Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Twee kraakheldere redenen genoemd waarom Bayern München af wil van Matthijs de Ligt

Laatste update:

Matthijs de Ligt is een serieuze kandidaat voor de verkoop bij Bayern München, zo wordt nog maar eens bevestigd door Sky Sport. Verslaggever Florian Plettenberg weet twee redenen te noemen waarom de recordkampioen van de Nederlander af wil.

Een van de redenen die eerder genoemd werd had te maken met Vincent Kompany. De nieuwe coach van Bayern zou naar verluidt meer gecharmeerd zijn van Dayot Upamecano, de belangrijkste concurrent van De Ligt.

Plettenberg voegt daar nu twee andere redenen aan toe. Allereerst heeft Bayern inkomsten nodig. De Ligt wordt, mede gezien zijn leeftijd - hij is 24 -, beschouwd als speler die goed in de markt ligt en dus veel kan opbrengen.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Een ander belangrijk argument is dat Bayern wil besparen op de loonkosten. De Ligt strijkt een behoorlijk salaris op en ligt nog tot medio 2027 vast, waardoor het behoorlijk in de papieren loopt voor der Rekordmeister.

De Ligt kwam afgelopen seizoen onder de inmiddels vertrokken Thomas Tuchel tot 22 duels in de Bundesliga. Zestien keer begon hij als basisspeler, zes keer werd hij ingebracht.

Vervangers


Ondertussen wordt er druk gespeculeerd over eventuele opvolgers van De Ligt. Jonathan Tah lijkt de belangrijkste kandidaat. De 28-jarige Duitser moet worden losgeweekt bij Bayer Leverkusen, waar hij nog een contract heeft tot volgend jaar zomer.

Een andere naam die veelvuldig genoemd wordt is Levi Colwill. De 21-jarige verdediger, die een marktwaarde heeft van vijftig miljoen euro, kwam afgelopen seizoen tot 32 officiële wedstrijden in de hoofdmacht van Chelsea.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We willen af van een verdediger omdat ie geld oplevert en omdat een andere verdediger die al bij ons voetbalt de voorkeur krijgt, en dan kopen we een nieuwe verdediger voor minstens 50 miljoen. Lijkt me een raar verhaal.

12 juni 2024 om 09:56

Dit is de Duitse Mike Verweij. De krantjes moeten vol.

Zou een goede zijn voor naast lisandro Martinez

12 juni 2024 om 10:11

Dacht er ook meteen aan! Perfecte match

12 juni 2024 om 12:33

De Ligt zou perfect passen bij united, zeker langs Licha. Maar Ten Hag had al zoveel pech met blessures dit seizoen, De Ligt is afgelopen seizoen ook vaak geblesseerd geweest. Maar toch zou ik hem ophalen als ik Ten Hag was. Dat Kompany meer ziet in Upa dat kan toch bijna niet ?

12 juni 2024 om 12:53

Kompany heeft een hekel aan Nederlanders. Dat vergeten ook veel mensen hier nog. Kijk het verleden en al zijn interviews er maar op na. Maz beschouwd hij ook als Nederlander en mag ook weg.

12 juni 2024 om 13:54

@rodinho, als dat echt de reden is dan heeft bayern toch een verkeerde trainer binnengehaald.

12 juni 2024 om 10:06

Inderdaad, totaal niet kraakhelder.

12 juni 2024 om 10:10

En dan is die verdediger die zogenaamd de voorkeur krijgt ook nog eens een stukje minder dan de Ligt. Upamecano heeft vaak genoeg gefaald wanneer het wat spannender werd terwijl de Ligt vorig seizoen al de beste verdediger was van Bayern en ook dit jaar de meest stabiele kracht was samen met Kim, en dat terwijl hij geplaagd werd door blessures.

12 juni 2024 om 10:14

Misschien vinden ze Tah beter dan de Ligt en willen ze dat de Ligt geld oplevert en kost Tah waarschijnlijk minder dan dat de Ligt oplevert. Een win-win situatie in de ogen van Bayern dus.

12 juni 2024 om 11:49

@joga_bonito10

Als Bayern daadwerkelijk Tah beter vindt dan De Ligt dan gaat er goed iets mis met bestuur daar..

12 juni 2024 om 14:09

Dat lijkt me geen kwestie van "iets vinden". Tah is simpelweg niet beter dan De Ligt..

12 juni 2024 om 14:16

Tah moet 50 miljoen kosten en is 'al' 28. Wat moet De Ligt dan nog opbrengen voordat dit rendabel is? Zo gek veel meer dan 50 miljoen gaan ze toch ook niet voor De Ligt krijgen?

Overigens verdient De Ligt wel echt enorm bij Bayern, schijnt volgens een paar sites rond de 16 miljoen per jaar te verdienen. Tah verdient nu bij Leverkusen 1,5 miljoen per jaar, dus dan zullen ze waarschijnlijk wel flink gaan besparen in het salarishuis en wordt het eventueel wel aantrekkelijker. Upamecano verdient 10 miljoen per jaar, je zou die ook kunnen verkopen, ben je ook van die zenuwpees af en hak je ook al flink in de loonkosten.

12 juni 2024 om 14:32

Tah heeft jarenlang lopen stuntelen en speelt voor het eerst eens een goed seizoen in een dominantere ploeg. Die zie ik echt niet veel klaarspelen bij Bayern hoor. Tah is niet ineens een veel betere speler geworden. De omstandigheden waren gewoon ideaal voor hem. Hij is nog altijd erg sterk, maar nog veel minder wendbaar dan De Ligt en wil onder druk nog weleens flink door het ijs zakken.

Wel doet Bayern er goed aan om minstens een centrale verdediger te verkopen. De Ligt, Upamecano, Min-Jae en Dier; dat is wel wat te veel van het goede. Her verbaast me alleen wel dat je dan enkel De Ligt en Upamecano hoort, terwijl Min-Jae na een goed begin enorm terugviel in niveau en Dier alweer 30 jaar is.

12 juni 2024 om 10:19

En dan ook nog vanwege het hoge salaris van De Ligt (ongeveer 15 miljoen) terwijl ze Alphonso Davies een contractvoorstel van 14 miljoen vast en 3 miljoen in bonussen hebben gedaan. Gaat echt helemaal nergens over.

Ik vermoed dat De Ligt over een aantal jaar bovenaan staat in het lijstje van duurste spelers ter wereld. Die is 24 en gaat deze zomer waarschijnlijk voor de 3e keer voor flink wat geld verkocht worden.

12 juni 2024 om 09:54

Een beetje de Morata onder de verdedigers

12 juni 2024 om 10:16

Maar wel een stuk beter voor zijn doen. Ik vind het jammer hoe het loopt met de Ligt. In potentie vind ik hem de nieuwe aanvoerder van Oranje, maar op clubgebied gaat het een stuk minder. Hij is inmiddels ook een wat meer bonkige, fysieke verdediger geworden dat terwijl toen hij bij Ajax begon juist geroemd werd om zijn opbouwende kwaliteiten. Toen stoomde hij ook weleens op naar voren met de bal aan de voet, maar dat zie je nu niet meer.

12 juni 2024 om 10:46

Hij is juist het afgelopen jaar een heel stuk smaller geworden. Vorig seizoen leek hij idd veel te zwaar (spiermassa) maar dat is er inmiddels wel een heel stuk af hoor. Bij Bayern mag hij zich niet met de opbouw bemoeien, daar hebben ze betere spelers voor. Hij is daar "gewoon" een mandekker. Bal afpakken, inleveren en klaar. Ze spelen ook een heel ander systeem dan Ajax in die periode.

12 juni 2024 om 12:29

@Pieter vind je niet dat de Ligt daar zelf ook aandeel in heeft? Niet de beste club keuzes gemaakt als je het mij vraagt.

12 juni 2024 om 12:46

Le_prof// Vind je dat echt? Hij ging van Ajax naar Juve, waar op dat moment 2 absolute verdedigende helden aanwezig waren. Met hen trainen, spelen en ze zien coachen is een enorme winst voor jezelf als voetballer. Wat mij betreft had hij het niet beter kunnen doen door naar Juve te gaan. Hij was nog niet klaar om bij een topclub de verdediging te leiden, door bij Juve te kijken en mee te doen leer je daar ontzettend veel van.
Upamecano is overduidelijk de mindere versie van de Ligt en heeft ook nog eens meer foutjes op z'n naam staan. Cijfers onderstrepen dit gegeven. Dat de Ligt als de mindere wordt gezien, is niet per se zijn schuld natuurlijk.

Van Dijk zat op z'n 24ste nog bij Celtic, alvorens hij naar Southampton ging tot z'n 26ste.

De Ligt kan zeker nog de beste verdediger ter wereld worden en dan zal Bayern zich achter de oren krabben.

Maar de Ligt heeft absoluut niet de verkeerde keuzes gemaakt.

Waarom wordt er gesproken over een opvolger voor De Ligt als er boven staat dat Kompany meer gecharmeerd is van Upamecano. Dan zal je als speler toch ook 2x denken voordat je de overstap naar Bayern maakt.

12 juni 2024 om 11:05

Dat, of je denkt als lezer 2x na over dit stukje "journalistiek".

12 juni 2024 om 14:34

Tja, Tah verkiezen boven De Ligt is of een slecht staaltje journalistiek, of je hebt iemand die aan de knoppen draait die er geen verstand van heeft. Die Tah speelt z'n eerste seizoen een beetje stabiel. Die had al de stempel 'eeuwig talent' met z'n 28 jaar.

Lijkt me een mooi buitenkansje voor ons Chelsea. Jong, ervaren en een leider. Kan T. Silva opvolgen, ik hoop dat Chelsea dit jaar met in en verkopen +100 miljoen komt te staan en niet het eindeloze inkopen. Maar voor bijv. een de Ligt zou ik wel tientallen miljoenen over hebben als Chelsea zijnde. Helaas zullen de eigenaren hier wel anders over denken en voor miljoen een 17 jarig talent uit Argentinie halen.

12 juni 2024 om 09:57

Daar geloof ik niets van om eerlijk te zijn, in Engeland zal Manchester United de meest voor de hand liggende club zijn. Ik denk niet dat Chelsea interesse zal hebben.

12 juni 2024 om 10:00

Ik hoop het wel, toch? Is toch een zeer degelijke transfer tussen alle risico's die we halen. En nog jong.

12 juni 2024 om 10:08

De Ligt is in alles beter dan Fofana, Disasi en Chalobah.
Nu gun ik het Chalobah nogw el, gezien hij uit de jeugd komt.

Maar zo'n Disasi is toch een parodie op een CV man. Die is zo ontzettend lomp ook. Ik zou veel liever de Ligt zien hoor.

Fofana weet niet eens hoe die fit moet blijven.

12 juni 2024 om 10:17

@deenb, Voor het geld wat hij zal moeten kosten? Nee vind ik niet. Ik zou persoonlijk ook liever Upamecano overnemen dan De Ligt, maar dat zal geen optie zijn. Ik vraag me af of zijn mislukte transfer in 2022 nog een rol zal gaan spelen, hij was toen redelijk op weg naar Chelsea voor hij voor Bayern koos. Ik weet niet of onze eigenaren daar nog wat rancune aan overgehouden hebben.

12 juni 2024 om 10:19

@glennn, ik weet niet of hij zoveel beter is dan Fofana en Chalobah. Ik ben totaal niet overtuigd van De Ligt. Disasi ben ik met je eens, wat mij betreft is hij echt totaal niet van het niveau wat je na moet streven.

Ik vind vooral wat De Ligt moet kosten niet kloppen met wat je ervoor terugkrijgt. Dan heb ik liever dat ze nog even doorzoeken om eerlijk te zijn.

12 juni 2024 om 13:39

@yoeri

Ik denk dat je vooral in centrale duo's moet denken en dan kijken naar wat voor een type speler De Ligt is. ''zoveel beter'' weet ik ook niet, maar ik ben persoonlijk wel van mening dat De Ligt op dit moment (!) een betere speler is dan Fofana en Chalobah. Of hij nog verder gaat groeien kan ik niet inschatten en daarmee nog weer een stuk beter gaat worden dan beide heren, dat is natuurlijk koffiedik kijken. Ik denk in ieder geval dat Fofana het nog heel lastig gaat krijgen om zich echt goed door te ontwikkelen, gezien al zijn blessures.

Wat betreft De Ligt denk ik dat mensen in zijn totaliteit teveel van hem verwachten. Ze verwachten dat hij en een sloper is en een voetballend sterke opbouwer, puur omdat dat laatste bij Ajax ook erg goed ging. Alleen ik denk dat je meer moet denken in de term van dat hij voor een sloper een bovengemiddeld voetballend vermogen heeft. Dat is wat anders dan echt een top voetballende, opbouwende verdediger te zijn.

In mijn optiek kun je het een beetje vergelijken met Saliba en Gabriel bij Arsenal als duo (puur omdat ik daar het meest zicht op heb natuurlijk). En dan niet qua kwaliteit, maar als type speler in het duo. De Ligt zit als type speler dichter bij Gabriel dan Saliba als het ware. Daar waar Saliba als speler meer een type Virgil van Dijk is.

Als sidenote daarbij: daarom denk ik ook dat het duo De Ligt - Van Dijk voor Oranje het beste is. Juist omdat De Ligt sterk is in het ingrijpen en Van Dijk juist goed is in het opbouwen en het overzicht behouden. Dan heeft De Ligt ook weer Van Dijk als ruggesteun als zijn ingreep een keer niet goed gaat.

12 juni 2024 om 09:57

Als de Ligt zou komen dan mogen er wel wat Cv's vertrekken. Dan verwacht ik dat Chalobah en Fofana weg zouden gaan/moeten.

12 juni 2024 om 10:09

Zou nog eerder Fofana proberen te houden en Disasi proberen te verkopen.

Hou je Chalobah, De Ligt, Fofana, Badiaschile en Colwill.
Verkoop je Disasi en Sarr..

Hoop wel voor Chelsea dat die Gilchrist ook niet meer hoeft te spelen. Men vond hem een prima talent, maar ik zie er echt niks in. Zeer matige speler.

12 juni 2024 om 10:09

Jeetje Fofana, helemaal vergeten. Toch gewoon voor 80m+ gehaald als ik me niet vergis. Heeft die nog kans op een remontada bij Chelsea?

12 juni 2024 om 10:17

Dat denk ik wel Caddeto. Heeft gewoon enorm pech met zijn zware blessures. Ik dacht 75 mil, maar kan er iets vanaf zitten. Ik zie ook liever Disasi gaan, maar op heb een voorgevoel dat het Chalobah gaat worden. Vergeet daarnaast niet dat ze die CV van Fullham ook net transfervrij binnen hebben gehaald. Dus Fofana zal ik wel op mijn lijst zetten voor een vertrek.

Sarr tel ik in principe niet mee. Die is destijds gehaald om later winst op te maken (transfervrij gekomen).

Journalist zijn in dit veld is dezer dagen wel héél simpel "werk"

12 juni 2024 om 10:27

Juist niet. Voetbal International (het echte VI) doet prima werk, maar wordt ondergesneeuwd door pseudo-journalisten zoals Mike Verweij en zijn telegraafkliekje die vooral bezig zijn met roddel en achterklap.

Voetbaljournalisten zijn er wel. Maar we kiezen voor Story- en Privé niveau, omdat het zo spectaculair klinkt.

Je zou maar serieus met je vak bezig zijn en erachter komen dat 90% van t voetbalpubliek in alle opzichtige valletjes van Verweij trapt.

Ik denk dat ze in Manchester de boel scherp in de gaten houden.

12 juni 2024 om 11:19

Dat zou echt de ideale aankoop zijn. Kan me geen betere 'realistische' optie bedenken voor united. Hiermee hebben ze een verdediger dje ten hag door en door kent, en eentje die er meteen staat

12 juni 2024 om 14:36

De Ligt heeft nog een doorlopend contract. Die moet ongetwijfeld flink wat opleveren. Ik denk niet dat het verstandig is voor United om zo diep in de buidel te tasten voor een centrale verdediger, terwijl je meerdere posities moet versterken.

12 juni 2024 om 16:31

Je hebt 2 clubs in Manchester ;-)

Is de Ligt niet iets voor Real Madrid? Of vinden de madridista's hem niet goed genoeg? Ben persoonlijk wel gecharmeerd van de Ligt en nog altijd maar 24 jaar.

12 juni 2024 om 09:58

Moet de Ligt ook willen. Zie hem op dit moment zeker geen basis spelen bij Real.

12 juni 2024 om 10:00

Had een prima indruk achtergelaten in de CL tegen Real. Alleen weet niet of hij naar Real toe wil als de concurrentie echt zwaar kan zijn. Als die een grotere kans wil op een basisplek dan kan die beter naar een andere club. Daarnaast is Real bezig met Leny Yoro dan andere centrale verdedigers.

12 juni 2024 om 10:17

Van Yoro ben ik benieuwd waar hij beland. Ik zie in hem een aankoop zoals Varane destijds. Maar PSG schijnt ook nadrukkelijk verwikkeld te zijn in de strijd om zijn handtekening. De Ligt is wel enorm fit en wendbaarder geworden bij Bayern. Als je alleen al naar zijn gezicht kijkt zie je een aanzienlijk verschil.

12 juni 2024 om 10:35

Ik zie De Ligt graag komen, maar denk dat hij dan wel salaris moet inleveren. Een goede overgang van een Alaba/nacho naar De Ligt die toch al wel ervaring heeft op die leeftijd. Laten we Davies mooi daar en haal je De Ligt op voor +- 50 miljoen, win-win.

12 juni 2024 om 11:56

@-Karn-

Ik denk dat Real Davies niet persee nodig heeft. En hij is half niet meer zo goed na dat covid seizoen.

Maar het is wel mooi meegenomen voor Real als die komt.

12 juni 2024 om 12:19

Precies, daarom zeg ik ook mooi daar laten. Straks kun je Hakimi halen die net als Carvajal goed is in de aanval en laten we Mendy wat defensiever staan. Wil je wel aanvallender kunnen spelen, vertrouw je op Fran Garcia of haal je Gutierrez voor 8 miljoen terug.

12 juni 2024 om 13:10

@-Karn-

Ja idd, met Hakimi heb je ook direct een vervanger voor Carvajal in huis.

Met Mendy speelt Real meestal veel stabieler achterin.

12 juni 2024 om 13:49

Heeft het niveau van Real Madrid echt niet zou eerder aan Atletico Madrid denken

12 juni 2024 om 14:39

Wat een onzin. Nacho liep jarenlang te stuntelen en die vertrekt als gewaardeerde kracht. De Ligt z'n ontwikkeling verloopt zeker niet vlekkeloos, maar die kan Real Madrid echt wel aan hoor. Ik vraag me vooral af of Real Madrid nog 70 miljoen euro wil betalen voor nog een centrale verdediger, terwijl het blok eigenlijk al wel staat.

12 juni 2024 om 17:18

Totaal geen onzin. Real is de absolute top. De Ligt was een stabiele speler toen hij nog bij Ajax speelde. Nu op het hoogste niveau is het ook vaak matig. Dat is al moeilijk te verkopen bij een club als Juventus of Bayern, laat staan Real.

12 juni 2024 om 17:42

Arepa, hoeveel wedstrijden heb jij van Mathijs de Ligt gezien bij Bayern en zijn laatste seizoen Juventus? Ik vermoed niet eens meer dan een stuk of 3, het slaat nergens op wat je hier zegt. De Ligt is de beste verdediger van Bayern over de laatste 2 seizoenen.

12 juni 2024 om 14:38

Real Madrid is toch wel voorzien? Nacho vertrekt wellicht, maar die hebben Eder Militao, Rudiger en Alaba lopen. Ze hebben net de peperdure Mbappe binnen en misschien komt Davies nog. Om dan nog eens zo'n 70 miljoen euro uit te geven voor nog een centrale verdediger, da's misschien wat veel van het goede.

12 juni 2024 om 14:47

@sirius, volgens Transfermarkt heeft Nacho dit jaar 45 (!) wedstrijden gespeeld. Diezelfde Militao, Rudiger en Alaba waren er dit jaar ook. Rafa Marin komt terug, maar ik schat een Nacho/de Ligt wel een stuk hoger in dan Marin (ervaring, topniveau, leiderschap). Daarom zeg ik ook laat Davies mooi daar en koop van dat geld De Ligt. De peperdure Mbappé is binnen, maar de peperdure Kroos is weg en Modric levert salaris in. Verder valt Mbappe eigenlijk wel mee. Hij verdient net zoveel als Vini en Bellingham en is zijn 'transfersom' (tekenbonus) nu opgenomen als salaris, waardoor je het kan verdelen over 5 jaar i.p.v. nu een transfersom van 100 miljoen te betalen. Vergeet niet dat Real een zeer goede net spend heeft en net de CL en Laliga heeft gewonnen.

12 juni 2024 om 14:39

Daar hoop ik al een tijdje op ja!

De Ligt naast Rüdiger zou geweldig zijn. Militao als gezonde concurrentie achter de hand. Nacho is (na komend seizoen) klaar en Alaba moet je zien te slijten, die kan echt niet centraal spelen.

Ik ben benieuwd wat zijn volgende stap zal worden, ik verwacht dat hij de hele zomer wel genoemd zal worden in Engeland. In het bijzonder bij Manchester United nu Ten Hag zal blijven. Ik zie eigenlijk niet echt welke club hem aan zal willen trekken, buiten misschien dan United, aangezien er niet veel "topclubs" zijn die naar een CV zoeken in de zomer?

Ondertussen is het wel de tweede topclub waar De Ligt gewieberd wordt, ik vraag me af hoeveel hij er in zijn carriere af zal werken!

12 juni 2024 om 10:10

Nou ja gewieberd, hij is jong, hij ligt goed op de markt (potentie), drukt zwaar op de begroting met zijn salaris en is niet veel beter dan z’n concurrenten. Dan doe je eerder een speler als de Ligt weg om transfers te kunnen doen op andere posities. Mathijs moet lekker naar een club waar hij vaste basisspeler zal zijn en ik acht United als de perfecte club en weer werken met ETH wat vertrouwd is. Denk ook een ijzersterk duo met Martinez en misschien kunnen ze ook Frenkie wegkapen bij Barcelona (die schijnt ook weg te mogen) als ze spelers als Anthony, Sancho, Casemiro etc kunnen verkopen.

12 juni 2024 om 10:21

@footballcr7, Daar heeft United geen geld voor, als ze al een grote transfer doen aankomende zomer dan zal het De Ligt of De Jong zijn. Het wordt keuzes maken. Pas als de spelers die jij noemt ook echt vertrokken zijn kunnen ze weer wat meer de ruimte nemen op de transfermarkt.

12 juni 2024 om 10:27

Heeft United echt maar zo 'weinig' te besteden deze zomer? Ik dacht juist dat er na de overname door Ineos juist flink met geld gesmeten kon worden.

Ik heb wel het idee dat Jim Ratcliffe geen domme jongen is die blind spelers gaat halen, maar ik zie hem de portemonnee wel trekken voor een paar dure, gerichte aankopen.

12 juni 2024 om 10:41

Ineos heeft maar 25% van de aandelen en oa door FFP kan je niet zomaar honderden miljoenen in transfers pompen. Daarnaast heeft United al een van de duurste selecties, is het salarishuis totaal uit balans en spelen ze geen CL. Tuurlijk draaien ze wel enorm veel omzet maar naar mijn idee gaat Ineos met name investeren in een nieuw trainingscomplex en in een (nieuw?) stadion (wellicht Old Trafford gewoon). Overigens denk ik ook dat het beter is voor United om meer een model toe te passen als Arsenal waarin je zelf spelers ontwikkelt en voor een wat lagere prijs koopt ipv altijd uitgerangeerde spelers haalt die over hun top zijn zoals Casemiro of enorme bedrag neerlegt voor onbewezen speler met wat hype (lees Antony bv).

12 juni 2024 om 10:57

@footballcr7,

Ik denk ook dat hij perfect is voor man utd. En De ligt en Martinez lijkt me een heerlijk duo! Gelijk Mazeroui halen als rechtsback is het feest compleet!

Dan frenkie erbij, Olise erbij nog goede back up spits

12 juni 2024 om 11:20

Het salarishuis van United is sinds ten Hag flink naar beneden gegaan. We besteedden vorig seizoen al minder dan City, Chelsea en Liverpool. Ongeveer 50% van de omzet gaat op aan salarissen, gelijk aan bijvoorbeeld Arsenal. Als je naar salaris/omzet kijkt dan staan we vrij ver beneden in het lijstje. Een Villa bijvoorbeeld, besteedde 89% van hun totale omzet aan salarissen.

Als je dan nog bijrekent dat Varane (340k pond p/w) en Martial (250k p/w) vertrekken en misschien Casemiro (350k p/w) en Sancho (250k p/w) en Donny (120k p/w) weggaan dan heb je een vrij gezonde salarishuishouding.

12 juni 2024 om 11:32

Donny 120k p/w 😳 blijft bizar hoe het management van Donny dat voor elkaar heeft gekregen!

12 juni 2024 om 14:13

Ja je hebt gelijk @ManUtd, zeker met die spelers die gaan vertrekken, ziet het er al stuk beter uit. Maar het was eerder wel echt een puinhoop..

12 juni 2024 om 14:42

@tilburg013 - Maar ze mogen wel tekorten aanvullen en we hebben in de afgelopen jaren kunnen zien dat je die regels nogal makkelijk kunt omzeilen.

Verder kun je wel modellen toepassen, maar je hebt eerst mensen nodig die dergelijke modellen goed kunnen uitstippelen en uitvoeren. Daar zit het grote probleem bij veel clubs.

12 juni 2024 om 14:51

Dat zeker. Ronaldo, de Gea etc hadden echt krankzinnige contracten

12 juni 2024 om 10:15

De Ligt naar United zou een mooie stap zijn, gezien Ten Hag niet naar Bayern is gegaan. Maar echt "gewieberd" wordt De Ligt natuurlijk niet vanwege zijn voetballende/verdedigende kwaliteiten. Bij Juve wilde ze hem eigenlijk niet kwijt, maar kwam het geld goed uit en zo lees ik ook dit (niet al te betrouwbare) verhaal bij Bayern. Drie seizoenen Juve leverde hem 117 officiele potjes op, twee seizoenen Bayern waarvan de eerste uiterst succesvol leverde hem ook nog eens 73 wedstrijden op. Tel daarbij de 117 wedstrijden voor Ajax 1 bij op en je komt op de ongelooflijke cijfers van 307 wedstrijden voor aanspreken (top)clubs in Europa op zijn 24e!!

Ik denk dat, vooral als hij op het EK ook nog een en ander laat zien, er vast nog wel wat meer in de markt zal zijn dan alleen United alleen is maar de vraag of Bayern echt zo nodig van hem af wil.

12 juni 2024 om 10:25

@myvsion, er zullen vast allerlei redenen voor zijn maar hij is wel weer de eerste die de deur gewezen wordt als er wat ruimte gemaakt moet worden. Dan ben je vast hartstikke blij met hem, maar heb je ook het idee dat het toch niet zo'n verschrikkelijk groot verlies zal zijn. Een gevoel dat ik me best voor kan stellen als het gaat om De Ligt, aangezien ik ook nog lang niet vind dat hij bij de echte top hoort.

Ik vraag me af wie die andere toppers kunnen zijn, Manchester United en misschien (als we alles wat we weten over Chelsea's transfertactieken even achterwege laten) Chelsea? Maar PSG is voorzien, Barcelona heeft geen geld, Real Madrid is voorzien, City en Arsenal zijn voorzien, Spurs kan hem niet betalen (en ik betwijfel of hij daar zin in heeft), Newcastle heeft geen geld, in Italië is nooit geld en binnen Duitsland zijn er ook geen opties voor De Ligt. Ik zie niet waar de noodzaak is om op zijn positie zo zwaar te investeren!

12 juni 2024 om 17:22

Het is er nooit uitgekomen. De Ligt heeft na Ajax, Juventus en Bayern niet kunnen overtuigen van zijn kwaliteiten.
Als hij dezelfde weg had bewandeld als VvD had hij misschien ook dat niveau kunnen halen.

12 juni 2024 om 10:15

We kunnen hem wel gebruiken bij United. Zal alleen peperduur zijn denk ik. Misschien beter om dan een goedkopere kandidaat te halen en die ontwikkelen, zodat meer andere posities ook versterkt kunnen worden.

12 juni 2024 om 10:26

Als Bayern er geen problemen mee heeft dat hij in 38 termijnen verspreid over 16 jaar afbetaald wordt zou Barcelona ook nog wel een interessante optie kunnen zijn. Met zijn opbouwende kwaliteiten zou zo'n De Ligt de natte droom van elke Barça coach moeten zijn.

12 juni 2024 om 11:02

Verslikte me bijna in m’n koffie na het lezen van jouw comment. Opbouwende kwaliteiten van de Ligt zeg je… Het is na zijn komt naar Juve een enorme houthakker geworden en heeft eigenlijk helemaal geen opbouwende kwaliteiten

12 juni 2024 om 16:03

Juventus wilde hem toch niet laten gaan en de fans waren toch woedend toen hij ging??

Ik hoop dat De Ligt ergens komt waar hij het volle vertrouwen krijgt, een periode geen blessures heeft en een vorm aan tikt die lijkt op wat hij bij Ajax liet zien. Beste verdediger die ik ooit bij Ajax heb gezien, ook in de CL en topwedstrijden. Echt potentiele wereldtop, daar speelt hij wel maar hij kan echt nog beter dan wat hij meestal bij Oranje/bayern laat zien.

Ja ik kan ook wel twee argumenten bedenken waarom Upamecano interessant is om te verkopen.
- Is 25 (dus ouder dan De Ligt)
- Heeft een contract tot 30'jun 2025 (dus korter dan de ligt)

Kompany heeft nog niet 1 training gegeven en spelers bekeken en deze beste man Plettenberg weet al te
vertellen dat Kompany meer gecharmeerd is van Upamencano dan Matthijs de Ligt. Bijzonder toch wel....

12 juni 2024 om 10:04

Dus hij is net minder interessant om te verkopen aangezien die minder geld zal opleveren.

12 juni 2024 om 10:17

Maar als Upamecano deze zomer niet wil verlengen, loopt hij volgende zomer gratis de deur uit dus dan is het juist weer wel interessant om hem nu al te verkopen

12 juni 2024 om 10:34

En toch willen ze nog liever de ligt verkopen. Het zegt toch wat over hoe Bayern naar de zaak kijkt.

Lekker naar United gaan en een geweldig koppel vormen met Martinez. Als je met drogen ogen kunt beweren dat Upamecano beter is…

12 juni 2024 om 11:04

Waarom zou hij dat doen? Ik zie hier overal United maar daar valt toch geen eer te behalen, het lijkt mij sterk dat die weer mee gaan draaien in de top 4 gezien de huidige selectie.

Bayern kan hem wel willen verkopen, maar dat is dan maar mooi hun probleem. Als ik de Ligt was zou ik niet naar een United of Chelsea gaan bijvoorbeeld. Als er nou een Real Madrid of Barcelona voor hem langskomt dan zou ik zo'n overstap nog begrijpen.

13 juni 2024 om 08:42

Real zou inderdaad een geweldige optie zijn, Nacho heeft niet het eeuwige leven en Alaba is nog geen enkel moment overtuigend bezig geweest. Ik denk dat ik United wel mooi vind vanuit het idee dat hij met Ten Hag en Martinez weer kan samenwerken. Maar het is wel een stap omlaag qua club en statuur.

Raar dat ze dan liever Tah en Upamecano willen hebben. Die twee zijn toch niet beter dan De Ligt zou je zeggen. Zeker Tah heeft afgelopen seizoen pas zijn eerste echt goeie seizoen gedraaid bovenin. Maar goed als ze echt willen besparen op zijn salaris dan is het wel logisch dat De Ligt van de hand wordt gedaan.

12 juni 2024 om 10:06

Tah had vorig jaar een uitstekend jaar. Maar is toch al jaren een stabiele verdediger bij Leverkussen.
Hij had nou geluk dat hij een bizar jaar heeft met Leverkussen, maar anders speelde hij inderdaad niet bovenin mee...

Maar Tah is Duits, relatief goedkoop met zijn 1-jarig contract en als Kompany liever Upamecano wil hebben (raadsel waarom?). dan kan je nog geld genoeg vangen voor De Ligt inderdaad.

12 juni 2024 om 10:24

Ook het salaris-argument snijdt geen hout. De Ligt verdient rond de 15 miljoen euro per maand. Daar willen ze dus volgens het gerucht vanaf. Maar wat in dit artikel niet wordt genoemd, is dat ze Alphonso Davies een sterk verbeterde aanbieding hebben gedaan van 14 miljoen vast en 3 miljoen in bonussen. Tah zal ook niet gratis komen spelen, dus hoeveel besparen ze nou écht met het verkopen van De Ligt?

Je beste verdediger verkopen die ook nog eens jong is om een 3,5 jaar oudere verdediger te kopen die maar één seizoen top heeft gepresteerd. Dat lijkt me heel slecht beleid. Verder het argument dat ze geld willen besparen maar ze willen wel een groter contract geven aan Davies die een slecht seizoen achter de rug heeft.

Maar ondanks dit alles neem ik de berichtgevingen van deze Plattenberg ook met een korreltje zout, zijn eerste berichtgeving was dat De Ligt hoe dan ook niet verkocht gaat worden. Dat is een aardige 180 uit het niets.

Ben benieuwd welke club hem wil en hem kan betalen?
Ik bedoel. Eigenlijk zal je alleen denken aan Real Madrid of Barcelona momenteel.
Maar Real Madrid lijkt meer gefocust op een nog jongere centrale verdediger.
Volgens mij zijn die vooral aan het kijken naar Antonio Silva van Benfica en Leny Yoro van Lille. Die zijn nog onder de 20 en kunnen rustig minuten pakken die Nacho dit jaar pakte, gezien de blessure van Militao.

Militao - Rudiger lijkt mij het vaste duo volgend jaar met dan mondjesmaat een jeugdige speler ala Yoro of Silva en dan een Alaba die ook terug is dan...

Verder zal Barcelona hem niet kunnen betalen en hebben die meer behoefte aan een back (cancelo overnemen) en hebben die meer plannen op de markt. Daarnaast te duur.

Wellicht dat Chelsea interesse heeft? Kunnen ze misschien ruilen met Colwill + wat geld ontvangen? Al zie ik ze zelf Colwill niet snel weg doen, eerlijk gezegd. Talentvol, linksbenig en Hg.

Misschien United? Kan hij een duo met Martinez vormen en vervanger van Varane. Lijkt mij misschien wel meest interessant nu voor hem? Al is het tot nu toe nog een aardige puinhoop daar.

12 juni 2024 om 10:06

United lijkt me perfect te passen inderdaad. Die hebben een impuls nodig in de verdediging. En de Ligt heeft al met Ten Hag samen gewerkt.

12 juni 2024 om 10:10

En met Martinez naast hem heeft hij ook een bijtertje naast hem die linksbenig is. Daarnaast kan Martinez, net als Blind bij Ajax destijds, aardig goed voetballen!

12 juni 2024 om 10:39

Perfecte combi, zou me verbazen als United geen poging gaat wagen. 40-50 miljoen moet voldoende zijn lijkt me.

12 juni 2024 om 10:39

Ik zie hem wel graag komen bij Real. Vervanger van Nacho dit jaar die, zoals je zegt, veel speelde. Weet niet of je dat een Yoro nu al kan toevertrouwen. Real wil volgens mij niet het aanbod van PSG evenaren dus wie weet kiest Yoro daar wel voor. Dan volgend jaar Alaba vervangen voor een Silva of ander talent en Hakimi terughalen. Kunnen ze weer jaren door.

De Ligt zou perfect passen bij United op dit moment. Zou een welkome versterking zijn lijkt me als vervanger van Varane.

Zou de Ligt wel wat vinden bij Unites samen met Martinez. Heb je toch een mooi blok achterin die ook nog kunnen opbouwen. Zou het overigens wel stom vinden van Bayern om hem te lozen toch de beste verdediger daar.

12 juni 2024 om 11:54

@sebasjuh

Zou idd echt mooi zijn. Ook zou het mooi zijn dat ie weer herenigd is met ETH.

Maar of De Ligt zelf naar United wil gaan is zelf de vraag natuurlijk.

Heerlijk al dat gekonkel van die lui, en op het eind heeft de Ligt toch zelf een laatste stem in dit alles

Het altijd zo goed geleide Bayern lijkt de draad ook een beetje kwijt te zijn. Dit hadden voor zijn komst toch ook kunnen voorzien? Verder lijkt het me niet dat je de selectie laat bepalen door een passant die het imo niet langer dan 6 maanden gaat volhouden daar.

Matthijs verdient niet slecht bij Bayern, maar is zeker niet een van de grootverdieners. Coman verdient bijvoorbeeld meer, maar komt niet verder dan gemiddeld 20 wedstrijden per seizoen en ligt vaak in de lappenmand.

Daarnaast vind ik persoonlijk Upamecano zeker niet beter dan de Ligt.
Maargoed, een nieuwe trainer heeft zo zijn eigen inzichten.

De 2e club die van De Ligt af wilt en waarschijnlijk zal Bayern hem met verlies gaan verkopen net zoals Juventus ded aan Bayern die ook in geldnood zaten. Gaat goed zo met De Ligt, misschien is die toch niet zo goed als iedereen maar denkt. Bij Juventus geen onbetwiste basisspeler en met verlies verkocht en bij Bayern geen onbetwist basisspeler en zal waarschijnlijk ook weer met verlies worden verkocht. En dit op je 24e.

Als hij goed genoeg was geweest had hij mogen blijven. Net als bij Juventus is de Ligt weer te licht bevonden. Hij is niet goed genoeg voor een topclub. Maar eens lekker in de Subtop gaan spelen.

Nou, nu maar hopen dat laporta nog een stukje ziel te koop heeft waarmee de ligt kan worden binnen gehaald

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren