Basten nooit zo goed... Vind hem altijd maar over komen als een anre man zonder charisma.. rancuneus, negatief en heeft nooit een goed onderbouwde mening. Hij praat maar een beetje van afstand en durft zelf niet in te stappen bij Ajax. Ik snap het ook wel, mist ook alle kwaliteiten die horen bij een directeur , manager of analist. Als veldtrainer kan hij misschien nog wel wat brengen.

Pff die gast die wsl naar Feyenoord gaat schrijven ze al helemaal de hemel in en deze Italiaan schrijven ze zonder iets te weten al helemaal af.wtf!

27 mei 2024 om 22:23

ja dat is altijd een beetje vervelend aan media, nu kunnen de lezers/luisteraars of wat dan ook niet hun eigen mening maken. Ze zijn al beinvloed door gelul van de journalisten en analisten.
terwijl het huidige seizoen nog niet eens is afgelopen.

gewoon rustig afwachten en na een aantal wedstrijden kijken we waar alles en iedereen staat.

Alle beschikbare opties zijn gokjes. Een Pascal Jansen of Frank de Boer zouden dat ook zijn.
De meeste garantie op succes zou je hebben met Arne Slot of Erik ten Hag. Die zijn niet beschikbaar. De kans zou ook redelijk groot zijn met Peter Bosz en Louis van Gaal. Ook niet beschikbaar.

Ieder programma heeft, normaal gesproken, een redactie. Je zou denken dat de redactie van Rondo een aantal gespreksonderwerpen selecteert en de juiste gasten uitnodigt. De presentator stelt dan vraagjes aan deze gasten. Wie vond het in godsnaam een goed idee om tegenover Van Basten weer over Fariolo te beginnen...

"Ik ken hem niet. Dus ik kan er niets over zeggen."

Man man man.

Je bent analist, hebt een week de tijd, zit bij de hoofdsponsor van Ajax aan tafel en je komt niet verder dan "ik ken hem niet zo goed maar het is een risico" Kon ik me centen maar zo makkelijk verdienen.

Ik begrijp Van Basten wel. Farioli is een (relatief) onbekende, jonge en onervaren trainer. Ajax neemt hiermee een groot risico na alle mislukte trainers na Ten Hag.

27 mei 2024 om 22:30

of juist niet? het is wat anders...
schreuder, steijn en van het schip waren allemaal ervaren trainers... bakte er weinig van.
nu dus over een andere boeg, een voetbalgek met een andere/nieuwe visie.

27 mei 2024 om 22:59

Je noemt matige trainers. Met een Bosz of Slot weet je wat je in huis haalt en is het risico dat het mislukt veel minder. Ik weet het. Bosz en Slot zijn niet beschikbaar maar er zijn meer ervaren trainers waarmee je minder risico loopt. Als Farioli straks 3 keer achter elkaar niet wint wordt hij afgebrand. Zo werkt het nu eenmaal. Alles valt of staat met de resultaten.

27 mei 2024 om 22:57

Ten hag zelf was net zo'n groot risico toch? Iedere haalbare trainer is een risico. Of die nu nederlands, oud ajacied of ervaren of wat dan ook is.

27 mei 2024 om 23:55

Een van Gaal was zelfs een risico in het begin van zijn carrière.

In de rol van gast aan een voetbaltafel je eigen gebrek aan kennis gebruiken om een weloverwogen besluit van eindverantwoordelijken af te branden, hmmm. Daar mag wel iets van gezegd worden. Marco snapt waarschijnlijk ook niet waarom Ajax niet gewoon Klopp heeft genomen, die heeft toch veel meer ervaring?
Recht van spreken hierover had hij vorig jaar gehad, toen Bosz als oud Ajax trainer in de markt was en graag wilde. De beleidmakers van toen zijn hopeloos de fout ingegaan door ongefundeerd willekeurige mensen aan te trekken op allerlei posities. Nu zit er een team van mensen met een duidelijke visie die nauwkeurig te werk zijn gegaan en ja, nu moet er gekeken worden of dat inderdaad succesvol kan worden. Laat dat dan gewoon even gebeuren en trek je conclusie over een maand of 9...

Waarom lees je je niet even in? Er zijn inmiddels zoveel analyses beschikbaar, ook in podcastvorm, je hoeft zo weinig moeite te doen om ff wat meer info te krijgen over deze trainer... ongelofelijk.

De vreemdste zin vind ik nog: ""zo is het ook een beetje gegaan met Mislintat" (..) "want ook daar wist je niet precies hoe het zat."

Hoe WAT zat? Wat bedoel je? Hoe de spelers toen werden gescout? Hoe men nu bij Farioli is uitgekomen? Wat bedoelt van Basten hier?

Zucht....

hij zegt heel veel zonder eigenlijk wat te zeggen. Helaas voor Marco gebeurt hem dat vaker. Je bent verdorie analist maar een beetje vooronderzoek doen naar de potentiele trainers van Ajax is blijkbaar niet in hem opgekomen.

Hij staat daarentegen wel vooraan in de rij om commentaar te geven op Farioli's aanstelling. Iets met de beste stuurlui staan aan wal. Al denk ik dat Ajax niet te klagen heeft dat MvB geen rol binnen de club heeft. Tenminste niet op strategische of operationele plekken.

Het wordt toch steeds genanter met Marco. In plaats van dat je gewoon onderzoek doet en je twijfels beargumenteerd zit hij daar puur door zijn status. Ben geen ego tripper maar ik weet zeker dat je meer aan mij hebt dan marco aan tafel vwb nieuwe trainers en spelers. Genant

Wat had van Basten gepresteerd dat hij bondscoach werd?

27 mei 2024 om 23:39

Geen idee. Maar ik heb wel de mooiste poule fase van NL gezien tijdens een EK toen hij bondscoach was , dus daar ben ik de aansteller nog steeds dankbaar voor.

28 mei 2024 om 07:21

Het viel allemaal net de goeie kant op, tegen Frankrijk bv had je ook gewoon 2-0 achter kunnen staan,

Ik ben geloof ik zo een beetje de enige hier die Van Basten een verademing vind 😂
Hij zegt toch gewoon eerlijk dat hij geen idee heeft of dit een goede keus is. Wie weet dat wel dan?
Je neemt weer een gigantische gok zoals je die ook met Mislintat nam. Je kan beter voor iets meer zekerheid kiezen bedoeld ie.
Zij zullen wel hun redenen hebben is een prima uitspraak als je het mij vraagt. Ook ik als buitenstaander ga ervan uit dat de Ajax directie zo zijn redenen hebben dat dit dé trainer is voor Ajax, net zoals ze dachten dat Mislintat dé TD moest worden.

Alleen goed… vertel mij die redenen eens bij zowel Mislintat of deze Italiaanse schoonheid? Ik weet het niet… we zien t wel weer?

27 mei 2024 om 23:57

Ajax heeft succes gehad met het aanstellen van coaches met weinig ervaring. Van Gaal, Ten Hag, dus in theorie zou dit geen slechte aanstelling zijn

En als er dan eindelijk beetje tegengas komt van gullit wie er dan moet komen; ja weet ik niet ben geen bestuurder bij ajax.
Zo makkelijk. Met van basten aan tafel volgend jaar haak ik af

Ach ja het was ook een risico van Basten aan te stellen als trainer toendertijd, dus wat dat betreft zijn ze wel wat gewend bij Ajax 😀

Heb je de garantie met ervaren trainer wel dan. Wat een zure man wordt van Baten zeg. Gaat het zelf doen of spring bij in een andere functie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren