Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax schetst ontluisterend beeld van Mislintat: ‘Sven duldt geen tegenspraak’

Laatste update:

Ajax-commissaris Leo van Wijk heeft op de Bijzondere Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) een trap na gegeven aan Sven Mislintat, de voormalig directeur voetbalzaken van de Amsterdammers. De Telegraaf doet dinsdag verslag van die vergadering.

De vergadering stond in het teken van de eventuele belangenverstrengeling rond de handelwijze van Mislintat. Ondanks dat er volgens het KPMG-onderzoek geen sprake van is, laat commissaris van Wijk zich zeer kritisch uit over de afgelopen transferzomer. Ajax haalde maar liefst twaalf spelers, van wie alleen doelman Diant Ramaj tot op heden een echte versterking is gebleken.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Volgens Van Wijk ging Mislintat bij Ajax solistisch te werk en werd de scouting van Ajax compleet genegeerd. De scouting zou volgens de Duitser niet meer van deze tijd zijn of simpelweg niet goed genoeg. Van Wijk noemt Mislintat ‘primair verantwoordelijk’ voor de mislukte transferzomer.

“Mislintat werkte solistisch. Daarnaast was hij dominant en duldde hij geen tegenspraak. Mislintat had geen hoge pet op van de scouting, die vond hij namelijk old school”, vertelt de Ajax-commissaris. Tevens snapt Van Wijk niet dat Mislintat zijn gang kon gaan en liefst twaalf spelers naar de club te halen. Van Wijk werd overigens pas in november 2023 aan de RvC toegevoegd en was dus niet betrokken bij de transferzomer.

Mislintat weet zijn ideeën heel goed over te brengen, legt Van Wijk uit. Zo kon hij mensen binnen Ajax toch overtuigen van de nieuwe spelers, zonder dat de scouting werd betrokken bij het proces. “Mislintat kan heel goed presenteren. Hij presenteerde zijn voorstellen aan de directie en de commissarissen. De rapporten werden gemaakt door de video-analist en niet door de scoutingsafdeling. Die werd door Mislintat genegeerd.”

Van Wijk ziet een groot contrast met Marc Overmars, de voormalige directeur voetbalzaken van Ajax waarmee de commissaris succesvol samenwerkte. “Bij Overmars konden we wel vaststellen dat er goed overleg was geweest met scouts en de staf.”

Jan van Halst is volgens Van Wijk niets aan te rekenen. De voetbalcommissaris heeft de nodige kritiek ontvangen, daar hij verantwoordelijk wordt gehouden voor het goedkeuren van de transfers. “Hij werd pas aan het begin van de transferperiode benoemd. Hij kon niet ingewerkt worden en zag pas later het proces in dat mensen van Ajax niet serieus genomen werden”, aldus Van Wijk.

De druk op de commissarissen leidde onlangs tot een vertrek van Georgette Schlick, Annette Mosman en Cees van Oevelen. Eind september stapte voorzitter Pier Eringa al op. Van Wijk vindt het onterecht en zinloos om andere mensen dan Mislintat verantwoordelijk te houden.

Ajax gaat volgens Van Wijk geen aangifte doen van belangenverstrengeling. “Dan heb je hele sterke aanwijzingen nodig. Onze juristen hebben gezegd dat Ajax daar niet in de buurt van komt. Dus dat is zinloos.” Of Mislintat zelf een aangifte gaat doen tegen Ajax weet Van Wijk niet zeker. “Dat zou ik hem niet aanraden, maar uitsluiten doe ik het niet.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben een beetje sven moe.. Gaan toch niet de hele zomer transfer geruchten zien en oude Sven bash-verhalen lezen....?

21 mei 2024 om 15:58

Het is toch wel duidelijk dat iedereen binnen de ajax top er alles aan gelegen is om Mislintat als de grote boeman en schuld van letterlijk ALLE problemen binnen de club af te blijven schilderen aangezien het manier is om de aandacht van henzelf weg te blijven houden, Deze beerput is nog steeds diep en nog lang niet opgeschoond.

21 mei 2024 om 16:11

Ze zetten vooral zichzelf neer als onkundig. Dat je iemand zoveel macht geeft en je laat afbluffen is toch een blamage?

Als een stel kinderen toekijken hoe de pestkop de club kaapt en niet ingrijpen. Wat een incompetente figuren zeg.

21 mei 2024 om 16:12

Dat inderdaad. Ajax is een door en door politieke club. Dat is jaren goed gegaan omdat er successen gevierd konden worden, maar iedereen probeert zich over de rug van een ander op te werken en doet dat bij voorkeur met hulp van publiciteit. Nu is het ontzettend mis gegaan en heb je een Duitser die inmiddels weg is en een enorme hekel aan die politieke cultuur had die daar deels schuld aan heeft en die wordt overal als zondebok gebruikt.

Hij heeft echt veel dingen fout gedaan hoor, maar elke Ajaxbestuurder die het een halfjaar later nog over Mislintat heeft terwijl zij er ook al zaten toen hij aangesteld was zou je zelf ook weg kunnen jagen, waarschijnlijk filter je er dan al behoorlijk wat ongeschikte bestuursleden uit.

21 mei 2024 om 18:44

Dit is helaas precies wat Valentijn destijds bedoelde met de ‘incestueuze kliek’ in de RvC. Vriendjes stellen vriendjes aan die elkaar allemaal dekken en het liefst met Ajax DNA zodat ze zeker weten dat ze nooit de club in een kwaad daglicht zullen stellen maar alles onder de pet zullen houden. Dat we Valentijn daar achteraf (een beetje) gelijk in moeten geven is al erg genoeg.

21 mei 2024 om 21:09

@PSVmanunited, er zijn nauwelijks bestuursleden over die er in de tijd van Mislintat zaten. Het merendeel heeft zijn afscheid al aangekondigd of is vertrokken. Eringa is al weg. Van Halst is ook al weg. Zowat de rest van de toenmalige RvC heeft al opgezegd en wacht op een vervanger om te kunnen vertrekken. Blijft Lenderik over, en de kans dat die sneuvelt is vrij groot na dat liegen en bedriegen tijdens het halfjaarbericht over Mislintat en de volgens haar procudureel foutloze verlopen transferperiode. Onder de streep blijft er niets over en heeft er een volledige renovatie plaatsgevonden van het bestuur en de RvC rond de zomer.

Ik snap dat het lekker scoort, maar uiteindelijk is het zijn kop die op het hakblok gelegd wordt toch? Het lijkt me logisch dat hij als hoofdverantwoordelijke niet altijd open staat voor iedere jan boerenlul binnen de organisatie die even een duit in het zakje komt doen. Ach, verschillende stijlen van leiding geven zullen maar zeggen.

21 mei 2024 om 15:53

Als hij niet open stond voor input had hij wellicht beter bij een andere club kunnen gaan werken. Had voor Ajax een hoop gescheeld.

Neemt niet weg dat diegene die verantwoordelijk waren om de boel te controleren bij Ajax gewoon keihard gefaald hebben.

21 mei 2024 om 16:32

Het lijkt me heel simpel om dit soort dingen vooraf uit te laten zoeken, het lijkt me ook handig (en ik denk ook dat dit gebeurd is) om even met elkaar te bespreken tijdens de sollicitatieprocedure hoe hij leiding zou willen geven aan zijn team.

Ik vind dat de fout hier eerder bij Ajax ligt dan bij Mislintat zelf, als hij qua stijl niet bij Ajax past dan hadden ze dat vooraf al moeten weten.

21 mei 2024 om 16:56

Nouja, ik denk dat het aan beiden ligt. Voordat Mislintat tekent bij een club lijkt het mij eerst dat men met hem doorneemt hoe er bij Ajax in principe wordt gewerkt. Hoe er gescout wordt en wie die scouts zijn. Als Mislintat dat niets vind dan kan hij dat vooraf kenbaar maken en vertellen dat hij dat niet ziet zitten en er geen gebruik van gaat maken. Het lijkt mij dan een logisch vervolg dat Ajax dan doorschakelt naar een ander.

Maar goed dat is niet gebeurd. Ik vraag mij af hoe dat nu zo mis kan gaan. Want het is werkelijk waar echt helemaal niets meer bij Ajax.

Was de scouting niet ook ontevreden onder Overmars omdat die ook 'te solistisch' te werk ging volgens hen...? Heb een beetje het idee dat de scouting non-stop ontevreden is in Amsterdam.

21 mei 2024 om 16:01

In die tijd konden meerdere scouts al niet met elkaar door 1 deur, wordt moeilijk spelers beoordelen als je niet eens normaal met elkaar kan communiceren en via tussenpersonen moet praten. Ook hun zijn verantwoordelijk voor de puinhoop van de laatste 2 seizoenen.

21 mei 2024 om 16:10

Ik vind de scouts minder verantwoordelijk, maar ik vind wel dat een RvC en bestuur wel had moeten vragen om scouting rapporten en niet alleen op op de mening van Sven af hadden moeten gaan.
Waarbij ik wel vind dat als er al meerdere aankopen gedaan zijn die volgens de scouting negatief waren je als scouting ook wel aan de bel had moeten trekken. Waarbij ik niet weet of dit wel of niet gedaan is.

21 mei 2024 om 17:29

Nee. Marc Overmars werkte altijd nauw samen met de scouting. Er was daar wel een egostrijd bezig binnen die scouting (volgens geruchten), maar ze werden absoluut niet genegeerd door Overmars.

21 mei 2024 om 19:36

De scouting werd zeer zeker wel genegeerd door overmars. Dat is vaak genoeg naar voren gekomen. Tussen de zuid Amerikanen die zijn gekomen in die tijd waren er genoeg die via bevriende zaakwaarnemers binnen zijn gekomen.

21 mei 2024 om 18:20

Dat was vooral de eerste jaren het verhaal onder Overmars. Kennelijk duurde het even voordat de scouting en overmars op 1 lijn zaten maar de laatste jaren was dat geen probleem meer.

Wel rommelde behoorlijk binnen de scouting. Hans van der Zee wilde en Michel Doesburg wilden niet meer in dezelfde ruimte komen en Henk Veldmate vertrok een paar maanden voordat Mislintat in dienst kwam.

Dat iemand tegen die achtergrond niet veel vertrouwen heeft in de scouting was dus ook niet helemaal onbegrijpelijk.

Werkte solistisch en dulde geen tegenspraak, gaat dit over Fergusson, Van Gaal, Guardiola of Huub Stevens. Kom op zeg, dat zijn ze toch praktisch allemaal...

21 mei 2024 om 16:03

maar hebben ook deze personen alles zelf alleen mogen beslissen. En hadden deze personen wel mensen naast zich die wel eens HO riepen.

21 mei 2024 om 16:07

Als ik de docu's en artikelen lees, dan werd daar ook niet geluisterd naar een 'ho'. Fergi was een regelrechte tiran (maar wel een succesvolle). Guardiola en Van Gaal zijn als bezetenen ook niet goed bij hun hoofd. Overigens als ik alles zo lees was er bij Ajax niet eens iemand die 'ho' riep. Dat waren een stel makke schapen die het heerlijk vonden dat iemand de leiding nam.

21 mei 2024 om 17:28

Dat gebeurt zo vaak. Om het alleen zo enorm te verknallen als Mislintat deed, dat is best zeldzaam.

Je kan Mislintat niet als primaire schuldige aanwijzen als degene die verantwoordelijk waren hem te controleren dit na gelaten te hebben of juist niet hebben ingegrepen. Niemand kan zomaar zonder tegenspraak zijn gang gaan, tenzij men het gewoon toeliet. En dat is dus gebeurd.

21 mei 2024 om 16:02

Het lijkt er weer op dat men er alles aan doet om zichzelf in te dekken en alles op Sven te schuiven. Het is ongelofelijk dat een nieuw iemand zo veel macht heeft gekregen en dat iedereen het liet gebeuren. Er zijn hier veel meer verantwoordelijken dan alleen Mislintat.

21 mei 2024 om 19:40

Het is dan ook niet waar. Mislintat had niet eens de bevoegdheid om zelf deals af te ronden. Als je die bevoegdheid niet hebt heb je dus ook niet alle macht. Er wordt door mensen binnen ajax al een hele tijd gelogen door de schuld bij 1 iemand neer te leggen om hun eigen hachje te redden.

21 mei 2024 om 16:04

Je kan ook moeilijk iemand bijna een jaar na datum nog steeds kwalijk nemen. Hij is in september vorig jaar, ruim 8 maanden geleden, vertrokken. Ajax is sindsdien niks meer opgeschoten. Zowel op het veld als organisatorisch is het nog steeds net zon rommeltje als toen hij er nog zat. Dat is niet meer de schuld van iemand die er nog geen 3 maanden heeft gezeten. Het is een makkelijke om de schuld te geven, maar zo kan je nog jaren lang de schuld afschuiven. Het was en is allemaal Mislintat. Sure...

21 mei 2024 om 18:06

Je kan Mislintat niet als enige schuldige aanwijzen voor de algehele staat waarin de club zich bevind. Maar in mijn ogen wel voor de staat van de selectie. Daar was hij direct voor verrantwoordelijk. De RVC heeft een controlerende taak op afstand, geen uitvoerende taak waarin ze het beleid en de keuzes van de directie nog eens over gaan doen. Primair ligt die fout echt bij hem, en pas daarna bij de Rvc.
Alleen de hele chaos daar om heen m.b.t. de organisatie en de inrichting van de staf, daar is hij een onderdeel van, maar inderdaad lang niet alleen de hoofdschuldige.

21 mei 2024 om 18:29

@londen Calling,

maar mag bij Ajax 1 persoon beslissen wie er gekocht wordt ? Als dit zo is dan gaat het volgens mij behoorlijk fout. Als dat niet zo is dan zijn de anderen ook verantwoordelijk. Waarbij ook de RvC zich echt wel af mag vragen of ze het proces wel in de gaten gehouden hebben.

21 mei 2024 om 20:01

Er is van alles fout gegaan. Al deel ik daar vooral een van de conclusies van het KPMG rapport dat het binnen de organisatie vooral in brede zin ontbrak aan voetbal technische kennis om tegenwicht te bieden, terwijl bijvoorbeeld formeel aan alle checks & balances op financieel en juridisch gebied was voldaan en dat zowel richting de directie als richting de RVC voor alle transfers een scoutingsrapport e.d. aanwezig was.

Dat er 1 persoon hoofdverrantwoordelijk is voor het aankoopbeleid en de staat van de selectie wil niet zeggen dat er voor de rest helemaal geen fouten zijn gemaakt, en zoals ik ook aangaf de huidige staat van Ajax in bredere zin is zeker niet alleen zijn fout.

Dat gaat in mijn ogen ook verder terug dan het vertrek van Overmars, ik heb daarvoor hier al eens aangegeven (ook makkelijk om daar je gelijk te halen achteraf natuurlijk), dat Overmars en vd Sar het op veel gebieden prima deden, maar dat ze niets hadden gedaan om de Cruijff revolutie te borgen bijvoorbeeld door te zorgen voor hun opvolgers. In een normale organisatie gaat het werk gewoon door wanneer er een directie lid weg valt. Dat er nu van alles mis is met de organisatie begon daar al. Dat is na het vertrek van Overmars ook niet goed opgelost, en werd met het vertrek van vd Sar alleen maar erger. Daar kan Mislintat niets aan doen.

Specifiek met betrekking tot de staat van de selectie, is er toch echt maar 1 hoofdverrantwoordelijke. Uiteindelijk ben je als technisch directeur eind verrantwoordelijk en niemand anders. Je kan een heleboel formele processen optuigen, uiteindelijk is de directeur toch de persoon die de knopen door moet hakken.

jeetje.. toen alles goed ging hoorde je nooit iemand vanuit die bobo hoeken.
nu zie je elke keer verschillende en "nieuwe" namen voorbij komen. Mensen die het verschil niet weten tussen gegenpress of catenaccio bijwijze van. Natuurlijk is dat voor de financiele bobo's allemaal niet heel interessant maar het zegt mij genoeg.
mensen die voor mijn gevoel helemaal niks met voetbal hebben die over van alles en nog wat nu opeens een mening hebben.

we weten het nu wel dat mislintat het slecht heeft gedaan, maar die hele organisatie klopt volgens mij geen bal van.

Letterlijk elk probleem binnen de organisatie de afgelopen 2 jaar of zelfs langer is op Mislintat afgeschoven, heb het hele verslag doorgelezen en wat mensen gesproken maar dit was gewoon weer de zoveelste show van deze 2 heren. Is nauwelijks inhoudelijk over de toekomst of over voetbal gegaan alleen maar vingertje wijzen en zichzelf en anderen beschermen.

21 mei 2024 om 17:26

Tja, ik snap het ook niet. Naar anderen wijzen is nutteloos. Je moet als club door en moet dat met totaal nieuwe mensen doen. Dergelijke energie kun je beter steken in het heden en de toekomst. Het verleden kunnen ze toch niet veranderen. Alles is er ook al over gezegd, dus niemand vertelt daar iets nieuws.

21 mei 2024 om 22:15

Dit is ook de reden dat vele organisaties blijven steken en potentiele groei mislopen. Ze blijven maar wijzen naar de verantwoordelijken, in plaats van zelf de verantwoordelijkheid te nemen en te proberen.

Ik vind het altijd een zwaktebod om bij zo'n situatie alleen maar naar een individu te wijzen.

Het feit dat deze man aangesteld is en vervolgens zonder tegenspraak zijn gang kon gaan zegt vooral heel erg veel over de organisatie binnen Ajax. Kun je wel allemaal roepen: "ja hij heeft het zo slecht gedaan." maar het was aan dezelfde mensen die dit nu roepen om ervoor te zorgen dat dit soort zaken niet gebeuren. Waarvoor heb je anders een RvC bijvoorbeeld?

Nee koop maar eens een spiegeltje mannen. Het afschuiven op Mislintat moet een keer klaar zijn.

Dus eigenlijk heeft niemand iets fout gedaan behalve Mislintat? Ook wel apart dat juist hij dit zegt terwijl hij dus niet tijdens de transferzomer werkzaam was bij Ajax en ook daarna niet met Mislintat te maken heeft gehad. Dan is zijn info dus van 'horen zeggen' en dan vind ik persoonlijk dat je je als RVC lid niet zo moet uitspreken zonder echt met bewijzen te komen. Onbegrijpelijk dat hij iedereen, behalve Mislintat, dus onschuldig vindt ondanks dat zij ook bij het proces betrokken waren (rvc, Jan van Halst).

Ben blij als we straks weer een beetje een normaal seizoen draaien zodat we niks meer van de RVC horen. Die zijn zichzelf heel belangrijk gaan vinden, maar schuiven dus wel alle schuld van zich af als het misgaat.

21 mei 2024 om 16:17

Hij is in mei gekomen en in september weer vertrokken. Welgeteld 1 transferzomer. Heeft wel veel uitgegeven (110 miljoen, maar aan de andere kant kwam alleen van Anthony al 100 miljoen binnen). Je bent nu bijna 8 maanden en 1 transferperiode verder en ze zijn helemaal niks opgeschoten. Zowel sportief als organisatorisch. Dat kan idd nooit de schuld zijn van maar 1'man.

21 mei 2024 om 16:21

Het is organisatorisch wel echt aan het verbeteren hoor.
Er zijn echter een paar mensen *Van Wijk en van Praag die bepaalde processen wellicht nog wat verstoren en zullen proberen dat te blijven doen. Daarom ook van heel groot belang dat er snel 3 nieuwe RvC leden zullen komen en er ook naar vervangers voor die twee machtsgeile opa's wordt gezocht.

21 mei 2024 om 16:27

Ach vastwel, maar het is zo kinderachtig om Mislintat daar allemaal nog steeds de schuld van te geven. Alsof zijn beslissingen in een zeer korte periode Ajax zon impact hebben gehad dat ze daar nog een jaar later effecten van voelen. Dat is niet de schuld van 1 man, maar de schuld van een complete organisatie.

21 mei 2024 om 17:50

Oh daar ben ik het helemaal mee eens, ja.

Het was echt een hallucinante dag. Niks lag aan de RvC, Van Wijk heeft zich echt zo vreselijk misdragen daar die kan wat mij betreft echt niet langer blijven zitten. Er is jaren wanbeleid gevoerd, maar Sven is verantwoordelijk voor alles ondanks dat hij er maar een paar maanden zat. Werkelijk waar ongekend. En dan nog schandalige wijze uithalen naar de bestuursraad ook.

21 mei 2024 om 16:24

Er is geen jarenlang wanbeleid gevoerd. Alles ging uitstekend met Ajax totdat ineens out-of-the-blue uitlekte dat Overmars een foto van zijn piemel naar een vrouwelijke werknemer had gestuurd.

Overmars moest weg, werd gedwongen ontslag te nemen en zijn bonus terug te betalen. Enkele maanden later besluit ook Ten Hag, die een hecht tandem vormde met Overmars, te vertrekken en in zijn kielzog bijna de hele eerste elftal selectie.

Dat is wat er gebeurt is. Had niemand kunnen voorkomen, een perfecte storm aangewakkerd door het vertrek van Overmars.

Daarna werd het lastig in die zomer. Er was nog geen TD gevonden, wat nu? Toen is er een noodoplossing gekozen, Haamstra, Huntelaar, de nieuwe trainer, de aanvoerder en zijn zaakwaarnemer hebben toen alle transfers gedaan. Zoveel vertrekkende spelers moesten ze opvangen, was niet te doen. En dat ging niet goed.

Jaar erop werd er gekozen het nu anders te doen, eerst een TD aantrekken die de club moest hervormen voor de langere termijn. Die kreeg het zeggenschap. Echter de trainer werd vlak ervoor ontslagen (niet verlengt) waarna ook de algemeen directeur ermee stopte.

In die chaos kon Sven Milsintat teveel macht naar zich toetrekken, gesteund door bepaalde mensen in de organisatie. Dat is wat er gebeurt is.

21 mei 2024 om 18:06

Precies.

Mislintat had misbruik gemaakt van het feit dat er een aantal belangrijke organisatorische personen waren weggevallen, zodat er geen technisch toezicht was op zijn beleid. Onder normale omstandigheden zou hij, toen hij tegen zijn belofte in de trainer en de scouting volledig negeerde, al lang zijn teruggefloten. Financieel maakte geen risico’s dus was er geen reden om hem om financiele redenen een halt toe te roepen.De grote fout is geweest om een TD aan te stellen terwijl er niemand was om voetbaltechnsich controle uit te oefenen

Het is toch van de lekker dat een man de heleboel omzeilt en maar kan doen wat hij wil?
Als dat zo is dan moeten al die mensen die hun oren lieten hangen naar Sven eens goed in de spiegel kijken en denken of ze wel geschikt zijn.

21 mei 2024 om 16:28

Die mensen werken toch niet meer bij Ajax?

Van de Sar vertrok al eerste, Sven Mislintat, Mauritz Hendrixs, Pier Eringa, Annette Mosman, Georgette Schlick en Cees van Oevelen en van Halst volgde. Huntelaar zit al bijna een jaar ziek thuis.

Wie is er nog over van de oude groep bestuurders? De commercieel directeur en de financieel directeur. That is it.

21 mei 2024 om 18:04

Ze zouden dan ook niet in de toekomst zo'n functie moeten aannemen, zeker als ze niet aan zelfreflectie hebben gedaan. Mochten ze van hun fouten hebben geleerd, dan zou het eventueel nog kunnen, maar dar betwijfel ik.
Voor de rest wil ik alleen zeggen dat er veel op de man, Sven, wordt gespeeld. terwijl het in feiten een collectief falen was van alle mensen die verantwoordelijk waren voor de aankopen, de controle hierop en het technisch beleid.
Daarnaast hoor ik weinig over het jaar ervoor , toen een zaakwaarnemer zich ging bemoeien met het aankoopbeleid.

Het verval van Ajax was al breeduit ingezet voor Mislintats komst. Dat hij solistisch optrad kun je hem in dat licht niet per se kwalijk nemen. Hij nam een verantwoordelijkheid die hij in mijn ogen moest nemen. Dat hij er daarna zo'n potje van heeft gemaakt, met toch ook wel dubieuze aankopen / praktijken, mag je hem zeker kwalijk nemen.

Een heel mooi voorbeeld van het eigen padje schoonvegen door van Wijk. Daar is van Praag ook een meester in. Even de zaken op een rijtje: Mislintat is aangetrokken door de directie (van der Sar) van Ajax. Hij heeft gewerkt met een duidelijke taakomschrijving, dus valt hem in juridische zin niets te verwijten. Wanneer hij dan de ene na de andere onbekende speler binnenhaalt, veelal niet positief door de eigen scouting beoordeeld, moet er dan bij iemand van de tekenbevoegden niet een ietsiepietsie alarmbelletje afgaan? Maar hebben allemaal blind getekend bij het kruisje. En dan nu Mislintat een dikke trap nageven. Dit is een schoolvoorbeeld van de splinter in iemand anders oog zien, maar de twee heel grote balken in de eigen niet. Je moet je kapot schamen en direct ophoepelen, van Wijk! Met van Praag en die hele meute onbekwamen er bij! Mijn God, het is bij Ajax nog erger dan gedacht. Wild om je heen schoppen, en maar wijzen naar anderen. En dat moet op weg naar herstel? Met dit soort klunzen???

21 mei 2024 om 16:50

Van Wijk en van Praag zaten niet bij Ajax tijdens de periode van Mislintat. Ze kwamen er pas nadat Mislintat alles al gedaan had en ontsloegen hem nog dezelfde maand dat ze toe trede tot de RvC.

21 mei 2024 om 17:04

Dit gaat over het vrijpleiten van de RVC. En Jan van Halst. Geen kwaad woord daarover. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de rol van Michael van Praag inzake de aandelen van Kroes. Niet de zijne. En eerst kan Kroes a-b-s-o-l-u-u-t niet terug, en is nu opeens TD! Na goed luisteren. Dan moet ik even heel hard lachen. Bestuurlijke chaos. Ja, maar nog steeds. Blijkbaar is van Wijk dat ook ontgaan.....

21 mei 2024 om 17:21

Chaos? De vereniging heeft ingegrepen dus is Kroes nu TD. Menno gepromoveerd tot AD. Van Praag is overruled.

Zit nu een goed team dus verwacht nu dat de weg naar boven wel ingezet is.

21 mei 2024 om 17:24

Dat moet nog blijken. Geen van hen heeft een indrukwekkend CV met betrekking tot de functies die ze gaan bekleden. Het is mogelijk, maar het zo stellig zeggen vind ik wat voorbarig.

En ja, er was chaos en het oogt nog steeds behoorlijk onrustig en chaotisch. Dat kunnen de naweeen zijn, maar ik heb nog niet het idee dat men al gesettled is en alles al onder controle heeft. Maar goed, dat kan zo lijken. Een seizoen als die van 2023-24 is niet niks voor een club als Ajax natuurlijk.

22 mei 2024 om 00:18

Keep on dreaming. Team bouwen rondom onder meer Taylor. En je wilt omhoog????? Kroes staart zich ook te veel blind op de eigen aanwas. Waarvan er niet eentje voldoet aan de kwaliteit waarnaar Ajax moet streven. Volgend seizoen gewoon weer strijden voor plek 5.

22 mei 2024 om 09:11

Welnee. Als er afgelopen seizoen geen onrust en een normale voorbereiding was geweest, hadden we ook om plek drie gestreden.
De selecties van AZ en Twente zijn niet beter dan die van Ajax.

Ik lees in dit artikel niets op de aanval van van Wijk op de VEB en bestuursraad zoals beschreven in Ajax Showtime. Onder het mom van de aanval is de beste verdediging wordt de aandacht afgeleid van het falen van de RvC. Het accorderen van de Mislintat transfers kwam door het solistisch optreden en gebrek aan voetbal technische kwaliteiten. Wat ik dan niet begrijp is dat diezelfde RvC een jaar eerder de transfer van Ocampos blokkeerde.

21 mei 2024 om 17:22

Die RvC is al weg. De huidige RvC heeft niet zoveel zin in modder gooien naar de vorige RvC.
Heb je ook niet zoveel aan, ze zijn al weg.

Tja, je kunt nu mooi om je heen gaan slaan, maar feit is dat een TD niet de hoogste functie binnen een voetbalbedrijf is. De RvC en de AD hebben meer macht. Zij hebben gewoon toegekeken terwijl de man duidelijk niet precies wist waar hij mee bezig was.

Bovendien heb je hier allemaal niets meer aan. Mislintat is weg, het seizoen is afgelopen en je moet als club door. Het heeft totaal geen zin om nu nog naar schuldigen te wijzen. Het was collectief falen van de bovenste plank en nu moet je in herstelmodus. Telkens met het vingertje wijzen gaat daar niet bij helpen.

21 mei 2024 om 17:25

Er was geen AD meer, vd Sar had ontslag genomen toen de nieuwe TD begon. Daarna kreeg je van Halst als titatulair directeur, eentje zonder macht dus.

Alles is er al uit, nieuwe groep mensen, nieuw seizoen dus hop aan de slag. Trainer aanstellen en elftal gaan verbeteren.

En wat deed de RVC aan het gedrag van Mislintat? Niets. Oftewel, compleet gefaald die RVC.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren