Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Brobbey, Hato en nog 1 speler van Ajax zien hun marktwaarde aanzienlijk stijgen

Laatste update:

Transfermarkt heeft in een periodieke update de transferwaarden van verschillende Eredivisie-spelers bijgewerkt. Als er wordt gekeken naar de selectie van Ajax, blijken Brian Brobbey, Diant Ramaj en Jorrel Hato serieus te zijn gestegen. Jordan Henderson ziet zijn marktwaarde opnieuw dalen.

Belangrijk om te vermelden is dat het Duitse Transfermarkt geen gebruik maakt van een algoritme om transferwaarden te bepalen. In plaats daarvan calculeert het de marktwaarden van spelers op basis van discussies tussen gebruikers en market value admins van de site.

Stijgers


Brobbey steeg de afgelopen maanden liefst 10 miljoen euro in marktwaarde, waardoor de 22-jarige spits volgens het platform inmiddels 35 miljoen euro waard is. Na de vorige update was Brobbey al de Ajacied die de grootste marktwaarde van de Amsterdamse selectie vertegenwoordigt.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Ook Hato (30 miljoen euro) en Ramaj (18 miljoen euro) doen goede zaken, daar hun marktwaarde met 8 miljoen euro is opgekrikt. Eerstgenoemde verlengde in maart zijn contract bij Ajax, wat goed is terug te zien aan zijn gestegen marktwaarde.

Kenneth Taylor is 5 miljoen euro gestegen en zou nu 15 miljoen euro waard zijn, terwijl Ahmetcan Kaplan stijgt van 7 naar 10 miljoen euro. Devyne Rensch (10 miljoen euro) en Mika Godts (4 miljoen euro) verhogen hun marktwaarde met respectievelijk 2 miljoen euro.

Tot slot kunnen Charlie Setford (van 300.000 naar 600.000 euro), Tristan Gooijer (van 650.000 euro naar 2 miljoen euro) en Julian Rijkhoff (van 1 miljoen euro naar 1,5 miljoen euro) rekenen op een kleine stijging.

Dalers


De malaise bij Ajax is goed terug te zien aan het aantal dalers. Liefst dertien Ajacieden moeten genoegen nemen met een lagere marktwaarde. Jordan Henderson (4 miljoen euro), Branco van den Boomen (6 miljoen euro), Steven Berghuis (6 miljoen euro), Carlos Forbs (8 miljoen euro) en Steven Bergwijn (18 miljoen euro) leveren allen 2 miljoen euro van hun marktwaarde in.

Gerónimo Rulli en Benjamin Tahirovic dalen beiden van 6 naar 5 miljoen euro. Jakov Medic (2 miljoen euro), Silvano Vos (2,5 miljoen euro), Sivert Mannsverk (6 miljoen euro) en Borna Sosa (7,5 miljoen euro) leveren vijf ton in. Ar’jany Martha (van 1,5 miljoen euro naar 1,2 miljoen euro) en Remko Pasveer (van 200.000 euro naar 150.000 euro) zien hun marktwaarde licht dalen.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Medic 2 Mio... cashen top.

Forbes is al 10 Mio op geboden in winterstop die waarde klopt niet is homegrown in Engelend en dan alleen al het dubbele waard.

31 mei 2024 om 15:42

Forbs is geen Engelsman. Dat zou hem veel interessanter maken voor de EPL maar dat is ie niet.

31 mei 2024 om 15:44

geen engelsman maar valt wel onder "engelse jeugd" volgens de regels.
heeft zn opleiding in Engeland gehad dus dat maakt hem intresant voor Engelse clubs.

31 mei 2024 om 15:47

Nee, maar hij heeft wel daar de jeugdopleiding doorlopen en telt dus gewoon als homegrown in Engeland. Dat staat los van je nationaliteit.

31 mei 2024 om 15:54

Dat begrijp ik wel. Maar wat maakt het dan zo interessant? Nu is het gewoon een Portugese jeugdinternational. Engelsen willen vooral veel lappen om hun selecties een beetje met Engelsen op te vullen.

31 mei 2024 om 16:06

Omdat je in de PL een percentage spelers in je selectie moet hebben die de Homegrown status heeft. Vandaar dat die spelers vaak 1,5 a 2 keer meer waard zijn voor een PL team dan hun daadwerkelijke marktwaarde. Zie ook Bassey.

31 mei 2024 om 16:11

Nee, Engelsen willen vooral lappen om aan het vereiste aantal homegrown spelers te komen.

31 mei 2024 om 15:44

Forbs heeft wel heel weinig laten zien om 20 miljoen waard te zijn, homegrown of niet.

31 mei 2024 om 15:55

Volgens deze man is iedereen die in Engeland geboren is minimaal 10 miljoen waard. Of ze nou kunnen voetballen of niet.

31 mei 2024 om 19:40

Iedere homegrown speler met een beetje potentie is zo 20miljoen waard, zie Akpom. Als je een koper weet te vinden, kun je Forbs nog met dikke winst verkopen. Desnoods aan een van de net gepromoveerde clubs of top van de Championship (die clubs hebben ook bizar veel geld uit te geven)

31 mei 2024 om 21:30

En allemaal wachten ze tot die een waardeloos seizoen bij Ajax heeft gehad om hem voor veel meer geld te kopen dan waar die nog geen jaar terug voor is gekomen. Jij hebt een gat in de markt ontdekt. Beetje zoals al die e-commerce verkopers. Gegarandeerd winst.

1 juni 2024 om 09:49

Zie Akpom? Die was deze zomer voor 12 miljoen op te pikken en nog deed geen enkele PL ploeg dat.

1 juni 2024 om 10:10

@Lierse maar Akpom kan werkelijk waar totaal niet voetballen. Bovendien was dat gewoon een slimme transfer van Ajax, zou me niks verbazen als ze hem met dikke winst weten te verkopen.
Daarnaast speelt ook het gegeven mee dat Engelse clubs soms vrij wanhopig op zoek zijn naar homegrown spelers vanwege de reglementen daar. Dan betalen ze vaak meer dan de marktwaarde.

Als ik deze bedragen zie vraag ik mij (wederom) af waarop dit allemaal gebaseerd is. Het is vaker zo dat ik het niet begrijp dan dat ik het logisch vindt.

31 mei 2024 om 15:46

Neem het als indicatief en is er wel een redelijke lijn in te vinden.

31 mei 2024 om 18:53

Hato 30 miljoen, waarop? Leeftijd? Gozert is nog zo instabiel en maakt nog wekelijks kinderlijke fouten. Dat betekent dat hij net zoveel zo niet meer waard is dan Geertruida of Hancko!

Slapert Rensch 10 miljoen en Bergwijn 18 miljoen. Wat heeft Bergwijn sinds zijn vertrek bij Psv laten zien. Paar leuke invalbeurten bij Oranje en een handvol wedstrijden bij Ajax zoals tegen Almere City.

Brobbey 35 miljoen is daarentegen weer laag. Daar kan je minstens 50 miljoen voor vangen. Kaplan ook te laag, 15 miljoen minstens.

1 juni 2024 om 08:32

Op basis waarvan is Brobbey 50 miljoen waard?

31 mei 2024 om 15:54

Gebasseerd op niets martha is nog geen ton waard

31 mei 2024 om 17:43

Het geeft een indicatie, uiteindelijk is het ook maar wat een club er voor over heeft.
Vaak zit er echt wel een gedachte achter en kijken ze naar wat vergelijkbare spelers met een vergelijkbare leeftijd, bij vergelijkbare clubs in vergelijkbare competities opleveren.

Zeker bij de top talenten is dat lastig, daar heb je immers niet veel spelers om ze mee te vergelijken en uiteindelijk heb je maar een stuk of 10 clubs die structureel 50 miljoen of meer voor spelers betalen.

Verder lijken ze eigenlijk een paar factoren als contractduur of salarissen te negeren in hoe ze de waarde bepalen, contract vrije spelers zijn immers vaak nog net zo veel waard (of meer als ze het goed doen) als een jaar eerder.

1 juni 2024 om 00:25

Als je de tekst leest staat er hoe hun er ongeveer op uitkomen. En zeggen niet dat het ook zo is maar afgaande op wat andere vallue site aangeeft en tussen de mensen die over de waardes praten. Dus is gewoon natte vinger werk en niks 100%zeker

Op zich wel grappig dit te volgen alleen maakt het weinig verschil.
mischien zegt ajax wel 50 miljoen vooor brobbey.dan ligt het aan de kopende club.
mischien zegt er wel een club 6 miljoen voor berwijn.dan ligt het er aan wat ajax wilt.

vraag me wel af hoe clubs zelf de waardes inschatten. dat zou ik pas echt intresant vinden .

Feye_88 en nog 3 andere Vz'ers vinden dit soort koppen echt bloedirritant.

31 mei 2024 om 16:00

4......wen er maar aan want dit ga je weer dagelijks krijgen.
Voetbalzone kantelt al jaren 1 kant op en gaat met dit soort berichten over enkel 1 club weer gruwelijk kleur bekennen.
Jammer, maar leuk voor hen want nieuwsgierig als ik ben lees ik vrijwel alle topics dus ook deze.

31 mei 2024 om 16:08

Tinus hoe krijg je het toch voor elkaar om in elke reactie onder een Ajax topic als een calimero te reageren 😂

Voetbalzone bekent helemaal geen kleur maar is een commercieel bedrijf dus kantelt de kant op waar de meeste clicks (= geld) naartoe gaan. Daar werk je zelf dus ook aan mee met je clicks en comments.

31 mei 2024 om 16:12

Is het kleur bekennen, of gewoon riooljournalistiek? Persoonlijk zie ik niet zo zeer een voorkeur voor een bepaalde club, maar vooral een voorkeur om zo veel mogelijk reacties uit te lokken. Ajax lokt het meeste reacties uit, zowel bij fans als bij tegenstanders, dus daar spelen ze nogal happig op in lijkt me.

31 mei 2024 om 16:17

Het artikel over Feyenoord staat inmiddels online en PSV komt eraan

31 mei 2024 om 22:19

"nieuwsgierig als ik ben lees ik vrijwel alle topics dus ook deze"

Maar je reageert alleen als een zure puber in letterlijk ELK Ajax topic, zonder uitzondering. In de vergelijkbare topics over marktwaarden van PSV en Feyenoord ben je logischerwijs ook niet te bekennen in de commentsectie. Het wordt een beetje sneu Tinus. Je bent een volwassen vent, gedraag je dan ook zo..

1 juni 2024 om 08:15

Haha echt hè, zonder gêne constant van die verongelijkte comments onder Ajax topics plaatsen. Ik lees de PSV en Feyenoord topics niet en erger me er ook niet aan als het zoveelste artikel over Slot of zijn opvolger geplaatst is. 95% van de stukjes interesseren me sowieso niet, ongeacht over wie het gaat. Ik probeer me nu voor te stellen hoe die 4 Feyenoorders dit dan lezen? Voelen ze er echt boosheid bij? Haat? Zeer ongezond in ieder geval. Mooie transferwaardes trouwens, met 4 gerichte aankopen moeten we de top 3 wel kunnen halen denk ik! En Tinus, jou zie ik echt alleen maar negatief reageren, dat zit zo diep dat je bij mij een gratis sessie kan krijgen. Ongelooflijk, wat een obsessie!

1 juni 2024 om 09:30

Tinus is een AZ fan (en fervent Ajax criticaster) hoor, geen Feyenoorder. Zelf snap ik dat ook niet echt hoe je zo'n ongezonde afkeer tegen welke club dan ook kunt hebben. Ik volg zelf wel het nieuws van andere Nederlandse en ook sommige buitenlandse clubs en reageer daar ook regelmatig. Moet prima kunnen, maar hou het dan gewoon een beetje normaal en respectvol. En voor iemand die zogenaamd alles uit interesse leest is Tinus nog vrij onwetend ook. Hij zegt immers "met zulke berichten over enkel 1 club weer" terwijl deze rubriek (de ontwikkeling van de marktwaardes van spelers op Transfermarkt) al vrij lang om de x maanden over de gehele traditionele top-3 gepost wordt, zo ook nu weer. Maar onze Tinus is er als de kippen bij om zijn gal te spuwen en als een half uurtje later de topics van Feyenoord en PSV ook online zijn is hij nergens meer te bekennen. Erg bijzonder.. xD

31 mei 2024 om 16:03

Te bedenken dat de kop veel logischer en korter was als je zou zeggen: 3 Ajacieden blablabla

31 mei 2024 om 16:59

@feye

Ik vind deze kop nog wel meevallen, zou zelf voor iets gaan dat nog meer clicks oplevert.

Wat dacht je van: "gevallen topclub ziet marktwaarde van drie sleutelspelers veranderen"?

Welke Tbs-er heeft er verzonnen dat Hato 30 miljoen waard is?
Is dat gebasseerd op 1 miljoen per tegen goal waar hij bij betrokken was.
Er is toch bijna niemand behalve beroeps alcoholisten en een verdwaalde fan die dit soort bedragen serieus neemt.

31 mei 2024 om 16:40

Ik denk toch dat je het niet helemaal begrepen hebt dan. Alle niet ajacieden zullen er vast overheen vallen maar een talentvolle ajacied met een heel seizoen in de benen, een langdurig contract en zelfs al wel eens de band om gehad gaat zeker niet voor minder dan 30m weg.

31 mei 2024 om 16:48

Adem in Adem uit. het is maar een berichtje over een geschate waarde van een speler.
Nou weet ik dat het woordje Ajax er voor zorgt dat je begint te schuimbekken,maar tis enkle en alleen een schatting van een instantie.

31 mei 2024 om 16:54

Had je een vervelende dag op het werk of ben je altijd zo bevooroordeeld en niet wetende wat je met de waarheid aanmoet?

31 mei 2024 om 17:03

Ik hou graag van realistische waarheden.Ik vraag me echt oprecht af wie zoiets verzint.Oke, er zal best wel talent inzitten, maar dan is de halve eredivisie qua verdediger toch zeker minstens 20 miljoen waard.Hij heeft ondanks zijn leeftijd en veel speeltijd toch echt heel erg weinig laten zien, wees eerlijk.Bij hoeveel tegentreffers was hun betrokken, meer dan de boven gemiddelde verdediger van de top 10.

31 mei 2024 om 19:19

Raar he in zo’n klote team! V

31 mei 2024 om 19:58

Helemaal eens. Hato was 1 van degene die zo dusdanig veel fouten maakte dat ajax terug zakte. Maar de zondebok was iemand die opvallender slecht was. Hato is mogelijk een talent maar die 30mil is 28 miljoen om dat ajax op zijn CV staat. En de kopers kijken niet naar het spel (zie vorige verkopen)

1 juni 2024 om 08:02

Tinus45 (ik mag hopen dat je geen 45+ bent, of uit 45 komt), lees het bericht van Oom Anton goed door en daar heb je het antwoord.

Wat een krankzinnige bedragen, leuk dat je die "marktwaarde" toekent aan spelers. Tenzij er een wanhopige ex-eredivisie coach aanklopt, worden de meeste van die bedragen natuurlijk never nooit gehaald.

Tja, het zegt toch ook allemaal niet zo veel. Persoonlijk zou ik als TD van een club als Twente nog geen 2 miljoen over hebben voor een speler als Rensch, laat staan 10 miljoen.

30 miljoen voor Hato? Geen idee waarom die heilig verklaard is in Amsterdam. Die kan er gewoon helemaal niks van. Als je bijvoorbeeld Arsenal wijs kan maken dat die ook echt 30 waard is en je het er nog voor krijgt ook, is dat een grotere diefstal dan 100 miljoen voor Anthony.

2 miljoen voor Gooijer? Lijkt mij niet dat een middenmotor in de Eredivisie - waar hij thuishoort - daar meer dan 6-7 ton voor over heeft.

Zo'n Rijkhoff vind ik dan weer veel meer waard dan anderhalf. Die zou ik niet verkopen voor onder de 15-20. Het talent spat van die jongen af.

31 mei 2024 om 17:57

Gooijer is een centrale en daar zeker 2 miljoen waard. Mensen baseren nu hun mening op zijn laatste paar potjes als rechtsback.

31 mei 2024 om 19:26

Middenmoot eredivisie? Zowel Gooijer als Martha zouden er in de KKD echt niet bovenuit steken.

31 mei 2024 om 22:58

Haha wat een domme popie jopie uitspraak. Gooijer is in de KKD al het hele seizoen uitstekend bezig, enige lichtpuntje daar in de verdediging.

Godts slaat ook nergens op, alsof Ajax een bod van 4 mio uberhaupt serieus zou nemen

Logisch dat deze 3 stijgen in marktwaarde, maar Ramaj zou, als ie niet geblesseerd was, inmiddels 80 miljoen moeten kosten. Die heeft toch Ajax er veel beter uit laten zien dan het feitelijk was. OK, hij kan niet zo mgoed voetballen als hij zelf denkt, maar oh oh als Gorter de hele competitie had gekeept had Ajax nog meer records gebroken, niet alleen van de club zelf , maar van de hele ED en mss zelfs Europees.

1 juni 2024 om 10:13

Theoracle hato heeft toch niet bepaald een best seizoen gedraaid, dus die vind ik niet heel logisch.

1 juni 2024 om 11:26

Ik denk puur omdat zijn contract is verlengd met 3 jaar en dat hij niet gillend is weggelopen.

1 juni 2024 om 14:19

TheOracle haha ja dat zal het inderdaad zijn.

1 juni 2024 om 11:33

Je overschat Ramaj zwaar. Heeft de nodige blunders gemaakt en houdbare ballen doorgelaten. Is voetballend juist goed, maar wordt daarin soms overmoedig. Gorter maakte ook geen overduidelijke blunders, dus dat gebash op hem steeds is zo dom.

Ik ben toch ook wel benieuwd naar de waarde van Sutallo, deze mis ik in het artikel. Was de grote aankoop en heeft een lastig eerste seizoen.

1 juni 2024 om 10:58

Staat denk ik niet in het artikel omdat hij t.o.v. de voorgaande tussentijdse up;date in maart 2024 gelijk is gebleven (15 miljoen). Ten tijde van zijn aankoop in de zomer van '23 had hij een geschatte marktwaarde van 18 miljoen euro op Transfermarkt. Edit: wtf, hoezo krijg je als je het woord "up date" (zonder die spatie) typt een hele rits aan vreemde symbolen? xD

Ik blijf het bizar vinden hoe hard dit gegaan is. De top 3 is nu ineens redelijk gelijk getrokken. Ajax zal nog wel wat meer eigen vermogen hebben waarschijnlijk, maar wat is het vreselijk ver weg gezakt. De dalende lijn was afgelopen zomer al duidelijk zichtbaar. Wel goed voor de eredivisie natuurlijk, maar wat zal dit zwaar te verkroppen zijn voor het bayern van nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren