Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vertrek bij Ajax in de maak? ‘Interesse uit Engeland, Duitsland en Frankrijk’

Laatste update:

Chuba Akpom weet nog niet waar zijn sportieve toekomst ligt. De Engelse spits bewees tijdens zijn debuutseizoen bij Ajax voornamelijk als supersub zijn waarde en was elke 74 minuten betrokken bij een doelpunt. Akpom heeft zich in de kijker gespeeld bij meerdere clubs en gaat komende zomer alle opties op een rij zetten.

In gesprek met De Telegraaf laat Akpom weten dat hij tevreden is over het afgelopen seizoen. “Want gezien de speeltijd die ik kreeg en de situatie bij Ajax denk ik dat ik op een goed seizoen kan terugkijken. Er waren veel moeilijke momenten, maar ik ben altijd positief gebleven. Daardoor heb ik mijn bijdrage kunnen leveren.”

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Akpom maakte twee seizoenen geleden de nodige indruk bij Middlesbrough en kon vervolgens ook in de Premier League tekenen, maar koos uiteindelijk voor Ajax, waar hij vooral genoegen moest nemen met een rol als back-up achter Brian Brobbey.

De nieuwe directeur voetbal Marijn Beuker kondigde eerder tegenover De Telegraaf al aan dat hij duidelijkheid wil scheppen richting de selectiespelers. “Als je drie spitsen hebt die allemaal denken dat ze gaan starten, zoals wij hier hadden, is dat niet handig”, doelde Beuker op Brian Brobbey, Chuba Akpom en eerder Georges Mikautadze. “We gaan gericht zoeken, zodat we spelers ook een boodschap mee kunnen geven over de rol die zij krijgen in de selectie.”

Het is nog maar de vraag of Akpom een seizoen op het tweede plan opnieuw ziet zitten. Bovendien moet Ajax eerst verkopen om de selectie te versterken, waardoor een vertrek van de Engelse aanvaller reëel lijkt. Zelf tast Akpom nog in het duister over zijn sportieve toekomst. “Om eerlijk te zijn weet ik nog niet waar ik komend seizoen voetbal.”

“Er is veel interesse, maar dat is gezien de geringe speeltijd die ik kreeg en het aantal doelpunten dat ik maakte logisch”, vervolgt de spits. “Ik ben nu 28 en voel dat ik fysiek en mentaal op mijn best ben. Mijn doel is altijd zo hoog mogelijk en voor het best denkbare team te spelen.”

Akpom benadrukt andermaal dat hij goed in de markt ligt. “Ik sta er niet alleen goed op in de Premier League, maar er is ook contact met clubs uit Duitsland en Frankrijk. Maar ik heb nog een contract bij Ajax en misschien komt er wel een manager die het heel erg in mij ziet zitten. Wat er gebeurt zien we in de zomer.”

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"akpom laat weten dat hij tevreden is over het afgelopen seizoen"

Pfff, dan ben ik er al gelijk helemaal klaar mee. Voetbal is een teamsport en dan kun je niet tevreden zijn over afgelopen seizoen.

23 mei 2024 om 07:29

Hij zegt ook iets over de situatie van ajax en daar heeft hij een punt

23 mei 2024 om 07:58

Ik vind hem een matige speler. Nu is hij een van de betere van Ajax. 4 jaar geleden had hij bank zitter geweest

23 mei 2024 om 08:09

En dat is hij nu in principe ook

23 mei 2024 om 07:36

Vind juist een van zijn sterke eigenschappen dat hij erg positief is. Als een van de weinigen! Als de spelers ook allemaal chagrijnig worden en het koppie laten hangen dan is het natuurlijk helemaal een verloren zaak.

23 mei 2024 om 07:55

Ik lees eruit (ook op basis van eerdere berichten dat hij ontevreden is over zijn speeltijd) dat hij niet tevreden is met de situatie waarin hij zit, maar wel met het aantal doelpunten die hij gemaakt heeft. En ja, voetbal is een teamsport, maar uiteindelijk wil elke voetballer juist zelf presteren.

23 mei 2024 om 08:43

Gaalmeister eens, ik vind het ideale tweede spits. Hij kan scoren met zijn voeten en hoofd, ik hoop dat hij wilt blijven.

23 mei 2024 om 07:39

Als ik jou was zou ik me vooral afvragen of dit zo gezegd is zoals het hier staat.
De vraag zal zouets geweest zijn als: chuba, ben je tevreden over jouw prestaties dit seizoen? En dan komt zijn antwoord.
Dan staat er wel een heel andere vraag dan in het stukje hierboven.
Op deze manier lijkt het alsof hij over alles tevreden was, terwijl we tegelijkertijd weten dat hij ook ontevreden is over het geringe aantal speelminuten.
Het is net welke context je een artikel meegeeft.

23 mei 2024 om 07:50

Dat zal allemaal wel, maar het is in ieder geval weinig zelfkritisch. Gisteren ook al bij Rensch, die ook al vond dat hij een goed seizoen had gedraaid. Dit lijkt me een van de oorzaken van de problemen bij Ajax. Zelfoverschatting en gebrek aan realiteitszin. Was ook al met Bergwijn die het slaan naar tegenstanders normaal vindt. Het is te hopen dat de 4e keus trainer Farioli dit snel weet op te lossen.

23 mei 2024 om 07:51

Maar van Akpom kan je moeilijk zeggen dat hij het slecht gedaan heeft. Bij Rensch is dat wel anders

23 mei 2024 om 08:39

Burdy 4e keus trainer? Begint steeds meer op te vallen, in werkelijk ieder Ajax topic waar je in reageert. Is er iets afgunstigs of een of andere sneer, begint echt aandoenlijk te worden. Los van Potter waren er geen andere serieuze kandidaten, waar echt meerdere serieuze gesprekken mee gevoerd werden.

23 mei 2024 om 09:45

Niet op letten Sulejmanii, je weet toch beter dan dat 😉. Er lopen nou eenmaal veel jokers rond op deze website en nu kunnen ze zich niet inhouden na een slecht seizoen van ons. Toen Ajax jarenlang de beste was in Nederland, zaten ze in een hoekje om hun moeder te roepen.

23 mei 2024 om 11:20

Leuk dat je vrijwel in elk topic over het slaan van Bergwijn begint maar dat is totaal niet aan de orde in dit topic en vrijwel niemand keurt dit ook goed.

Maar de situatie van Rensch en Akpom is totaal anders. De 1 krijgt heel veel kansen en verkloot gewoon een boel.
De ander laat gewoon mooie statistieken zien in de tijd die hij krijgt.

Buiten dat zou ik wat minder naar topics van Ajax gaan, scheelt je een hoop ergernis en frustraties

23 mei 2024 om 11:52

Bergwijn noemde het dom, Rensch gaf aan heel slecht begonnen te zijn. Het is natuurlijk ook wel een beetje lezen wat je wil. Als je beter wil worden is zelfreflectie heel belangrijk maar met alleen focussen op het slechte heeft ook geen zin. Zelfde geldt voor Farioli 4de keuze noemen. Als je een lijstje hebt met drie namen dan is het gewoon prima als je er 1 binnen haalt. Kans bestaat dat Slot ook niet eerste keuze was en de nieuwe trainer van Feyenoord ook niet.

Daarnaast zijn Akpom en Rensch een van de weinige die ook daadwerkelijk een voldoende verdienen afgelopen seizoen.

23 mei 2024 om 13:03

Rensch verdient absoluut geen voldoende vind ik, echt enorm vaak debet aan tegendoelpunten vanwege zijn gebrekkige concentratie en belachelijk slechte positionering. Hij staat zo vaak aan de verkeerde kant.

Redelijke speler, maar te duur om als back-up te fungeren. Als Ajax flink kan cashen zou ik hem weg doen om te investeren in andere posities.

23 mei 2024 om 07:28

Dit is inderdaad de meest redelijke take. Als een PL-club 20 miljoen voor hem geeft dan moet je hem altijd verkopen.

23 mei 2024 om 07:32

Ja en dat bedrag zul je er ook wel voor krijgen schat ik. Heb je toch weer een mooie winst geboekt op een speler die je sportief niet echt gaat verder helpen.

23 mei 2024 om 08:00

het is maar de vraag hoeveel winst je op hem maakt. er gaan bij een verkoop toch altijd nog een hoop kosten af.

Daarbij ben ik het er niet mee eens dat hij je sportief niet verder gaat helpen. Ik verwacht dat als je hem verkoopt en Rijkhof volgend seizoen als 2de spits neer zet dat je op de momenten dat je iets moet forceren je met Rijkhof niet echt verder komt. Dit terwijl Akpom heeft laten zien eenn prima invaller te zijn.

23 mei 2024 om 08:35

@superfamers. Het kan zo maar zijn dat Ajax volgend seizoen 3 Nederlandse spitsen heeft. Bobby, Boadu en Rijkhoff. Als je de geruchten mag geloven, heeft metz niet de mogelijkheden om Mikautadze over te nemen en wil Monaco toeslaan en bij die deal Boadu betrekken. Mocht dat op waarheid berusten dan kun je moeiteloos Akpom laten gaan om die opbrengsten te investeren in andere plekken in de selectie ( b.v. twee spelers voor rechtsbuiten)

23 mei 2024 om 08:40

@ninjakai, die geruchten heb ik ook gelezen maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Niet alleen omdat Boadu absoluut geen Ajax spits is, maar ook omdat Ajax weinig opschiet met een extra spits als Boadu naast Brobbey en Rijkhoff. Andere posities zijn veel belangrijker. Dan zal Monaco gewoon dieper in de buidel moeten tasten als ze Mikautadze willen overnemen.

23 mei 2024 om 08:54

@silverfront

Ik vind dat als Akpom vertrekt dat je nog wel een spits nodig hebt. Ik vind Rijkhof nog lang niet klaar. Als Ajax zijnde zou ik eigenlijk proberen Akpom te behouden. Het is echter wel de vraag of hij dit zelf wil en eigenlijk is hij te duur als 2de spits.
Daarnaast zal ajax spelers moeten verkopen om de selectie te kunnen versterken.

Meteen verkopen. Past toch echt niet bij Ajax en zijn rendement is ook te laag. Gewoon Brobbey als 1e spits met Rijckhof als backup. Daarchter gewoon een jeugdspeler. Terug naar de basis van JC.

23 mei 2024 om 07:15

Ben het alles eens, maar je kunt toch niet stellen dat hij weinig rendement heeft?

23 mei 2024 om 08:01

Dus jij wilt Rijkhof als 2de spits. Rijkhof heeft vaak nog veel moeite in de KKD. Is nog totaal niet klaar voor een stap hoger.

23 mei 2024 om 07:25

Rendement te laag? Past niet bij Ajax? Die man doet wat een spits moet doen en dat is scoren!

Rijkhof 2 e spits en daarachter jeugd? Op basis van wat moet Rijkhof 2e spits worden? We hebben een 2e spits nodig die er gelijk staat, Brobbey is niet altijd fit. Akpom mag van mij blijven, doet wat een spits moet doen, namelijk scoren.

23 mei 2024 om 07:28

Is een risico wat je moet nemen. Er zullen toch nieuwe spelers bij moeten dus je kan niet iedereen houden. Op dit moment is de basis meer van belang voor Ajax dan de bank.

23 mei 2024 om 08:13

Klopt. Om geld te genereren zou je hem weg kunnen doen. Maar @Arends heeft gelijk wat zijn inbreng betreft. Er zijn dan ook genoeg redenen om eerst te proberen andere spelers te slijten. Alleen als dat niet goed genoeg lukt is dit de rede waarom hij nu weg zou moeten.

23 mei 2024 om 07:27

Met alle respect maar Rijkhoff is een jeugdspeler. Het is ook nog niet alsof hij de KKD aan gort schiet.Wat Ajax nodig heeft als 2/3e spits is een type Bulykin die kop sterk is als je op het einde nog iets moet forceren. Aangezien er weinig geld is kun je misschien kunnen naar een Verheijd of Lauritsen? Rijkhoff komt wel aan z’n minuten en kan ook op 10 invallen. Hij zal eerst de KKD overstijgen en als Brobbey weg is over 1 a 2 seizoenen proberen het gat te vullen dat Brian achterlaat

23 mei 2024 om 09:14

Altijd leuk als iemand een speler noemt die je totaal vergeten was. Bulykin, deed het toch onverwacht goed bij Ajax. Net als Pantelic bijvoorbeeld. In principe is Akpom wat mij betreft net zo'n speler.

23 mei 2024 om 09:20

Eens ik hoop dat hij blijft, belangrijk voor ons plus een ander type dan Brobbey.

23 mei 2024 om 14:05

"een type Bulykin die kop sterk is als je op het einde nog iets moet forceren"

Zou die Chupo Akpom niks zijn misschien? Kopsterk en een hoog rendement. Vorig seizoen elke 74 minuten bij een goal betrokken, voornamelijk als invaller.

23 mei 2024 om 07:31

Hij doet het gewoon goed als backup/extra spits. Rijkhoff valt tot nu toe gewoon bijzonder tegen, heb hem nog niets bijzonders zien doen. De gedachte dat Brobbey geblesseerd raakt en dat Julian Rijkhoff het dan maar even moet fiksen voorin, vooral gezien de matige vleugels die we momenteel hebben (Bergwijn gaat waarschijnlijk ook weg bovendien, en Godts rendeert totaal niet nog).

Nee, Akpom houden tenzij er een heel mooi bedrag komt, en dan moet ie worden vervangen. Rijkhoff zie ik liever uitgehuurd aan een ED club dan als backup.

23 mei 2024 om 10:46

Die Rijkhof is me toch een partij overrated zeg. Die is bij lange na niet goed genoeg voor Ajax 1.

23 mei 2024 om 14:08

Rendement te laag? Say what? Elke 74 minuten direct bij een goal betrokken (11 goals en 3 assists in net 1000 speelminuten). Heeft juist een enorm goed rendement, is gewoon een uitstekende back-up spits gebleken dit jaar.

Edit - als je het nou hebt over een te laag rendement: Rijkhoff had in de KKD tweemaal zoveel minuten nodig per betrokken doelpunt (6g, 0a in 900 speelminuten).... Rijkhoff is juist die jeugdspeler die er als 3e spits achter zit waar jij op doelt. Geen schande ook verder want die is pas net 19 jaar.

Zegt niks verkeerds en geeft antwoord op de vraag.

Beter aan de bal als zijn motoriek laat blijken, goed schot, geweldige kopper en altijd op de goede plaats. Al met al een goede afmaker die de nodige punten heeft binnengehaald.
Had alleen verwacht dat een speler uit het Championship meer mee zou verdedigen, druk zetten en sterker zou zijn aan de bal als aanspeelpunt. Dat was het grote verschil met Brobbey en waarom Brobbey de voorkeur kreeg in mijn ogen.

Voor nu denk ik dat je er flink op achteruit gaat als Rijkhof de tweede spits wordt maar wel iemand die nog behoorlijk wat geld kan opleveren waardoor je andere posities kan versterken. Hoop op een hoger bod dan dat hij gekost heeft.

Was wel een van de weinige spelers die wel.inzet toonde als hij mocht spelen. En dat werd beloond met goals.
Maar voor de juiste prijs is hij te koop natuurlijk. Niet een speler die niet vervangbaar is.

Had nooit bij Ajax mogen zitten. Daar is het al misgegaan.
Qua niveau en kwaliteit speler voor de championship. Daar kwam die ook vandaan.

Hij heeft voor zijn doen een uitstekend seizoen gedraaid. Verwachtingen overtroffen allemaal leuk en aardig en nu meteen verkopen.

Toch vind ik het scorend vermogen van Ajax te mager. En hoezo is 3 spelers te veel? Brobbey tikt ze in ja maar echt voetballend is het vrij zwak.Rijkhof krijgt geen kansen en Akpom te wisselvallig. Mag toch hopen dat Ajax zich gaat versterken voorin want dit is samen met de aanvoer vanaf te flanken echt veel te mager.En dan niet te spreken over blessures dan heb je echt niemand meer.

Prima als invaller, maar als basis speler vind ik hem ( voetballend) toch echt te kort komen,en hij is denk ik ook te duur als reserve

Een foto van Brobbey in de header terwijl Akpom bedoelt wordt, lekker bezig :P

23 mei 2024 om 14:24

Akpom staat toch net zo goed op de foto..? xD

Te duur voor een reserve. Te slecht voor de basis (structureel).
Ja, hij heeft nog best een aardig rendement, maar hij mistte ook enorm veel.

Alleen al die wedstrijd in Europa blijft mij bij tegen die Griekse club (aek?). Daar had hij er volgens mij 2 goals. Had hij er makkelijk 5 of 6 kunnen maken en nog een assist op Gooijer (?) kunnen hebben.

23 mei 2024 om 08:56

Elke spits mist (open) kansen. Ik denk dat zijn rendement gewoon goed is. Waarbij de ED natuurlijk een walhalla is voor de veel spitsen.

23 mei 2024 om 10:25

Elke spits mist zeker kansen, maar niet zo veel en makkelijke als Akpom.
Zijn rendement is redelijk, maar dat is voornamelijk omdat hij zoveel kansen kreeg/heeft gekregen...

Kijk alleen die wedstrijd vs AEK terug. Daarin zag je gewoon dat het hem ook aan kalmte en kwaliteit ontbeert.

23 mei 2024 om 14:36

Zijn rendement is uitstekend, niet redelijk. Kom nou, 1 g/a per 74 minuten is echt wel meer dan redelijk hoor. Hij heeft in de Eredivisie 12 grote kansen gemist (1 per 87 minuten). Dat is gewoon vergelijkbaar met bijvoobeeld De Jong (1 per 84min.). Gimenez, Pavlidis, Brobbey, enz. zitten allemaal zo rond de eens per 95-100 minuten. Dus zo heel extreem lijkt het me nu ook weer niet. Anderzijds is de conversieratio van zijn doelpogingen met 27 procent dan weer het hoogste van al die eerdergenoemde namen. Als ze zijn daadwerkelijke goals per 90min. (0.95) afzet tegen zijn xG per 90min. (0.78) kun je niet tot de conclusie komen dat hij bovengemiddeld veel grote kansen verprutst heeft gemiddeld genomen.

Akpom is de beste spits die ajax heeft. Ze kunnen beter Brobbey verkopen.
Akpom heeft in 1.519 speelminuten 15 goals gescoord waar Brobbey 22 goals maakte in 3.369 speelminuten.

23 mei 2024 om 14:41

Brobbey: 34 g/a in 3369 minuten
Akpom: 18 g/a in 1519 minuten

Als je het zo stelt ligt het al een stuk dichter bij elkaar natuurlijk. Bovendien zeggen enkel goals en assists niet alles zonder context natuurlijk. Akpom heeft m.i. prima werk geleverd als stand-in afgelopen seizoen, maar Brobbey is wel degelijk de betere spits van de twee (plus hij is een stuk jonger en vertegenwoordigd meer waarde). Als Chuba het ziet zitten om nog een jaar als back-up te blijven zie ik hem graag aanblijven, maar als eerste spits dan weer niet. Je kan mij niet wijs maken dat je Akpom oprecht een betere eerste spits vind voor Ajax als je daadwerkelijk de wedstrijden kijkt eerlijk gezegd.

Als hij tenminste zijn aankoopbedrag kan opleveren mag hij van mij best vertrekken. Aan zijn inzet en professionalisme ligt het zeker niet, maar ik vind het maar een matige en beperkte spits. Zelfs als supersub er niet kapot van. Fijn voor hem dat hij tevreden is met zijn seizoen. Wellicht dat zijn PR-praatje nog ergens aanslaat.

Een van de weinige positieve verrassingen van dit seizoen die leverde. Mag van mij blijven maar als Ajax winst kan maken ook worden verkocht om ruimte te maken. Mykautadze voor een topbedrag verkopen en teamkroes het nieuwe elftal laten bouwen

Positieve reactie. Geen gezeik van “ik moet spelen”

Wat mij betreft mag hij blijven. Zeker als je weet dat Brobbey wel wat sukkelt met blessures door het jaar heen.

Als er inderdaad interesse is kan je hem verkopen voor het bedrag waarvoor hij is aangeschaft. Misschien wel nog een kleine winst. Weer een salarispost minder.

Bij een goed bod moet je Akpom gewoon laten gaan. Hij is niet goed genoeg voor de basis maar wel te duur voor een bankzitter. Als je interesse hebt vanuit het buitenland moet je daar gewoon zoveel mogelijk uit halen en hem dan verkopen. Ook beter voor Akpom zelf als die liever basis wil spelen. Want dat gaat bij Ajax niet gebeuren.

Die eerste weken waren echt pijnlijk om te zien, hoe de ballen van zijn voet afsprongen. Daarna heeft hij het zeer behoorlijk gedaan voor zijn kwaliteiten. Zijn kopbal was echt een wapen, hij stond vaak op de juiste plek en zowaar hadden we een fantastisch plan B.

Hij kan ongetwijfeld een mooie stap maken.

Als je hem kan verkopen voor iets meer dan het aankoopbedrag moet je het zeker doen. Ik zou dan meteen polsen of Haller niet terug wilt komen, die moest toch 10 miljoen kosten? Heb je meteen je spitsen weer gedekt met 2 verschillende types en twee goede types. Kom je er alleen maar beter uit dan waar je nu als club staat.

dit is zo een luuk de jong type die als hij in zijn kracht word gebruikt er gewoon 20+ in schiet in de ED. wel bizar dat zoveel ajacieden het niet in hem zien zitten hier. ik zou hem persoonlijk Altijd boven brobbey in de basis zetten, vooral ook door zijn positieve houding ten opzichte van brobbey.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren