Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rapport Oranje: twee spelers krijgen een onvoldoende, Frimpong scoort een 9

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft de vriendschappelijke interland tegen Canada gewonnen. In De Kuip in Rotterdam werd het 4-0 voor de ploeg van bondscoach Ronald Koeman door goals van Memphis Depay, Jeremie Frimpong en invallers Wout Weghorst en Virgil van DijkVoetbalzone beoordeelt de basisspelers van Oranje met een rapportcijfer.

Bart Verbruggen 6,5


Verbruggen kreeg deze week te horen dat hij de eerste doelman is van het Nederlands elftal tijdens het EK. De 21-jarige Zwollenaar houdt daarmee Justin Bijlow en Mark Flekken achter zich. Koeman gaf al aan dat zijn eerste keus ook de oefeninterlands zou spelen tegen Canada en IJsland. Verbruggen had bijzonder weinig te doen, maar oogde comfortabel aan de bal en zag in de eerste helft twee schoten in het zijnet gaan. Echt handelend optreden hoefde hij niet.

Jeremie Frimpong 9


Tot verbazing van velen gaf Koeman aan de rechterkant de voorkeur aan Jeremie Frimpong boven Denzel Dumfries. De wingback van Bayer Leverkusen betaalde het vertrouwen dubbel en dwars terug en was veruit de beste man aan Nederlandse zijde. Frimpong vocht mooie duels uit met competitiegenoot Alphonso Davies van Bayern München en was zeer aanwezig in aanvallend opzicht.

Nadat de rechtsback een eigen schot over zag gaan en Memphis net niet in staat kon stellen om te scoren, was hij vijf minuten na rust wel belangrijk met een assist op de spits. Niet veel later scoorde hij zelf op zeer fraaie wijze de 2-0. "Hij is heel bedrijvig, zoekt het constant op", analyseerde Rafael van der Vaart in de rust. "In mijn ogen was het meer een rechtsback, dus dat doet hij heel goed. Hij zit overal bij, is een pitbull op rechts."

Lutsharel Geertruida 6,5


Geertruida was misschien wel de minst opvallende speler aan de kant van Oranje, daar veel aanvallen over de linkerkant gingen via Micky van de Ven. De verdediger van Feyenoord deed de dingen die hij te doen kreeg goed, was sterk in de passing en speelde gedisciplineerd vanuit de organisatie. De kans lijkt groot dat Koeman een basisplaats ziet weggelegd tijdens het EK voor Geertruida.

Matthijs de Ligt 7


Niet Virgil van Dijk, maar Matthijs de Ligt was tegen Canada de meest gecentreerde verdediger. De mandekker van Bayern München trof Daley Blind en Geertruida naast zich en dat leek hem te bekoren. De Ligt speelde als een leider en pakte zijn verantwoordelijkheid. Sterk in de duels en goed in de passing. De Ligt vormde samen met Blind het eerste aanspeelpunt in de opbouw en vulde die rol goed in.

Micky van de Ven 7


Waar Frimpong de complete rechterkant bestreek, deed Van de Ven dat aan de linkerkant. De verdediger van Tottenham Hotspur, bekend om zijn snelheid en grote passen, legde veel energie in de wedstrijd. Verdedigend liet Van de Ven wat steekjes vallen, wat ertoe leidde dat zijn man een paar keer uit zijn rug liep. Het is niet ondenkbaar dat Koeman ook voor Van de Ven een basisplaats in petto heeft volgende week zondag.

Daley Blind 6,5


Bij afwezigheid van eerste aanvoerders Virgil van Dijk, Frenkie de Jong en Nathan Aké droeg Daley Blind de aanvoerdersband tegen Canada. De linkspoot, die een geweldig seizoen achter de rug heeft bij Girona, speelde aan de bal als vanouds. Sterk in de passing en dominant in de coaching. Goed te zien was hoe Blind zijn ploeggenoten continu op de juiste plek zette.

Jerdy Schouten 7


Geen Frenkie, Teun Koopmeiners en Tijjani Reijnders tegen Canada en dus was er een basisplaats voor Jerdy Schouten. De landskampioen was het verlengstuk tussen de verdediging en de aanval en vervulde die rol met verve. De middenvelder, geroemd om zijn handige loopacties, weet altijd de ruimtes te vinden en te benutten. Schouten trok het spel veelvuldig met succes naar zich toe.

Ryan Gravenberch 6


Marten de Roon, Mats Wieffer en Quinten Timber vielen geblesseerd af en dus was er plots een plek in de definitieve EK-selectie voor Ryan Gravenberch. De middenvelder van Liverpool, die niet in aanmerking lijkt te komen voor een basisplaats op het EK, speelde twee jaar geleden zijn laatste interland voor Oranje. Gravenberch werd veelvuldig in het spel betrokken, maar was niet altijd even gelukkig in zijn acties.

Georginio Wijnaldum 4,5


Wijnaldum was van de middenvelders de meest vooruitgeschoven man. De 33-jarige routinier, die er goed op blijft staan bij Koeman, kwam nauwelijks in het spel voor. Op slag van rust zag Wijnaldum een bal van de doellijn worden gegleden na goed voorbereidend werk van Van de Ven tijdens de eerste echt goede aanval van Oranje. In het restant van het duel wist Wijnaldum zijn stempel nauwelijks te drukken. Koeman liet hem wel de volledige wedstrijd staan.

Memphis Depay 7,5


Memphis zag zijn contract bij Atlético Madrid niet verlengd worden omdat hij naar verluidt tijdens zijn herstel drukker was met Oranje en het EK dan zijn eigenlijke broodheer. Tegen Canada bleek dat Memphis hongerig is, een week voor de start van het EK. Lang niet alles ging goed, zeker niet in de eerste helft, maar de spits was bedrijvig, ook in de combinatie.

Pierre van Hooijdonk was kritisch in de rust. "In dit soort wedstrijden heb je diepte nodig. De laatste keer dat Memphis diep is gegaan hadden we nog guldens. Je moet ook zonder bal die loopjes willen maken in de diepte", zei hij bij de NOS. In de tweede helft zette Memphis Oranje op voorsprong op aangeven van Frimpong, wat zijn 45e interlandgoal betekende. Na een uur ging hij eraf.

Brian Brobbey 5


Brobbey kreeg de voorkeur in de punt van de aanval naast Memphis en hield daarmee Donyell Malen, Cody Gakpo en Wout Weghorst op de bank. De spits vocht de kenmerkende duels uit met zijn directe tegenstander en lag in de eerste helft veelvuldig op de grond. Hij zag op slag van rust een kopbal van de lijn worden gehaald. De beste kans, een vrije doortocht na goed voorbereidend werk van Memphis, hielp hij jammerlijk om zeep.


Ben jij het (grotendeels) eens met de rapportcijfers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Geertruida had van mij ook wel 7 mogen zijn. Brobbey 5 vind ik vrij streng

6 juni 2024 om 22:44

Geertruida, Wijnaldum en Brobbey de minste spelers. Vooral van Wijnaldum jammer dat hij zo veel krediet heeft

6 juni 2024 om 22:46

Oh ik vond Geertruida wel prima spelen. Niet spectaculair, maar echt degelijk. Beste pot die hij tot nu toe in Oranje speelde

6 juni 2024 om 22:48

Vond wijnaldum en gravenberch matig spelen. Voornamelijk wijnaldum kon echt niet. Geertruida speelde juist prina

6 juni 2024 om 22:49

Geertruid deed weinig verkeerd? Ook weinig bijzonders daar niet van.

6 juni 2024 om 22:52

Geertruida was prima. Wijnaldum was de enige die echt niks heeft gebracht. Gravenbergh begon heel matig maar kwam er beter in.

6 juni 2024 om 22:52

Gravenberch speelde oké. Wijnaldum en Brobbey (niet geheel verrassend deze 2) het zwakste. Frimpong en Depay geweldig. Ik kan me wel vinden in de cijfers zowaar

6 juni 2024 om 22:56

Als je Geertruida niet goed vond spelen dan begrijp je niet hoe belangrijk de opbouw is. Brobbey had ik een 5,5 of 6 gegeven. Als aanspeelpunt deed hij het niet slecht. Moet de kansen wel maken

6 juni 2024 om 22:56

Geertruida was zeker wel goed, oogt misschien minder spectaculair maar hielp juist Frimpong met uitblinken. Na zijn wissel nog aantal maal aan de basis van gevaarlijke aanvallen. Goede pot van Geertruida

6 juni 2024 om 23:12

Geertruida heeft zo'n 3-4 kansen en een voorassist gecreëerd. Speelde gewoon goed. 6,5 is belachelijk, nam meer en beter deel aan de aanval dan van de Ven.

7 juni 2024 om 01:12

Geertruida helemaal niet de minste speler. Belachelijke opmerking. Kreeg vrijwel niets te doen en wat hij te doen kreeg deed hij gewoon goed. Daarom ook belachelijk dat hij een 6,5 kreeg.

7 juni 2024 om 07:11

Depay kon juist zo (geweldig) spelen door Brobbey. Als je Brobbey vervangt ga je in mijn ogen een heel ander soort spel spelen. Brobbey blonk niet uit maar denk wel dat hij met zijn fysiek en snelheid goed in belang van het team speelt waardoor andere zoals Depay meer ruimte krijgen en beter renderen.

7 juni 2024 om 09:18

geertruida had geen directe tegenstander maar was aanvallend helemaal niet aanwezig. in de opbouw ging bijna alles terug naar de ligt in de eerste helft en tweede helft naar devrij

7 juni 2024 om 09:19

Geertruida speelde gewoon stabiel. Die hele verdediging stond wel goed. Ook Blind speelde wel leuk. Die hadden beiden wel een 7 mogen hebben.

7 juni 2024 om 13:10

Vond Gravenberch niet bijzonder, zie daar liever Koopmeiners, Veerman of Reinders op die plaats.

6 juni 2024 om 22:54

Ik ben geen fan van Brobbey dus wellicht niet objectief maar ik vond zijn cijfer wel terecht eigenlijk. Mist 2 enorm grote kansen en kan gewoon niet zo goed voetballen. Is wel sterk aan de bal waardoor er mensen onder kunnen komen, maar hij was naar mijn idee gewoon niet goed vandaag

6 juni 2024 om 22:57

Die kopbal was echt een moeilijke kans hoor. Dat is geen enorme kans. Die andere had hij natuurlijk moeten maken. Echter zet hij ook Frimpong voor die keeper.

6 juni 2024 om 23:16

Zoals in dit stuk ook geschreven, zijn ‘kenmerkende actie’. Brobbey kan 1 ding: zijn lichaam inzetten met de rug naar de goal als aanspeelpunt. Er mag wel wat meer verwacht worden van een spits in Oranje vind ik.

6 juni 2024 om 23:19

Brobbey is gewoon slecht. Tweede helft was gewoon bijna zielig. Overal te laat, liet zich aftroeven, bakte er niks van. En zo slenterde die ook naar de kant bij z’n wissel. Brian is een overgewaardeerde speler die niet eens 90 minuten kan volmaken volgens de bondscoach.

7 juni 2024 om 00:28

Compleet eens dat brobbey niet echt sterk speelde. Had zeker 1x moeten scoren. Maar ik denk wel dat de aanwezigheid van een spits als brobbey (tactisch gezien, niet specifiek brobbey). Er wel voor kan zorgen dat memphis beter benut wordt. Ik ben echt totaal geen fan van Depay. Je zou het zelfs een afkeer kunnen noemen. Maar vandaag was hij echt meer dan prima en oogde hij hongerig. Ik denk echt dat om een stabiele/sterke nummer 9 spelen hem heel goed kan doen en je zo juist het beste uit hem kan halen. Als echte spits vind ik depay namelijk vreselijk qua positie/combinatiespel. Hij komt veel meer in zijn kracht als hij om een "aanspeelpunt" heen speelt

7 juni 2024 om 00:31

Enigszins helemaal eens hoor bobbaa, en daarbij kan en moet brobbey nog scherper zijn. Maar daartegenover is hij op dit moment wel de enige NLse spits die dat kan, en oprecht 1 of 2 centrale verdedigers fysiek bezig kan houden. Ik kan best snappen dat je liever zirkzee wil zien, maar tactisch als pure spits is brobbey gewoon een logische keuze

7 juni 2024 om 01:13

Weghorst had 2 minuten nodig om te laten zien waarom hij voor dit Oranje een betere spits is dan Brobbey.

7 juni 2024 om 07:58

Hou op. Weghorst is pure middelmaat. Die intikker had iedereen gemaakt. Met Weghorst speel je met tien man tot de bal voor zijn voeten valt. Brobbey laat een team beter spelen omdat hij constant twee man bezig houdt en een aanspeelpunt is. Ik snap dat de gemiddelde televisie kijker dat niet ziet maar ik ga ervan uit dat Koeman dat wel ziet.

7 juni 2024 om 08:26

Dank je, mensen hebben een beeld bij een spits als mooie behendige voetballers met een goed schot en als een speler dat niet is, dan is ie slecht. Brobbey in de punt creëer veel ruimte voor andere spelers, hij is de enige die dit kan in het NL elftal. Tegen een stug team is dat heel nuttig. Tegen een Frankrijk waar je meer achteruit loopt misschien wat minder want dan komt hij op een eiland. We gaan het zien

7 juni 2024 om 09:21

Mwa, ik vind het wel een goede analyse. Hij had het wat moeilijk gisteren en als je dan ook nog eens twee grote kansen mist, kan het cijfer nooit hoog zijn. Anderzijds vind ik een 5 ook wel wat mager. Ik zou hem een 5,5 geven.

7 juni 2024 om 11:40

Tja, Brobbey miste 2 enorme kansen (eentje was wat moeilijker). Dan heb je het gewoon slecht gedaan als spits…

Je kan er eigenlijk niet meer omheen nee. Zeker gezien Dumfries zijn matige seizoen bij Inter. Maar goed, die heeft aan de andere kant wel wat terechte krediet opgebouwd.Wijnaldum mist wel heel veel handelingssnelheid inmiddels. Heeft wel een neusje voor de goal, daar zou je hem voor kunnen inbrengen. Maar moet absoluut geen basisplaats krijgen.

6 juni 2024 om 22:50

Kan het niet: Dumfries als rechtsback en Frimpong als rechtsbuiten. Lijkt mij prima; Denzel is verdedigend heel goed, en Frimpong heeft z’n visitekaartje afgegeven. Al kunnen Malen en Xavi er natuurlijk ook spelen.

6 juni 2024 om 22:58

Nee het kan niet. Dumfries komt telkens uitwaar Frimpong al staat. Geertruida Frimpong werkt beter omdat hij meer in zijn verdedigende stelling blijft. Dumfries rendeert beter als er 2 spitsen staan ipv een rechtsbuiten

6 juni 2024 om 23:05

Frimpong en Dumfries allebei lijkt me inderdaad geen goed idee. Ik ga er vanuit dat Koeman met vijf verdedigers gaat spelen en dan hebben we dus drie centralen (ik hoop Van Dijk, De Vrij en Ake) en vermoedelijk Van de Ven en Frimpong als wings. Sneu voor Dumfries, maar zijn concurrent was wel heel sterk vandaag...

6 juni 2024 om 23:18

Denzel vind ik zeer slecht verdedigend, staat constant de buitenkant te dekken. Blind renpaard die enorm veel krediet heeft bij Koeman, evenals Wijnaldum. Op die positie hebben wij gewoon veel betere alternatieven. Frimpong is zeer dynamisch ten opzichte van Dumfries. Simons is ook klasses beter dan de huidige Wijnaldum.

7 juni 2024 om 09:24

Dumfries verdedigend heel goed? Daar staat hij niet om bekend. Hij is fysiek en speelt altijd met een hoge intensiteit, maar verdedigend is het echt niet bijzonder. Hoe dan ook wel eens dat Dumfries als back en Frimpong als rechtsbuiten in principe goed zou moeten kunnen werken.

Frimpong speelde gisteren ook gewoon zoals een natuurlijke rechtsbuiten die rol ook invult, dus ik begrijp de gedachtegang van mensen niet helemaal die ervan overtuigd zijn dat ze elkaar in de weg zouden lopen. Frimpong kan bovendien z'n man ook opzoeken. De overige keuzes op rechtsbuiten zijn ook veelal fysieke jongens die de diepte zoeken. Met de logica van die mensen zouden de 'echte' rechtsbuitens Dumfries dus ook in de weg lopen.

7 juni 2024 om 11:48

Ik denk dat we Frimpong niet als verdediger moeten zien, maar als 7. Met Geertruida erachter heeft hij alsnog alle ruimte om de rechterkant te bestrijken. Gewoon 4 verdedigers en dan kiezen tussen Blind en van Dijk als LCV. En als van Dijk speelt, zou ik Veerman op 8 proberen voor de passing. En afwisselen met Reijnders, die toch meer een lopende verbindingsspeler is. Op 10 Koopmeiners en Simons nog proberen.

6 juni 2024 om 23:01

Frimpong is geen concurrent van Dumfries. Hij is gewoon een rechtsbuiten dus concurreert met Xavi Simons en Malen. En van mij mag hij daar spelen omdat vooral Xavi Simons nooit een goeie indruk heeft achtergelaten in Oranje. Geertruida is natuurlijk de concurrent voor Dumfries. En die speelde vandaag ook heel goed. Vooral aan de bal beter dan Dumfries. En daardoor complementair aan Frimpong vandaag.

6 juni 2024 om 23:08

In het beoogde systeem van Koeman zijn Dumfries en Frimpong natuurlijk wel concurrenten van elkaar, Geertruida niet.

En hoe zeer ik ook fan ben van Geertruida, ik hoop toch dat we hem niet nodig hebben op het EK. Vrijwel alle andere verdedigers zijn meer ervaren op het hoogste niveau, geeft mij iets meer vertrouwen...

6 juni 2024 om 23:08

Simons kan toch ook op links. Zal het raar vinden om Simons niet op te stellen, die man kan uit het niets het verschil maken. Snap ook niet waarom hij zo laag ingeschat wordt in Nederland. In Duitsland wordt die nagenoeg op het level van Wirtz en Musiala gezet.

6 juni 2024 om 23:09

Vooral dat laatste ja. Het is niet Frimpong én Dumfries. Daar is Dumfries veelte wild voor. Geertruida vult Frimpong beter aan.Simons gewoon op de plek van Wijnaldum

6 juni 2024 om 23:11

Tuurlijk is Frimpong ook een concurrent van Dumfries. Het is nog steeds niet duidelijk of Koeman straks 433 of 532 of 523 gaat spelen. Frimpong kan ook rechtsbuiten spelen, maar om hem nu de concurrent van Xavi en Malen te noemen… met 4 verdedigers zal Koeman kiezen tussen Dumfries en Geertruida, maar spelen we met 3 centrale dan zal Frimpong voor de rechtsmidden positie concurreren met Dumfries. Xavi speelt in Duitsland vanaf links en komt veel in het midden. Hij is natuurlijk helemaal geen concurrent voor de plekken aan de rechter kant. Ik vind net als vele Koeman niet de juiste coach, maar de keuzes die hij moet gaan maken zijn niet makkelijk. Van de doelman tot de spits zou je meerde namen in kunnen zetten, enkel Frenkie en VVD lijken zeker van een plekje.

6 juni 2024 om 23:14

Lijkt me logisch als hij in 10 interlands nog een enkele keer heeft overtuigd. Dat hij het goed doet bij Leipzig betekent niet dat hij bij Oranje zo is. Zie maar is Seedorf die ook goed was bij zijn clubs maar het tegenviel bij Oranje. Simons heeft aardig wat kansen gehad. Op links zou ik altijd met Gakpo spelen. Misschien dat Xavi het nog kan proberen op nummer 10. Want Wijnaldum is niks daar.

6 juni 2024 om 23:18

Modric, kijk even op welke posities hij gespeeld heeft. Linksbuiten, rechtsbuiten en op 10. Zo'n jonge gast moet je gewoon vastigheden gunnen en niet op basis van zijn talent maar her en der neerzetten. Met deze trainer wordt het nooit wat met Simons.

6 juni 2024 om 23:21

Seedorf was echt niet slecht in oranje hoor Modric. Waarom Gakpo en Simons niet? Ik zou altijd de man in vorm opstellen, in dit geval Simons. Gakpo heeft geloof ik 2 goal contributiies dit jaar. Speelt niet best.

6 juni 2024 om 23:27

@oenieboy, Toch heb ik iets hogere verwachtingen van een van de beste talenten van Europa. We kunnen hem wel kansen blijven geven maar als andere het gewoon goed doen dan zou ik die spelen. Je kan niet blijven hopen dat die gaat presteren omdat er een EK voor de deur staat.

Wijnaldum is inderdaad gewoon ondermaats. Heeft niets te zoeken op een EK!

6 juni 2024 om 22:49

Met een 4,5 zijn ze nog mild voor hem.

7 juni 2024 om 09:19

Hoogtepunt was wel het breien en paniek die hij kreeg in scoringskans. Sta je helemaal open voor een mooi schot met de bal voor je sterke been, raak je in paniek en ga je aan de wandel richting het drukste deel van de 16.

Ach ja, de cijfers.
Ik wil hier een lans breken voor 2 spelers:
Memphis Depay en Daley Blind.
Niet omdat ze perse de beste moeten zijn of gegarandeerd basismateriaal zijn, maar omdat ze vanavond hebben laten zien dat ze terecht bij de selectie zitten, ondanks de twijfels vooraf. Memphis heeft mijn mond gesnoerd, hij is ondanks zijn gebrek aan ritme gewoon nog steeds erg goed. En Blind is een baken van rust achterin en iedere opzet van achteruit begint bij hem.

Voor de rest begrijp ik die onvoldoendes niet zo.

6 juni 2024 om 23:03

Wijnaldum erg laag en wellicht te laag. Brobbey vond ik matig. Fysiek sterk in duels, daarbuiten echt helemaal niets.

6 juni 2024 om 23:07

Wijnaldum had ik wel een zesje gegeven. En Brobbey had moeten scoren maar was altijd aanspeelbaar en combineerde lekker met Memphis en Gravenberch. Dus daar was een zesje ook wel op z’n plaats geweesr

7 juni 2024 om 09:28

Buiten de kansen die Wijnaldum niet afwerkte was hij binnen het veldspel slecht en verdedigend was hij er ook niet om achter z'n man aan te lopen. Dan ga je wel richting een onvoldoende. Die had hooguit een 5 verdiend. Brobbey zou ik een 5,5 geven. Leuk dat hij een paar keer de bal vasthield, maar verder kwam hij er totaal niet aan te pas en hij miste ook twee grote kansen.

6 juni 2024 om 23:12

Blind beoordelen op één wedstrijd tegen Canada. Die wat mij betreft nog teveel kansen kregen ook… sorry dat is echt onzin.

6 juni 2024 om 23:18

Ja, want hij is net gestart met voetballen en heeft ook echt een slecht seizoen gedraaid? En ook vanavond heeft ie heel slecht gespeeld?

6 juni 2024 om 23:33

In jouw betoog begin je over ‘baken van rust’ en ‘iedere opbouw begint bij hem’… nou alle gevaarlijke aanvallen begonnen níet bij hem en een baken van rust met kansen weggeven tegen nogmaals Canada, dan snap ik totaal niet dat je daarvoor een lans wilt breken. Maar als je geen commentaar wil, misschien op Daley zijn Twitter deze aanmoediging zetten?

7 juni 2024 om 00:43

Jij bent degene die geen commentaar wil, zo te lezen. DNSDKR heeft toch gewoon gelijk dat Blind op basis van zijn hele carrière en niet alleen tegen Canada wordt beoordeeld, zoals jij beweert?

7 juni 2024 om 02:33

Waar haal je vandaan dat ik geen commentaar wil?

Bovendien stelt DNS toch helemaal niet dat het op basis van zijn hele carrière is in zijn eerste reactie? “Omdat ze op basis van vanavond terecht bij de selectie zitten” nou dan geef ik op basis daarvan reactie. Namelijk tegen een C-land als Canada vond ik het matig.

7 juni 2024 om 09:30

Nou ja, Blind speelde toch gewoon goed centraal achterin? Hij verlegde het spel meerdere keren goed naar voren, versnelde het spel ook een paar keer en buiten 1 moment dat hij achter z'n man aan moest in het eerste kwartier, was hij in verdedigend opzicht ook goed. Die heeft gewoon een prima pot gespeeld.

Verbruggen, Geertruida, van Dijk, Ake en vd Ven. Gravenberch, De Jong en Xavi. Frimpong, Brobbey en Memphis. Appeltje eitje!

7 juni 2024 om 09:35

Gravenberch liet gisteren zien moeite te hebben om aan te haken en ook Brobbey heeft te weinig laten zien. Verder ga je Geertruida natuurlijk niet op rechtsback zetten als je Dumfries hebt. Zelfs als Koeman niet voor Frimpong als rechtsbuiten gaat, zou Frimpong logischerwijs ook eerder in de pikorde staan voor rechtsback. Maar goed, zo hebben we allemaal wel een mening die afwijkt van de ander. Ik zou dit doen:

Verbruggen, Van De Ven, Ake, Van Dijk, Dumfries, Schouten, De Jong, Reijnders, Gakpo, Memphis, Frimpong.

Qua talent zou ik opteren voor Simons, maar die heeft echt nog niets in Oranje laten zien, dus ik zou huiverig zijn om hem een basisplaats te geven (evenals Koopmeiners). Zijn tijd komt nog wel, maar op dit moment is een basisplaats een te groot risico. Potentie is immers pas leuk als het niveau er naartoe gaat. Na het EK nieuwe kansen voor een basisplaats. Bovendien wil je tegen een Frankrijk wat meer power. Reijnders vond ik de laatste interlands sowieso uitstekend spelen.

Wijnaldum moet er gewoon uit en vond geertruida ook sterk. Dan wordt dumfries maar het kind van de rekening, toch een matig seizoen bij inter

Beetje laag voor Geertruida. Die moet gewoon achterin blijven van Koeman en deed dat goed. Verder wel prima cijfers. Gravenberch en Wijnaldum horen niet in de basis.

7 juni 2024 om 08:38

Ja precies 100 met jou eens. Gravenberch vond ik persoonlijk de slechtste van Oranje op het veld, gevolgd door Wijnaldum. Allebei hebben ze niks te zoeken in de basis en Wijnaldum ook niet bij Oranje.

Ben het grotendeels met de cijfers eens, maar even 4 kritiekpuntjes:
- Frimpong was inderdaad (erg) goed, maar zijn tegenstander had een wedstrijd die hij zo ongeveer met een been half in het graf leek te spelen. Davies was bizar zwak. Het had met een betere tegenstander ook een 8 ipv een 9 (of in het negatiefste geval, een 7) voor Frimpong kunnen zijn.
- Wijnaldum mag gewoon een 2 of een 3, met een 4,5 lijkt hij beter dan hij was.
- Brobbey zou ik zelf een 6 of een 6,5 geven
- Gravenberch zou ik een punt minder geef (een 5), hij was niet erg lekker bezig

6 juni 2024 om 23:00

Davies is gewoon een wereldback en de enige met David van niveau bij Canada. Kan ook de verdienste van Frimpong zijn natuurlijk.

6 juni 2024 om 23:10

Alleen Frimpong was niet de enige die hem doldraaide. Volgens mij (maar zou het na moeten kijken voor de zekerheid) heeft Davies het overgrote merendeel van de duels verloren.

Laat het even bezinken dat Wijnaldum mee is en Ian Maatsen niet.

6 juni 2024 om 23:11

Tsja die hebben niks met elkaar te maken eerlijk gezegd.

6 juni 2024 om 23:24

Zeker wel, de een bezet ten onrecht een plek in de selectie de ander had die plek moeten hebben. Qua positie niet te vergelijken inderdaad

Volgende wedstrijd graag Wijnaldum en Gravenberch eruit voor Koopmeiners en Reijnders. Frimpong er niet meer uit halen.

Is deze selectie niet beter af zonder f de jong in de basis-elf?

6 juni 2024 om 23:10

Nee.

Frenkie is echt significant beter dan de 3 die vanavond speelden. En dan was de druk op de middenvelders niet eens hoog vandaag.

Worden nog lastige keuzes om te maken. Mijn opstelling zou zijn: Verbruggen, Geertruida, Van Dijk, Ake, van de Ven; de Jong, Reijnders, Xavi, Gakpo, Memphis, Frimpong

6 juni 2024 om 23:41

Xavi verdient het niet in oranje, verder eens. Geertruida voor Dumfries zou ik zelf ook niet doen maar met Frimpong is het misschien beter.

6 juni 2024 om 23:54

Xavi heeft gewoon een wedstrijd nodig zoals Frimpong deze vandaag had. Echt een speler die een wedstrijd kan beslissen

Het was een leuke wedstrijd en de punten komen overeen met de spelers. In mijn ogen viel Schouten op met het opportunistisch spel.Blind wordt te langzaam en een vervanger zou van de Ven een optie zijn. Met Veerman in de plaats de Jong als hij niet fit is zou mooi zijn .Samen met Schouten een goed duo op het middenveld. Depay en Frimpong moeten zeker spelen. Als Depay dit doorzet kan het een spannende EK worden. Als Simons zijn eigenzinnige houding veranderd kan hij ook goed zijn. In Duitsland gaat het goed. Succes maandag tegen IJsland

Weet niet wat VZ praat en ook veel anderen maar Brobbey speelde een prima pot. Hij komt in ieder geval in de positie om te scoren, ok hij mist ze maar hij is wel gevaarlijk. Tevens houdt hij goed ballen vast en legde hij de bal goed terug op zijn medespelers. Er zit potentie in het duo Depay Brobbey laten we niet gelijk na 1 wedstrijd gelijk een oordeel vellen.

Frimpong en Geertruida vind ik een goeie combinatie daar aan de rechterkant. Frimpong die natuurlijk de vrijheid heeft om zijn aanvallende kwaliteiten te gebruiken. Veel beter dan Xavi Simons daar. En Geertruida is veel comfortabeler aan de bal dan Dumfries. Wat toch wel beter is voor Frimpong omdat Geertruida hem kan wegsturen. Ben benieuwd hoe Dumfries het in de volgende oefenwedstrijd gaat doen. Maar Geertruida heeft zijn visitekaartje afgegeven als rechtsback.

6 juni 2024 om 23:13

Xavi is ook meer een 10 dan een rechtsbuiten. Die zou eigenlijk op de plek van Wijnaldum moeten spelen.

Geertruida en Frimpong was wel een lekkere flank vandaag.

6 juni 2024 om 23:18

Kan ook zeker ja maar goed we zullen zien. Maar als vleugelspeler vind ik Simons tien keer niks bij Oranje. Heeft in al zijn interlands daar niet kunnen overtuigen. Maar ja ook Koopmeiners kan daar spelen dus hij heeft aardig concurrentie daar.

6 juni 2024 om 23:30

Ik ben groot fan van Dumfries maar als Frimpong gewoon klassiek rechtsbuiten kan spelen en we daardoor 433 kunnen spelen, ga ik ook voor Geertruida.

Xavi mag bankie. Dissonant en meer dan genoeg kansen gekregen. Kunstjes boeien mij niet. Goals en assists wel.

Blind na frimpong je beste man. Toch 6.5

6 juni 2024 om 23:38

Blind was idd prima. Hoort in het centrum en niet als LB/LWB

Commentator: " Brobbey staat met zijn rug naar de goal, dan is hij het gevaarlijkst. "

Het is waar, maar toch niet iets waar ik als spits heel vrolijk van zou worden hahah. Verder wel laten zien dat hij heel nuttig kan zijn. Zou hem gewoon basis zetten in de Giroud rol (geen goals verwachten maar wel veel kaats en powerwerk) .

Laten we gewoon lekker 433 spelen. Dat kan echt met deze jongens.

6 juni 2024 om 23:27

Tja, als de verdediger van de tegenstander niet net zo'n brok spieren is, kan Brobbey altijd prima wegdraaien en scoren. Dat heeft hij in de competitie vaak genoeg gedaan.

7 juni 2024 om 00:34

Mwah, dat wegdraaien en scoren zie ik niet. Te weinig techniek. Eerder de kont erin en kaatsen. Dat kan hij met zijn fysiek ook tegen de grotere jongens trouwens. Je zag heel duidelijk dat Brobbey vooral bezig was met afleggen. Dat is prima.

Brobbey komt er wel, ik vond juist Depay echt slecht in de eerste helft. Dat constante gedraai zonder de bal aan te nemen, hij zocht Brobbey niet op zat meer in zijn weg. Ik heb bestwel medelijden voor Brobbey, het is gewoon frustrerend als spits om naast een Depay of Bergwijn te spelen. Hij word nooit echt gediend. Die kans dat hij kreeg was ook een dribbel van 30 meter.

Wijnaldum had ook een 3 mogen krijgen. Zijn tijd is nu wel echt voorbij. Hopelijk ziet Koeman hem als invaller voor de laatste paar min. Dan is de tegenstander ook moe en kan Gini in het tragere tempo mee.

Brobbey een 5 is wel heel streng, was allicht niet gelukkig maar dat middenveld was nog slechter.

Weet niet hoe Gravenberch een 6 heeft, maar die stond echt niet heel gelukkig te ballen vandaag. Wijnaldum heeft niets meer in dit elftal te zoeken.

Klopt niks van jullie opstelling. Als je het artikel leest, zou je denken dat ze in een 5-3-2 opstelling hebben gespeeld. Het was echter een 4-3-3 opstelling. Wat een blunder.

Het is toch nu wel duidelijk dat Wijnaldum hier niet meer tussen past. Dan kun je heel goed zijn "in de kleedkamer", maar hebben we er daar al niet een paar van.

Ik vind het selecteren van Wijnaldum toch wel een pijnlijke misser van Koeman. Dat hij hier nog een 4,5 toebedeeld krijgt is aan de hoge kant. Die jongen leverde veel te veel ballen in en werd op het middenveld keer op keer makkelijk voorbij gelopen. Dit is inherent aan de keuze die hij heeft gemaakt om in een competitie te gaan spelen waar de kwaliteit verschrikkelijk laag ligt. Had Wijnaldum nog in een topcompetitie gespeeld had hij er denk ik anders voor gestaan. De keuze om op een laag niveau te gaan voetballen vond ik daarom erg jammer. Nu hoort hij gewoon niet thuis in dit Nederlands Elftal.

Over Blind lijken ze alleen naar balbezit te hebben gekeken. In de eerste helft had hij wel wat overtredingen nodig om zijn gebrek aan snelheid te compenseren. Ook kwam het meeste Canadese gevaar van die kant

Cijfer voor Wijnaldum snap ik wel, die heeft echt verzuimd om zijn kans te pakken. Het argument van Koeman dat dit ook kwam doordat Gravenberg en Schouten even hoog stonden en daardoor Wijnaldum niet helemaal goed uit de verf kwam, daar kan ik wel inkomen.

Maar V Hooijdonk had daarover een heel goed punt: er is gigantisch veel concurrentie op het middenveld bijgekomen en je weet dat je eigenlijk 2e plan bent. Dan vreet je het gras toch op om aan de coach te laten zien dat hij niet om je heen kan?

De 5 voor Brobbey vond ik wel laag. Zo slecht vond ik hem niet. Hij trok en sleurde, maar was idd nog wat slordig en niet effectief in de afwerking. Maar hij speelde zeker niet een 5, meer 5.5 of 6.

Brobbey is toch wel 1 van de slechtste spits die oranje ooit heeft gehad. Die 5 vind ik nog aan de hoge kant.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren