Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

NAC walst in spektakel over negental Excelsior heen en kan Eredivisie ruiken

Laatste update:

NAC Breda is heel dicht bij een terugkeer in de Eredivisie. De ploeg van de vertrekkende trainer Jean-Paul van Gastel won dinsdagavond in een heerlijk voetbalgevecht in de finale van de Keuken Kampioen Play-Offs met 6-2 van Excelsior. De Rotterdammers eindigden de heenwedstrijd met negen spelers na twee rode kaarten. De return in het Van Donge & De Roo Stadion is op zondag 2 juni. NAC speelde overigens in 2019 voor het laatst in de Eredivisie.

NAC, gesteund door het fanatieke publiek in het volgepakte Rat Verlegh Stadion, begon enorm fel aan de heenwedstrijd op eigen veld. Excelsior had daar geen antwoord op en keek al na twaalf minuten tegen een 1-0 achterstand aan. Arthur Zagré gaf enigszins onnodig een corner weg en uit die hoekschop kopte Aimé Omgba uiteindelijk van dichtbij raak. Wat volgde was een vreugde-explosie in het stadion van de Parel van het Zuiden.

De thuisclub rook bloed, maar moest lijdzaam toezien hoe na 25 minuten de 1-1 op het scorebord verscheen. Aanvoerder Cuco Martina leverde de bal knullig in bij Lazaros Lamprou, die direct ploeggenoot Lance Duijvestijn wist te bereiken. De aanvallende middenvelder van Excelsior wist wel raad met het buitenkansje en trok de stand gelijk in Breda.

Excelsior, zaterdag nog met 7-1 te sterk voor ADO Den Haag, was in de fase nadien de bovenliggende partij, maar een voorsprong leverde dat niet op. Sterker nog, de eerder zo belangrijke Duijvestijn vertolkte na 36 minuten een negatieve hoofdrol, al was dat niet bewust. De doelpuntenmaker kreeg in de eigen zestien de bal op de arm na een kopbal van Sigurd Haugen. Arbiter Dennis Higler trok na een check bij de VAR een rode kaart voor Duijvestijn. Daarnaast kreeg NAC een strafschop toegewezen.

Dominik Janosek stuurde doelman Stijn van Gassel de verkeerde kant op vanaf elf meter: 2-1. Diezelfde Van Gassel liet de bal bij een hoekschop knullig uit zijn handen glippen, waardoor de mee opgekomen Jan Van den Bergh van dichtbij de 3-1 kon binnenschieten. In de slotminuut hield de eerder zo ongelukkige keeper van Excelsior zijn ploeg op de been met een katachtige redding.

Het tiental van Excelsior verkleinde in blessuretijd van de zeer enerverende eerste helft de achterstand. NAC-doelman Pepijn van de Merbel was te laat en kegelde Mimeirhel Benita omver in zijn eigen strafschopgebied. Troy Parrott was er vervolgens als de kippen bij om de penalty te benutten en de bezoekers uit Rotterdam weer hoop te geven.

Excelsior bleef door de 3-2 hopen op een comeback en die kwam er ook bijna toen Zagré van afstand uithaalde. De linksback had echter pech dat de lat in de weg stond. Met nog een kleine twintig minuten te spelen moest het elftal van trainer Marinus Dijkhuizen met negen spelers verder. Zagré, die bijna voor de 3-3 zorgde, ontving een tweede gele kaart van Higler nadat hij vol op de voet van een tegenstander was gaan staan.

Dijkhuizen haalde direct Couhaib Driouech naar de kant, met middenvelder Cisse Sandra als diens vervanger. NAC had daar geen boodschap aan en tilde de stand kort daarna naar 4-2. Een verre inworp van Van den Bergh kwam terecht bij invaller Martin Koscelnik, die zijn inzet met enig fortuin over de hulpeloze van Gassel in het doel zag verdwijnen.

De gifbeker was daarmee nog niet leeg voor Excelsior. Het was opnieuw Van den Bergh die een assist verzorgde, ditmaal op de eveneens ingevallen Elías Már Ómarsson, die van dichtbij de 5-2 tegen de touwen kopte. Het ontketende NAC bleef tot het einde toe jagen op meer doelpunten en de zesde treffer kwam er ook in de vierde minuut van blessuretijd. Ómarsson probeerde het van net buiten de zestien en zag de bal tot zijn geluk in de rechterbenedenhoek belanden: 6-2.

Bereikt NAC Breda zondag de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Terecht. Excelsior in alles een KKD club.

28 mei 2024 om 22:08

Rare opmerking. Met kleine begroting altijd uitstekende teams samengesteld. Zijn veel beter dan NAC en hadden in 11:11 uiteraard vandaag gewoon gewonnen.

28 mei 2024 om 22:10

Als je 6-2 verliest kun je niet zeggen dat je veel beter bent.

28 mei 2024 om 22:10

Dat ze uiteraard gewonnen hadden is ook een rare opmerking. Dat weet je namelijk niet.NAC heeft in ieder geval een leuker stadion. Maar goed, de (gedeelde) nummer 8 van de KKD; belachelijk..

28 mei 2024 om 22:11

Nouja, uiteraard gewonnen is misschien wat overdreven,zeker gezien de kwetsbaarheid bij corners. Maar zeker over 2 wedstrijden zou ik Excelsior wel een aanzienlijke grotere kans hebben gegeven ja.

28 mei 2024 om 22:11

Is toch geen gekke uitspraak? Almere en RKC zijn ook KKD clubs, ondanks de prestaties dit seizoen.

28 mei 2024 om 22:21

Ik denk dat niemand buiten Rotterdam liever Excelsior in de Eredivisie heeft dan NAC toch? Ze spelen misschien iets beter positiespel maar doe mij maar een avondje NAC.

28 mei 2024 om 22:23

Tilburg zou NAC dit ook niet gunnen

28 mei 2024 om 22:27

Klopt, en dat vind ik zo zonde (andersom is het overigens niet anders). Persoonlijk vind ik de derby in de ere het mooiste wat er is

28 mei 2024 om 22:27

@PSV-er: Eens. Ik kom uit het noorden, maar ik heb vele malen liever onze Brabantse vrienden erbij dan Excelsior. Dat voelt als zo'n zielloze club

28 mei 2024 om 22:35

Volgend jaar Roda ipv Almere en je hebt weer de Eredivisie met de de mooiste stadions en fanatiekste achterbannen.

28 mei 2024 om 22:42

Ik als Brabander zie liever excelsior dan NAC als ik eerlijk ben. Vind NAC echt een parodie op een voetbalclub. Eerder een carnavalsvereniging

28 mei 2024 om 22:49

Parodie op een voetbalclub, hahaha wat?! Kijk eens naar de aantallen seizoenkaarthouders (zelfs in de KKD), de stadionbezetting, de sfeer. NAC is echt een mooie club, zeker Eredivisiewaardig qua achterban en beleving. Nu de kwaliteit van de selectie nog

28 mei 2024 om 22:57

en de kwaliteit van het bestuur, Sander.

28 mei 2024 om 22:57

Dan mis je ADO toch echt, als dat je criterium is.

28 mei 2024 om 23:24

RKC staat 18e op de ranglijst allertijden van de Eredivisie dus wat betreft horen die er toch net nog in te staan.

28 mei 2024 om 23:25

Naar mate de prestaties slechter werden en NAC langer in de KKD verbleef werd nogal eens verweten dat de sfeer hard teruguit ging en het stadion eigenlijk een grote openluchtkroeg is. Een relatief groot deel van de supporters ziet helemaal niets van de wedstrijd en staat alleen in de gracht te zuipen. Ik herken de opmerking van PSV.1913 dus wel en begrijp waar deze mening vandaan komt. Tegelijkertijd ben ik wel van mening dat NAC in alles meer een eredivisieclub is dan Excelsior, behalve een professioneel beleid.

28 mei 2024 om 23:28

Een avondje NAC in die vissenkom? Voor mij is dat uitvak iig zeker geen bijdrage aan de eredivisie

29 mei 2024 om 00:15

@PSV1913

Dan is PSV ook een parodie op een topclub. Wat een onzin zeg. Kijk enkel naar de toeschouwersaantallen en seizoenkaarthouders. NAC leeft in Breda en dat zie je in het stadion terug. Iets wat je niet van Excelsior kunt zeggen.

29 mei 2024 om 12:38

Welke prestaties van RKC dit seizoen? Handhaving is de norm geworden maar dit seizoen van RKC was gewoon bar en bar slecht. In alles is RKC een eredivisie club.

28 mei 2024 om 22:10

Hmm NAC piekt echt op het juiste moment. Volgens mij vergeet iedereen dat ze 8e zijn geworden in de KKD.

28 mei 2024 om 22:14

Nee hoor. Het was een drama seizoen en ik heb nog niet het idee dat we er zijn. Als we het halen moet er toch richting volgend jaar bestuurlijk en in de selectie wel wat veranderen.

28 mei 2024 om 22:16

Ik snap echt wel dat het voor de spanning etc beter is hoor, die play-offs. Maar ze hebben qua punten net zo veel als de nummer 10 van de competitie (Jong AZ). Die hebben over een geheel seizoen toch niks in de Eredivisie te zoeken? 😅

28 mei 2024 om 22:39

Zonder playoffs krijg je wel dat de hele tijd dezelfde clubs promoveren en degraderen. Zoals je een beetje in de Premier League ziet. De playoffs zorgen er juist voor dat er meer afwisseling is tussen welke ploegen elk jaar promoveren.

28 mei 2024 om 22:46

Was Almere toen ze promoveerde ook niet relatief laag geklasseerd? En die houden het nu toch ook een jaartje vol.

28 mei 2024 om 22:57

@Ajajajajax: Ja klopt. En Emmen was ook 7e geworden in het jaar dat ze voor het eerst promoveerden.

28 mei 2024 om 23:05

Maak er dan een loterij van. Het gaat toch om de sterkste clubs, niet om de clubs die afgelopen jaren nog niet aan de beurt geweest zijn. Nr 16 ED Excelsior tegen nr 8 KKD NAC met een unieke uitslag die past bij een bekertoernooi. Ik ben geen fan van de playoffs, ook niet voor de laatste Europese tickets.

28 mei 2024 om 23:55

@erasmus.. die play-offs zorgen er wel voor dat er bijna altijd wel nog voor iets te vechten valt in de competitie. Als op een gegeven moment clubs geen perspectief meer hebben gaan ze ineens met b-elftallen spelen enz. Dan krijg je echt oneerlijke concurrentie voor de clubs die wel nog voor een kampioenschap/lijfsbehoud strijden.

28 mei 2024 om 22:15

Nac is dit seizoen ook geen ED club, gewoon enorm geluk gehad dat Roda Jc het zo enorm heeft laten afweten in zo’n seizoen. Dat had de promovendus moeten zijn, als er al een promovendus had moeten zijn. Nac is de gedeelde nummer 8 met een dramatisch seizoen. Dus zij verdienen volgens jouw logica te promoveren op basis van 5-6 wedstrijden.

28 mei 2024 om 22:24

Ik denk dat hij meer doelt op randzaken als achterban, sfeer, stadion. En daar heeft hij een punt natuurlijk.

28 mei 2024 om 22:36

Als ik voor mijzelf spreek zie ik liever Roda, NAC, ADO, Willem 2, Vitesse en Groningen in de eredivisie dan Almere, Volendam, RKC, Excelsior, etc.

Dat heeft dan vooral met achterban, sfeer en de grote van de club te maken. De sfeer van vanavond zie je bij Excelsior niet. Daar is het stadion en de club simpelweg te klein voor.

29 mei 2024 om 12:40

RKC is minstens net zo waardige Eredivisie club als Roda, NAC, Willem II en Vitesse. Vergelijk de historie van RKC in de eredivisie maar eens met deze clubs.

28 mei 2024 om 22:34

Met kunstgras ben je per definitie geen eredivisie club. Volgend seizoen weer 2 minder en het jaar daarna hoeven we er in de eredivisie gelukkig nooit meer naar te kijken.

28 mei 2024 om 23:36

NAC was een klas beter terecht gewonnen.

28 mei 2024 om 23:38

Als je buiten de top 5 van de KKD eindigt, heb je zelf ook niets te zoeken in de Eredivisie. Het is lachwekkend dat we na al die jaren nog steeds die vage periodetitels en onterechte playoffs hebben. Als je al van playoffs gebruik maakt, doe dat dan met de ploegen die het best gepresteerd hebben over het gehele seizoen.

29 mei 2024 om 09:36

De laatste jaren toont aan dat als je van buiten de top 5 promoveert, je het seizoen erop prima mee kan draaien in de Eredivisie (kijk maar even naar de recent gepromoveerde clubs).

Daarnaast heeft NAC geen periodetitel gewonnen, en hebben ze zich gekwalificeerd omdat ze bij de eerste 8 eindigde (over het gehele seizoen dus).

Als je de playoffs (en in mindere mate de periodetitels), speelt ongeveer de helft van de clubs vanaf november/december nergens meer om, dat je toch niet kunt degraderen.

29 mei 2024 om 06:38

Wat een onzin. Leuk dat NAc een groter stadion heeft, maar je moet kijken naar de selectie. De selectie van NAC is alles behalve ED niveau.

29 mei 2024 om 08:57

@arends, het is maar net hoe je er naar kijkt natuurlijk, als de selectie van NAC alles behalve ED niveau is, waarom vegen ze dan een ploeg met een selectie van ED niveau gisteren van de mat?
alsof NAC het bij deze spelers laat als ze promoveren

29 mei 2024 om 09:37

De selectie krijgt, net zoals bij alle promovendi, een totale metamorfose.

29 mei 2024 om 17:36

@juweel met hoeveel spelers eindigde Excelsior? Makkelijk scoren dit. Als je er dan niet overheen walst hoor je niet in het betaalde voetbal thuis.

Bochum maakte gisteren nog een 3-0 goed in de strijd om handhaving/promotie, dus wat dat betreft is het nog goed mogelijk. Daarnaast heeft Excelsior haar laatste 3 thuiswedstrijden gewonnen met 7-1 (ado), 4-0 (heracles) en 4-0 (volendam), dus ik denk dat ik maar een klein betje ga zetten!

28 mei 2024 om 22:10

En volgens mij heeft NAC de laatste 2 uitwedstrijden gewonnen met 0-3 en 0-5.

28 mei 2024 om 22:12

Daarintegen zit NAC natuurlijk wel echt in een goeie flow en met hun corners zie ik er sowieso wel 1 invliegen. Tuurlijk het blijft voetbal, maar ik zie NAC uit bij Excelsior ook gewoon winnen. Hebben al hun uitwedstrijden in de playoffs ruim gewonnen, dus lijkt mij zeer sterk dat zij er opeens 4 tegen gaan krijgen in 1 wedstrijd en zelf geen goal maken. Ik zou het er niet op gokken😉

29 mei 2024 om 00:43

Het schijnt dat de bookmakers ook rekening houden met zulke statistieken 😉

Hoe kan je toch zo pieken na zo'n seizoen hahaha, heerlijk zeg!!!!

28 mei 2024 om 22:32

Of
Hoe kun je nou met 7-1 winnen van ADO om meteen daarna met 6-2 te verliezen van NAC? Dat verval is wel heel groot.

Overigens niets af te dingen op de grote overwinning van vanavond. Volkomen verdiend.

28 mei 2024 om 23:40

Vriend, je staat 3-2 achter met 10 tegen 11, dat is nog steeds een acceptabele uitgangspositie wetende dat je nog thuis speelt. Als je dan met 9 man komt te staan dan wordt het heel lastig, waarbij je zag dat NAC echt ging aanzetten. Dit heeft dus niets met verval te maken, maar alles met het spelen in ondertal en wat daarbij komt kijken

29 mei 2024 om 00:19

Dat je met 9 man komt te staan in zo'n belangrijke wedstrijd vind ik wel een verval. Dat mag gewoon niet, vooral die 2e rode kaart had zeker voorkomen kunnen worden. Eigen schuld, NAC was beter ook.

29 mei 2024 om 06:52

Die rode kaarten heb je toch aan jezelf te danken? Dat is toch onderdeel van het spel?

Lekker Nac wat hoop ik graag dat jullie naar de eredivisie gaan.. wat komen er dan mooie clubs weer terug naar de eredivisie met Groningen,Willem2,Nac

Dit mag toch niet meer mis gaan zal je denken succes in de return!

28 mei 2024 om 22:07

@Fctwent3, qua achterban wordt de Eredivisie volgend seizoen een heel stuk mooier inderdaad.

28 mei 2024 om 22:13

Ja qua achterban zeker. Maar ook qua sfeer... Zijn 3 clubs met fanatieke supporters groepen imo

En met alle respect Volendam, Vitesse, Excelsior heeft dat een stuk minder

Volgend seizoen Roda erin en dan is de eredivisie weer beetje terug wat het ook hoort

28 mei 2024 om 22:14

Totdat het mis gaat en we ADO of Utrecht taferelen krijgen. Dat risico loop je daar wel natuurlijk.

28 mei 2024 om 22:29

Alsof het bij nac of Willem 2 zo uit de hand loopt? Nee, er kan best iets gebeuren, maar niet op het niveau van ado of recent in Utrecht

28 mei 2024 om 22:29

Volgens mij heb je mbt Vitesse de laatste weken totaal niet naar die club gekeken.

28 mei 2024 om 22:33

Vitesse, Roda en Ado ipv Fortuna, RKC en Almere en je hebt een toperedivisie qua line-up

28 mei 2024 om 22:35

En volgens mij geen kuntsgras volgend seizoen in de Eredivisie, of wel?

28 mei 2024 om 22:47

Nee maar dat is wel een jaar of 12 te laat…

3 mooie stadions terug in de eredivisie pluspunt

28 mei 2024 om 22:08

Precies. Plastic gras eruit, avondje Nac krijg je ervoor terug. Prima ontwikkeling.

28 mei 2024 om 23:35

Plastic gras eruit, plastic uitvak erin

29 mei 2024 om 00:20

Daar heb je er wel meer van. Sfeertje is stuk beter en ik geniet ook meer van volle stadions.

Dit moet wel beslist zijn. Wat een geweldige wedstrijd zeg en ondanks dat het met NAC best mee zat vandaag hebben ze terecht gewonnen. Groningen, Willem II en NAC (wellicht) terug naar de Eredivisie is wel heel goed voor de Eredivisie.
Ik woon al heel mijn leven in Breda, maar ben nooit een grote fanatieke NAC fan geweest. Maar dit is echt genieten. Het leeft hier zo erg in Breda.

Mooi dat NAC terugkomt! Qua aanhang en ambiance echt een veel mooiere club dan Excelsior. Ook mooi dat er vanaf komend seizoen geen kunstgras meer is in de ED!

Leuk voor NAC, maar had op een spannendere finale gehoopt. Zelfs in de knotsgekke play-offs ga je een achterstand van 4 goals niet meer inhalen.

28 mei 2024 om 22:10

Nouuuu….. zeg nooit nooit. Zeker niet als je Manolas met de celebration tegen Barca als profielfoto hebt. Daarnaast heeft Excelsior een aantal wedstrijden op rij thuis vol uitgehaald. Dat zou zondag ook kunnen.

28 mei 2024 om 22:17

Voor mijn gezondheid is dit beter, al ben ik er zeker nog niet gerust op.

Heerlijke wedstrijd dit, die sfeer bij NAC is geweldig. Dit moet binnen zijn voor nac.

Hele leuke pot om te kijken zeg. Dit mag NAC nooit meer wegeven natuurlijk, die gaan (eindelijk) terugkeuren op het hoogste niveau, waar ze thuishoren!

Welkom NAC doei Excelsior wat is dat toch dat Eredivisie clubs het niet redden in de PO

28 mei 2024 om 22:12

Willem ll in seizoen 2015/16 wel gered onder Streppel.

28 mei 2024 om 22:24

Ja weet ik maar dat is de laaste club die het gelukt is

28 mei 2024 om 23:37

Roda het jaar erop ook

28 mei 2024 om 22:56

Dit rkc had oom verloren van nac

28 mei 2024 om 22:57

Negatieve spiraal in de competitie en de druk wordt voor de favoriet te veel. NAC is achtste geworden en heeft helemaal niets te verliezen. Zitten ook nog eens in een lekkere flow. Het is pieken op het juiste moment. Dat is exact wat NAC doet.

28 mei 2024 om 22:58

Komt vooral door het mentale gedeelte gok ik, als KKD ploeg valt er wat te winnen in de PO, als Eredivisie ploeg ga je toch vaak met bar weinig vertrouwen de PO in.

29 mei 2024 om 12:30

Hopelijk volgend jaar almere, Fortuna, RKC eruit voor ADO Vitesse en Roda en de Eredivisie is weer op volle oorlogssterkte

29 mei 2024 om 12:41

Wat een onzin. RKC is meer eredivisie waardig dan ADO, Vitesse en Roda. Vergelijk maar de historie.

Een mooie dag voor het Nederlands voetbal. Het wordt tijd dat de Parel Van Het Zuiden terug naar de Eredivisie gaat. Deze club is veel te groot om in de KKD te spelen.

28 mei 2024 om 22:19

Met deze selectie vliegen ze er weer direct uit hoor als je het gehele seizoen bekijkt.
ze moeten wel echt aan de slag in de transferperiode

28 mei 2024 om 22:26

Gelukkig gaat de transfermarkt open. Dat word altijd gezegd we gaan het komend seizoen zien. Niemand had verwacht Almere erin zou blijven.

28 mei 2024 om 22:37

Ik vind ze ze met Janosek, Omgba en Van Den Berg ook wel een aardige kern hebben die nog langdurig vastligt. Dat is voordelig voor NAC.

29 mei 2024 om 06:43

Parel van het zuiden te groot voor de KKD? Op basis van wat te groot? Stadion en achterban vind ik een bullshit argument. Het gaat om het voetbal, om prestaties. Dat heeft NAC al jaren niet laten zien! Nu deze playoffs, spelen ze ineens redelijk, hebben wat mazzel nu tegen Excelsior. Tegen 9 man spelen moet je natuurlijk easy winnen.

29 mei 2024 om 07:55

@Arends
Het gaat alleen om voetbal en prestaties? Dus volgens jouw redenering zijn clubs als AZ, Twente, maar ook PSV en Feyenoord groter dan Ajax omdat zij de afgelopen seizoenen beter hebben gepresteerd dan Ajax? Sorry, maar dat is pas lachwekkend. De grootte van een club gaat veel verder dan prestaties. Bij NAC zit er bijna iedere week 19.000 man op de tribune. Er zijn maar weinig Eredivisie clubs die dat kunnen zeggen. Dus ja, NAC is een veel te grote club voor de KKD en mooi dat ze weer terugkomen naar de Eredivisie.

En nog even terugkomend op jouw argument dat NAC geen Eredivisieclub is o.b.v. hun prestaties. Datzelfde NAC staat volgens mij nog steeds 10e op de Eredivisie ranglijst aller tijden. Zo groot is dus de club NAC.

29 mei 2024 om 17:39

De top clubs vergelijken met NAC wat al een aantal jaar KKD speelt. Ajax heeft zat geld, iets wat NAC niet heeft.

Leuk die plek 10 op ranglijst aller tijde.....

En om terug te komen bij Ajax, dat was dit jaar ruk en topclub onwaardig en hoort aankomende seizoen daarom ook niet in de CL thuis.

Je hebt schieten in je eigen voet, maar het wapen was vandaag dan echt een bazooka voor Excelsior.

Het is dat dit NAC is en dat je eerder al een team keihard hebt afgeslacht in deze playoffs, dus het kan nog. Maar dan moet het wel perfect verlopen. Hopelijk komt het goed, Excelsior zou een verlies zijn voor de Eredivisie.

28 mei 2024 om 22:12

Alleen is het niet zo dat NAC het niet goed doet in uitwedstrijden in de playoffs. Twee wedstrijden, 8 goals voor, 0 tegen.

28 mei 2024 om 22:14

''excelsior zou een verlies zijn voor de Eredivisie.''

In welk opzicht? Enige club nog met kunstgras, en verder in mijn ogen een saaie club met een erg klein stadion. NAC is in alles groter, laat die maar lekker terugkomen.

28 mei 2024 om 23:00

Geen gezeik met supporters allereerst. Is ook veel meer in de Eredivisie terug te vinden vergeleken met NAC in de afgelopen jaren. Veel meer gevestigd ook, leuk spel altijd, interessante spelers ook altijd. Liever dat dan een NAC dat met 15 punten weer terug naar de KKD gaat na 1 seizoen. 1 verkeerd resultaat tegen Willem II en ze breken de tent af.

29 mei 2024 om 00:24

NAC leeft, supporters zijn fanatiek, eredivisie waardig stadion wat vol zit, geen kunstgras, rijkere historie. Wat heeft Excelsior?

29 mei 2024 om 00:37

Beetje overdreven om een club zonder rellende supporters een aanwinst voor de Eredivisie te noemen, dan leggen we de lat wel erg laag. Hetzelfde geld voor het argument dat ze vaker Eredivisie hebben gespeeld dan NAC de laatste jaren. Trek je dat overigens door naar deze eeuw, of zelfs de laatste 40 jaar dan heeft NAC ongeveer 2x zoveel seizoen Eredvisie gespeeld dan Excelsior.

Daarnaast heeft NAC in het verleden natuurlijk ook genoeg interessante spelers gehad. Club is groter, stadion is sfeervol en garant voor spectaculaire avondjes, en geen kunstgras. En de derby met Willem II is ook een aanwinst, al ga ik met je mee dat de rellen dat uiteraard niet zijn.

28 mei 2024 om 22:29

Zagre niet wisselen was echt een cruciale fout van Dijkhuizen. Je zag aan alles dat hij geen 75 minuten zonder nogmaals geel ging vol maken.

28 mei 2024 om 23:01

Ja, heel jammer inderdaad. Zagre is aanvallend sterk en fel, maar het was een beetje naïef op z'n zachtst gezegd van Dijkhuizen. Nu moet je hopen op de zoveelste playoff wonder.

Mooi dat NAC terug gaat keren. Scheelt een topclub in KKD weer na grunn en Willem II. Gewin voor de eredivisie die weer een grotere club terugkrijgen gaat. En hopelijk eens een minder dodelijke KKD.

Ik heb echt zo een onwijs leuke wedstrijd gezien, en echt petje af voor NAC, heel het seizoen is het niks en nu dit. Maar toch denk ik dat volgende week Excelsior niet kansloos is, ze zijn in staat om dit recht te trekken. Maar hoop op NAC, ben benieuwd.

En zo zit ineens in een paar wedstrijden alles mee. Wat een wedstrijd, ze hebben er voor gevochten.

Ik hoop echt van harte dat er een trainer komt die van eigen kracht uit wil gaan met deze ploeg. Want zelfs bij deze score erger ik me aan Van Gastel, die de ene helft als een zak aardappelen langs de lijn staat en vervolgens alleen maar gefrustreerd rondloopt. Het is een wonder dat het ondanks zijn aanwezigheid ineens zo omgeslagen is.

Dit mag je in elk geval nooit meer weggeven. Hoe vervelend ook voor Excelsior.

Nou we hebben Düsseldorf gezien dus effe afwachten 🤣😅

Van 7-1 tegen Ado naar 6-2 eraf tegen NAC is wel een heel groot verschil. Mede mogelijk gemaakt door die rode kaarten uiteraard.

28 mei 2024 om 23:26

Ja en zomaar een corner weggeven waaruit gescoord wordt en een blunderende keeper. Dan gaat het hard.

Wat een ongelukkig wedstrijdverloop vanuit Excelsior zeg. Ook wel domme kaarten, vooral die 2e. Vond die eerste erg zwaar, maargoed dat zijn de regels. Zagen er daarnaast wel weer bijzonder kwetsbaar uit bij de hoekschoppen. Willen ze nog enige kans hebben zondag zullen ze dat echt beter moeten doen, anders zie ik NAC daar ook wel minimaal scoren .Toch bijzonder ook dat Nac als nr 8 van de KKD kan gaan promoveren zondag.

28 mei 2024 om 22:58

Gebeurde 2 jaar geleden met excelsior ook he die was ook de nummer 8

28 mei 2024 om 23:07

Ja, net zo bijzonder. Dan promoveer je uiteindelijk omdat je enkele wedstrijden goed hebt gepresteerd tegenover clubs die het hele seizoen beter gepresteerd hebben maar niet promoveren. Als je dan als club bijvoorbeeld toevallig op het verkeerde moment je beste spelers mist wegens een blessure, of door een bijzonder ongelukkig wedstrijdverloop wordt de rest van het seizoen eigenlijk teniet gedaan. Voelt toch wat oneerlijk af en toe. Zeker als het de nummer 8 bedraagt.

29 mei 2024 om 00:06

Ik vind het zelf inderdaad ook rood die eerste. Het enige gekke is dat nec geloof ik eerder dit seizoen precies eenzelfde rode kaart heeft gehad en die is daarna geseponeerd. Was dat niet tegen Feyenoord trouwens?Ik vond dat toen heel bijzonder, maar blijkbaar vond de knvb het terecht dat de kaart geseponeerd werd. Als dat zo is, vraag ik me af waarom nu voor zo goed als dezelfde situatie wel weer rood wordt gegeven?

29 mei 2024 om 00:26

Tja we kunnen erom blijven zeiken maar hier zijn de playoffs voor. Het spannender maken voor de subtop in de kkd om nog voor te spelen. En Excelsior zou gewoon van de nr 8 van de kkd moeten winnen. Anders verdien je het ook niet.

29 mei 2024 om 08:23

Ik begrijp volledig dat daar de play offs voor zijn geïntroduceerd. En daar valt ook zeker wat voor te zeggen. Maar als deze wedstrijd 10 x gespeeld zou worden zou Excelsior misschien 9 x winnen bij wijze van spreken. Als nummer 8 van de KKD ben je dus minder goed geweest dan 7 andere ploegen over een heel seizoen. Daar kun je net zo goed de uitspraak "dan verdien je het niet* op loslaten. En ik snap ik het allemaal, maar ik vind wel dat het onderwerp is waar je over moet blijven discussiëren en nadenken omdat het soms ongelooflijk oneerlijk voelt. Misschien een play off in poule vorm?

29 mei 2024 om 09:17

Als als als...

Je weet niet of Excelsior 9 vd 10 wedstrijden zou winnen, ben niet zo onder de indruk van ze. Enkele goede spelers als o.a. Driouech, Parrot en Goudmijn verder is het ook matig hoor, ze krijgen 73 goals tegen in 34 wedstrijden Eredivisie. In de KKD zouden ze het ook niet makkelijk hebben gehad.

Play offs in poule vorm zou ik ook niet vreemd vinden, al heeft deze vorm meer charme, kijk naar de sfeer gisteren, het is do or die, en dat maakt voetbal ook weer mooi vind ik.

De driedubbele straf (80 minuten niet meedoen + 1 wedstrijd schorsing + Pingel tegen) in een playoff wedstrijd is wel killing, dat gun ik excelsior niet. Hadden daarna ook het lef om te voetballen en lieten zien risico te durven nemen (34 wedstrijden dan weer niet gezien) en ook beter te zijn dan NAC. Daar ging eigenlijk alles goed vandaag. Frutselgoals etc. Die 2e rode kaart van Excelsior was ook redelijk zwaar, maargoed dan had hij zijn 2e geel gehad. Toch voelt het allemaal een beetje nadelig uitgevallen voor Excelcior. Maar is NAC van harte gegund.

28 mei 2024 om 22:15

Die tweede gele kaart voor Zagre had eigenlijk al eerder moeten vallen, en als je al geel hebt is het een domme overtreding. Ik dacht overigens dat het een tweede geel was voor Zagre, maar uiteindelijk maakt dat niet echt uit voor de rest van de playoffs.

De dubbele straf is terecht, als je de penalty geeft is het ook rood. Het verschil met de keeper van NAC is dat die probeerde de bal te spelen, terwijl de speler van Excelsior met zijn hand naar de bal gaat en daardoor de bal van de doellijn slaat, dat is eigenlijk altijd rood. Want het alternatief is dat je het gewoon kan proberen als je enkel geel krijgt.

28 mei 2024 om 22:59

Hij deed het niet bewust als je die overtreding terug kijkt van vorige week dan had die janosek niet eens mogen spelen vandaag

28 mei 2024 om 22:29

Ik vind het ook dubbel gestraft. Slaat werkelijk waar nergens op een penalty geven en rood

Wel zuur voor Excelsior maar door de rode kaarten nu wel redelijk kansloos in de thuiswedstrijd.

28 mei 2024 om 22:34

Het slaat wel ergens op. Als je daar geen rood voor geeft kan je als speler gewoon de bal van de lijn slaan en hopen dat de tegenstander de penalty mist. Op deze manier is het vrij duidelijk dat het niet aantrekkelijk is om dit te doen.

28 mei 2024 om 22:57

Noem je dit slaan? Ik vond het vooral ongelukkig hij wilde hem op zijn bovenbeen laten vallen. Nu kan je nooit meer pogen om hem er met je lijf uit te tikken op de lijn

28 mei 2024 om 23:02

Met je lijf kan dat prima, maar dit was niet zijn lijf maar zijn arm die naar de bal gaat.

29 mei 2024 om 00:27

Je neemt een behoorlijk risico, en zijn arm is niet stijf langs zijn lichaam dus ja, dom en terecht rood.

Toch heb ik niet het gevoel dat dit al is gespeeld. Met tien man was Excelsior gelijkwaardig. Maar druk bij Excelsior is natuurlijk enorm.

NAC een prachtige club. Mooie sfeer.

28 mei 2024 om 22:09

4 goals voor Verlengen. Schat het heel heel lastig in. Mag nac al niet scoren.

28 mei 2024 om 22:14

NAC heeft wapens voor standaardsituaties. Corners en vrije trappen. Gezien het aantal goals dat we gescoord hebben de voorbije wedstrijden en het verdedigend werk dat ik Excelsior bij vlagen zie uitvoeren, zie ik het somber voor Excelsior in. Ik zie ze gewoon niet de nul houden in eigen huis.

28 mei 2024 om 22:22

Maar ik zie ze er wel minimaal 4 inschieten, dus niet te vroeg juichen NAC fans.

29 mei 2024 om 00:15

Ze hebben er minimaal 5 nodig. En ik zie ze er maximaal 4 inschoppen. Bijna iedere corner is prijs en vrije trappen die voor de goal geslingerd worden ook.

29 mei 2024 om 01:19

4 is genoeg. Of is op penalty’s doorgaan geen optie meer in de playoffs?

29 mei 2024 om 00:17

Je bedoeld toen NAC met 3-1 uit liep en de wedstrijd volledig onder controle had tot die oliedomme werd weggegeven door onze enthousiaste jonger 3e keeper. Zeker Excelsior was gelijkwaardig..😂

Pieken op het hoogtepunt, NAC Breda laat zien hoe het moet.

NAC terecht gewonnen.
Maar hoe is het mogelijk dat die 4 -2 niet afgekeurd is door de VAR.
Wat een blunder is dat dan.

Hahaha die Martina met zijn interview! Kearl ook een festivalletje gepakt

Wat dom van Dijkhuizen om Zagre met geel te laten staan in de 2de helft. Die zat totaal niet in de wedstrijd. Deed Van Gastel toch slimmer door Luckassen eraf te halen om niet het risico op zn tweede geel te nemen.

Was gewoon hopeloos van Excelsior, collectief falen in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Ook echt niet nodig, na 15 minuten powerplay van NAC zag je dat Excelsior veel beter kon voetballen. Hetzelfde als tegen ado.

Vervolgens valt alles goed voor NAC en dat dwongen ze ook af. De rode kaart, de keeper die blundert, tweede geel. Dijkhuizen heeft met tactisch falen Excelsior naar de afgrond gebracht. Vier doelpunten goedmaken? Dacht het niet

Als ik het goed heb gezien tijdens de wedstrijd snap ik niet waarom de 4-2 niet wordt afgekeurd. Bij de inworp staat de speler van NAC een halve meter in het veld (nogmaals als ik het goed heb gezien). De VAR grijpt (terecht) in wanneer het een millimeter buitenspel is maar dit wordt dan genegeerd. Kan iemand dit uitleggen of zit ik er naast?

28 mei 2024 om 22:27

Ja dat viel mij ook op vind het raar dat deze goal gewoon geldig is. In het amateur voetbal veel voor terug gefloten

28 mei 2024 om 22:29

Regel is dat het niet mag inderdaad. Lijkt wel niet controle op te zitten dus.

NAC wordt achtste in de KKD en promoveert (waarschijnlijk) naar de Eredivisie. Feyenoord Onder 21 wordt kampioen en wint de beker en promoveert niet naar de Tweede Divisie... Er gaat iets helemaal mis bij de Knvb.

28 mei 2024 om 22:33

Lekker toch is RKC ook gelukt. Mooie wedstrijd tegen de Eagles

28 mei 2024 om 22:39

Feyenoord heeft dat vooral aan zichzelf te danken Henkie

29 mei 2024 om 10:39

Tja nadeel dat je van de knvb perse een profclub moet zijn om in de KKD te spelen. Lekker makkelijk als je niet kan degraderen.

Jammer dat Excelsior eruit gaat. Altijd wel sympathie voor die club gehad. Kleine begroting, klein stadion maar toch vele jaren actief geweest in de Erevisie. Dat is knap. Maar dat NAC Breda zijn intrede doet is wel weer heel mooi. De stad Breda en dat publiek is voetballen in de Eredivisie van harte gegund.

Nac zal dit wel binnen halen. Wel zou ik het mooi vinden als ze de engelse manier overnemen. Dat de beslissing over 1 wedstrijd gaat op neutraal terrein. Dan heb je veel meer spanning.

28 mei 2024 om 23:03

Of alleen de nummer 16 tegen de nummer 3 van de kkd dan heb je ook spanning

29 mei 2024 om 00:14

Ja alleen op het eind van het seizoen niet meer. Daarom is de play offs ontwikkeld. Dan speelt een groot gedeelte van de clubs nog “ergens voor”. Moet er niet aan denken dat je in speelronde 27 naar de nummer 8 tegen nummer 12 kijkt waar al niks meer op het spel staat..

Alleen maar om Pi-Air te zien huilen met zijn veel te aanwezige voortanden, hoop ik dat NAC alsnog de Eredivisie niet gaat halen.

Als NAC promoveert, verdwijnt Pierre dan van de buis? Dat zou voor mij al de grootste winst zijn. Daarna mag Van der Vaart wiebelen.

De waarschijnlijke promotie van NAC voelt wellicht niet helemaal terecht, maar is een mooi voorbeeld van de charme van de playoffs.

Mooie reacties van vele die het NAC niet gunnen. Vooral blijven doen. NAC is inderdaad met de hakken over de sloot 8e geëindigd in de KKD. Heeft 85% van de wedstrijden zeer matig voetbal laten zien maar laten de laatste 5 wedstrijden zien dat voetbal ook een mentaal spelletje is. De knop is om gezet en de statistieken liegen er niet om. 18 doelpunten voor en 4 tegen waarvan 2 penalties en 1 gruwelijke vrije trap van Roda. De ene goal die dan overblijft is de weggever van Martina vandaag. NAC speelt zo bizar solide en is zo sterk in spelhervattingen. Ook zag ik vandaag een NAC dat zeker ook prima kon voetballen. Bij de 1-0 en 2-1 voorsprong werd ook goed veldspel op de mat gelegd en werd Excelsior van het kastje naar de muur gestuurd. Tot slot was het fysieke spel van NAC gewoon goed. De mannen wonnen van de jongetjes. Spelers als Omgba, Vd Bergh, Omarsson, Garnett, Jensen en Koscelnic zijn gewoon hele goede voetballers die dit seizoen te weinig vertrouwen hebben gekregen.

Zondag de return. Na zo’n seizoen als dit is niks zeker. Maar 4 doelpunten verschil zou voldoende moeten zijn. Zeker het feit dat Excelsior 2 basis klanten mist en sowieso 1 doelpunt uit een standaard situatie tegen gaat krijgen. HUP NAC

Het is ongelofelijk als je de competitie van nac ziet. Maar in de playoffs valt alles samen en is t echt een vechtmachine geworden. Tot de 2e rode kaart was t toch afwachten want Excelsior bleef er goed uitkomen. Na die 2e rode kaart was er geen houden meer aan. Excelsior kon niet meer dan tegen houden, de uitslag had met wat geluk nog hoger kunnen uitkomen.

Tja..beetje flauw dat mensen Pierre op de hak nemen, hij is een man van de club en in dienst bij de club. Waarom mag hij niet blij zijn.. maar goed, dinsdagavond is voor sommigen azijn avond.

Zondag hopelijk feest in Breda. En Pierre voorop in t feest

“Gaf enigszins onnodig een corner weg”

Hahahaha, dit was wel meer dan enigszins onnodig.

Al met al hoop ik toch dat nac weer eens terug komt, heerlijke club qua aanhang en bier

Knotsgekke pot natuurlijk. Alles zat mee voor NAC. De 2e rood was de doodsteek voor Excelsior. Het wordt zondag nog wel spannend denk ik. Excelsior kan gas geven en is voetballend normaal gesproken stukken beter als NAC.


Benieuwd naar zondag. Mocht NAC promoveren, dan hoop ik dat de selectie volledig op de schop gaat. Buiten het stadion en achterban totaal geen ED waardige club.

Ik vond NAC al favoriet. Die hebben Roda JC al weggeveegd en daarna Emmen. En er is haast geen verschil tussen die rechterrijtje ED ploegen en linkerrijtje KKD ploegen. Het is vooral onder de top 10 KKD was echt troep is, die Jong ploegen en bijv. TOP enzo. Maar kijk je naar Roda JC, Graafschap, ADO, NAC die zie ik eigenlijk liever spelen dan een Exelsior of Rkc.

Zo'n Excelsior gaat er dus ook af tegen een ploeg als NAC. Maar ik zou ook niet zeggen dat een Fortuna, Almere, Heracles of Zwolle deze playoffs zo even had gewonnen.

En dat ED ploegen het meestal niet redden is sowieso wel logisch, het is 1 ED ploeg tegen 3 KKD ploegen in de halve finales. De kans is gewoon groter dat het een KKD ploeg wordt. Zeker omdat het kwaliteitsverschil er dus niet is.

NAC is een veel grotere club dan Excelsior natuurlijk, met een grotere en fanatiekere aanhang.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren