Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AD meldt: onbetwiste basisspeler Oranje kampt met fysieke klachten

Laatste update:

Het Nederlands elftal is zondag met de volledige groep op de training verschenen. Daarbij dus ook Denzel Dumfries, die rondom het duel met Oostenrijk (2-3 verlies) nog kampte met liesklachten. Wel meldt het Algemeen Dagblad dat Nathan Aké kampt met 'lichte klachten'. Een woordvoerder van de KNVB omschrijft het echter als 'niets exceptioneels'.

Het journaille was zondag alleen tijdens de warming-up van de training welkom. Ruim daarvoor ontdekte het AD al dat Aké niet okselfris was, al deed hij wel mee aan de warming-up.

De verdediger van Manchester City werd gespot in het centrum van Wolfsburg met KNVB-arts Edwin Goedhart. Navraag leerde dat de klachten niet buitensporig genoemd kunnen worden.

Aké verscheen in alle drie de groepsduels in de basis. De 48-voudig international is steevast de meest linker verdediger in het 4-3-3-systeem van bondscoach Ronald Koeman.

Ook verscheen Aké vrijdag op de eerste persconferentie na de nederlaag tegen Oostenrijk. Dat insinueert doorgaans dat hij de eerstvolgende wedstrijd een basisplek zal krijgen.

Of Aké op tijd fit is voor de achtste finale van het EK, blijft nog in het ongewisse. Dinsdag treft Oranje Roemenië, de winnaar van Groep E.

In ieder geval lopen de manschappen van Koeman titelhouder Italië mis. Het team van Luciano Spalletti werd zaterdag uit het toernooi gekegeld door Zwitserland: 2-0.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Is toch te hopen dat hij wel mee kan doen, onze beste speler dit ek tot nu toe.

30 juni 2024 om 12:58
0

Ik weet niet naar welke wedstrijden jij hebt gekeken? Maar Ake voegt werkelijk weinig toe aan de opbouw en aanval van Oranje. Verdedigend wel redelijk ok maar niet meer dan dat.

30 juni 2024 om 13:04
0

Ik vind altijd mooi als je uit de hoek komt met “welke wedstrijden heb jij gekeken”, alsof hij onzin uitkraamt. Aké is toch ook gewoon één van de beste spelers die we hebben dit EK? De eerste twee wedstrijden was iedereen lovend over hem en zie je volgens mij ook gewoon terug in de cijfers. Aké’s taak is om te verdedigen en dat doet hij uitstekend, met uitzondering van Oostenrijk toen vond ik hem niet geweldig maar dat was het hele team niet.

30 juni 2024 om 13:05
0

Keizer aardig aan het downplayen. Wanneer speelt hij verdedigend ijzersterk ipv redelijk ok in jouw ogen?

30 juni 2024 om 13:09
0

Ik vind Ake echt een lastige. Vind hem als linksback niet veel aanvallend toevoegen. Verdedigend wel heerlijk. Helemaal met dode spel situaties heb je er extra lengte bij achterin tegen over bijv blind/maatsen.

Dan word het dus kiezen

30 juni 2024 om 13:15
0

Helemaal de style van tegenwoordig, één aanvallende back en de ander verdedigend. Kijk naar bijv Guardiola en Bosz.

30 juni 2024 om 13:28
0

Je vergeet 1 ding. Koeman is een tactisch onbenul. Ake op linksback zetten is helemaal prima zolang je frimpong op rechtsback zet. Maar als je geertruida op rechts zet heb je teveel van hetzelfde op de back en als je dumfries op rechts zet speel je aanvallend met 10 man

30 juni 2024 om 13:47
0

Verdedigend de sterkste en hij is geen speler die veel aanvalt, dat Koeman aan de andere kant Geertruida zet waardoor dit wel zou moeten is nie Ake zijn fout.

30 juni 2024 om 14:07
0

Naja onzin.. maar onze sterkste speler zeker niet. Maar goed qua verdediging misschien wel de sterkste dit toernooi. Maar zeer belabberde passing terwijl de gevaarlijkste man voorin (Gakpo) in het verlengde van hem speelt. Maar zelden echt gevonden wordt. Hoe weet jij dat de taak van Ake alleen verdedigen is? Dumfries zijn taak is toch ook niet alleen maar verdedigen? Het is allemaal veel te statisch achterin en allemaal op safe. Daar waar van Dijk en de Vrij heel af en toe nog een goede bal geven is dat bij Ake niet te bekennen in zijn spel.

30 juni 2024 om 14:17
0

Ake en Blind zijn beide 1.80m

30 juni 2024 om 14:34
0

En toch heeft ake de belangrijkste pass van dit toernooi gegeven voor NL. De pass waardoor we van Polen wonnen

30 juni 2024 om 15:27
0

Keizer heeft gewoon gelijk. Zijn passing is echt slecht. Zijn positie aanvallend erg slecht. Zelfs verdedigend dit toernooi er een paar keer uitgelopen. Dat hij de beste aan onze kant is lijkt mij onwaarschijnlijk maar zegt ook wat over de rest. Gakpo heeft niets aan een Ake.

30 juni 2024 om 23:07
0

Van alle verdedigers maakt Aké iig de minste fouten, want die anderen stapelen fout op fout op fout.

30 juni 2024 om 13:00
0

Verdedigend goed, maar tegen Oostenrijk 79% passing en tegen Frankrijk 72%. Dat is voor een verdediger echt heel matig. Weet Gakpo veel te weinig te bereiken.

30 juni 2024 om 13:08
0

Hij was tegen Polen 90% verantwoordelijk voor beide goals en tegen Frankrijk had hij Dembele echt goed in bedwang. Dat zijn passing tegen zo’n team dan iets minder is is hem vergeven neem ik aan. Tot nu toe, samen met Gakpo, gewoon een van de betere dit EK.

30 juni 2024 om 13:25
0

Ik geef al aan dat hij verdedigend idd goed is, maar dan mag je nog steeds kritisch op hem zijn.
Gakpo vond ik ondanks zijn goal wat te veel afwezig de laatste 2 wedstrijden, wat dus ook deels met de mensen achter hem te maken heeft.

30 juni 2024 om 13:58
0

Gakpo speelt toch ook alles behalve top? Ja 2 goals gemaakt maar qua spel vrij matig

30 juni 2024 om 14:09
0

Eens, al is hij wel de beste aanvaller (wat wel wat zegt). Ik denk eerder dat het aan een falende middenveld en een falende bondscoach ligt. Las ergens dat we statistisch, na Roemenië, de slechtste cijfers hadden qua druk zetten en passing (rond middenveld).

Speelde tot nu toe toch een matig ek.. zou jammer zijn als hij nu wegvalt maar we hebben genoeg vervangers met maatsen/blind/vd ven/gakpo/schouten

30 juni 2024 om 12:58
0

Ake was de reden dat we wonnen tegen Polen. Anders lagen we er al uit..

30 juni 2024 om 13:22
0

@tilburg013 laat woutje het niet horen anders heb je een probleem met hem. Hij had gevisualiseerd dat hij het ging beslissen en zo geschiedde. Had matthan niks mee te maken

Voor zowel Dumfries als Ake hebben we prima vervangers. Met Vd Ven en Geertruida zal het niet per se minder gaan. En voor mensen Geertruida tegen Oostenrijk uitlichten. Kijk even naar Malen die amper tot niet meeverdedigd. Dat is voor geen enkele rechtsback te doen wanneer je constant in overtalsituatie eindigt.

30 juni 2024 om 13:03
0

Hij werd in de steek gelaten hoor, maar de eerste helft vond ik em wel matig. Zoals ie in de 2e helft speelde hebben we er zeker iets aan. Ik denk nog steeds voor icm Frimpong.

30 juni 2024 om 13:26
0

Eerste helft was matig. Zeker. Maar dat ligt mijns inziens ook wel aan de tactiek en Malen die voorin bleef hangen. Het is niet te verdedigen als de linksback constant alle ruimte heeft, Geertruida uitstapt en er daardoor een gat ontstaat waar Zabitzer in kan duiken. Als Malen gewoon meeloopt met zijn man hoedt Geertruida niet te kiezen en ontstaat dat gat niet.

30 juni 2024 om 14:11
0

Kwam inderdaad ook door de tactiek en falende medespelers. Ik vond hem de tweede helft ook slecht overigens. Op het middenveld voegde hij echt niets toe, behalve dat Oostenrijk erg snel een overtal situatie had in de aanval.

30 juni 2024 om 14:31
0

Nou ja, we maakten er wel de 1-1 door en als Wout normaal kopt de 3-3. Dat we met 3 verdedigers uit de wereldtop Marcel fucking Sabitzer niet kunnen verdedigen was wel jammer idd.

30 juni 2024 om 13:07
0

Jij hebt dus niet echt goed opgelet. Koeman heeft duidelijk aangegeven dat het de bedoeling was dat Malen voorin bleef. Omdat de backs al vrij 'vlak' moesten blijven. Je hebt links natuurlijk ook al Ake staan die nauwelijks opkomt.

30 juni 2024 om 13:21
0

Dan geeft dat nogmaals aan dat Koeman er echt geen ene moer van begrijpt. Mijn hemel. Hoe kun je dit bedenken tegen een pressing machine als Oostenrijk. De backs komen constant op, blijf maar voorhangen. De backs redden zich wel tegen drie man.

30 juni 2024 om 13:26
0

TeunHoekjan dan heb jij ook niet goed opgelet. Oostenrijk kwam over links continu met 2 man waarbij Geertruida moest kiezen. Als Malen dan als taak had voorin te blijven zal er iemand zijn man moeten overnemen. Het klopte van voorin tot achterin van geen kant. Mensen die Geertruida hier als schuldige voor aankijken hebben ook niet gezien dat het hele middenveld zoveel ruimte weggaf dat er wel druk op de verdediging bleef komen. En ja toen ook gezegd dat met name Geertruida eerste helft ook als een slappe tas speelde..maar er waren er nog wel 8 a 9. Aanvallend vond ik beide backs daardoor ook zeer matig en niks toevoegen. Juist wat Geertruida best goed kan.

30 juni 2024 om 14:02
0

Precies. Alles draait om afspraken. Als de man van Geertruida naar het centrum trekt, wie neemt die man dan over?
Als Geertruida de man moet volgen, als dat de taktiek is, waarom neemt de rechter centrale dan niet de plek van Geertruida over? Of had de rechtsbuiten dat moeten doen?
Alles draait om de taktiek, de afspraken.

30 juni 2024 om 14:12
0

@pirzola, waarom zeg je dat Teunhoekjan niet goed heeft opgelet? Hij zegt enkel wat Koeman zei, verder niks. Koeman heeft gewoon de verkeerde instructies meegegeven.

30 juni 2024 om 13:07
0

Nouja afgelopen wedstrijd ging het zeker wel minder met Geertruida. Dumfries brengt aanvallend veel meer.

30 juni 2024 om 13:27
0

Absoluut. Dat kan Dumfries beter. Maar Geertruida heeft daarentegen dan weer maar toegevoegde waarde in de opbouw, brengt voetballend meer en kan ook beter verdedigen. Dumfries heeft dan weer de opkomende kwaliteiten die Geertruida weer minder heeft.

30 juni 2024 om 13:21
0

Malen verdedigde niet mee, maar Van Dijk is de hoofdschuldige. Oostenrijk speelde met twee spitsen, en Van Dijk wilde de vrije verdediger blijven, vandaar dat Geertruida telkens zo naar binnen moest gaan en er op links zoveel ruimte kwam voor Oostenrijk.

30 juni 2024 om 13:23
0

In de eerste zeven minuten kwam die linksbacks drie keer mee op om een overtal te creëeren doordat Malen bleef hangen. De eerste goal is mijns inziens wel degelijk volledig op het conto van Malen te schuiven. De derde is absoluut Van Dijk zijn fout.

30 juni 2024 om 13:28
0

Ja dat is zo, maar je verwacht van een ervaren verdediger als Van Dijk dat hij dit herstelt, het liefste zelf Sabitzer oppakt of dat hij Malen terug dirigeert. Maar hij deed beide niet

30 juni 2024 om 13:35
0

We hebben geen prima vervanger voor Dumfries. Hij brengt namelijk iets wat een Geertruida niet heeft, energie en gif. Iets wat veel ontbreekt in het huidige Nederlands elftal, en waardoor uiteindelijk iedereen beter speelt.

30 juni 2024 om 13:49
0

Mwa, dat hij het brengt is helder voor. Maar dat we er niet zonder kunnen waag ik betwijfelen. Doordat er tactisch weinig van klopte en die coach van Oostenrijk nou juist tactisch sterk is, werden we echt enorm overkopen en zag het er enorm slecht en traag uit. Maar dat had mijns inziens weinig met lef en gif te maken, destemeer met de tactische onkunde van Koeman in deze wedstrijd.

1 juli 2024 om 01:06
0

Alle goals kwamen door niet meelopen en het niet fel reageren van Oranje spelers. Dit waren best veel individuele fouten waardoor je tegendoelpunten krijgt. Dat heeft alles te maken met dat je geen spelers in het veld hebt staan die alles willen geven en de rest daarin mee trekken.

30 juni 2024 om 13:48
0

Sorry hoor, maar Geertruida stond telkens verkeerd opgesteld, liet zijn man volledig vrij. Dat heeft niets te maken met dat Malen niet meeverdedigd. Dumfries is een stuk beter, veel feller en blijft ook maar gaan. Ake is ook gewoon stukken beter als vd Ven, dus beide gaan we zeker wel missen

30 juni 2024 om 13:52
0

Kijk de eerste tien minuten even terug. Malen loopt drie keer niet met zijn man mee waardoor het alle drie de keren gevaarlijk wordt, doordat Oostenrijk een overtal creëert door Geertruida uit het centrum weg te trekken en Zabitzer dat gat in te laten duiken. Hoe kun je dat in Geertruida zijn schoenen schuiven? Hij deed wat hij moest doen. Doorschuiven en de man oppakken die Malen dus liet lopen.

30 juni 2024 om 15:34
0

Je mag malen erbij halen prima, maar als jij niet hebt gezien dat Geertruida constant verkeerd stond en alles wagenwijd openzetten, dan heb jij een andere wedstrijd als mij gezien. Het is niet dat Geertruida maar 1 keer niet goed stond, dat was telkens zo

30 juni 2024 om 15:59
0

Dat komt mijns inziens dus doordat Malen zijn man liet lopen waardoor Geertruida door moest stappen en het gat in principe voor De Vrij had moeten zijn. Jij kaart hier gevolg aan, terwijl ik op de oorzaak wijs. Malen was de oorzaak en wat mij betreft daardoor de schuldige.

30 juni 2024 om 15:11
0

Wat zeg je nou? Met Geertruida niet achteruit😂😂😂😂 Je zult het vast sarcastisch bedoelen. VD Ven is wel een redelijke optie

30 juni 2024 om 15:19
0

Koeman heeft toch zelf aangegeven dat het niet Malen zijn taak was om rechtsback te gaan spelen, als Geertruida gewoon aan de rechterkant was gepositioneerd, dan was er niets aan de hand geweest. Geertruida is tot op heden nog geen daverend succes in oranje. Van de Ven is een houten Klaas, die zie ik toch liever centraal.

Zou een enorme aderlating zijn als hij er niet bij is. Voor Oranje is dit al jaren je meest constante speler, speelt altijd een 7 en zakt nooit door het ijs. Oprecht een geweldige verdediger.

Geen risico nemen, Van de Ven of Maatsen zijn prima vervangers. Dit zijn geen wedstrijden die je op 75% kunt spelen.

Misschien wel de best presterende speler tot dusver, hopelijk valt het inderdaad mee. Gelukkig hebben we eventueel vd Ven nog.

30 juni 2024 om 23:09
0

Ik zou werkelijk niemand anders kunnen opnoemen. Weghorst, op basis van 1 fenomenale invalbeurt? De wisselvallige Gakpo? Depay, lol? Wat mij betreft idd de best presterende speler. Tevens ook de best presterende Oranje speler van de afgelopen 2 seizoenen

Misschien wel de meest stabiele en sterke speler van ons toekomstig kampioensteam.
Hopelijk kan hij gewoon meedoen. Want ik vind hem een stuk beter dan Van Dijk.

Geen idee hoe goed Frimpong in een viermandverdediging is maar het zal wel niet veel zijn aangezien die daar nooit speelt eigenlijk. Eerste helft van Geertruida in de vorige wedstrijd was best rampzalig al ging Veerman veel slechter waardoor die natuurlijk de meeste aandacht kreeg. Laten we hopen dat Geertruida zich oppakt en dan kan Frimpong op rechtsbuiten ook beter functioneren dan met DumfriesAke is ontzettend jammer aangezien die zowat de beste is eigenlijk omdat Van Dijk wisselvalig is. Desondanks heb je met Van de Ven een prima vervanger

Zuinig op zijn. Aké staat bij mij als eerste op het formulier.

Ik zou wel zuinig zijn met Aké, misschien wat pretentieus maar die heb je later denk ik harder nodig.. Van de Ven kan prima zijn plaats vervangen lijkt mij..

Oud nieuws. Hij heeft gewoon mee getraind

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren