Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

NOS-talkshow Studio Fußball krijgt bakken met kritiek: ‘Dit is echt tenenkrommend slecht’

Laatste update:

Het NOS-programma Studio Fußball kan nog niet bepaald rekenen op veel lof. De publieke omroep maakt tijdens het EK iedere dag een talkshow. Kijkers verbazen zich echter over de gasten die de eerste twee dagen werden uitgenodigd en doen op social media hun beklag.

Voorafgaand aan de openingswedstrijd van het EK tussen Duitsland en Schotland werden radio dj’s Coen Swijnenberg en Sander Lantinga uitgenodigd om vooruit te blikken op het duel in München. Zaterdagavond zat rapper Donnie in de studio tijdens het duel Italië - Albanië.

Ook Marco van Basten, die tijdens deze wedstrijd als analyticus te gast was, moest het ontgelden. In een item over het Nederlands elftal gaf Van Basten toe dat hij geen echte mening heeft over de mogelijke opstelling van Oranje zondag tegen Polen.

"Ik moet zeggen dat ik me er niet heel erg op voorbereid heb", zei Van Basten enigszins verrassend in Studio Fußball. "Ik vind wel dat ze in de afgelopen twee wedstrijden prima hebben gespeeld. Dus dat is op zich goed, en dat geeft plezier. En voor de rest sluit ik me bij Dionne (Leonne Stentler, red.) aan."

In een interview met Voetbal International vertelde presentator Sjoerd van Ramshorst eerder deze week dat de NOS met Studio Fußball probeert ‘een voetbalsfeertje te creëren’. Over Van Basten sprak Van Ramshorst enthousiast. “Ik vind het altijd mooi om met hem te werken. Het leukste aan Van Basten vind ik dat hij zo lekker onvoorspelbaar is. Dat maakt hem een hele goede televisietalkshowgast.”

De talkshow valt tot nu toe echter niet bepaald in de smaak, zo valt ook op te maken uit de reacties op X hieronder. Zondagavond begint Studio Fußball om 20.15 uur met Van Basten, Manchester United-manager Erik ten Hag en acteur Yannick van de Velde als studiogasten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor de rest sluit ik me bij Dionne aan is ook wel vrij pijnlijk. Dat je je niet in het voetbal verdiept zou al niet moeten mogen, maar heb in ieder geval het fatsoen om de namen van je drie tafelgenoten te kennen.

16 juni 2024 om 09:29

Het is rapper Dionne voor jou vriend.

16 juni 2024 om 10:03

rapper 😂😂😂

16 juni 2024 om 09:47

Hahaha dat was voor mij echt de kers op de taart. Ik dacht eerst is dit een droge grap in een grap? Verwijzend naar het niet voorbereiden op de mogelijke opstelling van NL.

16 juni 2024 om 10:25

Ben het ook wel met de kritiek eens, maar altijd maar dat ‘en dat van ons belastinggeld’ erbij slepen word ik toch ook wel doodmoe van.

Ik snap wel wat ze proberen met een sfeertje creëren maar het werkt gewoon niet echt als de meeste kijkers voetbalfans zijn die het graag over voetbal willen zien gaan. Ik zou zeggen, terug naar de tekentafel en kijk hoe de BBC het doet met alleen oud voetballers. Verder werkt op locatie ook altijd een stuk beter, een studio midden in Berlijn met als achtergrond de Branderburger Tor geeft al wat meer.

16 juni 2024 om 09:12

Op locatie is leuk maar dat zal gezien het snijden in publieke omroep gelden steeds minder gaan gebeuren, zeker met de extreemrechtse poppenshow die we nu krijgen.

16 juni 2024 om 09:25

Bij dat laatste past een Berlijnse achtergrond juist wel toch?

16 juni 2024 om 11:28

Voordeel is wel dat de kaartjes voor wedstrijden 21% belast gaan worden toch? En dan bezuinigen we ook nog op de publieke omroep. Kan je wellicht iets organiseren met Derksen en Diessen, want die zijn niet goedkoop om chagrijn te etaleren over alles.

16 juni 2024 om 11:44

Het eeuwige geld blijven pompen in een organisatie die een deel van de bevolking structurele negeert of wegzet als oud vuil (de pvv stemmer) vind jij wel prima blijkbaar? Het werd hooguit dat ze gingen snijden in idd die extreem linkse poppenshow.

16 juni 2024 om 13:54

Hahaha als je het zo brengt dan chargeren werkelijk alle omroepen en zenders. Het is wel duidelijk dat jij enorm objectief bent iig... Jij betaalt ook geen belasting?

16 juni 2024 om 14:37

Je hebt gelijk Baggio. Vorig seizoen bij Heel Holland Bakt inderdaad veel elite haver gezien die vooral geen rechtshangende taarten wilden bakken. Zelfs nog een grap over gebakken lucht gehoord. Schande, alles. Schrappen.

En nu weer over voetbal ouwehoeren a.u.b.

16 juni 2024 om 09:16

Oud voetballers zijn ook niet alles, zie van Basten als beste voorbeeld.

16 juni 2024 om 09:48

Dat van Basten de opstelling niet paraat heeft is inderdaad wel slecht maar verder een prima analist om naar te luisteren.

16 juni 2024 om 09:57

Hij kijkt niet eens veel voetbal en bereid zich niet eens voor. Echt een hele matige analist, zit er alleen bij op basis van naam

16 juni 2024 om 10:01

De kans is in ieder geval groter dat er wat nuttigs uit komt op voetbalgebied.

Ach als mensen vervolgens om Dick Advocaat gaan roepen hoef je de kritiek ook niet serieus te nemen. Het is belachelijk slecht, maar dit is precies wat Nederland wil. Als Ten Hag vanavond ook maar 2 inhoudelijke opmerkingen maakt is hij weer een uitvinder oid.

Al die gepiekeerde mannen die helemaal van slag zijn, omdat er een vrouw aan tafel zit en het dan ook hebben over geforceerde diversiteit. Allemachtig.

Kijken hoe men het in Engeland doet blabla. Nederlanders willen dat helemaal niet joh. Het gros van het publiek wil uiteindelijk gewoon Van Basten zien die ongeã¯nteresseerd is. Oud topvoetballers voegen in Nederland ook zelden wat toe. Inhoudelijke analyses komen vaak van Sot, Ten Hag en anders va. mensen als Suleyman Ozturk en Pieter Zwart. Ik zie zelf ook het liefst die laatste twee bijv, maar dat wil het 'publiek' uiteindelijk niet

16 juni 2024 om 09:26

Gezien de reacties is dit toch ook niet wat publiek wil. Mensen willen wel een inhoudelijke analyse. Ik vond Coen en Sander, maar ook Donnie tenenkrommend. Maar ook dat van Basten Dionne zegt in plaats van Leonne.. Zeg dan gewoon dat je er niet zoveel trek in hebt om er te gaan zitten.

16 juni 2024 om 09:36

Mensen willen echt geen inhoudelijke analyse hoor. Anders waren zenders daar ook al lang aan begonnen. Kijk alleen al hoeveel shit Perez, Bruggink en co regelmatig over zich heen krijgen. Of bij vorige toernooien hoe het los ging toen Suleyman van VI 1x aanschoof. Nederlanders willen nu eenmaal liever bekende gezichten zien en die lekker 'gezellig' bij elkaar zien. Van der Vaart en Sneijder die praten over hoeveel frikandellen ze in 10 minuten kunnen eten, en dan tussendoor even aangeven wat een kut wedstrijd het is. En lekker lachen met elkaar.

16 juni 2024 om 09:50

Ik proef wat minachting naar het nederlands volk Downwards, hoe komt dat zo? Zelfs mijn vriendin, die niet geïnteresseerd is in voetbal viel het gister op. Het was mij al duidelijk na de eerst wedstrijd, dat deze formule mij ging ergeren. Ik heb hem daarom naar de belg gezapt, waar ik wel aan mijn trekken kwam met goede analyses.

16 juni 2024 om 09:56

Die analyse laat ik hier maar even achterwege @suddervleesch Ik zou 'het volk' zelf ook nooit zo plat willen slaan trouwens. Hoe mensen het vaak gebruiken dan is 'het volk' iedereen die het met 'mij' eens is, en iedereen die anders denkt is niet 'het volk'. Ben ik niet echt fan van.

Maar ik weet toevallig wel dat zenders hier mee bezig zijn en over nadenken en dat uit hun kijkersonderzoeken etc ook gewoon blijkt dat men vooral 'bekende' gezichten wil zien en vooral spreken zoals dat altijd gaat in NL of het nu bij de NOS, Ziggo of RTL oid is.

Ik word gewoon heel cynisch van voetbal televisie

16 juni 2024 om 11:38

En hoe ben je achter deze super analyse gekomen?
Van de vaart en Sneijder zijn geen analisten ook ?

16 juni 2024 om 11:46

"ik word gewoon heel cynisch...."

Nou je doet in ieder geval goed mee met de open deuren intrappen, dus je zal inderdaad wel enig mate inzicht in wat het niveau precies is.

Hoe weten we dat "we" die analisten niet willen? Het is mij nooit gevraagd in ieder geval. Wat er nu zit is gewoon een belediging voor je intelligentie. Dat sommigen daar wat over zeggen, vind ik meer dan terecht. Ik ben verder wel blij dat jij even uitlegt wat we wel en niet willen. Dan weet ik nu ook wat ik moet roeptoeteren. Bedankt.

16 juni 2024 om 12:36

Grasnaaier als dat uit kijkersonderzoek blijkt... en dat jij niet bent gevraagd zegt toch niks. Jij wordt toch ook niet gevraagd bij kijkcijfers of exit polls en toch zijn die er. En het punt day inhoudelijke analytici in NL vaak worden afgezeken omdat ze te moeilijk doen is toch ook helder. NL kijkt massaal naar Derksen en Gijp, dat is dom vermaak. Alleen dan wel veel beter gemaakt dan wat de Nos nu doet. Daar proberen ze iets wat ze totaal niet lukt, namelijk "een sfeertje".

16 juni 2024 om 13:51

Je kunt het publiek tegenwoordig niet meer tevreden stellen, dus je kunt net zo goed gewoon iets maken dat je zelf leuk vind om te doen.

Zit je, je tijden te verheugen op het EK krijg je op dag 2 al 2 keer per dag de verbluffende analyses van Mevrouw Stentler....De NOS is vol op de woke trein gesprongen zonder nog te kijken naar enige kunde of kwaliteit. Ik kan iedereen de aanraden om bij de Belg te kijken, een verademing vergeleken met de NOS.

16 juni 2024 om 09:13

Waarom moet hier nu weer ‘de woke trein’ bij gehaald worden? Ze is een oud-voetballer, dus past net zo goed als Van Basten. En inhoudelijk komt Van Basten niet verder dan zij. Dus waarom haar vrouw-zijn dan een issue is…….
Dat het inhoudelijk allemaal vrij triest is: jazeker.

16 juni 2024 om 09:19

Ik hoef toch niet serieus de discussie hier aan te gaan over mevrouw Stentler?
Ik kijk nooit samenvattingen maar de mensen voor wie zondagavond 7 uur heilig is, is het complete plezier vergalt omdat de NOS in al hun deugdelijkheid het ook zo'n goed idee vondt om deze mevrouw tussen elke samenvatting een paar nietszeggende zinnetjes van een papiertje voor te lezen. Heeft bij de NOS niks meer met kwaliteit te maken en wat de kijker wil zien maar hun top prioriteit is deugpunten scoren.

16 juni 2024 om 09:20

Stentler verdiept zich notabene als enige en probeert er nog iets van te maken. maar het is een vrouw, allemaal erg eng voor de onzekere voetbalmannetjes.

16 juni 2024 om 09:32

Er zijn al sinds jaar en dag slechte mannelijke analisten maar als er een vrouw je niet aanstaat komt het door de woke trein, lol

16 juni 2024 om 09:39

Nou mijn eerste herinneringen aan grote toernooien zat de NOS bij wedstrijden van Oranje gewoon op locatie in het stadion en kreeg je met Tom Egbers als aangever binnen 5 minuten een perfecte analyse van Johan Cruijff. Toen maakte niemand zich druk om er een type mevrouw Stentler bij te betrekken of een stotterende rapper die geen 2 zinnen foutloos Nederlands aan elkaar krijgt. Toen ging het gewoon over voetbal geduid door mensen die er verstand van hadden. Die goeie ouwe tijd zullen we maar zeggen toen niet deugen belangrijk was maar inhoud en kwaliteit.

16 juni 2024 om 09:54

Ik vind het juist wel moedig dat iemand die stottert daar gaat zitten.Cruijff is the godfather van het Nederlands voetbal dus die kunnen we nooit vervangen.De meest onvoorbereide pannenkoek aan tafel is van Basten. Die zit erbij alsof ie dood wil en heeft letterlijk niets meer met voetbal. Hij heeft alleen een miljoenenschuld om weg te poetsen dus doet het voor de centjes. Ik wil die man nooit meer op televisie zien.

16 juni 2024 om 09:56

@ajaxclub ‘Toen’ maakte ook niemand zich druk om een paar fabrieken die de bevolking een gezonde dosis k***verwekkende stoffen toediende, en werd er nog vrolijk aan tafel gerookt. Tijden veranderen.

16 juni 2024 om 10:04

Tuurlijk strandbal, ze zijn jarenlang bezig geweest om haar te kunnen strikken en gelukkig is het uiteindelijk gelukt om dit prettige analysekanon binnen te halen, geloof je het zelf. En ja, de rest wat er zit is ook bedroevend. Je zou nog bijna gaan verlangen naar Hugo Bost met z’n hondje Messi.

16 juni 2024 om 10:19

@Downwards

Maakt dat het niet nog erger? Stentler bereid zich voor en dit is wat eruit komt....

16 juni 2024 om 10:25

Eens, Downwards. Het vervelende is dat je ook nog een keer half Johan Derksen door de teksten heen leest, met dat “mevrouw Stentler” en “deugen”. Prima dat je het niks vind, maar dat wil niet zeggen dat alles bij het oude hoeft te blijven. Ik ben persoonlijk van mening dat het hele format ‘zomers voetbalsfeertje’ niet altijd recht doet aan zo’n eindtoernooi, maar begrijp ook dat gezien de enorme zendtijd niet alles te vullen is met inhoudelijk sterke items.

16 juni 2024 om 10:27

Veel vrouwen die hier onder mannen namen reageren en het opnemen voor Stentler. Barbara Barend vond ik altijd wel uitstekend maar deze dame doet me veels te interessant

16 juni 2024 om 10:28

Mag weg

16 juni 2024 om 10:29

Mag weg

16 juni 2024 om 11:19

Juist Stentler bereidt zich voor. Dat jij een schoolvoorbeeld conservatieve Nederlander bent lijkt hier juist het probleem. Vernieuwing is eng. Vrouwen zijn eng. Bizar. Als je goed bent dan ben je goed. Stentler is ook niet mijn favoriet, maar er zijn er veeeeeelen die veel minder toevoeging. Maar woke schreeuwen is een populistisch iets tegenwoordig. Dat snap ik ook

16 juni 2024 om 11:48

@downards

De enige die hier tamelijk onzeker overkomt ben jij zelf. Bang dat het allemaal wat anders zal lopen de komende jaren?

16 juni 2024 om 11:51

@faptherooster

Dat is allemaal het probleem niet. Het probleem is dat ze er gewoon niks van kan. Dan kan jij je voorbereiden tot je een ons weegt.. het probleem met jullie progressievelingen is dat je alleen nog maar kijkt naar kwantiteit/diversiteit en niet naar kwaliteit. “Oh het is een vrouw dus ik ben helemaal voor hoor”. Altijd in dat slachterofferrolletje kruipen tegenover de boze conservatieve man. Grow up.

16 juni 2024 om 13:04

Mijn neefje van 12 verdiept zich er ook in. Die ook maar op tv laten?
Stentler heeft geen flauw idee hoe het is om op een beetje degelijk niveau te voetballen. Ze zou nooit verder komen dan 2e klasse zaterdag amateur niveau.

De linkse woke is zwaar in de minderheid, maar dat boeit die kliek niet, ze drammen gewoon hun geforceerde mening er door heen.
Dit is het resultaat, een amateuristische bende bij elkaar.

En precies daarom dat VI-Oranje wel gewoon scoort en 3x zoveel kijkers aantrekt.

16 juni 2024 om 09:14

Ik vind het uitnodigen van zogenaamde BN’ers die helemaal niks met voetbal hebben veel erger. Rapper Donnie gister, Coen & Sander die dag ervoor. Er komt gewoon niks zinnigs uit. Tenenkrommende tv.

Als ze dan zonodig van die zogenaamde BN’ers uitnodigen, nodig dan tenminste mensen uit die echt wat met voetbal hebben.

Uitzending van gister sloeg echt alles. De gasten drama, met als kers op de taart die groep chagrijnige Italianen erachter die geen Nederlands spraken.

Waar is Studio Sportzomer ook? Dat programma was altijd wel leuk, en zorgde echt een beetje voor een zomer/toernooi sfeer. Overigens vind ik dat die jongen die het nu presenteert echt wel zn best doet, maar is het ook niet helemaal.

16 juni 2024 om 09:15

Ik moet zeggen dat ik de combinatie Stentler en Theo Janssen wel leuk vond vanmiddag.

Zij roept iets en Theo geeft op een nette manier aan dat wat zij roept complete onzin is. Ik vond het leuk.

Maar zij is wel goed voorbereid altijd met alle statistieken en is er wel voor te prijzen.

16 juni 2024 om 09:19

Je geeft zinnig advies over onze zuiderburen maar haalt je standpunt dan volledig onderuit door iets ‘de woke trein’ te noemen, populair gezever.

16 juni 2024 om 09:24

Ik ben niet haar grootste fan maar ze doen er ook niet heel veel aan haar te helpen en haar '' vrouw zijn '' te stimuleren. Zoals bij Fresia en Helène waarbij ik het gender echt nooit als probleem hoor. Waarschijnlijk doordat die wel regelmatig de kans krijgen om iets inhoudelijks toe te voegen.

Tussen de eredivisie wedstrijden door steeds een minuut iets kunnen zeggen is echt vrij pijnlijk. Wat kan ze in vredesnaam in een minuut uitleggen. Hey, Leonne, leg jij even in dertig seconden uit hoe Slot het omdraaide in de tweede helft. GO!

16 juni 2024 om 09:30

Goeie punten Tinus. De NOS heeft pech dat een Fresia en Helene al bij andere zenders zitten, maar ook bijvoorbeeld een Noa Vahle hadden ze kunnen scouten bijvoorbeeld.

16 juni 2024 om 09:33

Helene en fresia zijn presentatrices. Dat is een totaal andere rol dan die van analist.

16 juni 2024 om 09:42

Neemt niet weg dat Fresia wel degelijk de kans krijgt om haar voetbalkennis te delen, integen stelling tot Leonne. Fresia heeft namelijk vaak genoeg prima inhoudelijke bijdrages, en dan niet alleen op presentatieniveau.

16 juni 2024 om 09:31

Imke Courtois zal volgens jou toch ook wel onderdeel van de woke trein zijn niet?

16 juni 2024 om 10:16

Al jaren luister ik met plezier naar Imke. Ken haar achtergrond niet, maar vind haar wel van toegevoegde waarde wanneer ze bij de NOS of VRT zit. Mw. Stentler heeft de naam tegen (vind haar zelf ook niets), dus dan wordt het kennelijk helaas op woke gegooid.

16 juni 2024 om 10:34

Idd ajaxclub!!! En ze heeft ook altijd haar Joost Klein outfit aan bij elke programma haha!!! Bedankt voor de tip!

16 juni 2024 om 12:39

Gast kap eens met dat klagen over woke. Mijn god dat is nog vervelender dan woke zelf. Er zit 1 vrouw. Hoezo woke? Kom op man 1 vrouw, als je dat al ingewikkeld vindt. Naast die ene vrouw zitten er meedere mannen. Die zijn het probleem, niet Stentler. Die radio djs, Donnie, Van Basten, die voegen weinig toe. Stentler weet tenminste nog iets van voetbal. Maar dan begin je over woke. Nogmaals, kap daar eens mee, het is zo vermoeiend om overal woke te moeten lezen terwijl het er niet toe doet.

16 juni 2024 om 13:41

Ach hou toch op met je woke spook. Het is een tenenkrommend slecht programma. Stentler bereid zich tenminste nog voor en weet waar ze het over heeft. Jij hebt het gewoon op haar persoonlijkheid ofzo. En dan is dat meteen de schuld van het woke spook, brr. De term woke is niks anders dan alles wat progressief is als gevaar weg te zetten. Het woke spook. Het is er niet, maar och wat zijn de conservatieve mannetjes bang.

Als je mensen op Twitter/X serieus moet nemen dan is de hele wereld één grote zwartgallige plek. Verder eens dat de tafelopstelling niet optimaal was. Maar laten we nou niet doen alsof Twitter de maatstaf is. Misschien zijn er wel doelgroepen die graag naar Stentler en Donnie luisteren. Bijvoorbeeld vrouwelijke voetbalvolgers of jongeren? En vandaag zit Ten Hag er dan toch voor de hardcore-voetbalfans? Of is dat dan ook niet goed volgens een paar verzuurde figuren op Twitter?

16 juni 2024 om 12:40

Dit ben ik helemaal met je eens. Straks gaat Koeman onze comments op VZ nog aanhalen als hij de opstelling bespreekt.

Worden er nu ook artikelen gemaakt op basis van uitspraken van een paar onbekende twitteraars?
wow!

Zelf vond ik het ook helemaal niks hoor. Toen schakelde ik weer eens in tijden naar vi en hoorde ik Derksen weer precies dezelfde politieke dingen roepen als een jaar geleden toen ik voor het laatst had gekeken.

Had gehoopt dat het daar eindelijk weer eens over voetbal zou gaan maar helaas.

16 juni 2024 om 09:15

die trend is al een tijdje gaande

16 juni 2024 om 10:32

Kennelijk hebben mensen op dit platform daar behoefte aan. Al 64 reacties over een paar meninkjes op X.
Menig artikel redt dat niet, dus begrijp wel dat VZ vanuit hun oogpunt dit plaatst.

Ik ben overgestapt naar de VRT om bepaalde redenen, dus was ook wel benieuwd wat mensen op VZ van dit programma vinden. Dus voor mij persoonlijk interessant artikel.

Dit is echt al jaren en jaren zo...

Er moet een vrouw bij want dat is verantwoord en hip (in de toekomst schuift Lieke Martens aan) en Donnie is er vanwege zijn Poolse afkomst maar gezien de tongval meer Amsterdams (en het is maar de vraag wat hij weet van Pools voetbal en het nationale team). Marokko wordt gedaan door Afellay omdat dat het dichtst is dat wij kunen komen bij iemand die er iets over 'weet'.
Als Suriname in 2026 kwalificeert en meedoet komt waarschijnlijk Quintus Risti bijvoorbeeld.

Gewoon links laten liggen, is het beste als je serieuze analyses zoekt.

16 juni 2024 om 12:28

Ze zeiden in de uitzending dat die Donnie een halve Zweed is en een dinnetje heeft die Pools is.

Van Basten kijkt blijkbaar al jaren geen voetbalwedstrijd meer, heeft nergens een mening over en kraamt alleen onzin uit. Wat een bagger productie is dit

16 juni 2024 om 09:19

Maar zet jezelf even in de schoenen van San Marco. Dan ga je naar studio voetbal, dan zit er een rapper tegenover je die moeilijk te verstaan is, maar oké dat kan nog. Een niet voetballer erbij. Maar moet hij dan serieus met die Leonne over voetbal gaan praten? Ik met mijn beperkte voetbal kwaliteiten/know how kan dat mens al niet aanhoren, moet je nagaan hoe een voormalig topvoetballer daarover denkt. Van Basten was de enige gast, voor mij, die van waarde was. Donnie was gezellig en die Leonne is er alleen maar neergezet omdat er dan ook een vrouw aan tafel zit. Dat ze niet meer voetbalinhoudelijke kennis heeft dan de gemiddelde bakker achter de balie doet er dan even niet toe. Ik snap van Basten wel dat je daar totaal ongemotiveerd gaat zitten als hij gezien heeft met wie hij aan tafel moest.

16 juni 2024 om 09:34

Haha, wat een absolute onzin. Marco zit altijd zo aan tafel, ook als hij met andere hele goede ex-voetballers zit. Marco is gewoon een ontzettend saaie man en hele slechte analist.

16 juni 2024 om 09:58

Bij rondo vind ik Marco echt ijzersterk.
Maar wietse houdt dat programma zo gigantisch goed bij elkaar.

16 juni 2024 om 10:11

Ik heb bij Ziggo echt niet zo'n moeite hoor met Marco. Gister was drama, normaliter niet zo erg als gister. Maar kritiek op een vrouw zal wel weer niet mogen, dus gaan we maar op Marco zeiken. Je kan als Marco wel over voetbal gaan praten, maar als je alleen maar open deuren terug krijgt, snap ik dat jij je toch niet hoeft voor te bereiden. Er komt toch niks zinnigs terug van de andere kant van de tafel.

16 juni 2024 om 11:45

Wie verplicht Marco om daar aan te schuiven? Juist ja, dat doet de heilige Sint Marcus gewoon voor de centen. Volgens mij leeft ook Marco in Nederland en zijn wij vrij om te gaan en staan waar we willen, sorry maar als je akkoord gaat met plaats nemen doe je werk dan ook.
Daarnaast zit hij daar om het gewone volk (lees de kijker) te voorzien was wijsheden en inzichten, voetbal volgen is een minimale vereiste daarin. Marco gaf zelf toe dat hij eigenlijk al jaren geen voetbal meer kijkt en vooral geïnteresseerd is in golf, tennis en weet ik wat allemaal. Dikke prima, maar schuif dan aan bij Eurosport.
Leuk dat Marco vroeger goed tegen een bal aan kon trappen, maar we leven in 2024 en niet 1988.

Dat Leone en Donny geen hol van voetbal snappen is overduidelijk, maar het meest stuitende was dus dat de "voetbalexpert" inhoudelijk het minste bij te dragen had aan het hele verhaal.

16 juni 2024 om 12:13

Tja, dat vind ik een beetje het kip en het ei. Bij Ziggo bereid Marco zich ook niet echt voor, maar daar zitten wel gasten bij met verstand van voetbal waardoor je met Marco vanzelf een goede discussie krijgt. Klaarblijkelijk kan het daar dus wel. Natuurlijk doet Marco het voor het geld, maar laat de NOS er dan ook mensen bij zetten die ook wat toevoegen, ipv wat er nu zit. Want wat er gister zat, zou ik ook geen discussie over voetbal mee aan kunnen/willen gaan.

Of zet daar allemaal nitwits neer, of gewoon 2/3 mensen met de nodige kennis van voetbal. En nee, daar schaar ik Stentler niet onder. En over dat we in 2024 leven, die Stentler heeft in 2012 tegen een bal aangetrapt, toen het niveau nog onder de gemiddelde o14 lag. Die moet ons dan gaan vertellen hoe het spelletje werkt, kom nou toch... Ik vind dat je het NOS kwalijker moet nemen dan Marco. Die zetten zo'n k*t tafel neer. Marco is gewoon wie Marco altijd is, maar nu er een k*tafel tegenover gezet wordt is het een probleem dat Marco gewoon Marco is.

16 juni 2024 om 12:26

Dat is het nou juist: ik neem Leone en Donny het niet kwalijk dat ze geen hol over voetbal weten, die zitten er voor het woke-factor.
Van Basten wordt (onterecht) gevraagd aan te schuiven, omdat men denkt dat hij wél vakinhoudelijke kennis heeft. Neem aan dat Marco zich ook dondersgoed bewust is van het feit dat hij gevraagd wordt als “expert” en niet als een Jan uit de buurt om een ongepolijste ongegronde mening te geven. Zou hem enigszins sieren om dan gewoon eerlijk te zijn en het aanbod afwijzen, aangezien Marco voetbal niet langer leuk vindt om te kijken. Maar neen, meneer neemt met liefde onze belastinggelden aan om schaamteloos te verkondigen dat hij liever golf kijkt.

Over de NOS productie valt weinig te zeggen, dat is door en door sneu. We mogen van mij de publieke zenders wel opdoeken als dit het kwaliteit is wat ze leveren.

16 juni 2024 om 12:48

@salerno

Ook bij Rondo bereidt Marco zich niet of nauwelijks voor. Gros van wat daar aan tafel wordt gezegd door 'analisten' als Mulder of Van Basten is gebaseerd op onderbuikgevoel. Ik heb in al die jaren echt zelden haarscherpe analyses gehoord van deze ex-voetballers. Maar goed, dat hoeft ook niet, het is gewoon een gezellig leuk programma waar het over voetbal gaat. En de anecdotes van een Van Basten of Gullit zijn altijd wel lachen.

En inderdaad Wietse heeft snel door als het teveel over niks gaat en pakt dan snel door met een ander onderwerp.

Het is wel bizar dat NL zoveel moeite heeft met het maken van een goede voetbalshow. Kijk het gewoon af bij de Engelstalige producties. Daar hebben ze op bijna elke zender (bbc, Sky sports, Bein sports, CBS golazo, TNT, etc.) een sterke voetbalshow. Zowel inhoudelijk sterk als grappig en leuk om naar te kijken. En ja ook daar zitten vaak vrouwen bij, met vaak zeer nuttige bijdragen.

16 juni 2024 om 13:28

@leProf

Als Marco wist met wat voor gasten hij aan tafel zou zitten, ben ik het met je eens. Dan had Marco beter de eer aan zichzelf kunnen houden en het aanbod kunnen, misschien wel moeten, weigeren om daarbij aan te schuiven.


Ik ben al sinds vorige week de NOS en Sjoerd van Ramshorst aan het mailen om analist Pieter Zwart van Voetbal International uit te nodigen. Ik stel voor dat hij samen met beelden van de NOS en met Rafa, Afellay, Imke, enzovoort, zijn analyses doet, vooral bij Oranje. Dit zou echt voor een geweldige balans zorgen op de Nederlandse televisie. Deze onontdekte parel hoort op nationale tv. Zou iedereen een oproep kunnen doen om Pieter Zwart in het programma EK Voetbal te laten komen? Mail naar nos

16 juni 2024 om 09:31

Goed plan.
Na enig zoeken heb ik reacties@nos.nl en publieksreacties@nos.nl als mailadressen gevonden.

16 juni 2024 om 09:36

via rocketreach kan je ook direct gerard timmer en gert jan hoekman hoofdredactie sport mailen vanochtend heb ik ze gemaild.

16 juni 2024 om 12:48

@fifavinho heel goed initiatief. Men piept dat het niet goed is maar draagt geen alternatieven aan. Fijn dat jij dat wel doet en ook actie onderneemt. De NOS kan best een out of the box gast uitnodigen maar dek dan af met wel een expert met valide reputatie.

Ik had hem na de wedstrijd even aanstaan. En toen werd Barella de regista genoemd van Italië. En dimarco een type Dumfries. Ze kunnen toch wel mensen uitnodigen die iets weten van het italiaans voetbal. Want beiden punten zijn gewoon niet waar.

Barella is geen regista maar loopt overal op het veld. En is de leider op het middenveld. Dimarco heeft meer techniek in zijn teen dan Dumfries in zijn hele lichaam.

Nog een reden om de voorbeschouwing en nabeschouwing uit te zetten en niet te volgen. Want in dat korte moment die ik keek wordt het toch weer bevestigd dat er weinig mensen zitten die er echt iets van weten. Of er moet perse een rapper bij ofzo die ook niet iets inhoudelijks verteld over het voetbal.

16 juni 2024 om 10:55

Vgm werd di Marco vooral vergeleken met drumfries omdat hij als de back de flankspeler is in een zelfde aanvallende opzet (met een buitenspeler aan de andere kant). Barella noemde ze vooral als de beste speler op het middenveld die daar de lijntjes uitzet. Ook al zou ik zelf jorginho eerder de regista noemen.

16 juni 2024 om 13:31

Dan mag Jorginho wel wat vaker naar dezelfde kleur gaan spelen Goh, wat leed Jorginho gister in de 2e helft veel balverlies, vooral in z'n passing.

We hebben ook gewoon heel weinig smaken mbt oud voetballers. In de middag zaten Siem de Jong en Affelay er. Dat is ook saaiheid troef. "hij is nog maar 16 he" "16 jaar en zo goed". Die podcast met daley blind en siem de jong is ook de allersaaiste voetbal podcast die er is. Als je NOS vergelijkt met de BBC of Sky dan is dat echt van een niveau schoolkrant.

Rapper Donny??
Als dit praatprogamma glans moet hebben, nodig je geen A voetbal deskundigen uit.
Als het dan perse moet met iemand uit bijvoorbeeld de muziekwereld zoals gisteravond, denk dan eens aan Guus Meewis, supporter van PSV, en zelf op amateurbasis een redelijk balletje getrapt als ik het mag geloven.
En ik heb Guus weleens aan een voetbal praattafel zinnige dingen horen zeggen.
Marco van Basten erbij op grond van bekende voetbalnaam is prima, alleen de kritiek op z'n mening en verbale aanvulling zegt voor menigeen al voldoende.
Is Kees Kwakman misschien een alternatief?
Verder zijn er in Nederland duizenden Italianen te vinden, die de NL taal, redelijk tot uitstekend beheersen!

Ik snap de kritiek wel. We zitten naar een rapper te kijken die moeilijk uit zijn woorden komt en niets inhoudelijks te melden heeft. Marco van Basten heeft zich niet voorbereid en heeft overduidelijk geen zin om aan die tafels te gaan zitten maar heeft moeite om nee te zeggen tegen de centjes. Voor de quota’s zal het wel belangrijk zijn dat die mevrouwen aan tafel aanschuiven, maar ik moet ze nog iets anders horen en zien doen dan de meest makkelijke open deuren intrappen en dan heel zelfvoldaan gaan zitten kijken.

De enige die iets serieus te melden had was Theo Janssen. Afellay en Van der Vaart mochten niet of nauwelijks uitpraten van hun presentator, dus zij hebben ook pech gehad..

Het is gewoon pijnlijk om te zien hoe wij in Nederland omgaan met de presentatie van dit soort programma’s. Bij de BBC zit je gewoon (zonder reclame) naar goed onderbouwde verhalen van ex-spelers te luisteren, bij ZDF voor de opening was dat net zo. Maar in Nederland zetten we lulletje rozenwater Sjoerd aan tafel met een stotterende rapper, een half slapende Van Basten en de kampioen open deuren intrappen..

16 juni 2024 om 09:31

Helemaal mee eens. Echter, dit is het resultaat van maandenlang brijen van het productieteam hoe ze een jongere doelgroep kunnen aanspreken. Want dat is heel belangrijk natuurlijk. Die denken echt dat jongeren tegenwoordig alleen gaan kijken wanneer daar een of andere rapper of influencer aanschuift.

Tot nu toe hebben we Coen & Sander en rapper Donnie gezien. Benieuwd wat er de komende weken nog opgetrommeld gaat worden aan ongeïnteresseerde BN’ers (met een hele kleine B) die niks met voetbal hebben.

16 juni 2024 om 09:48

De jongere doelgroep kijkt toch niet naar een voorbeschouwing? Die zetten de wedstrijd aan als die al 2 minuten aan de gang is, aangezien hun potje fifa dan net is afgelopen.. De NPO weet het ieder toernooi voor elkaar te boksen om het nog slechter te doen dan het toernooi er voor.

Wie bepaalt hoe deze uitzendingen in elkaar zitten? Is dit het werk van de chef voetbal, Arno Vermeulen? Ik begrijp sowieso vrij weinig van de keuzes van de redactie als het gaat om de gasten. Waar zijn Robben, Bergkamp en Seedorf? Niets tegen Afellay en Siem de Jong hoor, maar is dat het beste wat we zo gek kunnen krijgen om daar te gaan zitten? We hebben zo ongelofelijk veel ex-topvoetballers, waar zijn die gebleven?

16 juni 2024 om 10:05

Je hebt best kans dat een heleboel ex voetballers geen zin hebben om op tv te verschijnen en vervolgens weer een emmer stront over zich heen te krijgen op X. Kunnen wij wel willen dat zij aan tafel komen..

16 juni 2024 om 11:08

@Kwark, dat ligt er ook een beetje aan met wat voor instelling je daar gaat zitten. Als je komt met het doel om vooral niets geks te zeggen en alleen maar nietszeggende dingen te roepen waar de gemiddelde VZ’er puntenaftrek voor krijgt dan kun je kritiek krijgen ja. Je staat zelf garant voor de inhoud!

Ik heb daar Johan Derken ooit best verstandige dingen over horen zeggen. Als je een voetbalinhoudelijk programma wil maken moet je niet allerlei b-sterren gaan uitnodigen die niets over voetbal te melden hebben.

Ik heb nog weinig gezien van dit EK en talk shows laat ik aan de liefhebbers over. Ik pas hier voor.

Ik luister alleen graag naar Theo Janssen.

Als ze voorts D.jes moeten halen om over voetbal te praten is de Nos ver gezonken. Haal mensen die er verstand van hebben. Marco maakt er overigens ook een potje van. Niet voorbereid en dan onzin uitkramen maar een hoop geld verdienen jtonge wat een uitzending. Voortaan de voetbalwedstrijden bij de commerciële zetten dan wordt er tenminste echt over voetbal gepraat

Het was echt niet om aan te zien. Normaal kijk ik heel veel en vind ik het gedoe eromheen leuk om naar te kijken bij eindtoernooien, maar dit ging helemaal nergens over! Die Donnie heeft niks in te brengen... Is een domme jongen die vast leuk muziek kan maken, maar meer niet.

Ik vind het prima als er een vrouw bij zit hoor, begrijp me niet verkeerd, maar Leonne Stentler... Zij is zo nietszeggend. Als er een vent zo bij zou zitten als zij en met zulke teksten, dan zou hij na 1 uitzending bedankt worden voor het proberen. Het is zo zoutloos en saai wat zij brengt.

Marco van Basten is in zo'n programma prima, of hij zich nou voorbereid of niet, maar zet er verder ook gewoon voetbalmensen neer met een vlotte babbel! Meer heb je niet nodig in zo'n programma.

Dat er Italianen worden uitgenodigd die geen Nederlands kunnen en daar maar een beetje zitten was zo ongemakkelijk... Het stukje waarbij zij vragen werden gesteld door Marco en Sjoer is misschien wel het meest tenenkrommend ongemakkelijke stukje tv tot nu toe in 2024...

Voor de voetbal liefhebber zou het aantrekkelijker zijn als de Ek's en Wk's door Ziggo of desnoods Viaplay uitgezonden zouden worden.

De NOS is teveel gericht op de kijkcijfers en het bereiken van de massa en allerlei doelgroepen.
Ik kijk nu liever naar de BBC en VRT.

16 juni 2024 om 10:04

Gek he, dat een publieke omroep gericht is op de massa?

16 juni 2024 om 11:07

De VRT en BBC maken er niet zo'n gedrocht van.

16 juni 2024 om 12:32

Een staatsomroep moet er zijn om specialistische kennis voor een klein publiek te maken waar bij de commerciëlen geen publiek voor is. Laat het popi-jopie lekker aan de commerciëlen over en maak een inhoudelijk programma, dat zou de rol van de NPO moeten zijn.
Door de publieke financiering moeten ze minder naar kijkcijfers kijken, want ze hoeven niet scheermesjes te verkopen om hun programma draaiende te houden.

16 juni 2024 om 17:27

Er is ooit een mooi artikel verschenen over hoe de publieke omroep (NPO) zichzelf al jaren gedraagt als de commerciële. Op1 was daar een perfect voorbeeld van. Dit wat we nu zien past dus perfect in dat patroon.

Ik vond de dame eigenlijk van die drie tafelgasten nog de meest zinnige dingen zeggen.

Maar wat NOS doet is te geforceerd. Je moet juist niet meegaan in dat volkse 'popie-jopie' gehalte van de commercielen. Gewoon een steriel, neutraal programma met gasten die goed uit hun woorden kunnen komen als ze praten over voetbal. Het hoeft allemaal niet met bombarie en geforceerde platvloerse grappen of opmerkingen. Gewoon praten over voetbal, zo moeilijk is het niet.

En ik snap de opbouw van de drie tafelgasten: eentje uit het voetbal, eentje uit het vrouwenvoetbal en een bekende Nederlander, maar zelfs in dat geval kun je toch betere mensen hebben die aanschuiven?

Mensen, schakel gewoon over nr BBC. Echt geen enkel nl programma die dat overtreft qua voetbal analyses en gepraat, plus ze zitten echt op een prachtige locatie.

er zou toch wel ergens een "bn'er" moeten zijn die wel iets over voetbal weet?
en die mensen die ze uitnodigen, weten ze dat pas 24uur van te voren? of hoe moeilijk is het om wat feitjes en dingen op te zoeken...
ik snap dat het grotendeel van de kijker niet geinteresseerd is in de tactiek van spalletti of andere inhoudelijke voetbal zaken, maar het andere uiterste krijgen we nu dus voorgeschoteld. Wat onwetende die de meest standaard onzin uitkramen. Misschien leuk voor oom Henk en tante Truus die 1x per jaar voetbal kijken en die Donnie wel kennen van wat er op de radio draait.

Persoonlijk zap ik gewoon naar een buitenlandse (duitse, engelse of belgische ) zender zodra ik weer van deze non-voetbal mensen aan tafel zie. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk

Die studio is letterlijk om te kotsen. De gasten zijn slecht, de presentator is slecht en het decor is slecht. En dan wil ik het nog geen eens hebben over de meest ongemakelijke woordenwisseling ooit tussen de presentator en de italianen in het publiek. Waarom moet het altijd zo slecht gaan in NL. Kijk naar de BBC wat een verademing en wat een klasse. 4 mannen met een voetbalachtergrond die de wedstrijd fantastisch uit een zetten.

Het is echt heel slecht inderdaad. Die rapper is toch wel echt het dieptepunt. Slechter kan toch niet? Leonne droeg voetbalinhoudelijk nog het meest bij. Van Basten lult maar gewoon mee, maar is gewoon niet meer op de hoogte van het voetbal. Niet erg, maar dan moet Sjoerd hem de juiste vragen stellen. De italiaanse gasten waren tenenkrommend. Je kon er geen gesprek mee houden. Alsof ze willekeurig wat mensen van straat hebben geplukt. De locatie waar ze zitten draagt ook niks bij. Doe het dan gewoon in een studio en kleed het leuk aan.

Ik snap niet dat veel theo janssen het meest inhoudelijk vinden. Die zegt toch echt helemaal niks? Ik vind die vrouw dan serieus nog het meest interessant omdat die tenminste iets van de tactiek probeert uit te leggen in plaats van alleen maar open deuren open te trappen.

Wat maakt iedereen zich druk om een tv programma. Kijk je toch lekker niet. Ik geniet tot op heden van de wedstrijden. Dat lijkt mij toch het voornaamste van het Ek

Ik vind het heel bijzonder dat mensen in 2024 nog naar de (nederlandse) tv kijken. Het is allemaal zo'n bedroevend laag niveau. Ik kijk al jaren die onzin niet meer. Het enige dat ik kijk is sport en dan kijk ik het liefst met Engels duo commentaar omdat die solo Nederlandse commentatoren een hoop onzin moeten breien. Nederlandse tv is vaak ook heel deprimerend, altijd een focus op ''actualiteit'' met een hoop betweters, moraalridders en een hoog cringe gehalte. Ik heb al zoveel artikelen gezien over de haarband van Memphis. Ik durf te wedden dat het erger is in die programma's.

Alles beter dan die snor en Van der Gijp! En zo slecht was dit overigens ook niet. Is ook afhankelijk van de gasten die er zijn. We zijn echt een zuur land geworden. Vooral al negatieve benadrukken.

Ik heb er niks van gezien maar zie in een van de reacties dat ze Bas Nijhuis moeten vragen. Dan snap je er ook weinig van.
Donnie vind ik altijd wel een toffe gast.

Stentler vind ik tot dusver eigenlijk het best overkomen. Ze heeft zich voorbereid, heeft de moeite genomen om de wedstrijden van ploegen te kijken en weet dan ook waar ze over praat. Bij de voorbeschouwing van Hongarije tegen Zwitserland bleek dat ze meerdere wedstrijden van Hongarije heeft gezien en kon uitleggen hoe ze speelden. Janssen zei toen dat hij die moeite dan weer niet had genomen.
Jezelf voorbereiden en wedstrijden kijken vind ik eigenlijk de belangrijkste voorwaarde wanneer je betaald wordt om over voetbal te praten. De soundbites tijdens de samenvattingen op zondag van haar zijn volstrekt overbodig, maar dit EK doet ze het prima. Stak de rest maar zo veel tijd in het analyseren als zij. Dit doen ze bij de Belg allemaal wel, waardoor dat gewoon een veel beter programma maakt.

16 juni 2024 om 12:43

Eens.

Overigens zie je bij Engelstalige producties - of het nou CBS, Sky sports, TNT, Bein sports, of BBC is - dat er vaak genoeg vrouwelijke presentratrices of analisten aanwezig zijn. Die programma's zijn altijd top. Er worden inhoudelijke dingen gezegd, scherpe analyses, grappen tussendoor, etc. Bizar dat wij daar in NL zo veel moeite mee hebben. Zowel met de productie van een dergelijk programma, als met de acceptatie dat een Stentler veel zinnigere dingen zegt dan een Van Basten in zo een voetbal show.

Zet boulahrouz daar neer..10x zo beter.

Voor de wedstrijd en tijdens de rust lekker overschakelen naar België of de BBC (als ze de rechten voor die specifieke wedstrijd hebben) . Geen reclame, en inhoudelijke analyses. Ik vind Rondo altijd wel interessant, maar dat van Basten (voor altijd een held) nooit iets heeft gezien is schandalig als analist. Hij krijgt er toch geld voor!?!? Ik mis de analyses van van Halst...

Wat was er met die Van Basten?

Wat verwacht je dan ook. Je zet Marco van Basten in een voetbalprogramma aan tafel met een of andere rapper. Die zal gedacht hebben dat ze hem niet serieus nemen en zich dan ook niet meer voorbereiden. Over voetbal gaat het toch niet meer.

Heb alleen voor de openingswedstrijd gekeken maar dat was echt kinderjournaal niveau zonder inhoud. Gelukkig kijk ik de wedstrijden toch al op de Belg dus dan ook maar de voorbeschouwingen.

Die Donny is wel een aansluiting hoor. Wie in godsnaam zit op deze ongein te wachten? Terwijl ze een gigantisch platform hebben, maar dat verpesten ze dus door dit soort vage gasten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren