Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Engeland maakt voorselectie bekend: Marcus Rashford schittert door afwezigheid

Laatste update:

Bondscoach Gareth Southgate heeft 33 spelers opgenomen in zijn Engelse voorselectie voor het EK in Duitsland. Naast Ajax-middenvelder Jordan Henderson schittert ook Manchester United-ster Marcus Rashford door afwezigheid. Southgate moet komende maand nog zeven spelers teleurstellen.

Engeland komt komende zomer uit in Groep C, waarin Denemarken, Servië en Slovenië de tegenstanders zijn. Als nummer vier van de FIFA-wereldranglijst zijn de Engelsen de absolute favoriet in deze poule. Southgate neemt 33 spelers mee tijdens zijn voorbereiding op het EK.

Op 8 juni maakt Southgate zijn definitieve EK-selectie bekend. Henderson en Rashford kunnen het prestigieuze eindtoernooi alvast op hun buik schrijven, daar de Engelse keuzeheer het duo links laat liggen. Henderson koos afgelopen winter juist voor Ajax met het oog op het EK.

Voormalig PSV-huurling Jarrad Branthwaite staat wel op de voorlopige lijst van Southgate. Ook Manchester United-talent Kobbie Mainoo mag dromen van het EK, evenals Crystal Palace-talent Adam Wharton en Liverpool-middenvelder Curtis Jones.

Naast Henderson en Rashford passeert Southgate ook Reece James (Chelsea), Ben Chillwell (Chelsea), Jadon Sancho (Borussia Dortmund) en Raheem Sterling (Chelsea). Arsenal-verdediger Ben White stelt zich onder Southgate niet beschikbaar voor zijn land. Crystal Palace-doelman Sam Johnstone ontbreekt wegens een blessure.

De voorselectie van Engeland:


Keepers: Dean Henderson, Jordan Pickford, Aaron Ramsdale, James Trafford.

Verdedigers: Jarrad Branthwaite, Lewis Dunk, Joe Gomez, Marc Guehi, Ezri Konsa, Harry Maguire, Jarell Quansah, Luke Shaw, John Stones, Kieran Trippier, Kyle Walker.

Middenvelders: Trent Alexander-Arnold, Conor Gallagher, Curtis Jones, Kobbie Mainoo, Declan Rice, Adam Wharton.

Aanvallers: Jude Bellingham, Jarrod Bowen, Eberechi Eze, Phil Foden, Jack Grealish, Anthony Gordon, Harry Kane, James Maddison, Cole Palmer, Bukayo Saka, Ivan Toney, Ollie Watkins.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet zo gek, speelt een dramatisch seizoen en is ook niet bereid om een meter te veel te lopen.

21 mei 2024 om 15:07

Heeft ook concurrentie van palmer saka foden grealish gordon en nog wel een paar andere die hem voor zijn

21 mei 2024 om 15:52

Goede selectie al denk ik wel dat bij veel spelers het aantal wedstrijden dat ze spelen gaat meetellen. Acht ze niet de favoriet, denk dat Frankrijk toch nog iets steker is. Ook Duitsland en Italie schat ik hoger in omdat ze simpelweg ook een betere coach hebben.

21 mei 2024 om 16:02

En ze hebben weer een miserabele keeper, zoals altijd....maar toch...het moment dat Engeland weer een keer wel een prijs wint, komt met zulk talent en omdat het zolang geleden is, statistisch gewoon toe.

21 mei 2024 om 16:19

Rashford heeft van die namen eigenlijk alleen concurrentie van Grealish en Gordon, de rest speelt allemaal liever op rechts omdat het linkspoten zijn. Foden zou overigens een concurrent kunnen zijn, die speelt bij City ook geregeld op links, maar een lastige keuze wordt het sowieso.

Als ik Southgate was zou ik overigens met Bellingham naast Rice gaan spelen en met Foden op 10 waardoor je wel met een echte linksbuiten op links kan spelen en dan had Rashford nog best wel een kansje gemaakt. Eberechi Eze van Crystal Palace was een grotere concurrent van Rashford geweest, die kan prima op linksbuiten en is ook een rechtspoot. Daarnaast is die wel geweldig in vorm dit seizoen. Ik zou misschien zelfs op het WK wel met Eze op linksbuiten spelen en Palmer dan laten rouleren met Foden (voor de 10-positie) en Saka voor de rechtsbuitenpositie.

edit: Ik had helemaal over het hoofd gezien dat TAA bij Engeland vaak op het middenveld speelt; dan moet Bellingham wel op 10 en zal Foden wel op linksbuiten komen te spelen, hoewel ik Foden liever op 10 zou zien dan op links (en dat doet hij zelf denk ik ook liever).

21 mei 2024 om 15:19

Wat een team heeft England. Wat mij betreft de absolute favoriet. Hopelijk weet Southgate wel eindelijk de juiste spelers het veld in te sturen.

21 mei 2024 om 15:21

Dat valt toch allemaal wel mee. Komt niet eens in de buurt bij een Frankrijk als je t mij vraagt. En ik word niet heel enthousiast van Nederland, maar alleen voorin in de basis is er echt meer kwaliteit dan bij Nederland. Op de bank en de andere linies valt t wel mee

21 mei 2024 om 15:25

Frankrijk is goed maar naar mijn mening niet meer zo indrukwekkend als de voorgaande jaren.

Ik verwacht dat de basisopstelling van England als volgt zal zijn: Pickford, Walker, Stones, Maguire, Shaw, Trent, Rice, Bellingham, Palmer, Kane, Foden.

Hun elftal is zo goed bezet dat ze meerdere teams het veld in kunnen sturen zonder te gek veel kwaliteit te verliezen.

21 mei 2024 om 15:25

Het middenveld Trent - Rice - Bellingham is toch veel sterker dan Reinders - Frenkie - Simons?

Alleen de defensie van Nederland is absolute wereldtop.

Engeland heeft absolute wereldtop voorin en op het middenveld. Alleen de centrale verdedigers vallen ietwat tegen en Pickford is ook geen absolute topper.

21 mei 2024 om 15:26

Voor mij is Frankrijk ook de grote favoriet, met daarachter Portugal.

21 mei 2024 om 15:47

Trent - Rice - Jude lijkt mij echter een ongelooflijk slecht gebalanceerde middenveld. Eentje is niet eens een middenvelder. Bellingham eigenlijk ook niet echt. Dan moet Rice zowat alles in zijn eentje doen.

21 mei 2024 om 15:53

Hoezo is Bellingham geen middenvelder? Wat is hij dan een keeper ofzo? Bellingham is een echte box-to-box van origine dat is niet opeens veranderd omdat hij in veel aanvallendere rol speelt bij Real dit seizoen. Rice en Trent in een dubbele pivot met daarvoor Jude, is toch zeer gebalanceerd als je het mij vraagt. Rice die als anker speelt voor de defensie en de ballen moet afpakken, Trent die verdeeld en Jude die moet opduiken in beide boxen.

21 mei 2024 om 15:55

En dat vind je dan een extreem goed elftal? Ik zou sowieso Saka in de basis zetten maar dat ter zijde. Pickford is maar een matige keeper, Walker is te oud, Stones is te beperkt, Mcguire daar lacht elke tegenstander om, Shaw heeft erg slecht seizoen bij Untited. Trent was ook niet top dit seizoen. Bellingham met Foden en Kane gewoon absolute Top maar ja die kunnen het ook niet met zijn drieen doen. Nee Engeland is geen topfavoriet, niveau Nederland alleen hebben zij Foden.

21 mei 2024 om 15:59

Dit is toch een grapje? Niveau Nederland? Het niveau op deze site gaat echt rap achteruit. Engeland heeft gewoon een topelftal, een elftal waar Nederland alleen jaloers naar kan kijken.

21 mei 2024 om 16:00

Rice is ook absoluut top 3 van de wereld op zijn positie, dat kan dan dus prima door als absolute top

21 mei 2024 om 16:08

Niveau Nederland? Dat is wat overdreven.

Bij een gezamelijk elftal kom ik op het volgende:

Doelman: Pickford (zal niet heel veel verschillen met Flekken)

Verdediging: Aké-Van Dijk-Stones-Walker

Middenveld: Rice-Frenkie-Bellingham.

Aanval: Foden-Kane-Saka.

Engeland is in mijn ogen echt duidelijk de sterkere van de twee landen. Al maken ze hun favorietenrol zelden waar.

21 mei 2024 om 16:40

Is die Stones zo goed? Daar zou ik De Ligt gooien maar verder kan ik er geen speld tussen krijgen, behalve dat ik Saka niet heel goed vind, maar onze aanvallers zijn natuurlijk ook zwak, en dat ik Rice en Bellingham wel heel goed vind maar een Reijnders Koopmeiners Xavi Schouten Veerman ook niet gek vind. Je hebt sowieso gelijk dat England sterker is. Ik weet niet of het zoooo veel scheelt. Er zitten hier veel PL geilers zoals Arsenal890 die nog net niet it's coming home kwijlen, uiteindelijk vliegt Engeland er waarschijnlijk weer gewoon uit in een kwart of halve finale. Tenzij Sausgeet opeens wel iets neerzet.

21 mei 2024 om 16:55

Ik vind de Ligt aan de bal vooral veel minder dan Stones. De Ligt of Stones is een kwestie van smaak. Je kan prima de Ligt daar neerzetten en niemand die het gek vindt. De Ligt is wat sterker en agressiever. De de Ligt van Bayern vind ik misschien zelfs beter dan de John Stones bij Engeland. Ik hield er alleen onbewust rekening mee dat de Ligt in Oranje vaak iets minder is dan voor zijn club.

Ik vind persoonlijk het verschil tussen een Schouten, Reijnders, Koopmeiners, Veerman en een Rice en Bellingham wel echt gigantisch. Dat betekent niet dat de Nederlandse spelers slecht zijn, verre van, alleen Rice en Bellingham zijn gewoon héél erg goed. Xavi schat ik qua talent wel als top in, maar die is in het Nederlands elftal veelal heel slecht. Wat ontzettend jammer is.

Saka vind je niet zo goed? Dat vind ik wel opvallend haha. Kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn. Ik ben verre van een PL-fanboy, maar ik vind het verdomd lastig om 3 betere rechtsbuitens in de wereld te noemen. Salah (al is hij heel slecht na de winterstop), Rodrygo (vind hem beter vanaf links), Foden en verder?

21 mei 2024 om 16:58

Stones die al jarenlang geweldig is bij City, net zoals ake. Saka die als beste speler Arsenal terug heeft geschoten als titelkandidaat. Na Salah toch echt de beste rechtsbuiten die er rondloopt.

Serieus? Er zit echt mijlenver verschil tussen Bellingham, Rice en spelers als veerman, Schouten etc.

De PL is de beste competitie ter wereld. Het verschil in topspelers is gigantisch.

21 mei 2024 om 18:09

Ja wacht, ik bedoel niet dat Reijnders en Schouten in de buurt komen van Bellingham en Rice, maar dat ze prima middenvelders zijn en je er samen met Frenkie een prima middenveld mee kan maken, EK waardig. Saka tsja. Dat vind ik een ander verhaal. Leuke speler. Niet zo goed als een Kane en Bellingham op hun posities. De PL is absoluut niet de beste competitie ter wereld, daar gaan we al. City is uitzonderlijk, verder ontstijgt het allemaal absoluut niet andere Europese topclubs. Ze hebben vooral veel geld en weinig klasse of visie. Ja, als ze een buitenlander aanstellen, dan is er her en der wat visie (lees Guardiola of De Zerbi).

21 mei 2024 om 19:04

Heel de PL zit vol met buitenlandse trainers. Meer dan de helft zelfs.
Je mag een voorkeur hebben voor La Liga maar vindt de middenmoot en clubs daaronder niet zo bijzonder. Krijgen te weinig tv geld om een goed elftal neer te zetten. PL is absoluut wel de beste. Everton heeft een veel beter selectie dan Las Palmas als je die met elkaar vergelijkt. En ze zijn beide als 15e geëindigd.

Saka heeft in 3 seizoenen tijd 68 doelpunten en assists gemaakt. Salah is de enige met meer in 3 seizoenen tijd. Whoscored dat stats bijhoud bekroonde Saka onlangs als beste speler van de Pl in het seizoen 23/24 qua gemiddelde score.
Heeft al twee eindrondes gedraaid met Engeland en behaalde halve finales en finale. Die jongen wordt zwaar onderschat en is nog maar 22.

Geen verassing lijkt me.

21 mei 2024 om 15:09

Zijn dromen zijn verast ja. Maar geen verrassing dat hij er niet bij zit nee, speelt een zwak seizoen.

Op basis van wat zou hij er bij moeten zitten dan?

21 mei 2024 om 15:56

Als invaller had hij best nog wat waarde kunnen hebben. Grealish heeft nou ook niet bepaald een goed seizoen met 3 doelpunten uit 36 wedstrijden. Als je achter staat met nog 10 minuten te spelen, dan breng ik liever Rashford dan Grealish. Want die zal ook geen basisplek hebben lijkt me

Wat een luxe dat je iemand als Rashford thuis kan laten maar dan kijk je even naar die lijst geselecteerde aanvallers. Pfff niet normaal gewoon, het is dat Southgate de coach is anders was Engeland voor mij de absolute topfavoriet.
Frankrijk, Engeland Portugal lijken me de 3 top favorieten.

21 mei 2024 om 15:12

Frankrijk heeft dus echt wel een betere selectie dan Engeland hoor. De enige posities waarin Engeland sterker is, is misschien de aanval maar dat maakt een Mbappe wel goed in zijn eentje

21 mei 2024 om 16:34

Dus jij acht Mbappe, zonder Griezmann/Giroud, in z'n eentje in staat om een aanval met Kane, Saka èn Foden te compenseren of eigenhandig een gelijkwaardig niveau te halen tov deze DRIE klasbakken bij elkaar opgeteld? Weer heel erg overdreven dit hoor, nog even en hij kan zelfs op water lopen en ballen het goal inkijken.

21 mei 2024 om 17:12

PFf Anfield wat neem jij die zin serieus. Het was maar een grapje natuurlijk omdat Mbappe zo belangrijk kan zijn in grote wedstrijden

21 mei 2024 om 15:17

Ik vind deze selectie van Engeland echt niet zo geweldig, dat middenveld is los van Rice pure middelmaat, en die verdediging is ook geen wereldklasse.

21 mei 2024 om 15:22

Sinds wanneer is Bellingham middelmaat?

21 mei 2024 om 15:22

Middelmaat is een beetje overdreven mischien. Hangt er ook vanaf of je bijvoorbeeld Bellingham en Palmer als middenvelder rekent.

21 mei 2024 om 15:23

Bellingham is een middenvelder hoor pure middelmaat? yeah right.
Voorhoede Saka, Kane en Foden, middenveld erachter met Rice, Bellingham en Palmer.
Prettige wedstrijd zou ik zeggen.

21 mei 2024 om 15:25

Je kan gewoon met een middenveld Rice-Bellingham-Foden spelen. Of Maddison in plaats van Rice.

Pure middelmaat?

21 mei 2024 om 15:25

Zie nu dat hierboven Bellingham o.a. bij de aanvallers staat. Wat een vaag gedoe, ik reken een 10 gewoon nog altijd als middenvelder.

21 mei 2024 om 15:26

Middenveld pure middelmaat? Rice, Trent en Bellingham zijn wereldklasseDaarnaast zijn Gallagher en Mainoo de lichtpuntjes van beide clubs dit seizoen en worden beide ook echt topspelers! Daarnaast zijn Palmer en Maddison fantastisch op 10

21 mei 2024 om 15:43

Ik zag als middenvelders op de lijst, Rice, Gallagher, Arnold, Wharton, Jones, en Mainoo. Dit vind ik echt geen geweldige lijst, daarop was mijn reactie gebaseerd.

En deze lijst met in combinatie met de lijst verdedigers, vind ik niet denderend. De aanval is pure wereldklasse, maar met alleen een wereldklasse aanval wordt je geen Europees kampioen

21 mei 2024 om 15:51

Dus omdat de FA middenvelders bij de aanvallers zet, zijn die middenvelders plots middelmaat?

21 mei 2024 om 15:31

Ik zou Duitsland ook niet uitsluiten hoor. Beginnen weer in vorm te raken en ook daar staat er een erg sterk elftal

21 mei 2024 om 18:13

Als ik Koeman was had ik Rashford ook thuis gelaten. Die is niet beter dan Gakpo en zo ontzettend lui en uit vorm. Engeland is op papier wel top 3 ja, alleen centraal achterin niet.

Zonde om zo om te gaan met je talent, soms weten spelers niet hoe goed ze zijn en dat ze hier wel meer dankbaarheid voor mogen tonen door alles eruit te halen...

Zijn Bellingham en Maddison geen middenvelders en TAA een verdediger?

21 mei 2024 om 15:11

Klopt, alleen Walker en Trippier zitten er ook bij dus niet gek dat Trent wellicht gezien wordt als middenvelder. Maddison vraag ik me af of hij het gaat halen. Heeft na een goed begin, eigenlijk een best wel matig seizoen gespeeld. Van deze lijst moeten er nog 7 afvallen volgens mij.

21 mei 2024 om 15:11

Gok dat ze aanvallende middenvelders als aanvallers hebben gezet. En TAA speelt volgensmij wel vaker op het middenveld bij Engeland.

21 mei 2024 om 15:27

Taa speelt bij Engeland vaak op het middenveld aangezien Walker 1e keus is op rechtsback. Trent naar Rice, Bellingham ervoor met Foden en Saka op de flanken en dan heb je nog een Palmer, Watkins, Gordon wat je in kan laten vallen. Geweldige selectie.

21 mei 2024 om 16:37

Trent is een linksback met de ziel van een zeer creatieve aanvaller die tot zijn grote ergenis ook nog moet meehelpen met verdedigen... Kan dus prima op een middenveld.

Pfoe wat een voorselectie. De enige zwakkere plek is de beste plek van Oranje; de centrale verdedigers. Verder zie ik eigenlijk alleen maar spelers die bij ons basisklanten zijn.

Nog steeds bijzonder dat tomori genegeerd wordt. Van alle centrale verdedigers is hij toch wel de beste optie. Niet eens mee als wissel.

21 mei 2024 om 15:12

Dat vind ik ook een vreemde keuze, zeker als je ziet wie er wel opgeroepen worden dan vind ik het onbegrijpelijk dat Tomori niet bovenaan de lijst staat. Ik vind dat hij altijd in de basis zou moeten staan naast Stones als we puur naar de kwaliteiten van alle heren kijken.

21 mei 2024 om 15:14

Met Stones, Tomori en White heb je 3 hele goede verdedigers. Blijft bijzonder dat je dan altijd voor Maguire kiest.

21 mei 2024 om 15:57

Ben White wilt niet spelen onder Southgate

21 mei 2024 om 16:00

Wel onder Southgate maar niet onder een van de assistenten volgens mij. Beetje onduidelijk wat er precies aan de hand is. Hoort natuurlijk gewoon bij de selectie te zitten in normale omstandigheden

21 mei 2024 om 16:00

Ja omdat Southgate Maguire kiest boven White.

Pickford-Walker-Maguire-Stones-Shaw-Rice-Trent-Bellingham-Palmer-Foden-Kane.

21 mei 2024 om 15:26

Lol. Saka gaat never nooit banken, mits fit.

21 mei 2024 om 15:27

Je houd mij meningen steeds in de gaten he Glenn....

Ik had niet verwacht van Southgate dat hij zo "hard" kon zijn tegen de spelers die hem in het verleden zo uit de brand geholpen hebben. Het is niet meer dan logisch dat Henderson, Sterling en vooral Rashford er niet bij zijn maar ik had gewoon niet verwacht dat hij deze keuze zou durven maken.

Natuurlijk zou het ridicuul zijn geweest om iemand als Henderson mee te nemen en natuurlijk zijn er veel spelers die een beter seizoen gehad hebben dan Rashford maar ik had niet verwacht dat hij ze thuis zou laten.

Het enige kritiekpuntje wat ik kan hebben is dat ik denk dat Chalobah het verdient om in ieder geval even mee te gaan om af te testen. Sinds zijn terugkeer bij Chelsea in de basis is hij één van de uitblinkers en ik vind dat hij meer heeft laten zien dan Joe Gomez en Lewis Dunk bijvoorbeeld.

21 mei 2024 om 15:18

Geef je wel gelijk over Chalobah ja maar niet alleen hij. Ook een Tomori neem je toch eerder mee dan Joe Gomez

21 mei 2024 om 15:24

Ja inderdaad, maar ik sprak even voor eigen parochie. Tomori speelt wekelijks top bij AC Milan, het lijkt me duidelijk dat de bondscoach geen Serie A wedstrijden kan kijken met zijn huidige zenderpakket.

21 mei 2024 om 15:27

Tomori moest er sowieso bij. Idem dito voor White, maar dat lijkt nog niet gesust, dat relletje...

Verder vind ik de verdedigers niet top. Quansah is leuk, maar nog te vroeg wat mij betreft. Guehi is laatste tijd ook meer geblesseerd geweest dan wat anders.
Gomez heeft het voordeel dat hij overal achterin kan spelen.

21 mei 2024 om 15:35

"as far as I know he is not available to us" zegt Southgate over White. Beetje vreemde gang van zaken dan. Ik kan best begrijpen dat je White overslaat, want met TAA en Walker heb je in mijn optiek gewoon betere opties lopen. Het is alleen weer zo slap dat hij 0,0 effort maakt om even met die jongen in gesprek te komen..

Dit is echt zo'n idiote luxe waar bondscoaches veel te vaak gretig gebruik van maken..

21 mei 2024 om 15:42

Je vergeet alleen dat White centraal ook gewoon ijzersterk is. Die hoor je gewoon naast Stones te zetten. Maar ja Southgate kiest voor Maguire. Tomori is sinds zijn blessure wat uit vorm anders maakte hij ook een goede kans

21 mei 2024 om 15:52

Nee vind ik niet, in principe "hoort" wat mij betreft Stones naast Tomori te staan, als hij besluit om met drie man achterin te spelen dan zou ik zelfs nog eerder Walker daar neer zetten. Volgens mij liep dat vrij goed vorig Ek/wk met Walker op die plek.

Het enige wat bij mij als een paal boven water staat is dat Maguire niet hoort te spelen. De rest van de invulling kun je over praten.

21 mei 2024 om 16:01

Tomori is uit vorm dus die hoort daar in principe niet. Mits in vorm is hij zeker een kanshebber. Maar White verdient het meer.

Over je laatste alinea zijn wij het volledig eens!

21 mei 2024 om 16:04

Joe Gomez kan op alle plekken uit de voeten achterin en heeft dit seizoen veelvuldig op de, bij Engeland toch wat dun bezaaide, linksback positie gespeeld. Dat zal de grootste reden zijn dat hij de voorkeur geniet boven bijvoorbeeld Tomori.

22 mei 2024 om 09:58

Overigens vind ik Trent ook geen betere rechtback dan White hoor. Zegt ook genoeg dat Trent als middenvelder is opgeroepen volgens het overzicht. Die gaat denk ik gewoon naast Rice spelen op het middenveld met Bellingham Saka en Foden ervoor...

White is defensief echt veel beter dan Trent. Trent is dan weer in zijn passing beter. Technisch gezien acht ik ze relatief gelijk. Daarin wordt White nog wel eens onderschat wat mij betreft.

Daarnaast is White ook wel een irritant menneke op het veld (positief als die bij je hoort).

Maar vind de uitspraak van Southgate ook maar raar. ''as far as I know he is not available''. Hij kan toch ook gewoon een gesprek met hem aangaan of hij beschikbaar is dit EK? De man heeft een meer dan uitstekend seizoen achter de rug en had gewoon met Stones lekker centraal kunnen spelen.

22 mei 2024 om 10:00

Eens. Joe Gomez doet het best prima o pde back. Aardig snel, alleen moet hij stoppen met dat schieten op doel, haha. Volgens mij gaat hij echt nooit scoren

Verder acht ik de kans groot dat Trippier op de linksback positie gaat starten.

Walker - Stones - Maguire - Trippier verwacht ik eigenlijk, gezien het feit dat Shaw nog niet fit is en het een race tegen de klok gaat worden of hij dat wel gaat zijn.

Daarnaast benieuwd hoe ''ernstig'' de blessure is van Saka. Die is onbetwist in Engels elftal, maar gezien de vorm van Palmer kan het wel eens zijn dat Southgate wat rustiger aan met hem doet? WIe weet.

Gok dat dit de opstelling gaat worden. En dan heb je nog goede aanvallende wissels met een Watkins, Palmer, Bowen, Gordon bijvoorbeeld.

Pickford
Walker
Stones
Maguire
Trippier
Trent
Rice
Saka
Bellingham
Foden
Kane
21 mei 2024 om 18:19

Wel verrassend dat een Chelsea fan vindt dat een Chelsea speler die maar liefst 950 minuten heeft gespeeld en 0 keer voor Engeland “meer heeft laten zien” dan Joe Gomez en Lewis Dunk. Ik vraag me echt af wat je überhaupt hebt gezien dan want ik zou het niet weten.Hoe vaak heb je volledige wedstrijden van Liverpool en Brighton gekeken?

21 mei 2024 om 18:48

Wekelijks, aangezien Chelsea en Liverpool nauwelijks gelijktijdig spelen. Onderschat niet hoe leeg mijn weekend is en hoe ik dat volprop met Premier League voetbal.

Chalobah heeft niet de meeste minuten gemaakt omdat hij lang geblesseerd is geweest, maar is sinds zijn terugkeer dit seizoen een belangrijke pion geweest en is ongeslagen bij Chelsea dit seizoen. Een van de weinigen. Hij doet het fantastisch! Joe Gomez vind ik een speler die op meerdere posities kan spelen maar ook nooit hoger haalt dan een 6’je. Wat mij betreft hoort hij sowieso niet bij de selectie, of dat nu ten koste gaat van Chalobah of niet. Lewis Dunk’s selectie begrijp ik nog minder.

22 mei 2024 om 10:02

Gomez kan overal achterin uit de voeten en speelt op linksback laatste tijd prima.
Dat zal dan ook de reden zijn, gezien de fysieke gesteldheid van Luke Shaw (kan zijn dat hij niet meegaat).

Dan heb je met Trippier en Gomez twee rechtspoten die daar uit de voeten kunnen.
Dunk is een ervaren man, kopsterk en de back-up van Maguire gok ik zo.
VInd Dunk voetballend altijd rustig overkomen, maar vind het ook geen absolute topper. Snap je reactie wel.

Chalobah is een prima speler hoor, maar vind niet dat hij thuishoort in het huidige Engelse elftal wat mij betreft.

Dan had ik als Southgate zijnde nog eerder een gesprekje gevoerd met White en die overtuigd dat die ging spelen.

Mooi voor Mainoo en Wharton dat ze erbij zitten. Zou leuk zijn als 1 van de 2 mee zou kunnen gaan. En logisch dat Rashford er niet bij is. Bij de aanvallers zie ik alleen maar betere spelers dan hem. Verder moeten ze hopen dat de basisverdediging fit blijft.

Heeft tomori ruzie met southgate of iets? Zou voor mij de nummer 1 centrale verdediger bij engeland zijn. Denk een goed duo met stones of maguire

21 mei 2024 om 15:15

Net terug van blessure en uitvorm dus verdiend het niet. Stel hij was wel fit en in topvorm? Dan was die waarschijnlijk ook niet mee. Alles onder de BPL en Barca/Real wordt haast niet gevolgd.

Meer dan terecht dat Rashford niet mee is. Staat al 2 jaar stil. Mooie selectie maar defensie blijft een zorgkindje. Als CV geen echte toppers.

Shaw naar het EK? Weten we gelijk over wie Rooney het had met die uitspraak over blessures maar eigenlijk wel kunnen spelen. Voor de rest Rashford er terecht niet bij, dramatisch seizoen gespeeld.

22 mei 2024 om 10:03

Shaw gaat nog niet zeker mee. Race tegen de klok. Ze gaan kijken hoe fit hij is. Anders worden het Trippier en Gomez als linksbacks.

Toch wel jammer dat White er niet bij is als je naar de verdediging kijkt en ook Tomori hoor. Naast Stones waren die ideaal centraal maar ach ja, zal wel weer Maguire zijn

21 mei 2024 om 15:19

Ook jammer van Sancho en ook bijzonder dat Ramsdale er gewoon bij zit na een jaar op de bank. Ach ja die is wel een van de betere dus zal wel 2e zijn achter Pickford

21 mei 2024 om 16:01

Ben White wilt zelf niet spelen onder Southgate, geef hem overigens groot gelijk.

21 mei 2024 om 17:12

Daar ben ik van op de hoogte ja maar toch. Het is niet alsof White daarvoor een vaste waarde bij Engeland was dus dan is dat toch wel jammer. Moeten maar hopen dat Southgate weggaat na de zomer.

22 mei 2024 om 10:04

Ik zou Branthwaite nog eerder opstellen dan Maguire.
Ik wil niet persé bashen op Harry, maar hij is gewoon niet goed genoeg in mijn ogen. Al moet ik zeggen dat hij in het Engels elftal vaak zeer verdienstelijk speelt. Dat zal meespelen bij Garreth, gok ik zo....

Stones - Branthwaite was ook prima geweest. Snelheid en lengte genoeg. Voetballend ook prima en een linkspoot.

Al had ik het liefst gewoon Walker - White - Stones - Trippier gezien.

andere spelers die ik "mis" zijn ben white (die komt er pas weer bij als southgate weg is wss), tomori en solanke.
de laatste heeft een heel sterk seizoen gedraaid en vind ik persoonlijk beter dan ivan toney op dit moment. Daarnaast is het ook een ander type speler. Maar goed, ik denk dat een toney (en dus eventueel solanke) gaat afgevallen.

Niet gedacht dat Southgate zulke harde keuzes wilde en durf te maken vooral met het niet selecteren van Henderson en Rashford. Is er iemand trouwens die kan vertelen wat Tomori bij Southgate heeft geflikt? Die jongen speelt al 2 seizoenen de sterren van de hemel bij AC Milan maar wordt gewoon stelselmatig genegeerd.

Zoals gewoonlijk lijkt t weer heel wat bij Engeland maart als je goed kijkt valt t allemaal wel mee. Hebben veel geluk nodig om de titel te winnen, zal wel weer kwart finale, max halve worden

Ik heb medelijden met Rice. Er zit geen andere controleur in de selectie behalve Mainoo. Ik vind Mainoo erg goed maar nog niet klaar om naast Rice te spelen op een eindtoernooi. Zijn maatje Philips is niet goed genoeg meer en Bellingam hoort achter de spits te spelen.

21 mei 2024 om 15:44

Tsja. Je zou met Bellingham naast hem kunnen spelen. Dan heb je wel erg veel voetbal in je team hé.

Dit zou toch gigantisch zijn. Wel iets te aanvallend, gok ik zo.
Al zou je dan ook met 3 achterop kunnen spelen met Walker meer naar binnen, Trent het middenveld in met Rice en dan kan Bellingham ook weer wat hoger.

Eigenlijk kan je het niet maken om Palmer te banken, maar Foden en Saka lijken mij samen met Kane 100% basisspelers (watkins heeft ook enorme pech zeg)

Pickford
Walker
Stones
Branthwaite
Trent
Bellingham
RIce
Saka
Palmer
Foden
Kane
21 mei 2024 om 16:23

Ik heb Real een stuk of 5 keer zien spelen of meer dit seizoen maar heb Bellingham geen enkele keer als cm zien spelen. Speelde vaak voor Tchouameni, Kroos en Valverde. Weet niet of je daar hem kan zetten aangezien Engeland geen Real Madrid middenvelders hebben die voor het opbouw verzorgen en verdedigende taken.
Dat aanvalstrio achter Kane ziet op papier geweldig eruig. Maar het zijn alledrie spelers die het liefts de bal in de voeten willen. Voor meer balans zou ik Gordon als linksbuiten zetten en Foden op 10 en als ie moet concurreren met Bellingham dan kan Foden beter op de bank zitten.

22 mei 2024 om 10:06

I know. Was ook meer eigenlijk om Palmer in het elftal te krijgen. Na zo'n goed seizoen verdiend hij dat eigenlijk wel, maar het is zo druk bij Engeland.

Ik gok dat het gewoon simpel is en dat dit voor 99% zeker de opstelling gaat zijn, mits Shaw niet fit is.

Pickford
Walker
Stones
Maguire
Trippier
Trent
Rice
Saka
Bellingham
Foden
Kane

Ik dacht dat Jayden Sancho terug goed bezig was

21 mei 2024 om 15:45

Absoluut. Maar speelt voornamelijk op rechts. Daar spelen Saka en Palmer vooralsnog. En zelfs een Bowen en Foden kunnen er spelen. Bij nood ook Gordon. Gordon lijkt mij de vervanger van Rashford. Diepgang, snelheid en scorend vermogen.

Terecht, speelt als een natte krant en man u is sowieso niet meer wat het was. Middelmatige club. Dan kijk je eerder bij de clubs uit de top van Engeland.

Solanke had het meer verdiend dan Ivan Toney en waarom geen James Ward-Prowse? Zou de ideale speler zijn naast Declan Rice. Mainoo is goed maar nog niet klaar voor het EK

21 mei 2024 om 15:34

Ward-Prowse verdient wel een oproep. Maar Trent past beter naast Rice.

21 mei 2024 om 15:41

Ward-Prowse. Leuke speler, goede trap en werkt hard. Maar die ga je toch geen basisspeler maken als je naast Rice een Trent kan opstellen?

Solanke niet boven Toney snap ik ook niet, al heeft Solanke wel veel pijntjes en speelde hij de laatste potten ook met aardig wat moeite wat ik begreep van Iraola.

Overigens denk ik dat Toney ook wel afvalt hoor. Twee spitsen met Watkins en Kane is voldoende.
Dan kan je voorin verder nog spelers als Palmer, Gordon en Bowen brengen.

21 mei 2024 om 16:03

Ohja helemaal vergeten dat Trent ook op het middenveld kan spelen. Over Toney heb je gelijk die gaat hopelijk afvallen

22 mei 2024 om 10:07

Yes. En volgensmij stond hij ook bij de middenvelders geposteerd bij de oproep.

Toney gaat het niet winnen gok ik. Weinig field goals, zeker t.o.v. Bowen, Watkins en Kane die in de punt kunnen spelen.

Daarnaast heb je met een Bowen iemand die overal voorin kan spelen & met Gordon de nieuwe Rashford. Iemand met diepgang, snelheid en rendement.

Prima selectie zeg! Zal wel aan mij liggen, maar ik moest Adam Wharton wel even googelen!

21 mei 2024 om 15:42

Snap ik! Speelt pas een half jaar bij Palace, maar is daar één van de beste. Samen met Olise, Mateta en Eze (zeker in aanvallend opzich) de sterkhouders...

Denk dat Wharton, met de komst van Glassner, één van de redenen is vna de sterke reeks bij Palace (en de vorm van Mateta en terugkomst van een Eze en Olise)

Het was gekker geweest als hij wel bij de selectie had gezeten. Hij speelt als een dubbel gevouwen natte krant dit seizoen en Engeland barst van de aanvallende krachten..

Had niet verwacht dat spelers als Ramsdale en Grealish er bij zouden zitten.
Verder wel een ultieme beloning voor Wharton. Die vind ik echt enorm sterk spelen bij Palace, idem voor Eze.

Jammer dat Sancho er niet bij zit. Die doet het toch hartstikke goed bij BvB nu. Al heeft die natuurlijk ook grote concurrentie, want hij speelt veelal op rechts nu... Daar heb je Palmer, Saka en Foden al (die er kunnen spelen).

Benieuwd naar de uiteindelijke afvallers. Moeten er uiteindelijk nog 7 (!) afvallen.
Mij lijkt het dat dit Trafford of Henderson (gok Trafford) gaat worden bij de keepers.
Bij de verdedigers gok ik op Quansah, Guehi en wellicht nog een verdediger (branthwaite?)

Gomez kan ook linksback, dus lijkt mij een goede optie. Trippier is de tweede rechtsback gok ik, gezien Trent als middenvelder geselecteerd is. Dunk en Maguire zitten er zowat altijd bij en Konsa kan zowel RCV als RB spelen...

Middenveld zal Jones denk ik wel 100% afvallen. Alle andere geselecteerde zijn wat mij betreft beter. Voorin kan het wel eens pittig worden voor Grealish. Verder gok ik dat Ivan Toney er ook niet bij gaat zijn.

Kane en Watkins lijken mij de twee spitsopties. Toney maakt amper velddoelpunten...
Gordon lijkt mij de 1 op 1 vervanger van Rashford. Snel, doelgericht, alleen in veel en veel betere vorm.

Trafford, Branthwaite, Quansah, Guehi, Jones, Toney en Grealish gok ik dat afvallen.
Al zou het ook nog goed kunnen dat Grealish er wel bij zit en dat Wharton helaas alsnog afvalt...

Gok dat dit de opstelling gaat worden.
Misschien als hij echt durft, dat hij Trent er zelfs ''af gooit'' en Bellingham naar achter haalt en dan Palmer op de 10 neerzet...

Denk wel dat er relatief veel zeker zijn van een basisplek, mis fit: Walker, Stones, Maguire, Pickford, Rice, Saka, Foden en Kane lijken mij wel 100% zeker.

Linksback is een vraagteken gok ik. Kan Shaw, kan Trippier of kan Gomez zijn. Misschien zelfs wel Trent die dan invert?

Naast Rice zal ook een plekje zijn om voor te strijden. Trent, Gallagher of wellicht Bellingham? Mainoo lijkt mij geen kans op een basisplek te maken momenteel.

Enige wat ik jammer vind is wanneer Palmer er naast komt te zitten na zo'n seizoen. Saka, Palmer en Foden hebben alle 3 een ijzersterk seizoen, Idem voor Kane en Watkins, maar daar kiest hij sowieso voor Kane.
Jude ook een ijzersterk seizoen en Rice ook....

Ik gok dat dit Trafford gaat worden bij de keepers. Henderson zit er al vaker en langer bij en keept uitstekend. Ramsdale lijkt mij de ervaren man met Pickford.

Achterin zullen er nog wel 1 a 2 afvallen.

Pickford
Walker
Stones
Maguire
Shaw/Tripp
Trent
Rice
Saka
Bellingham
Foden
Kane

Hoe kan Shaw nou weer meegaan? Is het hele seizoen zowat geblesseerd geweest.

Verder enorme luxe voor Engeland dat ze iemand als Rashford thuis kunnen laten terwijl wij discusseren over Bergwijn en Summerville.....

22 mei 2024 om 10:10

Omdat het zo'n beetje de enige linksbenige back is?
Daarnaast is nog niet zeker dat hij meegaat, maar gaan ze hem bekijken en testen.

Trippier en Gomez gaan ook als potentiele linksbacks mee.

Verder heb je nog een Rico Henry en Ben Chilwell, maar die zijn ook (langdurig) geblesseerd.

Lewis Hall lijkt mij nog niet goed genoeg. Idem voor Tyreck Mitchell

Logisch, Rashford heeft zijn gebruikelijke vorm weer gevonden na vorig seizoen. Wat ik aparter vind, is dat ik namen zie zoals Quansah, Mainoo, Shaw, Toney en Gomez. Sommigen spelen net drie seconden in het eerste elftal van hun club, anderen hebben kwalitatief gezien gewoon niks te zoeken in het nationale elftal. Tsja.

21 mei 2024 om 15:57

Hier vallen natuurlijk nog wel 7 spelers vanaf en daar zitten spelers als Quansah en Toney ook zeker bij. Gomez vind ik geen hele verkeerde keuze, draait toch wel een goed seizoen en de keuze op LB is niet enorm groot. De keuze van Mainoo begrijp ik bijvoorbeeld ook wel omdat je een back-up voor Rice mee moet nemen en Phillips is niet goed genoeg. Uiteindelijk zal Wharton of hij nog wel afvallen verwacht ik.

21 mei 2024 om 16:01

Toney altijd meenemen voor de penalty's!

22 mei 2024 om 10:11

Lol. Je gaat Toney toch niet meenemen wegens zijn pingels?

Voorin heb je Saka, Bellingham Foden en Kane als basisspelers met Palmer, Bowen, Gordon en Watkins als vaste back-ups.

Ik gok dat Toney één van de afvallers gaat zijn.

21 mei 2024 om 16:05

Wat dacht je van Grealish. Wordt veel verbloemd omdat City prijzen wint maar wat is dat een slechte transfer zeg voor iets van 117m.. heeft net 10 PL goals gemaakt sinds z’n komst (3 seizoenen) Onbegrijpelijk dat hij er wel bij zit en Rashford niet als je het mij vraagt. Overigens bij Engeland ook nog nooit echt iets laten zien..

22 mei 2024 om 10:12

Grealish was vorig seizoen gewoon een enorm goede speler bij City hoor.
Dit seizoen is hij minder, maar die man werkte zo ontzettend hard.
Ja, het ontbrak hem aan rendement, maar dat heeft hijj nooit extreem gehad.

22 mei 2024 om 12:02

Grealish is een betere speler dan Rashford.

Uitstekende selectie voor Engeland. Zeker de voorhoede is ijzersterk. Dat Rashford er niet bij zit, tja, dat is op basis van zijn huidige seizoen én de concurrentie vrij begrijpelijk.

Sowieso is Rashford geen absolute topaanvaller, zit er meer richting subtop, als je het over de Europese top hebt.

Engeland is zeker 1 van de top favorieten voor de titel. Al verwacht ik met Southgate aan het roer ook weer geen bijzonder spetterend voetbal. Maar goed, dat doet Frankrijk onder Deschamps ook niet.

Mooi dat Palace met 4 spelers met Liverpool en City gewoon hofleverancier is.

Tja terecht toch. Rashford heeft gewoon een bagger seizoen achter de rug. Dan zijn andere spelers die het meer verdienen. Zuur voor hem want hij had twee seizoenen geleden een prima jaar. Maar goed dat is ook typisch Rashford. Heel inconsistent kan die zijn zeker met het grote salaris dat hij opstrijkt.

Ik vind afwezigheid Chilwell of andere linksback (bv. Burn) opvallender. En dan Shaw wél als longshot..

Ik verwacht:
KP Pickford - Ramsdale - Trafford
LB Shaw - Gomez
CV Stones - Maguire - Konsa - Guehi
RB Walker - Trippier
CM Rice - TAA - Gallagher - Jones
CAM Bellingham - Maddison
LV Gordon- Grealish
CA Kane - Watkins
RV Palmer - Saka
+ multifunctioneel: Foden - Eze

Dan heb je nog één spot over. Waar aanvulling? Branthwaite, Mainoo, Bowen?

22 mei 2024 om 10:15

Kom op zeg. Jones gaat toch absoluut niet mee? Die man komt niet eens in de basis bij Liverpool voor vast...

Steevast gaat het minder lopen als hij er bij hun inkomt...

Mainoo zou ik nog veel eerder meenemen dan Jones. Kan ook beter controlerend spelen dan hem.

Bowen gaat denk ik wel er bij zitten, die zit er nagenoeg altijd bij en scoort er gewoon op los. Kan daarnaast op alle plekken voorin uit de voeten.

Verder is het centraal ook dringen geblazen. Ik gok niet dat Guehi erbij zit, maar zal mij verbazen. Zit er vaak wel bij, maar ik gok dat daar een Dunk meegaat. Die zit er nagenoeg ook altijd bij en is meer ervaren.

Ik zelf zou overigens voor Branthwaite gaan met Konsa, Maguire en Stones (er van uitgaande dat Maguire er sowieso bij zit).

Konsa kan ook als back, dat is zijn grootste voordeel.

8-10 spelers zou ik weg doen en anderen selecteren.
Rashfort weg is perfect, Henderson opzich prima. Beter dan een saka etc

22 mei 2024 om 10:16

Wat zeg jij precies?
Rashford weg perfect, snap ik nog. Henderson opzich prima? Die kan er niks van en is terecht niet meer opgeroepen.
Beter dan een Saka etc? Er zijn niet veel betere dan Saka hoor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren