Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kranten wijzen naast Jeremie Frimpong nog twee Nederlandse uitblinkers aan

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft zich donderdagavond tijdens het oefenduel met Canada (4-0 winst) een goede dienst bewezen, zo blijkt ook uit het oordeel van de Nederlandse media. Met name vleugelflitser Jeremie Frimpong kan rekenen op lovende kritieken. Ook Memphis Depay en Jerdy Schouten ontvangen vrijdagochtend mooie woorden van het Nederlandse journaille.

‘Flitsende Frimpong’, kopt het Algemeen Dagblad vrijdag. Journalist Mikos Gouka geeft de sterspeler van Bayer Leverkusen een 8 voor zijn optreden in De Kuip. Memphis krijgt het tweede hoogste cijfer: een 7,5. "Wat een pass kort voor rust op Brobbey, die alleen op de keeper af kon. Na rust de openingstreffer. Memphis was duidelijk aanwezig ruim een week voor het EK."

Collega Sjoerd Mossou heeft genoten van PSV-middenvelder Schouten. “Hij veroverde niet alleen tal van ballen, ook in balbezit speelde Schouten bij vlagen uitstekend, vaak de diepte zoekend en zo nadrukkelijk solliciterend naar een basisplaats. Zolang vormgever Frenkie de Jong niet topfit is, is Schouten vooralsnog de eerste middenvelder met een groen vinkje achter zijn naam.”

Journalist Mike Verweij van De Telegraaf denkt dat Frimpong, die tegen de Canadezen goed was voor een doelpunt en een assist, zich donderdag in de basiself van Oranje heeft gespeeld. “De rechtsbuiten was met zijn diepgang de gevaarlijkste aanvaller.” De ochtendkrant ziet Frimpong als een ‘extra wapen’.

Verweij krijgt namelijk bijval van zijn collega Valentijn Driessen, die Frimpong omschrijft als ‘kandidaat rechtsbuiten’. Waar de spraakmakende televisiepersoonlijkheid tijdens de persconferentie kritisch was op de hagelwitte haarband van Memphis, is hij in zijn geschreven stuk in de krant positief over de dertigjarige aanvaller.

“Zoals Depay en Jeremie Frimpong zich presenteerden, was ronduit verfrissend”, concludeert Driessen. “De contractloze Depay begon moeizaam, maar groeide steeds beter in de wedstrijd. Met een aantal prima acties, waaronder een doelpunt, drukte hij offensief zijn stempel op het spel. Ook met de fitheid zit het goed en als hij tegen IJsland opnieuw een uur of meer kan spelen, dan heeft hij eveneens voldoende wedstrijdritme om tegen Polen in de basis te starten.”

Journalist Willem Vissers, die zijn stukken schrijft namens De Volkskrant, heeft vooral genoten van een specifiek onderdeel in het voetbal tijdens de zege van Oranje. “Snelheid is cruciaal in voetbal en Frimpong is ongekend snel, net als Brian Brobbey, of Micky van de Ven, en ook de invallers Donyell Malen en Steven Bergwijn.”

“Dat was mooi allemaal in de Kuip: de sprints van Frimpong, de rust van de solide doelman Bart Verbruggen, een enkele truc van Memphis Depay, een pass van Daley Blind, spelmaker Jerdy Schouten of Matthijs de Ligt”, aldus Vissers.

Dissonant


Ook Trouw benoemt Frimpong en Memphis als uitblinkers. Routinier Georginio Wijnaldum komt er echter minder goed vanaf. “De enige echte dissonant op de zorgeloze avond was Wijnaldum. De man die tegenwoordig zijn geld verdient in de sportief laagwaardige competitie van Saudi-Arabië maakte een verdwaalde indruk in het stadion waar zijn carrière bij Feyenoord ooit een flitsende start kreeg.”

“Het spel ging veelal langs Wijnaldum (33) heen. Verkeerde aannames, een trage balbehandeling, veel risicoloze ballen en een gebrek aan scherpte typeerden zijn spel. Een vrije schietkans in de eerste helft verprutste hij. Het blijft een raadsel waarom Koeman denkt dat Wijnaldum nog van meerwaarde kan zijn op het EK”, aldus de kritische John Graat.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja Wijnaldum... op een gegeven moment moet de bondscoach ook gaan denken aan zijn geloofwaardigheid bij de andere spelers in de selectie. Je kunt niet keer op keer een van je lievelingen opstellen als die er gewoon weinig van bakt. Het feit dat Gravenbergh nog soort van de schuld kreeg voor de waardeloze wedstrijd van Wijnaldum...

Dat punt van die snelheid is wel iets waarmee je verschil kan gaan maken tegen een Portugal en waarmee je in ieder geval grotendeels mee kan tegen Frankrijk en Engeland en dat vind ik toch wel mooi om te zien.

7 juni 2024 om 07:46

Wijnaldum was bij zijn terugkeer al een onbegrijpelijke keuze maar omdat ie toen scoorde liet men het even rusten. Dat je een Maatsen niet selecteert en figuren als Bergwijn en Wijnaldum wel- terwijl je effectief geen linksback in de ploeg hebt voor een 4-3-3 -is absurd.

Van de Ven is geen linksback maar deed het prima, en nu Blind door Koeman weer als centrale verdediger wordt beschouwd, is het een groot vraagteken waarom ie Frimpong als rechtsbuiten meeneemt en dan tóch Bergwijn meeneemt.

7 juni 2024 om 07:54

Bongiorno Maatsen komt net kijken en van de Ven is volwassener en meer een echte verdediger. Die zie ik niet zo’n foute pass geven in de halve finale EK zoals in de CL finale. Daarbij krijg je dan ook veel discussie/onrust om het elftal heen van de 1 die wil Maatsen de ander van de Ven. Vooralsnog lijkt het erop dat Koeman een goede keuze heeft gemaakt aangezien van de Ven gister sterk speelde. Daarnaast kan van de Ven toch ook gewoon in 4-3-3 als je die rushes van gister zag?

7 juni 2024 om 08:01

De 1 is een centrale verdediger en de ander is een linksback.

7 juni 2024 om 08:02

Die centrale verdediger was in ieder geval verdedigend foutloos en had aanvallend ook een bijdrage.

7 juni 2024 om 08:09

Je ziet aan alles dat hij geen linksback is. Gewoon centraal achterin zetten ipv blind

7 juni 2024 om 08:11

@Pieterpost

Het is tegen Canada en van de Ven is razendsnel. Van de Ven speelde goed, maar om Maatsen te passeren voor, bij wijze van, Bergwijn- omwille van een fout in een CL-finale -is absurd. Maatsen speelde anderhalf jaar terug nog op het tweede niveau in Engeland.

Als Koeman 4-3-3 blijft spelen dan hebben we dus van de Ven, Aké of Blind op LB- twee natuurlijke centrumverdedigers en een linksback die het op snelheid echt niet meer kan behappen.

7 juni 2024 om 08:15

@arsenal890Jij hebt de wedstrijd sws niet gezien. al het gevaar in de eerste helft kwam van hem, aanvallend de enige voldoende in de eerste helft

7 juni 2024 om 08:43

Precies, Maatsen had gisteren veel kunnen doen en de ruimte induiken (zoals vd Ven paar keer deed...) En ja Wijnaldum, die komt voortaan handelingsnelheid tekort op het middenveld, je ziet dat ie in een langzamere league speelt. Dan liever Xavi op die positie, of desnoods Koopmeiners

7 juni 2024 om 10:10

Ik weet niet watvoor wedstrijd jij hebt gekeken maar vd Ven maakte in de eerste minuten al een grote fout. Als het tegen Frankrijk of Engeland was, dan was dat gelijk een tegengoal. De eerste helft was gewoon een dramatisch potje. Enige die goed speelde en rustig aan de bal was, is Schouten en al het gevaar kwam van Frimpong. Brobbey komt er wel.

7 juni 2024 om 11:32

Pieterpost, dit vind ik altijd zo makkelijk.. elke voetballer kan een fout maken. Knap dat je van de Ven dat niet ziet doen, die is ook nog nooit in de buurt gekomen van een CL finale. Ik kan ook wel zeggen ja ik zie Schouten niet zo’n fout maken als Gerrard want zo’n fout heb ik hem nog niet zien maken. Of ik kan verwijzen naar de wedstrijd waar Isak, van de Ven compleet wegspeelde. Zelfs de allerbeste voetballers maken wel eens zulke fouten.. overigens was Maatsen al niet geselecteerd voor de CL finale en heeft hij gewoon een prima seizoen gespeeld, dat is echt niet opeens weggevaagd door een fout. Het gaat er niet perse om of Maatsen basis speelde of niet maar om het feit dat je nu geen enkele echte linksback hebt. Zowel niet voor een 352 als een 433.. dan neem je Bergwijn mee als extra aanvaller terwijl dat overduidelijk Frimpong is als je 433 speelt (iets wat ik al weken in reacties roep)..

7 juni 2024 om 11:56

Met Geertruida, de Ligt en van de Ven heb je 3 goede verdedigers, die Blind ontlasten. Dan kan hij puur coachen en passen. En dat kan hij wel. Gaat alleen ten koste van van Dijk

7 juni 2024 om 07:58

Nederlands elftal won van Canada. Dat is toch geen wonder? Sommige spelers waren nog slecht ook van Nederlands elftal. Canada kregen zelfs goede kansen om te scoren.

7 juni 2024 om 08:18

Miss 2 echte kansen gehad in de hele wedstrijd, canada is een matig voetballand maar 4 0 winnen is gwn heel knap.
*Frankrijk veel meer moeite met luxemburg*

7 juni 2024 om 09:11

Voor mij zijn paar punten wel heel duidelijk geworden:

1, 4-3-3 is hoe we moeten spelen.
2, Frimpong kan gewoon als rechtsbuitenspelen en zou hem daar ook zetten.
3, Wijnaldum is een grote vraag waarom? Zo'n Sem Steijn voegt op dit moment meer toe dan zo'n Wijnaldum.
4, Blind, zet je liever op de bank.

7 juni 2024 om 11:23

De opstelling begint zichzelf wel een beetje te maken toch? Sowieso 4-3-3 /4-2-3-1. Geen gedoe meer met 5 verdedigers. Dat hoort gewoon niet bij ons.

Verbruggen
Geertruida - De Ligt - Van Dijk - Vd Ven
Frenkie (jerdy) - Reijnders
Xavi
Frimpong - Depay - Gakpo.

Aké wordt kind van de rekening. Als Xavi niet rendeert zet je Koopmeiners daar. Xavi zou je ook op linksbuiten kunnen zetten ipv gakpo.

7 juni 2024 om 12:47

Helemaal eens met je opstelling alleen zou ik Ake erin zetten voor de Ligt. Of Geertruida naast VVD en Dumfries op rechts

7 juni 2024 om 13:01

@feye, Ake gaat 100 procent spelen. Dat is al jaren je meest stabiele verdediger, zelfs stabieler dan Van Dijk ja. Daarnaast heeft hij die niet voor niks reserve aanvoerder gemaakt. En dat gaat ten koste van De Ligt of V/d Ven.

Daarnaast verwacht ik niet dat de conservatieve Koeman met Xavi op het middenveld gaat spelen. Xavi wordt het kind van de rekening. Ik zie dan eerder Reijnders op 10 en Frenkie naast Schouten, die gisteren echt heel sterk speelde.

7 juni 2024 om 09:16

Dat was inderdaad ronduit genant; Koeman die het geklungel van Wijnaldum in de schoenen van Gravenberch schoof. Ook nog eens met een totale drogreden. Hij stelde dat Gravenberch net zo hoog stond en Wijnaldum in de weg liep, terwijl Gravenberch maar heel sporadisch in de buurt van Wijnaldum was. Bovendien kan Gravenberch er niets aan doen dat alles te langzaam ging bij Wijnaldum. Echt be-scha-mend!

Iedereen zag dat Wijnaldum duidelijk de intensiteit niet meer heeft. Het gaat te traag. Hij kan nog wel enigszins dreigend zijn met zijn looplijnen, maar qua handelingssnelheid en intensiteit is het simpelweg niet meer genoeg. Je moet je als bondscoach kapot schamen als je dat in de schoenen van andere spelers wilt gaan schuiven. Als hij al iemand de schuld geeft, moet hij zichzelf de schuld geven. Hij stelt 'm op, terwijl Wijnaldum al twee jaar geen goede interland meer gespeeld heeft en al zo'n drie jaar eigenlijk weinig nog toevoegt.

7 juni 2024 om 09:35

Eens met elk woord Sirius. Ik ben wel bang dat Koeman Wijnaldum op gaat stellen in de basis en dat gaat enorme irritatie opleveren want mijn hemel wat een vertragende en smakeloze speler is dat. Kampioen verstoppertje spelen, scoort weleens om dat te verbloemen. En dat eigenlijk al jaren inderdaad

7 juni 2024 om 09:42

Gisteren in het stadion goed te zien dat Wijnaldum in de opbouw totaal niet in de bal komt om aanspeelbaar te worden. Daardoor worden de opties voor de centrale verdedigers en Schouten veel minder. Vandaar dat Frenkie zo belangrijk is in Koeman zijn spel. Die speelt zijn man uit, waardoor Wijnaldum niet mee hoeft te doen.
Wanneer Frenkie niet mee doet en er dus meer beweging nodig is, dan valt Wijnaldum als 1e door de mand

7 juni 2024 om 10:28

Ik hoop het Kink, maar iets zegt me dat Koeman hem erin houdt.

7 juni 2024 om 10:32

Ik ben er ook bang voor. Terwijl je juist om Memphis in zijn kracht te gebruiken hem defensief wilt ontlasten met druk zetten. Dan heb je spelers met loopvermogen nodig zoals Reijners en Koopmeijners.

8 juni 2024 om 13:44

Wel met de kanttekening dat Wijnaldum als een middenvelder die achter de verdediging moest opduiken fungeerde. Dat hij dus niet heel veel aanspeelbaar was, is niet zo heel gek. Die had een Klaassen/van De Beek/Til-rol, zeg maar. Dat was ook het enige wat hij goed gedaan heeft, de juiste ruimtes in lopen.

7 juni 2024 om 10:29

Het is niet alleen wijnaldrum, het is ook blind, weghorst, het thuis laten van bepaalde spelers. De opstelling, koeman is gewoon een hele koppige vent met een enorme ego die niet alles uit het NL elftal haalt. De laffe manier van spelen ook waarom zouden wij met zulke spelers met 5 verdedigers moeten spelen? Ik vrees echt een enorme afgang op het EK het enige voordeel is dan dat Koeman (hopelijk) eruit gedonderd word. Ik zie Koeman ook gewoon met blind en wijnaldrum beginnen tegen Frankrijk zo een stumperd is het wel.

Laat Memphis die hoofdband nog maar even omhouden, misschien is hij er ook in het Oranje? Snap niet waar mensen zich druk om maken. Anno 2024 leven we in een gemêleerde samenleving met invloeden uit verschillende culturen en daar is niks mis mee. Grappig overigens dat Frimpong net als Memphis Ghanese roots heeft en de taal nog niet spreekt, maar daar hoor je mensen veel minder over.

7 juni 2024 om 07:48

Ik zie weinig mensen die zich er echt druk om maken. Ja, Valentijn. Zelf vind ik het ook niets en heb geen reet met mensen die zo met zichzelf bezig zijn, maar als een voetballer het doet is het toch dikke prima. Als Memphis er 2 inlegt tegen Frankrijk, dan juich ik niet minder om hem. Ik zal het dan ook niet een leuker mens gaan vinden, maar dat maakt in Oranje niet gek veel uit 😉

7 juni 2024 om 07:59

Dat is ook de juiste instelling, maar “geen reet met zulke mensen” hebben kan wat genuanceerder. Memphis is gewoon een sociaal persoon heb ik de indruk ook gister weer voor de camera die strijd voor volk en vaderland. Begin het langzamerhand zelfs mooi te vinden dat hij voor Oranje beter presteert dan in clubverband.

Overigens vind ik al die pleisters op neuzen ook gek, maar die hebben een functie 😉

7 juni 2024 om 08:13

Geen enkele wetenschappelijke functie: kwakzalverij. Werkt net zo goed om voor efficiënter ademen als de gezichtstattoo van Bergwij .

7 juni 2024 om 08:55

Nou ja, na al die jaren Memphis in het veld te hebben gezien (en naast het veld vooral niet te vergeten), durf ik zeker te stellen dat hij en ik in het echte leven nooit een hele lekkere band zouden hebben. Het staat qua persoon heel ver bij mij vandaan. Geef mij maar de Stefan De Vrij, Marten De Roon, Cody Gakpo of Frenkie De Jong van deze wereld.

Echter denk ik wel dat Memphis altijd 100% geeft en daar kan ik alleen maar diep respect voor hebben. Net als een Weghorst bijvoorbeeld. En ik geloof ook echt dat Memphis vaak het beste met anderen voor heeft, alleen gaat hij er soms (lees; vaak) mijn inziens onverstandig mee om. Maar juist deze mindere "perfecte schoonzonen" maakt een sport ook wel weer leuk. Kijk naar Nick Kyrgios in het tennis. Kijk naar Alexander Vlasov in het wielrennen. Allemaal eigenaardige personen die de sport juist kleuren. Dat vind ik van Memphis ook. Er is zoveel om die jongen te doen en bij het meeste denk ik ook "waarom nou toch?", maar aan de andere kant denk ik dan weer over anderen "waarom maak je je hier in hemelsnaam druk om". Memphis houdt de gemoederen wel bezig. En hij zorgt voor veel discussie. En dat is wel heerlijk hoor

7 juni 2024 om 08:10

Ik meen tussen de regels te lezen dat je het niet per se grappig, maar eerder vreemd vindt dat er verschil in omgang bestaat tussen memphis en frimpong. maar als je dat echt vindt en niet zo goed in kan schatten waarom dat is, dan is er verder niet zoveel te zeggen over jouw inschattings- en inlevingsvermogen en vraag ik me af wat de waarde is van de rest van jouw woorden. Wening in mijn optiek.

ON: Als die hoofband helpt dan lekker oplaten. Als zou ik het diep in mijn hart wel zonde vinden als een speler als v. Persie van de troon gestoten wordt door een speler als Memphis. Frimpong wel echt een lichtpuntje in deze rare selectie. Leuk oefenpotje met een experimentje. Maar het lijkt me dat in elke linie straks minimaal 1 andere speler staat, als het voor het eggie is.

7 juni 2024 om 08:27

Grappig en vreemd tegelijk. Soms zie je mensen alleen maar roepen om andere spelers dan die erin staan en is dat af en toe roepen om het roepen. Op een gegeven moment is de selectie nu eenmaal rond en kun je het beste gewoon erachter gaan staan anders raak je alleen maar gefrustreerd. Wat Frimpong betreft kunnen we blij zijn dat Koeman hem gister rechtsbuiten zette en niet op rechtsback anders was het nooit zo gelopen na een paar mindere interlands.

Memphis speelt beter in Oranje dan v Persie naar mijn mening, dus zou het terecht vinden als hij van de troon wordt gestoten. Enige wat nog ontbreekt is een keer een finale of misschien zelfs overwinning op een eindtoernooi.

7 juni 2024 om 08:43

Jij maakt je er schijnbaar ook druk om. Inhoudelijk heeft je post niks met het artikel te maken en gaat het puur ook over randzaken.

7 juni 2024 om 09:56

Sterker nog: onze hele voorhoede van gisteren heeft Ghanese roots.

ik hoop dat koeman het een keer uitprobeerd met dumfries en frimpong op de rechtervleugel een als rb ander als rbuiten.

ik denk alleen dat ze elkaar teveel in de weglopen maarja je weet maar nooit als je het niet probeerd. want als dat wel zou werken dan zou ik voorlopig zo spelen
verbruggen
dumfries virgil ake vd ven
schouten reijnders
xavi
frimpong depay gakpo

wijnaldum gravenberch blind bergwijn en ook veerman hebben niks in de basis 11 te zoeken.

7 juni 2024 om 07:45

Ik vind Geertruida handiger op de back positie. Dan kan je altijd nog naar een 5/3/2 wisselen in de wedstrijd. Dumfries heeft geen goed seizoen achter de rug. Het is een top atleet en belangrijke speler voor Nederland geweest, maar de andere jongens zijn voetballend zo veel beter

7 juni 2024 om 08:59

ik vind geertruida juist erg saai op de back. komt aanvallend niet mee en speelt elke keer alles super safe en het liefste terug. dumfries moet gewoon de kans krijgen die speelt altijd top voor oranje en met zijn hart dat is ook wat waard. met vd ven ake en virgil heb je al 3 topverdedigers achterin lopen.gisteren had geertruida niet eens een directe tegenstander en nog steeds bracht hij aanvallend eingelijk niets.

Als het niet werkt met dumfries ben ik ook de eerste om te erkennen dat geertruida dan beter kan spelen. want de explosiviteit en diepgang van frimpong is een groter wapen dan dumfries imo

7 juni 2024 om 09:13

@ryan030 dat kwam denk ik vooral door de taak die hij moest uitvoeren. Met een frimpong die breed houdt heb je geen rb nodig die er constant over heen gaat. Geertruida sloot juist aan bij het middenveld om daar een mannetje meer te creeeren en dat werkte prima.

7 juni 2024 om 09:51

Ik vond wel dat Geertruida dat iets te weinig deed. Bij Feyenoord doet ie dat veel meer.
Zeker in deze oefenwedstrijd kun je dat veel meer doen

7 juni 2024 om 07:53

Frimpomg is het beste als hij het breed houd en zelf de sprint of actie buitenom maakt. Daarom loopt dat zo lekker bij Leverkussen, niemand die over hem heen komt. Met Dumpfries gaan ze elkaar inderdaad in de weg lopen. Daarbij weet ik ook niet of de kwaliteiten van Frimpomg is om naar binnen te trekken wanneer er iemand over hem heen dendert.

7 juni 2024 om 08:52

Met Dumfries op rechtsachter en Frimpong als rechtsvoor heb je 2 opkomende snelle diepe mensen die elkaar dus heel de tijd in de weg gaan lopen. Ik zou eerder Frimpong achterin zetten en Malen, zn teamgenoot nota bene op die positie, op de rechtsvoor. Zeker tegen de mindere landen. Tegen sterke landen Geertruida op rechtsachter.

7 juni 2024 om 09:00

Malen teamgenoot van Frimpong? Ohjaaaa

7 juni 2024 om 09:12

Haha, ik haal clubs door elkaar. Ik moet me ook niet bemoeien met competities die ik totaal niet volg . Had ook ergens in mn hoofd zitten dat Dortmund in de finale stond. Zal maar weer een shotje koffie halen.

7 juni 2024 om 09:23

Dat heb je dan weer goed 😉

7 juni 2024 om 09:46

Ik zou dus gewoon met 3 achterop (of 5) spelen. Verbruggen - Geertruida, vDijk, vdVen - Frimpong, Schouten, Frenkie/Reijnders, Ake - Xavi/Koopmeiners - Memphis, Gakpo/Malen.

De poppetjes waartussen gekozen moet worden zou mij dan nog niet veel uitmaken. Frimpong moet wel die diepte hebben en volledig aan de flank kunnen staan om zijn runs te maken. Met Geertruida heb je dan iemand die veelzijdig genoeg is om die rechterzone goed te kunnen bestrijken, ook te kunnen switchen naar rechtsback. Op links zou ik Ake zetten, om aan die kant veel stabiliteit toe te voegen. Ook met het middenveld komt dat juist goed uit. Op rechts de stabiele Schouten en op links de creatieve/vrijere Frenkie of Reijnders.

Ik ben wel fan van De Ligt, maar dat is typisch een speler die in deze formatie alleen in de as uit de voeten kan. Voor deze moderne formaties is hij simpelweg niet veelzijdig genoeg.

Ik ben mij echt kapot geschrokken van het niveau van Wijnaldum. Natuurlijk, die competitie staat al niet fantastisch aangeschreven, maar dat hij zover is afgezakt is wel heel heftig. Voor mij een absolute no brainer dat deze man wissel staat op het EK, maar Koeman die fan is van 'zijn' jongens zal hem wel weer opstellen. Je moet er toch niet aan denken dat deze man op het middenveld tegen Frankrijk staat.

7 juni 2024 om 07:54

Ik hoop het ook niet maar vergeet niet dat landen als Frankrijk, Kroatië, Portugal ook gewoon spelers selecteren uit Arabië. Ook zij zijn het hoge niveau niet meer gewend

7 juni 2024 om 08:18

Toch gaat die ene van Portugal er gewoon weer een stuk of 5 inschieten.

7 juni 2024 om 08:29

Ga daar maar niet vanuit😅 miss een paar pingels maar thats it

De handelingsnelheid vooral hè het ging met slakken tempo bij Wijnaldum. Zonde dat Brobbey die kansen niet afmaakt. Ik vond hem sterk en belangrijk spelen. Verwacht natuurlijk Gakpo te zien en dat is logisch, maar die sterkte van Brobbey is toch wel een wapen. Typerend dat die grabbelde bal dan weer wel voor de voeten van Weghorst komt.
Grappig zijn wij. Na het eerste half uur hadden de meeste genoeg gezien, een uurtje later slaat het gevoel helemaal om.
Frimpong moet je sws laten spelen, die jongen is echt een geweldige voetballer en een Duracell konijntje. Schouten vond ik buiten een ziekenhuis bal voor de 1-0 ook heel goed spelen… het gaat nog interessant worden. Eigenlijk hoort een bal pakker a la Schouten te spelen naast frenkie. En dan heb je Xavi, Reijnders en Koopmeiners nog. Allen met top seizoenen bij hun respectieve clubs. Fijn dat we weer eens luxe problemen hebben. Als een Brobbey of Zirkzee tot echt top spitsen kunnen uitgroeien kunnen wij mooie jaren tegenmoet gaan.

7 juni 2024 om 08:14

Vond je Brobbey echt goed? Miste een open kans en die kopbal was dramatisch. Kaatste een paar keer leuk maar verloor zeker in de eerste helft ook veel duels. Dat ging 2e helft iets beter maar deze verdediging was dan ook geen top.

7 juni 2024 om 08:30

Brobbey is goed om achter hand te houden als we iets moeten forceren. Voor een basisplaats komt ie nog heel veel tekort.

7 juni 2024 om 08:49

Voor het forceren hebben we Weghorst. Brobbey kan er nog wel komen, maar komt voor nu tekort.

7 juni 2024 om 08:15

Ondanks dat ik het Brobbey niet slecht vond doen is Gakpo gewoon nog ruim beter. Die schoot heel de eredivisie kapot in zijn laatste half jaar.
Weghorst is eerlijk gezegd ook nog beter dan Brobbey. Ook sterk, maar een betere afmaker en betere kopper.
Memphis en Gakpo basis en Weghorst eerste invaller.
Brobbey zijn tijd komt nog wel.

7 juni 2024 om 08:28

Gisteren was wel weer pijnlijk om te zien dat er te weinig beweging op het middenveld is. Vooral de 1e helft.
De 2e helft werd het beter, mede doordat Weghorst wel constant in berging is. Daardoor lijkt het team ook in beweging te komen.
Als je met Memphis hangend op links speelt heb je wel een uitdaging met druk zetten in die zone. Daar voetbalde Canada de eerste helft simpel onderuit.
De 2e helft zag je dat Canada vermoeid was en niet meer de constant hoge druk kon zetten. Daardoor werd het ook gemakkelijker

7 juni 2024 om 08:55

@binny

Brobbey is inderdaad echt ongelooflijk sterk. Die tweemaal dat ik hem heb gezien tegen mijn clubje was ik echt wel onder de indruk.

Ben benieuwd of die kracht ook nog een wapen is tegen de echte top. Hoe zie jij dat?

7 juni 2024 om 08:55

Brobbey sterk en belangrijk? Ik vraag me af of het jouw Ajax bril is of mijn Feyenoord bril, maar ik zie het niet. Hij is niet gevaarlijk en komt niet echt in hele gevaarlijke situaties. Tegenstanders hangen vaak om zn nek, maar toch krijgt hij altijd de overtreding tegen. Dan doe je ook wat fout. De kansen die hij krijgt maakt hij niet af. Weghorst komt erin en het is meteen levensgevaarlijk voor de goal, plus een doelpunt binnen 5 minuten. Nu kan je dat een invaller moeilijk aanrekenen die er vers in komt tegen een vermoeid elftal, maar het was een wereld van verschil in de punt.

7 juni 2024 om 09:05

brobbey deed veel goed maar ook veel fout. alleen die een op een op de keeper moet je als spits maken.als je die niet scoort heb je niks in de spits te zoeken en kan je het niveau gewoon nog niet aan.in de top krijg je maar 1-2 kansen soms en die moeten dan gewoon raak zijn.

brobbey heeft gewoon meer ervaring nodig op topniveau en tegen sterkere tegenstanders.het zou voor hem eingelijk goed zijn om ajax te verlaten voor zijn eigen ontwikkeling.

7 juni 2024 om 09:31

Hij zou beter ajax kunnen verlaten?? Ajax zou hem beter kunnen verkopen, hij voegt namelijk niks toe. Doorselecteren. Brobbey is nog steeds geen killer, dat gaat hij ook nooit worden.

7 juni 2024 om 11:30

ajax gaat geen betere spits momenteel kunnen vinden maar als ik brobbey was had ik zeker geprobeerd te vertrekken. hij zou zich moeten optrekken aan het niveau zodat hij door kan ontwikkelen. samen spelen met de lamme en blinde heb je niks aan.

7 juni 2024 om 09:30

Zonde dat Brobbey die kansen miste maar dat is zijn niveau nou eenmaal. Brobbey is geen killer, het is een wildebras. Hoort niet in het NL team thuis en vind ook dat hij niet van het niveau ajax is.

Gini is gewoon passé. Depay en Blind kan je er prima bij hebben, maar Wijnaldum kan het gewoon niet meer.

7 juni 2024 om 08:18

Sterker nog Depay is de belangrijkste man.
Blind heeft nog een behoorlijk niveau, maar gezien de concurrentie had hij thuis moeten blijven en Maatsen mee. Maar goed, hij is er nu bij, dus so be it.

7 juni 2024 om 08:30

Maatsen is een totaal ander type speler dan Blind. Enige overeenkomst is dat ze linksbenig zijn.

7 juni 2024 om 08:49

Precies, je bevestigt mijn punt. Op Lcv heb je met Ake, Van Dijk en Van de Ven 3 betere en je hebt geen linksback bij. Dan had dus Blind thuis moeten blijven en Maatsen mee....

7 juni 2024 om 08:50

Depay is nog nooit de belangrijkste man geweest op een eindtoernooi. Wel de onzichtbaarste.

7 juni 2024 om 09:41

Depay is in mijn ogen niet de belangrijkste, maar ik snap wat je bedoeld.
Hij eist wel veel aandacht op etc.

Maatsen had meegemoeten, maar niet i.p.v. Blind

Ik had hem i.p.v. Bergwijn meegenomen. Die heeft toch amper tot geen rol, lijkt mij.

En ik had Zirkzee ipv Brobbey gezien, maar Brobbey vind ik ook niet verkeerd om er bij te hebben.

Depay speelde gisteren, mede dankzij Brobbey, ook een stuk beter.

Ik wil nog even Geertruida aanstippen, die speelde alsof ie een potje met Feyenoord in zijn geliefde Kuip speelde. Gaf paar mooie passjes waaronder paar recht door het midden de zestien in (daar had ook meer gedaan mee kunnen worden...) En verder sterk in verdedigend opzicht.
In een 532 formatie moet hij de rechtcentrale worden!

7 juni 2024 om 09:41

5-3-2 zal ik altijd De Vrij daar neerzetten. Stabieler en defensief sterker. Meer ervaren ook (ook in het systeem).

7 juni 2024 om 09:53

Alleen speelt de Vrij toch nooit op rechts bij Inter? Altijd centraal. Daar staat van Dijk al. Ik denk dat Geertruida beter is omdat je zo kan afwisselen tussen 433 of 352. De Vrij is wel hét toonbeeld van degelijkheid. Je weet dat die jongen nooit onder een bal door zou springen of een bal dom zal inleveren. Die doet gewoon wat hij moet doen, zonder problemen.

7 juni 2024 om 13:00

Normaliter speelt Acerbi centraal. En De vrij inderdaad.

Maar die man kan dat gewoon perfect invullen in mijn ogen, ook als Rcv.

Frimpong rechtsbuiten in een 4-3-3 heeft me positief erg verrast. Wat had ik nu graag een timber op rechtsback gezien die kan prima rechtsback in een 4-3-3 of cv in een 5-3-2 als je besluit Frimpong naar achter te halen.

7 juni 2024 om 08:55

Geertruida kan dat ook prima.

Ik vond Memphis nog wel meevallen. Niet slecht, maar ook niet spectaculair of iets dergelijks. Wel is hij vaak dreigend. Hoe dan ook natuurlijk steevast de eerste keuze in de aanval.

Schouten had opstartproblemen in de eerste 5 tot 10 minuten, maar daarna speelde hij uitstekend. Die zou ik wel in de basis zetten. Een meerwaarde zonder en met bal en de ideale speler achter of naast De Jong.

Frimpong logischerwijs MotM. Die was echt heel goed en deklasseerde Davies, al had die sowieso geen gelukkige wedstrijd. Ook Malen had 'm in z'n broekzak.

De twee dissonanten waren in mijn ogen Gravenberch en Wijnaldum. De laatstgenoemde is jammer genoeg gewoon op. Speelt in SA niet meer met een hoge intensiteit en dat zag je in alles terug. Hij heeft nog wel de juiste looplijn richting het vijandelijke doel, maar hij voegt eigenlijk niet veel meer toe. Gravenberch herpakte zich in de tweede helft, maar als je hem gisteren zo zag spelen, vraag ik me af wat voor kwaliteiten Van Der Vaart hem toedicht waaruit blijkt dat hij potentiële wereldtop is. Die had moeite het hoofd boven water te houden.

Wel is het schandalig dat Koeman het gepruts van Wijnaldum in de schoenen van Gravenberch schuift. Totaal een drogreden.

Bruggen
Geertruida, D ligt, V dijk, D ven
Schouten, D jong
Simons
Frimpong Depay Gakpo

7 juni 2024 om 09:14

Handig he, die knop in voetbalzone waar je een opstelling kan maken. Had je nog meer tijd bespaard naast namen afkorten haha.

7 juni 2024 om 09:17

Ik zou wel van dijk en ake centraal zetten ipv de ligt, maar verder precies zo!

7 juni 2024 om 09:56

Eens Aké is te goed om te banken. Ik zou dan weer Aké linksback zetten en van de Ven linkscentraal. Aké vind ik natuurlijker ogen op links, Van de Ven vind ik echt top centraal achterin bij Spurs. Geen reden om hem daar weg te halen als je Aké op links kan zetten toch?

7 juni 2024 om 15:09

Ja dat zou ook zeker nog kunnen. Ik denk alleen dat koeman misschien liever een centraal duo heeft wat al meer op elkaar is ingespeeld.

We doen alweer of we EK winnaar zijn, een wedstrijdje winnen tegen Canada notabene zegt echt helemaal niks. Die jongens van Canada spelen nergens voor die willen gewoon dat het snel voorbij is 😜 Hoop dat ze gaan vlammen op het EK maar laten we niet nu al gaan overdrijven… Jerdy Schouten speelt goed en behouden. Memphis was frivool maar weinig effectief, eigenlijk net zoals hij altijd speelt… Frimpong speelde goed 👍🏻

7 juni 2024 om 11:40

Wie doet er precies alsof we EK winnaar zijn? Wat is dat toch voor belachelijke gewoonte om alles steeds zo overdreven in het nagetieve te trekken joh?

En by the way: Canada speelt helemaal niet nergens voor. De bereiden zich -net als Nederland- voor op een aankomend eindtoernooi. Op vrijdag 21 juni spelen zij hun eerste wedstrijd op de Copa America tegen Argentinie.

Wijnaldum kan gewoon echt niet. Je kan je toch niet voorstellen dat Koeman dat niet ook ziet. Ik zou bijna toch een vervanger oproepen.

7 juni 2024 om 09:15

Vond met hoog druk zetten Blind ook wel een risico. Die werd er toch een aantal keer behoorlijk uit gelopen wat die dan moet compenseren met een overtreding. Zet hem tegen snelle tegenstanders en we gaan de wedstrijd niet met 11 man eindigen.

7 juni 2024 om 09:42

Blind gaat dan ook niet spelen als LCV als er 4 man gaan spelen.

Dat is gewoon De Ligt - van Dijk of Van Dijk - Aké gok ik zo.

Linksback dan Van de Ven of Aké, ligt er net aan wie opstaat.

Rechtsback is Geert of Dumfries.

7 juni 2024 om 11:05

Er is ook geen enkele kans dat Blind Van Dijk op de bank houdt gelukkig. Al werd zijn traagheid gisteren wel opgevangen door Van de Ven.

7 juni 2024 om 13:01

Klopt.
Van Dijk en Aké zie ik sowieso spelen.
De andere kun je invullen naar wens.

Van de Ven op LB of LCB en dan Aké LB of Lcv.
En RCV zou dan Van Dijk of De Ligt of De Vrij kunnen zijn.

Geertruida lijkt zich op de RCV (3 man achterop) of RB (4 man achterop) te moeten richten

Ik denk dat we hieruit op kunnen maken dat we lekker met frimpong moeten starten op rechtsbuiten en geertruida op rechtsback, zodat we zonder te wisselen kunnen schakelen naar een 5-3-2. Verder denk ik dat memphis het best in de spits kan met xavi of gakpo op links, aangezien je met een aanspeelpunt in de spits en memphis hangend op links te weinig diepgang op links hebt. Zet memphis als hangende spits, gakpo op links, frimpong op rechts, en xavi als tien, en je hebt gewoon een topaanval.
Verder vond ik schouten erg goed. Als frenkie niet fit is zou ik met schouten en reijnders achter xavi spelen. Ake en van dijk centraal en vdv op links.

Van de Ven en De Ligt waren echt heel goed gisteravond!

Met deze opstelling heb je op de backs defensieve zekerheid, waarbij je nog kunt kiezen om vd Ven te vervangen door Ake als je behoudender wilt spelen.
Koopmeiners en Reijnders kunnen Memphis links in de zone ondersteunen met druk zetten, maar hebben dan ook genoeg inhoud om zich ook met de opbouw bezig te houden.
Zodra Frenkie fit is kun je hem eventueel wisselen met Schouten.
Als je dan ook nog Gakpo en Simons in kunt brengen of inpassen indien er iemand niet fit is, denk ik dat je genoeg opties hebt.
Toch maar gekozen voor Brobbey omdat Memphis beter rendeert om een spits heen.

Verbruggen
Geertruida
de Ligt
van Dijk
van der Ven
Schouten
Reijnders
Frimpong
Koopmeiners
Memphis
Brobbey

Weinig lof voor De Ligt maar die vond ik ook spelen zoals hij dat bij Ajax deed, doordekken tot diep in het middenveld, op tijd terug en opbouwend gister misschien wel beter dan Blind.

Prima Nederlands elftal gezien gisteravond. Eerste half uur ging wat moeizaam, de Canadezen hadden er zelf ook wel zin in. Maar ze werden ook weer niet weggespeeld.

2e helft zagen we weer eens een heerlijk aanvallend Oranje.

Depay lijkt idd scherp en fit. Zoals VD Vaart zei, niet alles lukt en daar kun je je aan ergeren. Maar als het wel lukt, zoals z'n goal of die prachtige pass op Brobbey zie je wel gelijk z'n meerwaarde.

Frimpong klopt nu echt met een mokerhamer op de deur. Dit wordt wel een moeilijke keuze. Je weet dat Dumfries haast altijd levert.
Maar met Frimpong heb je opeens weer een creatieve en razendsnelle speler op rechts erbij die ook nog eens scherpe voorzetten en blijkbaar goals kan geven.

Vd Ven beviel me wel. Beest van een kerel en razendsnel ook nog eens.

Je zag ook gister dat er meer getraind was op de tactiek en automatismes (altijd moeilijk met een nationaal elftal). Er zat veel meer een idee achter dan de voorgaande wedstrijden. Tuurlijk, het was hier en daar nog wat slordig, maar al met al een goed begin.

Nieuw elan in dit nederlands elftal. Ik begin nieuwsgierig te worden naar de volgende wedstrijd. Typisch niet verwacht. Ek 21 kansloos tegen tsjechie. Wk 22 erg matig voetbal gezien behalve toen argentinie rijp leek voor de slacht en nederland vervolgens ging verdedigen. Ofwel de frenkie de jong generatie heeft er nog niet heel veel van gebakken. Nou ja wel weer meedoen aan de grote toernooien.

Ik wil toch echt mn hand in het vuur steken voor Daley Blind. Gisteren heeft hij mij positief verrast. Hij zat er elke keer goed tussenin. En die ene keer toen ie bijna eruit werd gelopen, maakte ie een slimme overtreding. En opbouw en de organisatie van achteruit was verzorgd en heel goed. Ballen tussen linies door werden gegeven door hem. Toen Van Dijk erin kwam bij 3-0 voorsprong, zag je gelijk dat de boel veel minder georganiseerd was en er werden geen ballen meer tussen de linies gegeven. Blind is tactisch enorm sterk en heeft een hele goede pass in de benen. Zet een sloper naast hem zoals De Ligt, dan moet het helemaal goed komen. Van de Ven moet zich richten op de linksback of left winger positie, daar liggen zijn kansen nu. Koeman heeft nu echt wel een luxe probleem!

Schouten moet zorgen dat hij een hele wedstrijd zich durft te onderscheiden. Na rust begon hij opeens alles achteruit te spelen waarbij hij voor rust de beste man was met goede passes tussen de linies. Ook wil ik dat hij nog feller als 6 erop zit. Paar keer dat hij terug hobbelt of zijn man teveel ruimte geeft. Hij kan dat felle verdedigen maar is soms te bleu om het voortouw te nemen

7 juni 2024 om 17:12

Net na rust gaf hij een ziekenhuis bal op Gravenberch, verder een hele goede wedstrijd gespeeld imo

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren