Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het gemis van Teun Koopmeiners is groter dan Frenkie de Jong voor Oranje’

Laatste update:

Kees Jansma denkt dat het gemis van Teun Koopmeiners zich meer laat voelen dan de afwezigheid van Frenkie de Jong, zo vertelde hij woensdagavond bij Op1. De voormalig perschef van het Nederlands elftal leeft mee met de middenvelder van Atalanta.

Geheel vlekkeloos verloopt de voorbereiding niet voor bondscoach Ronald Koeman en Oranje. Nadat eerder Mats Wieffer, Quinten Timber en Marten de Roon al afhaakten voor de middenlinie, zijn ook Koopmeiners en De Jong er niet bij.

Jansma denkt dat Oranje Koopmeiners het meest gaat missen van alle spelers die er niet bij zijn in Duitsland. "Ik vind het echt heel jammer", begint Jansma. "Vooral voor hem (Koopmeiners, red.). Hij stak in een geweldige vorm, deed het heel goed in Italië."

Ook vond Jansma Koopmeiners goed spelen in de finale van de Europa League, die gewonnen werd van het schier onklopbare Bayer Leverkusen. "Sterk, groot loopvermogen, creatieve speler", somt Jansma op.

"Als je dan tijdens de warming-up uitvalt bij een oefeninterland, is dat natuurlijk buitengewoon sneu. Maar voor het elftal is het ook jammer." Jansma heeft 'minder' met Frenkie de Jong. "Die is al langere tijd geblesseerd. En vaak ook."

"Het is een goede voetballer, maar ik vind het veel dribbelen en weinig daden", analyseert Jansma het spel van De Jong. "Dat vind ik bij Koopmeiners nou juist wel. Dus ik vind het heel jammer."

Jansma heeft nog niet de euforie bij het EK die hij in het verleden had. "Het spel wordt wel leuker. Koeman heeft ook beloofd om Oranje frivool te laten spelen. Niet zo saai. En wat denk je: Canada en IJsland hebben we aardig weggespeeld."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wat een onzin. Koopmeiners moet zich eerst een keer gaan bewijzen voordat hij echt gemist word.het is jammer dat hij er niet bij is maar niet meer dan dat.

13 juni 2024 om 07:31

Z’n vrije trap tegen Argentinië op Weghorst mocht er anders wel wezen 😉 Verder mee eens.

13 juni 2024 om 08:01

Ik merk dat ik gewoon echt gefrustreerd raak van hoe erg Frenkie de grond in wordt geboord. Iedereen doet net of die gast er niks van kan en we hem totaal niet missen.

13 juni 2024 om 08:13

Vind het vooral mooi dat mensen die nooit met hem spelen, lopen te verkondigen dat die er niks van kan; terwijl de geïnterviewde spelers van oranje aangeven hem erg te gaan missen omdat die de beste speler is die zij hebben. Ach spelers die altijd met hem trainen en voetballen zullen het allemaal wel verkeerd zien....

13 juni 2024 om 08:42

Zijn ploeggenoten zijn inderdaad de meest objectieve groep mensen om een eerlijke mening te vragen over De Jong

13 juni 2024 om 09:03

Ik ben het er mee eens Feliix, wanneer Nederland onder druk komt te staan heb je juist Frenkie nodig en niet voor het goal van de tegenstander, maar om met rust vanuit de achterste linie te spelen. Nu moet ik het nog maar eens zien wanneer NL onder druk komt en wie dan de fouten in het opbouwen gaat maken.

Vraag me af of Koopmeiners uberhaupt basis zou staan t.o.v. Veerman of Reijnders..

13 juni 2024 om 09:10

29er. Dan kan je het altijd nog minder superlatief verwoorden dan 'onze beste speler'? Of zullen zij hetzelfde zeggen over Teun en Brobbey? Denk dat jijzelf ook wel het antwoord weet op die vraag.

13 juni 2024 om 09:56

Frenkie ga je tegen ploegen die goed druk zetten enorm missen. Door zijn manier van wegdraaien krijgt zelfs de absolute wereldtop geen druk op hem, maar met Veerman die een passende oplossing moet vinden is dat veel makkelijker. Ook de cijfers zoals het aantal passes op helft tegenstander met of zonder Frenkie laat zien hoe belachelijk veel verschil hij maakt met het onder de druk uitspelen.“Maar HIj scOorT NoOIt!!”.. Tegelijkertijd vinden diezelfde mensen Kroos een legend, maar haal voor de gein zijn dode spelmomenten van zijn assists af en zie hij weinig bepalend hij is naar de maatstaf die voor Frenkie wordt gebruikt

13 juni 2024 om 09:59

Frenkie ga je tegen ploegen die goed druk zetten enorm missen. Door zijn manier van wegdraaien krijgt zelfs de absolute wereldtop geen druk op hem, maar met Veerman die een passende oplossing moet vinden is dat veel makkelijker. Ook de cijfers zoals het aantal passes op helft tegenstander met of zonder Frenkie laat zien hoe belachelijk veel verschil hij maakt met het onder de druk uitspelen.

“Maar HIj scOorT NoOIt!!”.. Tegelijkertijd vinden diezelfde mensen Kroos een legend, maar haal voor de gein zijn dode spelmomenten van zijn assists af en zie hij weinig bepalend hij is naar de maatstaf die voor Frenkie wordt gebruikt

13 juni 2024 om 12:30

Inderdaad. Memphis roemt hem om de rust die hij in het team brengt en Veerman noemt hem zelfs de beste speler van het Nederlands Elftal.
En dan roepen al die zogenaamde kenners uit met name de regio Eindhoven en Rotterdam dat we hem niet missen omdat hij te weinig scoort en teveel dribbelt......
En dan blaten mensen als Jansma en Van Gelder dat er Koopmeiners meer gaan missen, terwijl die nog nooit iets gepresteerd heeft in het Nederlands Elftal.

13 juni 2024 om 08:06

Koopmeiners mist hij logisch meer. Omdat Frenkie al een lange tijd geblesseerd is.

13 juni 2024 om 08:34

Ik vind het vooral een mooi meetmoment om te bepalen wie je absoluut niet meer serieus hoeft te nemen. Ik lach me rot om de mensen die roepen dat, met alle respect, we meer hebben aan Veerman en Schouten dan aan Frenkie. De absolute topclubs liggen blijkbaar al 8 jaar te slapen haha.

13 juni 2024 om 09:07

Veerman heeft simpelweg andere kwaliteiten als Frenkie die ook erg belangrijk kunnen zijn, zie alle mooie ballen die achter de laatste linie vielen tegen Ijsland. Echter niemand speelt met zoveel rust aan de bal als Frenkie aan het begin van de opbouw, daarom zouden ze elkaar juist kunnen aanvullen.

13 juni 2024 om 09:08

@myvision, met al het respect, ik heb Frenkie heel hoog zitten, maar Schouten en Veerman doen het ook gewoon goed en lijken laatbloeiers. Het heeft dan weinig nut om maar te blijven denken “Was Frenkie er maar bij”. Gewoon erachter gaan staan en wie weet is Frenkie er over 2 jaar in optima forma weer bij op het WK.

13 juni 2024 om 10:04

Myvision, dat heb je mooi verwoord en ik ben het hartstochtelijk met je eens! Laat de nieuwe jongens eerst maar even jaartje op hoogste niveau draaien en dan kunnen we conclusies trekken.
Ik sluit niet uit dat veerman/schouten laatbloeiers zijn en nog grote stappen gaan maken.
Ik hoop het en hoop dat zij mijn ongelijk bewijzen!

13 juni 2024 om 11:43

Eens Myvision. Hoe mensen dat uit hun toetsenbord krijgen is me een raadsel. Zit misschien wat wensdenken bij. Als Schouten was afgevallen was het geen probleem want Frenkie is 10 keer beter, zouden dezelfde mensen wellicht hebben getypt.

13 juni 2024 om 08:44

Dat komt omdat spelers niet naast Frenkie renderen. Spelers worden op onnatuurlijke plekken gezet of mogen invallen in een desastreuze wedstrijd. Vrijwel geen speler maakt dan nog het verschil, men gaat eerder mee in de flow. Afijn, Frenkie draait en draait en brengt de bal. De enige speler die naast Frenkie rendeert is De Roon (dienende speler).

Koopmeinders zou de perfecte aanvulling zijn geweest op 10, waar hij bij Atalanta furore maakt. Alleen haalt Koeman Reijnders er niet uit en mijn inziens dienen Schouten en Veerman te spelen.

13 juni 2024 om 13:21

Ik denk dat Schouten en De Jong ook uitstekend naast elkaar zouden kunnen spelen in een 4-2-3-1 hoor, of eventueel Reijnders en De Jong, zou ook kunnen. In beide gevallen met Koopmeiners of Xavi ervoor op 10.

Kunnen wij het gewoon laten rusten en het gaan doen met de spelers die wij wel hebben? Het is niet alsof wij net voor het toernooi een prime Robben moeten missen. Gewoon geen spelen met de spelers die wij hebben, tijd van rouwen mag wel eens voorbij zijn. Ik heb er in ieder geval al zin in

13 juni 2024 om 07:35

@Ducktaildo

We hebben toch gewoon een behoorlijk sterke selectie? Als ik kijk naar de clubs van de spelers en hoeveel halve finale CL, finale CL en CL winnaars we hebben?

Gakpo - Liverpool
Memphis - Atletico
Frimpong - Leverkussen
Simons - Leipzig
Reijnders - Milan
Schouten - PSV
Ake - City
Van Dijk - Liverpool
De ligt - Bayern
Dumfries - Inter
De Vrij - Inter
Blind - Girona (3e)
Maatsen - Dortmund
Van de Ven - Tottenham
Gravenberch - Liverpool (veelal wissel)
Veerman - PSV
Malen- Dortmund

Etc etc etc

13 juni 2024 om 07:42

Dumfries, is geen CL winnaar? Ook De Vrij niet

13 juni 2024 om 07:45

bijna bij alle betting websites staat nederland als 5/6de grootste kanshebber om het te winnen. het verschil is momenteel heel klein tussen de toplanden en geen een die er ver boven uitsteekt. zelfs het grote frankrijk heeft op het moment problemen met hun middenveld.
Zolang we er maar vol voor gaan we hebben een ijzersterke defensie en verdegingen winnen wedstrijden. ik hoop alleen dat koeman het aandurft met xavi op 10 ipv reijnders met het psv blok erachter. en dan gakpo en frimpong op de vleugels met memphis in de punt. malen vind ik een geweldige wissel met zijn snelheid en drang om zich te bewijzen dat heeft hij veel minder als hij vanuit de basis start.

13 juni 2024 om 07:48

Misschien moet je is kijken wat de rol is van een speler bij die club. Voorbeeld Gravenberch en Gakpo. Dat zijn niets meer dan roulatiespelers. Memphis is gewoon een bankzitter bij Atletico. Klinkt leuk dat ze bij die clubs zitten maar komen veel te kort voor de basis.

13 juni 2024 om 07:59

@Maurootje,

Moest daar ook niet staan maar VZ lijnde het niet goed uit dus maar verwijderd

13 juni 2024 om 08:06

@Arsenal890

Dat klopt, Gravenberch schreef ik al als wissel op. Memphis is ook geen absolute top.

Onze verdediging is wereld klasse
Ons middenveld is subtop
Onze aanval is subtop

Dan kan je simpelweg niet spreken over een slechte selectie.

13 juni 2024 om 08:13

Twijfel alleen over Veerman tegen tegenstanders waar hij minder tijd tegen heeft. Die passes tegen bv Ijsland worden niet meer zo makkelijk.

13 juni 2024 om 08:16

Veel te kort voor de basis? Zowel Gakpo als zelfs Gravenberch hebben anders behoorlijk wat minuten gemaakt voor Liverpool dit seizoen. En je komt niet zomaar bij een club als Liverpool terecht, dan kun je gewoon heel erg goed voetballen. Maar sommige supporters van Eredivisie clubs, met name van de top 3 in NL, kunnen dat niet altijd objectief plaatsen. Toch treurig eigenlijk want we hebben een zeer talentvolle groep die het erg goed kan gaan doen de komende weekjes.

13 juni 2024 om 08:18

We hebben een hartstikke leuke selectie! We kunnen het zeker leuk gaan doen. Zeker met Maatsen en Frimpong erbij. En vrij jong nog. Over het EK over 2 jaar kan het bijna alleen maar leuker worden!

13 juni 2024 om 08:25

@Gooner4

Veerman+Schouten is ingespeeld op elkaar. Dat is hun plus.

Vind persoonlijk dat Reijnders op 8 moet met Schouten en Xavi er voor.

13 juni 2024 om 08:28

@Ryan030

Malen invaller vanwege zijn snelheid en doelgerichtheid.
Weghorst invaller om de twee CVs gek te maken
De Ligt invaller als extra slot op de deur

Veerman+Blind als invallers voor extra voetbal.

Je kan lekker veel kanten op.

13 juni 2024 om 08:28

@Bergkamp: Bij VI zeiden ze al dat Koeman in clubkoppels denkt. Gakpo en Van Dijk. De Vrij en Dumfries. Veerman en Schouten. Frimpong en Malen (en straks dus ook Maatsen). Dat maakt het op elkaar inspelen ook gemakkelijker.

13 juni 2024 om 08:47

Daarentegen, Milan, Leverkusen, Girona, Tottenham, Dortmund, Leipzig, PSV, Ik word er niet warm van. Milan heeft qua historie nog een mooie naam maar de rest is allemaal net niet en/of een club die af en toe boven zichzelf uitstijgen.

13 juni 2024 om 09:18

@faptherooste - Precies! We hebben een leuke selectie en een goeie mix tussen jong en oud. De verdediging zit voor de komende 4 tot 8 jaar wel goed met jongens als Maatse, Frimpong, van de Ven, de Ligt, Geertruida, Timber en mis ik er waarschijnlijk nog wel wat. Bijna de hele selectie kan nog lang mee. Alleen zal er iemand moeten opstaan als leider ipv van Dijk en zal iemand de productie van Memphis over moeten nemen.

13 juni 2024 om 09:21

@29er - De helft van de jongens die bij die clubs spelen die jij opnoemt zijn hartstikke jong nog. Jongens als Frimpong, Maatsen, Xavi en van de Ven zijn allemaal max 24 jaar.

En daarnaarst... laten we gewoon met zijn allen positief blijven. Niemand verwacht dat deze jongens wel even Europeeskampioen worden. Gewoon genieten en wel zien waar het schip strand. Zelfde met beide oefenwedstrijden. Nog steeds bakken kritiek, maar landen als Engeland en Frankrijk die wonnen niet eens van deze tegenstanders.

13 juni 2024 om 10:05

Ceejah, ik ben helemaal om. De clubs zijn wereldtop omdat de Nederlandse voetballers daar nog onder de 24 zijn

13 juni 2024 om 10:06

Brobbey en Bergwijn is ook een dodelijk clubkoppel…

13 juni 2024 om 10:18

Haha, hoe kon ik clubkoppel Brobbey en Bergwijn inderdaad vergeten :-)

13 juni 2024 om 10:27

Dat zeg ik niet 29er. Ik zeg dat het gewoon erg goeie clubs zijn voor jonge spelers. Oftewel, als jonge gasten krijg je ook bij deze clubs niet zomaar kansen als basisspeler. Maar als je alleen maar wereldtop bij Oranje wil zien dan mag je blijven dromen. Bekijk het toch eens positief man. Is gewoon een mooie lijst met goeie en sterke teams/clubs.

13 juni 2024 om 10:36

@29er

- Leverkussen kampioen Duitsland en finale EL
- Dortmund finale CL
- Girona derde Primera division
- AC Milan 2e serie a

Je mag het persoonlijk niets vinden, maar dat deze spelers basis spelers en uitblinkers zijn bij boven genoemde clubs zegt wel wat..

13 juni 2024 om 07:54

Inderdaad laat het rusten. In 1988 was van Basten er ook niet van de start bij. Toen had ook niemand een goed gevoel

13 juni 2024 om 08:03

Dit ja, al dagen lang het ene na het andere item over spelers die er niet bij zijn.
Al was het een Robben in zijn prime. Je kan er niets aan doen. Door en vooruit kijken. Achteraf is altijd mooi lullen.
Ik heb er ook zin in. Verwacht dat oranje de poule wel door komt.

13 juni 2024 om 09:25

Logisch toch? Kijk hoeveel er op gereageerd en geclickt wordt. Je kan er inderdaad niks aan doen, maar dat maakt VZ toch niet uit.

Verder heb ik er ook zin in. Als ze de poule als 1e of 2e doorkomen dan kan het nog wel eens een heel leuk toernooi worden.

Koopmeiners heeft nog geen enkele goede wedstrijd voor Nederland gespeeld. Past ook maar matig bij de andere spelers. Geen idee hoe Jansma dit rijmt, z'n beredenering is ook ongekend oppervlakkig. Dacht dat die man met pensioen ging?

13 juni 2024 om 07:30

Puur gebaseerd op z'n goede seizoen bij Atalanta.. maar idd nog 0,0 gepresteerd bij NL dus zo groot is dat gemis niet.

Wij moeten toch wel echt van de weinige landen zijn waar de beste spelers eigenlijk structureel ondergewaardeerd worden. Op de een of andere manier is men dol op 'nuchtere' harde werkers en worden de kwalitatief beste spelers altijd omlaag gepraat.

13 juni 2024 om 07:37

Nederland is inderdaad niet het land wat pal achter z’n vedettes gaat staan. “Het land waar ze je kraken op t moment dat je t groot gaat maken”, zullen we maar zeggen.

13 juni 2024 om 09:12

Het besef en het ophemelen komt vaak pas achteraf. Op het momentum kritisch en achteraf iemand pas als legende wegschrijven. Robben en van Persie kregen ook vaak genoeg (opbouwende) kritiek en laten we het niet over Seedorf hebben. Maar als je nu over deze spelers nadenkt waren ze toch echt van ongekende klasse.

13 juni 2024 om 10:08

Maar vantevoren hemelen we spelers wel op als supertalenten

13 juni 2024 om 07:38

Volgens mij kunnen ze er in Engeland en Duitsland ook wel wat van. Maar media en mensen bombarderen spelers ook wel razendsnel tot onmisbaar en exceptioneel. Reijnders speelt bij AZ en niemand vindt hem Oranjewaardig. 3 Maanden AC Milan, een paar prima aardige interlands in een matig Oranje verder en hij is de 1ste die op papier moet staan. Bij Frenkie zijn de verwachtingen heel hoog gespannen, maar dat exceptionele komt er gewoon niet uit. Simons en Koopmeiners laten geweldige dingen zijn bij hun club, maar bij Oranje is het niet briljant. Misschien de schuld van Koeman? Maar Seedorf wordt bij al zijn clubs geroemd als geweldenaar, maar bij geen enkele bondscoach presteerde hij buitengewoon. Soms heb je dat dus wel eens….

13 juni 2024 om 07:51

Behalve dan Frenkie de Jong. Die wordt structureel omhoog gepraat en als iemand het lef heeft om aan zijn capaciteiten te twijfelen dan wordt hij afgemaakt. Als Frenkie de Jong in de tijd van Gullit, Van Basten en Rijkaard zou zijn opgegroeid, zou hij niet eens het EK '88 gehaald hebben. Zo'n type Dick schoenaker, leuke voetballer voor erbij. Verzaakt nooit maar brengt ook niet veel extra.

13 juni 2024 om 08:11

Ah, jij bent die gast op de verjaardag die geen hout van voetbal snapt en ze op een verjaardag maar een eind raak laten lullen over het spelletje. En wanneer je naar huis bent, kunnen ze pas echt serieus over het spelletje gaan praten. Zo is m’n buurman ook.

13 juni 2024 om 08:20

Frenkie de Jong is juist de eerste die hier afgemaakt wordt. Op de een of andere manier werkt die jongen als een rode lap op sommige mensen. Met name Feyenoord en PSV supporters en ook een grote groep Real Madrid supporters zie je vaak als eerste snel deze jongen proberen af te kraken. Ra ra hoe zou dat toch komen. We mogen blij zijn met een speler als Frenkie de Jong en het is ontzettend jammer dat hij er niet bij kan zijn komend EK.

13 juni 2024 om 08:21

Volgens mij is het juist populair om hem omlaag te praten. Zo'n totaal overbodige tekst dat ie er in 88 niet bij zou zijn ook, wat is het nut daarvan? Z'n collega's vinden hem de beste speler van de selectie, maar de mega-experts op VZ hebben haviksogen. Die zien alles 200% beter.

13 juni 2024 om 08:23

Daarbij aan toevoegend is het gewoon jammer dat clubvoorkeur niet losgelaten kan worden door vele Nederlanders wanneer Oranje speelt. Dat maakt de discussie soms zo giftig, jammerlijk.

13 juni 2024 om 08:26

Als je straks tegen Frankrijk of misschien later Engeland, Duitsland of Spanje speelt, dan heb je Frenkie juist nodig. Hij kan dat middenveld domineren. Het tempo bepalen en ruimtes voor anderen creëren. Dat kan hij als geen ander. Frenkie is echt een groot gemis. Ik vind Koopmeiners ook geweldig, maar zeker niet het niveau Frenkie. Tegen toplanden heb je laatstgenoemde hartstikke nodig.

13 juni 2024 om 08:34

Dat het de beste voetballer van de selectie is, geloof ik ook meteen. Maar voor de discussie dan maar, waarin blinkt hij dan uit als middenvelder? En op welke positie blinkt hij dan uit? En met wie kan hij het beste samenspelen?
Zijn ultieme kwaliteit is denk ik het gemak waarmee hij voetbalt, balcontrole, dribbels en wegdraaien bij de tegenstander. Maar verdedigend is hij ok, creatieve openingen heeft hij niet echt en op doel schieten doet hij weinig.

13 juni 2024 om 08:39

@tazza: Zelf ben ik er van overtuigd dat hij heel compleet is aan Veerman. Dan heb je Frenkie die wegdraait en ruimtes creëert voor Veerman. En Veerman die in die ruimtes kan duiken en nadien de dieptepass op onze snelle spelers kan geven. Daarvoor Koopmeiners, eveneens om ruimte te creëren (al kan Reijnders dat ook goed). Dan heb je een heel compleet middenveld. Wellicht vrij offensief, maar Veerman en zeker Frenkie staan verdedigend ook wel hun mannetje.

En deze ruimtes heb je wel nodig tegen een Frankrijk of Engeland straks. Zij zijn én beter én spelen heel compact. Ik ben bang dat Veerman met Schouten dan verdrinkt. Ik hoop van niet logischerwijs, maar juist die partijen heb je een Frenkie doorgaans wel heel erg nodig.

13 juni 2024 om 08:42

Frenkie zou er 100% zijn bij geweest in '88. Denk dat je nogal onderschat hoeveel het voetbal geëvalueerd is over de jaren. De huidige Frenkie is technisch en tactisch veel sterker dan het gros van de voetballers in die tijd. Een Gullit en Rijkaard is dan wel weer andere koek.

13 juni 2024 om 09:04

Vind dat ook, Frenkie krijgt te veel krediet voor iemand die faalt (gezien zijn prijskaartje) bij Barcelona en zij zijn hem ook liever kwijt. Dat nog bij het slechtste Barcelona in tijden.

Als je naar het middenveld van City, Arsenal,PSG, Real kijkt dan komt hij daar niet in de basis.

Bij Barcelona wordt hij ook niet echt gemist als hij geblesseerd is. Je ziet dat ze iemand als Gavi meer missen. Frenkies kwaliteiten wordt al standaard gekweekt in La masia.

13 juni 2024 om 09:38

Absolute onzin weer. Hij was vorig jaar de beste middenvelder van Barcelona. Een Barcelona dat makkelijk kampioen van Spanje werd.

Maar laten we vooral doen alsof Frenkie er niks van kan en dat Barcelona hem niet mist. Bij Barcelona zijn ze hem inderdaad liever kwijt, daarom start hij al 5 jaar lang structureel in de basis. Omdat ze heel ontevreden over hem zijn ja.

13 juni 2024 om 10:15

3 alinea’s onzin. Bij Barca laten ze hem niet voor niks te vroeg tegen Real spelen. Omdat hij blijkbaar half fit nog toegevoegde waarde heeft. Je moet anders leren denken: als hij bij een van de grootste clubs een basisplaats hebt, hij wordt geselecteerd voor NL elftal en zijn medespelers daar noemen je de beste voetballer van het team. Dan is de kans best heel groot dat hij iets kan wat jij niet ziet. Dan kan je beter energie steken in het leren wat de kenners wel weten en jij niet. Dan denken en roepen dat zij allemaal dom zijn

13 juni 2024 om 11:47

Frenkie en Veerman samen ben ik helemaal met je eens. Hier zou Simons dan wel mooi als 10 voor kunnen spelen. Al zou het tegen de sterkste tegenstanders ook wel weer begrijpelijk zijn om Schouten aan Frenkie te koppelen met Koopmeiners op 10. Ik zou alleen graag nog wel een plekje in willen ruimen voor Reijnders, maar die zou alleen op de 8 van Veerman kunnen spelen, denk ik. Het zijn leuke keuzes voor de bondscoach.

Denk vooral dat de mentale klap groter is bij Frenkie dan bij Teun. Qua voetbal zal het denk ik om het even zijn

Ik heb Koopmeiners anders weinig goede potten zien spelen voor Oranje. Eerlijk gezegd denk ik dat Oranje er met de blessures eerder sterker dan zwakker op is geworden. Klinkt raar, maar je hebt nu met Maatsen een aanvallende linksback die je er kan inbrengen bij een achterstand. Met Ake en VD Ven en Blind heb je 3 cv’s wat allemaal defensief ingestelde backs zijn. Dus je zal nu ook nog 532 kunnen spelen met 2 echte wingbacks. Verder Zirkzee erbij die ook gewoon beter en completer is dan Brobbey. En Frenkie is dan het grootste gemis maar Reijnders op 10 werkt veel minder goed dan op 8 en ik denk dat hij keurig naast Schouten kan spelen. Zowel Schouten als Reijnders hebben een geweldig seizoen achter de rug. Tevens vergroot het de kansen van Simons op 10 want op de flanken komt die er niet echt aan te pas, dan kan Frimpong naar rechts. Tegen sterkere ploegen kan je eventueel Veerman op het middenveld er aan toevoegen. Maar ik denk dat Nederland van zijn eigen kracht moet uitgaan, als je zon defensie hebt mag je echt wel van je eigen kracht uitgaan. Iedereen vind Frankrijk oh zo geweldig, maar daar kan je prima tegen ballen.

Ik word hier echt zo moe van, hoe we in Nederland zo graag spelers naar beneden halen en meegaan in de waan van de dag. Je kan van alles over Frenkie zeggen over zijn speelstijl maar Frenkie in vorm is beter dan elk middenvelder die we hebben.

Koopmeiners heeft nog geen enkel goed duel voor Nederland gespeeld en doet het nu goed bij een ingespeeld Atalanta. Zijn we vergeten dat Hateboer en De Roon het daar ook goed doen omdat het team goed functioneert. Want bij het Nederlandse elftal is het 3x niks. Nu weet ik dat Koopmeiners veel meer talent heeft dan die 2 en ook een hoger niveau gaat halen dan Atalanta, maar waarom moeten ze dat duidelijk maken door een andere speler af te kraken.

Ik denk dat dat ook wel meevalt. Wat mij betreft kun je iets alleen heel erg missen als je al de waarde ergens van gezien hebt en bij Koopmeiners in het Nederlands Elftal vind ik niet dat dat het geval is. Ja, bij Atalanta is hij een weergaloze speler, maar volgens mij hebben we dat nog nooit terug mogen zien in het Nederlands Elftal. Atalanta-Teun zou een absolute meerwaarde zijn voor dit elftal en ik zou het 100% met Jansma eens zijn als we die speler regelmatig terug hadden gezien.

Wat betreft De Jong denk ik ook niet dat we hem heel erg gaan missen, ik vind zijn kwaliteiten schromelijk overschat in Nederland en ik ben er van overtuigd dat een middenveld zonder De Jong zeker niet minder zal presteren dan een middenveld met De Jong. Qua kwaliteiten vind ik hem een beetje een vrolijk kijkende Kovacic. Hij is een speler die de bal heel aardig van jouw eigen box naar de overkant van het veld kan brengen, maar onderweg kiest hij vaak voor te moeilijke oplossingen en als hij aan de overkant van het veld aankomt is zijn rol uitgespeeld. Dat heeft Kovacic ook heel erg. Ik denk niet dat we zo'n speler missen bij het Nederlands Elftal en daarom denk ik ook dat we het best prima kunnen doen zonder De Jong.

Oei, gewaagde uitspraak.
Aan Frenkie weet je wat je hebt, dribbelen, pasje breed en overzicht, terwijl Koopmeiners zich nog echt moet laten zien in Oranje al denk ik wel dat dit EK voor hem hèt podium zou worden daarvoor.

Kees Jansma mag met pensioen. Koopmeiners heeft buiten een paar goede momenten nooit een wedstrijd lang goed gespeeld in Oranje. Komt natuurlijk ook dat hij nooit de rol heeft gekregen die hij bij zijn club heeft. Frenkie heeft al lang bewezen dat Oranje veel beter speelt met hem erbij. Denk dat 90% er mee eens is dat we Frenkie harder missen dan Teun. Neemt niet weg dat we ze beide gewoon gaan missen.

Teun is een subtop speler. Bij az speelde hij middenvelder en regelmatig cv. Maar voor het middenveld is hij verdedigend niet een top cvm. Ook is het geen echte 10. Hij kan op veel plekken spelen. Maar beter dan frenkie is hij niet. Zeker in nl elftal is zijn plek nooit onomstreden geweest. Schouten is beter.

Je ziet in Nederland wel echt altijd twee uitersten. Of Frenkie werd de nieuwe Cruijff genoemd en nu wordt hij weggezet als 1 of andere waterdrager. Koopmeiners doet het goed bij Atalanta. Is totaal geen betere voetballer dan Frenkie en dat geldt voor elke middenvelder van Oranje. Hij is uiteraard ook geen niveau Modric/Kroos/de Bruyne maar dan praat je over buitencategorie.Wat een droevigheid.

13 juni 2024 om 08:08

Maar is Frenkie zon groot gemis als je Schouten nu daarvoor in de plaats hebt? Ik kijk nauwelijks Eredivisie maar als ik hem zo zie spelen die paar x vind ik het een geweldige speler. Jij zei laatst is wel wat voor Barca, ik denk ook dat die daar moeiteloos in mee kan draaien. Zijn voetballend inzicht is echt van een heel hoog niveau.

13 juni 2024 om 09:07

Als 6 is Schouten een uitstekende voetballer met een hoog potentieel. Het was eerst alleen PSV. Maar ook in de CL en Oranje speelt hij identiek. Imo kan hij dat niveau aan. En het niveau van het huidige Barca is echt niet zo bijzonder. Misschien zelfs wel minder dan het huidige Oranje of gelijkwaardig.

Maar Frenkie naast Schouten zou perfect zijn. Als enige pivot is Schouten precies het type wat je nodig hebt en Frenkie niet. Maar Frenkie naast zo iemand als Schouten zou echt werken. Dan kan Frenkie ook veel meer onderweg zijn dan controleren. En Frenkie zijn grootste kracht is demarreren met de bal en linies doorbreken. Daarnaast is hij ontzettend balvast en draait hij makkelijk weg van zijn tegenstanders.

Ik denk daarom dat Frenkie in een dubbele pivot systeem (4-2-3-1 bijv) onder Flick weleens veel beter uit de verf kan komen. Moet Barca wel een echte pivot halen en geen Gundogan of Gavi naast Frenkie zetten. Merino is dan ook weer niet een echte pivot. Dat is een box to box.

13 juni 2024 om 10:43

Dat is het nadeel van Frenkie. Om goed te renderen moet het systeem precies op hem afgestemd zijn. De meeste topmiddenvelders zijn multifunctioneler.

Ja Kees, die Koopmeiners heeft altijd wel de pannen van het dak gespeeld in Oranje. Van zijn 21 interlands kan ik mij geen 1 wedstrijd herinneren waarin ik dacht, wauw die speelt nou echt een geweldige wedstrijd. Van Frenkie zijn die er voldoende. Het is nu een hype lijkt het dat we Frenkie ineens massaal de grond in boren.

Wat een absolute nonsense weer. Koopmeiners heeft op die vrije trap tegen Argentinië na, nog nooit wat laten zien in Oranje.
Hij is ook nog nooit op zijn sterkste positie neergezet (lopende 10 in 5-3-2 achtig opstelling).

Frenkie heeft zich al lang en breed bewezen, vandaar dat er ook voldoende risico met hem werd genomen m.b.t. het wel of niet deelnemen....

Frenkie's gemis is een hard gelach, maar we moeten het er mee doen.
Koopmeiners zijn gemis is ook jammer en ik had ook veel van hem verwacht dit EK, maar we moeten nu niet doen alsof hij de messias is hé.

Koopmeiners heeft in principe nog minder in Oranje laten zien dan Joey Veerman. Zegt genoeg.

Ik snap het wel, Teun heeft net wat meer drang naar voren , werkt wat harder.
Vind De Jong vaak wat te passief.
Denk dat Jansma dat bedoeld , en met Atalanta heeft ie idd een prima seizoen gedraaid

13 juni 2024 om 08:38

Depay heeft ook meer drang naar voren dan Virgil. Het zijn dan ook spelers voor verschillende posities.

Don’t kick a man when he’s down. Moeten we nou echt allemaal Frenkie de grond in gaan branden terwijl hij geblesseerd is? Lijkt me al erg genoeg dat hij het EK moet missen maar nee, laten we hem allemaal gaan wegzetten als een nutteloze dribbelaar zonder ballen omdat hij geen nee had durven zeggen als zijn club m opstelde. Hou toch op met deze manhunt

Vraag aan bijna iedere speler van Oranje wie de beste speler is waar ze mee hebben gespeeld en het merendeel zal zonder enige twijfel Frenkie de Jong zeggen (uitgezonderd de gasten die met Messi en Ronaldo hebben gespeeld). Beetje klaar met iedereen die doet alsof de Jong een willekeurige Tom, Dick of Harry is.

13 juni 2024 om 10:11

Helemaal mee eens, Frenkie is en blijft speciaal.

Onzin, Koopmeiners heeft nog nauwelijks een goede interland gespeeld. Frenkie is veel belangrijker voor Oranje. Het is vooral.zuur dat ze er beiden niet zijn overigems, want het maakt de spoeling dun nq alle andere geblesseerde middenvelders.

Tja, Frenkie is in mijn optiek de belangrijkste speler van het Nederlands Elftal.. maar het is wel zo dat zijn laatste interland al bijna een jaar geleden is geweest. Dus in dat opzicht snap ik wel dat Koopmeiners een groter gemis zou zijn, puur omdat Frenkie al zo lang niet heeft gespeeld en het hele seizoen kwakkelt met blessures. Daar moet ik echter wel bij zeggen dat Koopmeiners mij nog nooit heeft kunnen bekoren in het Nederlands Elftal, maar hij heeft ook nooit een echte kans op 10 gekregen en daar speelt hij toch wel geweldig bij Atalanta.

Ik heb het al eerder gezegd, maar het is zo jammer dat je van een middenveld met Frenkie, Reijnders en Koopmeiners gaat naar een middenveld met Schouten, Veerman en Reijnders. Dat is natuurlijk nog steeds een zeer degelijk middenveld, maar tegen de toplanden is het maar afwachten hoe dit gaat.

Zo eindelijk wordt t eens gezegd op tv en ook niet door de minste: ....maar ik vind het veel dribbelen en weinig daden....dat zo veel mensen zich blind staren op frenkie is begrijpelijk na de magere jaren van na het wk 2014.

Koopmeiners en xavi zijn zich zelf niet in t ned elftal. Ze spelen dan erg slecht. Ben benieuwd wat de oorzaken hier van zijn.

De Frenkie haat is zo immens hier…pffff. Als hij zo slecht is, waarom speelt hij dan al 5 jaar basis bij Barcelona?! Ze hebben zelfs risico met hem genomen qua speeltijd terwijl hij nog niet voldoende herstelt was van zijn blessure… Daarnaast is hij immens populair bij de supporters.

Maar weet je, het maakt niet uit hoe goed of hoe slecht hij het doet. Hij kan het in NL toch nooit goed doen bij de meesten…

Als je Frenkie geen gemis noemt dan snap je totaal niks van voetbal! Een van de allerbeste verbindingspeler die er is. Als Frenkie ook nog eens goals en assist maakte was het meteen de allerbeste middenvelder ter wereld. Waardeer waar hij juist zo goed in is!

13 juni 2024 om 11:53

Misschien dat de kritiek op Frenkie ook wel een gevolg is van het feit, dat iedereen ook wel het gevoel heeft dat Frenkie de beste middenvelder ter wereld kan worden. Voetballend is hij het misschien ook wel. Hij is ook nog snel, heeft een goede werkethiek, maar mist een specifieke kwaliteit om de beste 6, 8 of 10 te zijn. En we hoopten allemaal dat hij in de loop der jaren die ene extra kwaliteit ook zou leren. Nu heb je steeds het idee dat hij veel onderscheidender zou kunnen zijn. En dat terwijl het al een fantastische voetballer is!

13 juni 2024 om 13:17

Maar alsnog noem je hem voetballend de beste middenvelder van de wereld. Dat is hij simpelweg niet. Kevin de Bruyne bestaat nog he en er zijn nog wel een aantal

De Jong gaat natuurlijk nooit de beste middenvelder ter wereld worden. Daarvoor mist hij eenvoudig de kwaliteiten. Hij is fysiek niet sterk, heeft geen steekpass in huis en mist scorend vermogen. Dat hij kan dribbelen, vind ik niet zo sterk. Dat is een kwaliteit die je van middenvelders tegenwoordig niet verwacht. De bal moet snel en met accuratesse naar de spitsen. Die kwaliteit mist hij.

Verder heeft hij twee eindtoornooien gespeeld. Compleet onzichtbaar. De laatste keer was Dumfries onze uitblinker. Zowel met goals als assists. Dat zegt genoeg.

Een vedette is iemand die de complete ploeg draagt. Die zijn verantwoordelijkheid neemt als het nodig is. Die penalties neemt. Die beslissende momenten in de wedstrijd creëert. Dat doet en kan hij niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren