Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verweij: Memphis Depay wil dat Nederlandse journalisten ‘liever’ zijn voor Xavi

Laatste update:

Mike Verweij hoorde na afloop van Nederland - Frankrijk iets opmerkelijks in de mixed zone van de Red Bull Arena in Leipzig. Memphis Depay nam het namelijk op voor ploeggenoot Xavi Simons en kwam in dat kader met een opmerkelijk verzoek richting de Nederlandse sportjournalisten.

"Memphis deed een beroep op de Nederlandse journalisten. Om Xavi een beetje te sparen", zo onthult Verweij zaterdagochtend in de Kick-off-podcast van De Telegraaf. "Een jongen van 21. En als alles negatief is, dan is dat heel lastig."

"Dat kon Memphis uit eigen ervaring ook vertellen. Dus hij zei: 'Wees wat liever voor Xavi'. Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Xavi moet gewoon laten zien dat hij in het Nederlands elftal net zo goed kan voetballen als bij Leipzig."

"En ik weet dat dat niet één-op-één is over te nemen van je club. En dat er bij het Nederlands elftal misschien wel wat meer gevraagd wordt. Maar als Xavi gewoon goed gaat voetballen, dan komen de positieve kritieken vanzelf", geeft Verweij mee aan de vleugelaanvaller van Oranje.

"Maar het is niet zo, om hem te helpen, dat er maar positief geschreven moet worden. Ook als hij slecht is." Presentator Pim Sedee merkt op dat bij Simons 'niet zijn kop eraf gaat' na een tegenvallend optreden. "Maar de mensen denken dat er meer inzit bij hem."

Driessen


"Degene die hem de hand boven het hoofd moet houden, die houdt hem natuurlijk ook de hand boven het hoofd. Koeman valt toch continu terug op Xavi", mengt Valentijn Driessen zich in de discussie over Simons. "Hij heeft natuurlijk heel veel kwaliteiten. Alleen komt het er niet uit."

"En hoeveel meer vertrouwen heb je nodig dan dat van de bondscoach? Xavi kan het vertrouwen van alle media hebben, maar als de bondscoach zegt: 'Jij blijft op de bank en je komt er niet in ook', dan heb je denk ik een veel groter probleem", zo besluit Verweij.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind ergens dat wij ook coulanter kunnen zijn voor Xavi. In de BuLi wordt hij in het rijtje geplaatst met Wirtz en Musiala. Hij is in vorm bij zijn club en werkt zich werkelijk (misschien te) kapot voor het team. Xavi zou ook beter tot zijn recht komen met een Brobbey die hij kan inspelen door kan bewegen. Depay is telkens de bal kwijt waardoor de link up helemaal onmogelijk wordt gemaakt.

22 juni 2024 om 11:44

Ach, alsof Brobbey wel een vuist had kunnen maken tegen deze wereldverdedigers. Zo makkelijk is het helemaal niet.
Memphis maakt gisteren 80 procent van de goal, dat hij uiteindelijk lullig afgekeurd wordt...oké, maar zowel Xavi als Memphis deden wat ze moesten doen.

22 juni 2024 om 11:49

Memphis was gisteren toch veruit de slechtste aan de kant van Nederland? Heel veel balverlies, het eisen van vrije trappen die vervolgens amper in de buurt kwamen en hij maakte het spel naar voren echt vrijwel onmogelijk. De afgekeurde goal deed hij goed, maar dat was mijns inziens dan ook direct het enige moment waar hij iets goeds deed. De rest was belabberd.

22 juni 2024 om 11:56

Het moment waarop hij in de eerste helft een ziekenhuisbal terug gaf die zo opgepikt werd door een Franse speler, vervolgens een seconde later zijn man uit zijn rug laat lopen die helemaal vrij kwam op rechts, gelijk stopte met meeverdedigen uit frustratie en daarna met veel misbaar en armgezwaai richting iedereen ging roepen dat ze alles fout deden terwijl de aanval nog bezig was vond ik toch wel erg tekenend voor Memphis.

Van mij mag je zo iemand er dan ook gelijk afhalen, ik hou totaal niet van dat soort gedrag en al helemaal niet in het Oranje shirt. Als je de grote man wil zijn dan mag je ook vechten voor elke bal.

22 juni 2024 om 11:56

Maar niemand neemt mee dat hij tegen de beste verdedigers ter wereld staat. Kritiek is leuk, maar met een beetje geluk winnen we en heeft hij daar een enorm groot aandeel in. Gewoon laten staan wat mij betreft

22 juni 2024 om 12:02

Fr010frdam

Jouw argument doet me een beetje denken aan de discussie rondom Gorter bij Ajax dit seizoen waar sommige leden beweerde dat hij goed keepte omdat hij twee belangrijke reddingen had, terwijl hij in diezelfde potten ook twee of drie keer een makkelijke bal doorliet.

Misschien had Memphis met zijn bijdrage ons kunnen helpen aan een overwinning, maar daartegenover kun je ook zetten dat je met een andere speler misschien wel al veel meer kansen had gecreeerd tot aan dat moment, en je helemaal niet afhankelijk hoeft te zijn van 1 zeldzaam gevaarlijke uitbraak terwijl je echt niet de minste aanvallers in je selectie hebt.

22 juni 2024 om 12:03

Saliba is een topper maar Upamecano is hooguit een gemiddelde verdediger. Het is gewoon tactische falen Koeman. Iedereen met een beetje kijk op voetbal, wist van te voeren dat Depay geen ballen zou vasthouden deze wedstrijd.

22 juni 2024 om 12:08

Ik ben wellicht te streng, maar ik selecteer hem graag door naar dit EK. Gisteren was voor mij nogmaals de bevestiging dat hij afhaakt wanneer het niveau echt omhoog gaat. Geweldige speler tegen kleine teams, maar tegen de absolute wereldklasse komt het er amper tot niet meer uit. Voorheen wel, nu in Oranje al jaren niet meer. Dan moet je conclusies trekken. Dan zie ik toch liever Zirkzee maar gewoon de kans krijgen.

22 juni 2024 om 12:10

Als ik Zirkzee wil zien dan is het eigenlijk met Memphis, dus zou ik hem nog niet doorselecteren. Maar goed, niet erg als er verschillende meningen zijn. Ik vond dat we het gisteren behoorlijk goed gedaan hebben

22 juni 2024 om 12:12

Ben jij nu al tevreden met een mislukt schot van Depay??
Wat als hij de ballen fatsoenlijk in het doel werkt als een spits??

22 juni 2024 om 12:13

Ik zie het nog wel voor me als een soort van tien. Maar dan komt Xavi weer op een onwennige plek uit. Ik vind Memphis geen spits. Eerder een soort 9.5. Maar dan heb je weer weinig aan de buitenspelers. Koeman helpt hem ook niet echt, zo eerlijk moet ik dan ook weer zijn.

22 juni 2024 om 12:51

Wat een lulkoek. Het probleem is juist dat hij niet staat waar hij zou moeten staan: spits. En dus tegen die verdedigers. Depay loopt in de weg, lijdt slordig balverlies en staat dus niet in positie.

22 juni 2024 om 13:04

Dat is waar, maar de alternatieven zijn nog slechter. Weghorst kun je tegen dit soort landen alleen als pinchhitter gebruiken en bij Brobbey blijft er weinig over als zijn fysiek grotendeels wegvalt. Memphis had gisteren z'n dag niet, maar men doet ook ineens alsof dat uit de lucht komt vallen. Een dag als gisteren is de hele reden waarom hij nooit in de wereldtop geexcelleerd heeft. Memphis mist spelintelligentie en forceert als het moeilijk wordt. We verwachten dat hij het beter gaat doen, maar hij is inmiddels 30 jaar. De Europese subtop is zijn plafond met betrekking tot excelleren.

22 juni 2024 om 13:00

Met alle respect, maar Wirtz en Musiala zijn wel duidelijk verder. Dat is ook helemaal niet erg. Waar hebben we het eigenlijk over? Die jongen is nog maar 21 jaar en komt er wel. Echter, in tegenstelling tot Wirtz en Musiala is het voor Xavi Simons nog wat te vroeg om te excelleren bij de nationale ploeg. Dat heeft er ook wel mee te maken dat we in de voorste twee linies ook niet echt aanvallende kwaliteit hebben lopen die op het hoogste podium kunnen excelleren.

Echter vind ik het ook weer te ver gaan dat Brobbey de oplossing zou zijn. Die gaat tegen een Frankrijk ook volledig verzuipen, misschien nog wel erger dan Memphis gisteren gedaan heeft. Als er ergens iets op aan te merken is, verwijst men altijd naar het ietwat onbekende. In dit geval dus Brobbey. Echter blijft er bij Brobbey eigenlijk niets over als z'n fysiek wegvalt en tegen een Saliba en Upamecano zet Brobbey ze echt niet even weg alsof ze er niet staan, ook niet met zijn fysiek.

22 juni 2024 om 13:16

Laat mij het rijtje zien met een top 3 van Wirtz, Musiala en Xavi? En dan gemaakt door de familie Simons.

Xavi heeft potentie, maar dat moet er uit komen. Die andere twee laten dat constant zien op een hoger podium. En dat is precies wat Oranje mist. Spelers die topclubs dragen of daar het verschil maken. Gakpo in potentie de enige op dit moment. Verbruggen en Dumfries komen heel goed mee in de top.

We hebben 3 verdedigers met een goed seizoen achter de rug, maar twee daarvan zitten op de bank voor routiniers op hun retour.

Schouten verrast echt positief, maar Veerman, Simons en Frimpong echt negatief.

Depay verziekt op dit moment het derde eindtoernooi waar hij aan meedoet op rij door als een de grote ster niets te leveren.

Met Depay, Simons en de Vrij in de as maken we geen kans op de titel.

22 juni 2024 om 14:58

Markovv, exact in die volgorde. Ik heb nergens gezegd dat hij gelijkwaardig of beter is dan die twee mannen. Maar met 8 goals en 11 assists in je debuutjaar in de bundesliga en 2 goals en 2 assists in de CL kan je moeilijk zeggen dat het geen groot talent is.

22 juni 2024 om 13:17

We kunnen wel coulanter zijn, maar dat waren we toch ook al de afgelopen 15 interlands. We zitten wel midden in een EK en gaan straks de KO fase in. Weinig ruimte om coulanter te zijn. Ook al denk ik dat 95% van de Nederlanders het hem enorm gunt. Maar werkt het niet, dan is het aan hem om zichzelf te verbeteren. Hij is nog jong en wie weet speelt hij over 2 jaar de sterren van de hemel op het WK. Maar op dit moment moet Koeman gewoon de spelers opstellen die er meteen staan. Je hebt een selectie van 25 man en die jongens trainen allemaal keihard. Gewoon Malen basis zetten. En misschien verklaart iedereen me voor gek, maar ik zou tegen Oostenrijk gewoon Blind een basisplaats geven links op het middenveld.

Verbruggen
Geertruida-De Vrij- VVD- Ake
Schouten-Blind
Reijnders
Frimpong-Malen-Gakpo

Evt Gakpo in de spits en alsnog Xavi, alleen dan wel vanaf links. Iedereen zeurt dat Veerman het niveau niet aankan en dat Reijnders zijn niveau niet haalt. Waarom dan niet gewoon Blind proberen, passen kan hij als de beste en dan hoeft hij zich ook niet stuk te lopen als linksback. Ook spelers als Maatsen en Van de Ven wil ik nog graag zien. Dan maar naar het systeem met 5 verdedigers.

22 juni 2024 om 14:16

Ik snap ook niet dat we over elkaar heen moeten vallen met superlatieven om aan te geven hoe slecht we iemand wel niet vinden. Dat slaat gewoon nergens op, dit is simpelweg het beste dat we momenteel hebben (blijkbaar). Die jongen moet je dan niet totaal afblaffen, maar je mag best coulant zijn. Wat win je er nou mee dat die met een kutgevoel verder gaat in het toernooi. Daar ga je ook niet beter van spelen

22 juni 2024 om 15:01

Ja aan de andere kant wat winnen wij als land ermee als er niets van gezegd wordt? Het is nou niet dat hij de wind van voren krijgt omdat hij een slechte wedstrijd heeft gespeeld. Hij heeft letterlijk nog geen enkele goede interland gespeelt. Op een gegeven moment gaat er kritiek komen, vooral omdat hij steeds blijft staan. Zoals ik hierboven ook al aangeef, we hebben 25 selectiespelers. Die jongens hebben stuk voor stuk het verdient om erbij te zitten. Op Wijnaldum na dan. Dan moet je een ander de kans geven. En Koeman had vantevoren moeten incalculeren dat Reijnders geen echte 10 is en dat Memphis te risicovol is om daar op te stellen. Dan had hij iemand anders moeten meenemen. Zoals het uiteindelijk toch een klein probleem is dat ook Wieffer er niet bij zit. Posities moeten toch dubbelbezet zijn.

22 juni 2024 om 15:07

Ook een Stengs en zelfs Berghuis hadden nu evt van pas gekomen. Toen Koopmeiners geblesseerd raakte, hij had er gewoon een speler bij kunnen halen.

"kunnen jullie wat minder hard zijn voor Xavi Simons, uit eigen ervaring weet ik dat dit mentaal nogal hard binnen komt en we willen het EK winnen"

"neuh, hou je bek Memphis"

En dat zijn dan je *landgenoten.

22 juni 2024 om 12:00

Zo werkt de sportjournalistiek nou eenmaal tegenwoordig. Er moeten keiharde koppen geschreven worden met dito stukjes eronder. Dat verkoopt nou eenmaal beter en aangezien er steeds minder krant verkocht wordt schakelen ze over op de webversies. Kliks genereren is dan het doel en dat kan niet met een lief vriendelijk stukje tekst. Negativisme verkoopt beter, hoe treurig het ook is. Vooral opvallen door er nog harder in te gaan zonder enige rem is tegenwoordig eerder de regel dan uitzondering. Hard, harder, hardst.

22 juni 2024 om 12:45

Weet je wat ook mooi is, er was hier een gebruiker deze week die onder een interview van Farioili schreef: "wat een slijmjurk" deze reactie werd verwijderd. Ik neem aan omdat dit werd gezien als provocerend o.i.d.

De volgende dag wordt er een artikel geplaatst met een kop waarin staat dat Valentijn Driessen Farioli een slijmjurk vindt.

Dat betekent dus dat we wel geacht worden fatsoenlijk te reageren (en terecht) maar blijkbaar gelden diezelfde regels niet voor de artikelen en de reacties / rivaliteit en haat die ze daarmee uitlokken. Dit zal wel verwijderd worden maar ik vind het nogal een dubbele standaard.

22 juni 2024 om 14:18

Zondermeer en 10 sterren voor jou. Ik vind ook dat sommige artikelen vooral provocerend zijn. En de mensen die zich dan laten provoceren krijgen dan een ban en de schuld. Dat is ronduit verkeerd

22 juni 2024 om 16:04

Haha ja dat viel me ook op. Driessen leest gewoon mee met VZ en neemt de makkelijkste quotes over.

23 juni 2024 om 10:59

"zo werkt de sportjournalistiek nou eenmaal tegenwoordig."

En de mensheid. Mensen verkopen hun eigen grootmoeder nog als ze er zelf beter van kunnen worden. Zieke wereld.

22 juni 2024 om 12:09

Wie zijn in dit geval je "medelanders"?

23 juni 2024 om 11:00

Mijn fout, ik bedoelde landgenoten. Dacht dat medelanders een synoniem was voor landgenoot, blijkt dat het een hele andere betekenis heeft.

Als je in het Nederlands elftal speelt wordt je gewoon beoordeeld als een grote jongen en krijg je dus ook kritiek als je niet levert. En laten we allemaal eerlijk zijn: Simons levert in Oranje tot nu toe nauwelijks. Waar dat aan ligt (positie, invulling, zijn eigen capaciteiten) is een 2e.

22 juni 2024 om 13:10

Ik denk een combinatie van alles. We doen ook wel alsof Simons de Bundesliga week in week uit aan flarden speelde. Dat is ook niet het geval. Ook bij Leipzig was hij wel wisselvallig, maar in clubverband eist men simpelweg nog geen consistentie op die leeftijd als je al aardige cijfers weerlegt.

Als international is dat echter anders. Je krijgt per jaar maar een aantal keren de kans om je te laten zien en dan moet je er staan. Niet ieder talent speelt zich geruisloos in de basis zoals een Sneijder, Robben e.d. dat deden. Sommigen hebben nou eenmaal wat langer nodig. Xavi Simons is dus kennelijk de tweede categorie. Dat zegt overigens niets over z'n talent. Alleen dat hij nog een ontwikkeling door moet maken. Dat hoeft niet eens een jaar meer te duren.

De voorste twee linies zijn nou eenmaal niet sterk in aanvallend opzicht. Als het dan in het koppie gaat zitten, je ploeggenoten kunnen je er ook niet in ondersteunen in het veld en je bent nog wisselvallig, kan dit gebeuren. Laten we wel zijn: Het is als 21-jarige toch heel wat lekkerder spelen met jongens als Gundogan, Kimmich, Kroos, Sane e.d. om je heen. In tegenstelling tot Musiala en Wirtz heeft Simons dat simpelweg niet. Nou ga ik het matige spel van Simons overigens niet volledig wijten aan de ploeggenoten hoor. Simons is zelf ook nog net niet ver genoeg in z'n ontwikkeling.

22 juni 2024 om 14:43

Laten we ook niet vergeten dat Wesley Sneijder "pas" op zijn 23ste de overstap maakte naar Real Madrid terwijl Xavi nog maar 21 jaar is en al in een sterke competitie als de Bundesliga goede cijfers kan laten zien. Daarbij was Sneijder echt absolute wereldtop toen hij 26/27 jaar oud was en hij bij Inter Europe veroverde.

22 juni 2024 om 14:45

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat Xavi van het niveau Sneijder is of kan worden, maar geef die jongen wel gewoon wat tijd. Niet iedereen is meteen wereldtop op zijn 19e a la Mbappe.

22 juni 2024 om 15:32

@consy - Deels eens, maar Sneijder was wel vanaf minuut 1 eigenlijk belangrijk in Oranje. Bij de ene duurt dat langer dan bij een ander, maar vaak onderscheidt dat wel een absoluut toptalent van gewoon een groot talent. We gaan het wel zien bij Simons.

Overigens zijn we hier in Nederland al snel erg kritisch. In het buitenland is men behoorlijk positief over Oranje en men vond de wedstrijd behoorlijk indrukwekkend. Als je dan hier de reacties leest, lijkt het wel alsof Oranje met 4-1 heeft verloren, Memphis 2 eigen goals heeft gemaakt en Simons 3 gigantische kansen verprutst heeft.

22 juni 2024 om 14:20

Tsja, kan je Weghorst beoordelen tegenover een maatstaf Mbappe, als Weghorst simpelweg het beste is dat je op dat moment hebt? Als Xavi niet beter kan en wij niet beter kunnen opstellen, dan mag je hem persoonlijk eigenlijk niet zo hard afvallen. Steun die gast dan.

De meningen van anderen boeit hem niet, maar vervolgens moeten we wel liever zijn voor een van zijn teamgenoten. Ja, precies.

Na dit EK graag doorselecteren.

22 juni 2024 om 12:46

Dat kan toch prima samengaan? De een is een 30 jarige speler met bijna 100 interlands en is op een paar goals na all time topscorer en een hele carriere achter de rug, waarbij hij genoeg kritiek heeft gehad. De andere een jongen van begin 20 waarbij het op de een of andere manier niet lukt zoals zijn club.

Wat voor jou niet boeit, kan jou bij anderen nog wel boeien. Met mij mag een arts best lomp omgaan als dat ervoor zorgt dat het een stuk sneller of efficienter kan. Ik hoef geen geruststelling of whatever. Ik wil echter niet zien dat dezelfde arts zo omgaat met mijn familieleden van 90+ jaar of mijn nichtjes van 6

22 juni 2024 om 13:17

@primetime - Wel met de nuance dat dat record over absolute aantallen gaat. Rendement in combinatie met het aantal wedstrijden doet Memphis wel een aantal plekken zakken in zo'n lijst. Wel een knappe prestatie natuurlijk. Ik vind de kritiek ook wel wat extreem. Het is niet zo dat Memphis in clubverband nou competities op een hoopje speelt. Hij was sterkhouder bij Lyon, backup bij Atletico, wissel bij United, even een gewaardeerde kracht bij Barcelona maar daarna ook bankzitter en in het begin van z'n carriere sterkhouder bij PSV. Is het dan echt zo'n schande dat Memphis veelal in de grootste wedstrijden verzaakt? Z'n carriere is er ook niet per se naar om echt veel meer te verwachten. Hij is simpelweg geen Van Nistelrooij of Van Persie, laat staan een Van Basten. Wel is Memphis gewoon een goede speler.

22 juni 2024 om 13:31

@sirius, dat klopt, maar het zou me verbazen als dat de gedachtegang is van Memphis. Die denkt volgens mij gewoon, ik ben bijna topscorer van Nederland. Met die gedachte kan hij de kritiek van zich afschuiven. Die zie ik niet zijn rekenmachine pakken om omgerekend het rendement te berekenen.

22 juni 2024 om 13:37

Wel met de kanttekeningen dat hij onwijs jong was bij United en naar mijn mening ook te snel werd afgeschreven. Bij een Barcelona kwam wat echt dramatisch was in vergelijking met de jaren ervoor en bij Atletico was hij vaker geblesseerd dan fit. Maar dat hij geen wereldtop is, dat lijkt me duidelijk. Hoort gewoon bij een club die voor de top 4 gaat in de beste competities. Te goed voor Lyon, te slecht voor een Barca. Ik zou een fitte Memphis graag bij Milan erbij hebben bijvoorbeeld.

22 juni 2024 om 15:37

Ik vind hem ook wel een goede voor Milan. Het zou me ook niet verbazen als hij richting zo'n club trekt. Hij is transfervrij, dus er zal ongetwijfeld veel belangstelling voor hem zijn. Ik vind de kritiek sowieso overtrokken. Ja, hij speelde niet zijn beste wedstrijd, maar ga er maar eens aanstaan tegen die verdedigers terwijl je mede-aanvallers ook behoorlijk verzuipen. Gakpo speelde bijvoorbeeld een goed eerste halfuur, maar was daarna volledig onzichtbaar, terwijl Frimpong de hele wedstrijd niet zo best was. Dan vind ik het merkwaardig dat vooral Simons zoveel kritiek krijgt. Die jongen was de beste aanvallend ingestelde speler van Oranje tegen Frankrijk.

Dan wil ik het ook gelijk weer omdraaien door te stellen dat zelfs een Griezmann maar twee keer echt gevaarlijk was. Ook de verdediging van Oranje was indrukwekkend. Zo slecht was de wedstrijd ook helemaal niet, maar het werd een schaakspel en dan oogt het saai. Dat wil echter niet zeggen dat het bij vlagen niet erg goed was.

22 juni 2024 om 13:12

Het is toch allang duidelijk dat Memphis juist heel gevoelig is voor hoe mensen over hem denken? Daardoor stortte hij mentaal volledig in bij Manchester United en is hij ook tot twee keer toe zijn basisplaats kwijtgeraakt bij Lyon in z'n eerste jaren daar. Bovendien ben je er juist mee bezig als je aan de hele wereld moet verkondigen dat kritiek je niets doet. Mensen waarbij het geen effect heeft, hebben het er niet over. Maar goed, dat is ook niet erg.

22 juni 2024 om 13:27

@sirius, Wanneer is hij een basisplek verloren bij Lyon? Hij heeft daar bijna alles gespeeld. Hier en daar wel gewoon rust of blessures maar wanneer is hij pakweg 5 wedstrijden op de bank begonnen?

Ik ben het er ook niet mee eens of een reactie een indicatie geeft of het je wel of niets doet. Sommige mensen willen gewoon altijd het laatste woord hebben, betekent niet dat kritiek invloed heeft op je spel. Zo'n Neymar is trouwens de eerste die dan in mij opkomt.

22 juni 2024 om 13:41

Je ziet aan alles van Memphis is dat hij vroeger een traumatische ervaring heeft gehad zonder een vader die hem heeft kunnen leren hoe het is een man te zijn en je weinig aan te trekken wat anderen van je vinden.

22 juni 2024 om 15:38

Hij heeft veel gespeeld, maar was toch echt twee keer even z'n basisplaats kwijt. Hij veroverde ze tot twee keer toe wel redelijk snel weer terug, maar het is wel gebeurd.

Toen hij PSV op sleeptouw nam was iedereen vol lof over hem en werd hij richting de topclubs geprezen. Nu gaat het minder en dan hoort de kritiek er ook bij. Hij leeft wat voor veel jongens een droom is en krijgt daar ook veel voor betaald! Dit is dus 'part of the job'.

22 juni 2024 om 11:56

Was iedereen toen vol lof? In de media werd hij destijds voornamelijk afgeschilderd als een dramaqueen met een jankgezicht en iedere uitwedstrijd werd hij steevast getrakteerd op het spreekkoor dat hij homo is. Erg chique was dat tegen een 19 jarig ventje. Nee hoe Xavi Simons door de meeste Nederlanders wordt benaderd is gewoon absoluut niet normaal.

22 juni 2024 om 12:08

Sorry maar dit klopt toch voor geen meter. Ja een hoop leden (inclusief ik) zijn weleens gevallen over zijn gedrag maar iedereen kon beamen dat hij geweldig was bij PSV, werd hier echt totaal (en terecht) de hemel in geprezen en kreeg bij alle media de stempel grootste talent van de ED en zelfs hier en daar beste speler van de Eredivisie terwijl Kokcu ook een geniaal seizoen had.

Ook die spreekkoren. Laten we eerlijk zijn, als je goed speelt bij een Nederlandse topclub dan is de kans gewoon heel erg groot dat je nare spreekwoorden naar je hoofd geslingerd krijgt. Hoe verwerpelijk dat ook is, dat is niet iets dat alleen bij Xavi gebeurde. Als je ziet wat Brobbey allemaal over zich heen krijgt ook. Ik wou dat dat niet zo was want het is verschrikkelijk dat die gasten daar op zo'n leeftijd mee moeten dealen, maar dat hoort helaas toch echt bij de voetballerij.

Vind je reactie nogal overdreven.

22 juni 2024 om 12:25

PSV heeft veel goede voetballers gehad maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een speler structureel werd zwart gemaakt door het publiek bij iedere uitwedstrijd (zelfs Mark van Bommel onderging dit lot niet). Ik wil dit dan ook echt niet gaan afzwakken als dat het er bij hoort en dat iedere goede speler dit overkomt.

22 juni 2024 om 12:33

Oke maar dan blijft 1 van je argumenten staan? Over de spreekkoren. Je hebt het over dat hij in de media werd zwartgemaakt en claimt dat hij door de meeste Nederlanders belachelijk werd behandeld. Een groepje supporters op de tribune vertegenwoordigt niet "de meeste Nederlanders".

Er was juist ontzettend veel lof voor hem, vanuit de media, eigen fans en zelfs fans van de concurrenten. Alleen vonden mensen zijn gedrag op het veld wat onsportief ja, dat is ook niet zo gek wanneer je zo vaak als Neymar op de grond ligt te rollen. Ik hou daar ook niet van en dat heeft niks met het shirt te maken want ik heb me kapot geeergerd aan Antony bijvoorbeeld. En die werd al helemaal kapot geschreven hier. Die kreeg vanuit de media een hoop meer te verwerken over zijn gedrag (en ook wel terecht).

22 juni 2024 om 13:53

Ik denk echt dat je bagetalliseerd hoeveel er in negatieve zin werd geschreven over hem Jtjevtt. Uiterlijke kenmerken zoals zijn gezicht werden omschreven als structureel jankgezicht. Er werden filmpjes ge-edit waarin zijn juichen vergeleken werd met dat van een kind met Syndroom van down. En die kritiek kwam niet uit de eerste plaats van de grootste Nederlandse platformen zoals de Telegraaf en Veronica inside.

Ik vind het niet raar dat hij er op 21-jarige leeftijd nog niet mee heeft leren dealen en dit intern in die groep bekend is. Je zou willen dat je dan een teamgenoot hebt die het even voor je opneemt.

Xavi Simons komt er wel en zal er uiteindelijk prima mee kunnen dealen. Momenteel vind die dat nog wat lastig. Ook dat hoort bij zijn ontwikkeling.

22 juni 2024 om 15:12

" Er werden filmpjes ge-edit waarin zijn juichen vergeleken werd met dat van een kind met Syndroom van down. "

Dit is mij allemaal ontgaan, en ik krijg over het algemeen toch best veel mee van het voetbalnieuws. Waar werd dit gedaan, toch niet via officiele media? Lijkt me onvoorstelbaar dat de Telegraaf en Veronica Inside dat soort filmpjes zouden delen? Als het op social media is dan kun je daar sowieso beter van wegblijven. Daar moeten alle spelers het ontgelden met dit soort edits.

"uiterlijke kenmerken zoals zijn gezicht werden omschreven als structureel jankgezicht."

Tja, sorry dat ik het zeg maar hij heeft ook gewoon een jankgezicht. Dat hebben er wel meer. Luuk de Jong bijvoorbeeld. Er worden genoeg dingen over andere spelers geschreven hier die net zo ver gaan of soms veel verder. Dat hoort er helaas ook een beetje bij als je een publiek figuur bent. Ik zie niet in waarom dat alleen bij Xavi een probleem is.

22 juni 2024 om 17:06

@jtjevtt, ik kan me buiten Kluivert niemand herinneren, waar spreekkoren continu op zo'n lompe structurele manier gingen. Op vz zag je hier ook minimaal 5 verschillende artikelen hierover.

Ik zal eens wat positiefs zeggen over Xavi. Je doet het beter dan Depay dit toernooi! Dat is namelijk tot nu toe degene (op eerste helft Polen na) de meest dramatische die rondloopt in de basis.

Memphis moet er gewoon uit. Veel te veel balverlies. En ik kan nog een actie herinneren dat die zo graag naar frimpong wil passen. Wat natuurlijk niet kon.
Gakpo stond helemaal vrij op links. Die zag ik echt zo kijken. Wat the fuck is dit.

Riooljournalistiek weer. Verweij moet weer snel en schaamteloos rennen om dit te mededelen.
Zullen hem niet graag te woord staan en zullen ook niet meer alles met hem delen.

Dus alles op korte termijn gericht, geen eer en een loser in zijn vak.

Treurig dat er op dit verzoek zo gereageerd wordt. De Telegraaf bedrijft stelselmatig riooljournalistiek en pakt elke kans om zowel spelers, coach als teams af te vallen. Simons wordt vorige wedstrijd aan de andere kant van het veld gezet en het regent kritiek als hij niet levert. De jongen is 21, laat totaal geen sterallures zien en is eerder nerveus en overijverig om te willen presteren. Moeten we dat dan de grond in stampen? Het niveau van de sportjournalistiek in Nederland is hier bij tijd en wijle dramatisch.

De interlands van Xavi zijn al met al enorm teleurstellend, maar ik ben het zeker met Memphis eens dat zeker de riooljournalistiek van Driessen en co veel te ver gaat. Aan alles kun je zien dat Xavi super graag wilt en zijn stinkende best doet, gisteren ietwat dubieus een heldenrol door zn neus geboord. Ik hoop echt van harte dat hij een ontwikkeling a la Wirtz en Musiala kan maken. Ik snak echt enorm naar een aanvallende wereldspeler na het Robben en van Persie tijdperk.Memphis blijft voor mij toch wel een van de meest bijzondere spelers die er is. Enerzijds is er met zijn arbeidsethos niets mis en gaat hij straks gewoon topscorer aller tijden worden van Oranje, en anderzijds heb je altijd het gevoel dat het tegen valt op het moment dat het er echt om gaat. Sinds hij rond 2015 na het afbouwen van Robben en van Persie de grote man werd kunnen we het Oranje van die periode perfect vergelijken met de speler Memphis. Als alles klopt kunnen ze hoog pieken en is het op belangrijke momenten net niet, anderzijds hebben ze een enorm lage ondergrens gehad. 2 toernooien gemist, 1 toernooi het verkloot bij de eerste wedstrijd met druk en 2 toernooien onder van Gaal het maximale eruit gehaald. Ik kan niet liegen dat hij ondanks zijn aanstaande topscorers titel bij mij in ieder geval nooit in hetzelfde rijtje als Robben, van Persie en zelfs Kuyt gezien zal worden. Het is jammer dat Gakpo bijvoorbeeld te bescheiden is om die voortrekkersrol te pakken want die heeft mijn inziens meer wapens dan Memphis. Ik zou ook oprecht niet weten naar wat voor club hij straks gaat, en hoelang hij nog echt gezien zal worden als eerste keuze bij Oranje

De kritiek op het spel wat hij vertoont is terecht, maar de hele tijd maar blijven hameren op dat zogenaamde 'huilgezicht'. Er zijn nou eenmaal mensen waarvan hun gezicht standaard in een staat van emotie lijken te staan. Sommigen kijken vaak boos wanneer ze dat niet zijn bv. Lijkt me hier toch gewoon hetzelfde.

Voetbalfan wilt dat Depay een beetje zijn taak en positie serieus neemt.

Ben helemaal klaar met die gozer. Voetballen als een natte krant, met je eigen persoontje bezig zijn en dan ook nog grote bek hebben als er kritiek is...

Tijd voor malen. #exitmemphis

Gister tegen een van de beste ploegen met een versterkt middenveld was hij aanvallend gewoon de uitblinker, elke pass op Gakpo en Memphis was balverlies en Frimpong was zelden bereikbaar door de dubbele dekking. De wedstrijden waar Simons vanaf rechts kwam waren echt een heel stuk minder.

22 juni 2024 om 15:43

Dat verbaast mij inderdaad ook. Xavi Simons was gisteren toch echt de beste aanvaller en die jongen krijgt me een bak met kritiek. De negativiteit slaat nu wel heel erg door. Dat terwijl ze in het buitenland behoorlijk positief zijn over Oranje. Met name de verdediging van zowel Nederland als Frankrijk wordt echt omschreven als absolute wereldklasse.

Heel eerlijk. Vond hem gisteren echt niet slecht voetballen. Misschien wel een van de meest gedreven spelers, waar tenminste nog wat dreiging vanaf kwam.

Dit is ook de reden waarom Memhpis goed in de groep ligt. Onvoorstelbaar dat Xavi zo hard wordt aangepakt. Ik zie NL gewoon geen EK winnen met deze negativiteit. Als het iets wat onze Nederlanders zou sieren dan is het nederigheid en bescheidenheid. NL is gewoon geen topland.

Haha, deze gasten van de telegraaf zijn het spoor compleet bijster. Oude mannen van +- 50 jaar die het heerlijk vinden om alles en iedereen af te branden. Nul empathisch vermogen. Bij deze ''journalist'' is alles gewoon k*t en iedereen moet dat weten. Niet eens zwart-wit of zelfs een grijs gebied. Nee, alles moeten we afbranden. Mooi beroep en mooi hoe je bijdraagt aan een betere maatschappij.

Dit oranje heeft behoefte aan goede aanvallers. Simons doet het goed in Duitsland, dus verwachten we zomaar dat hij dit ook in oranje laat zien. Er zijn echter weinig alternatieven dus zijn alle ogen op hem gericht. Hij heeft alle kwaliteiten om te slagen. Ik denk dat we te ongeduldig zijn, er zijn zat spelers geweest die tijd nodig hadden om uit te groeien tot topspelers in oranje, denk bijvoorbeeld aan Sneijder. Die liet ook pas echt wat zien in 2008.

22 juni 2024 om 15:41

Dat denk ik inderdaad ook. We snakken naar goede aanvallers en forceren al die hoop op een knaap van 21 jaar die nog vol in zijn ontwikkeling zit en pas net twee volledige seizoenen gespeeld heeft.

Betreft Sneijder ben ik het niet met je eens. Die kwam in 2003 heel snel en speelde zich ook snel in de basis. Die maakte toen al wel echt indruk hoor. Hij was ook al snel meermaals belangrijk. Voor Robben geldt eigenlijk hetzelfde.

22 juni 2024 om 17:59

Inderdaad. De wedstrijd tegen Schotland was echt iconisch in 2003.

‘Wij’ Nederlanders zijn zo goed in negatief zijn. Het is altijd overal hartstikke duidelijk. Wordt je bij je hotel opgehaald om met een bus naar het vliegveld te gaan, terug naar huis… één en al gezeik over de negatieve dingen die er te noemen zijn, hoor je dan!

Zo ook met voetbal. Het is nooit goed. Natuurlijk kan het beter, maar bij onze media is het eigenlijk nooit goed genoeg. Je speelt gelijk tegen de grote favoriet. Je had m moeten winnen eigenlijk door die afgekeurde goal, maar de hele wereld staat op z’n kop. Altijd die negativiteit. Man man man.

Onze eigen spelers afbranden, zijn we wereldkampioen in. In geen enkel ander land gebeurt dat zo zoals bij ons. Ik schaam me er gewoon voor.

22 juni 2024 om 14:26

Eens , Zag zelfs een analyse voorbij komen bij shownieuws. Moet niet gekker worden

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren