Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB hakt knoop door: proflicentie Vitesse per 9 juli ingetrokken

Laatste update:

De licentiecommissie van de KNVB heeft besloten om de proflicentie van Vitesse per 9 juli aanstaande in te trekken. De club leverde vorige week een niet sluitende begroting aan. Daarnaast kon de club niet garanderen komend seizoen over een bankrekening en accountant te beschikken.

De club had tot maandag 24 juni, 12.00 uur de tijd om de vereiste stukken aan te bieden aan de licentiecommissie. De afgelopen maanden is er door de licentiecommissie meerdere keren uitstel gegeven aan de club om alsnog te kunnen voldoen aan de geldende licentie eisen. Op 30 april is aangekondigd dat als de omstandigheden bij Vitesse niet snel zouden veranderen de licentie voor het nieuwe seizoen niet verleend kon worden.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Op 17 mei werd er door de licentiecommissie, gezien de positieve ontwikkelingen rondom de overdracht van aandelen aan een onafhankelijke stichting, meer tijd gegeven aan Vitesse om orde op zaken te stellen en is de uiterste datum op 17 juni gesteld zodat een nieuwe eigenaar kon worden gevonden. Langer uitstel is volgens de licentiecommissie onmogelijk vanwege de naderende start van het nieuwe voetbalseizoen.

Mogelijke nieuwe aandeelhouder


In de media is de afgelopen dagen veel bericht over een mogelijke nieuwe aandeelhouder. Guus Franke zou als beoogd nieuwe eigenaar een principe-akkoord hebben bereikt met Coley Parry, de grootste schuldeiser van Vitesse. Er is door de club beperkt documentatie aangeleverd bij de licentiecommissie maar die bleek onvoldoende.

"Een van de belangrijkste doelen van het licentiesysteem is het waarborgen van de continuïteit van de competitie. Wanneer Vitesse onder de huidige omstandigheden deel zou nemen aan de competitie, dat wil zeggen zonder bankrekening, zonder accountant en zonder sluitende begroting, komt de continuïteit daarvan ernstig in gevaar", valt in het persbericht te lezen.

Vitesse heeft mogelijkheid om in beroep te gaan


Volgens het Licentiereglement Betaald Voetbal is het mogelijk om tegen dit besluit beroep aan te tekenen bij de beroepscommissie licentiezaken. Het beroep dient, schriftelijk gemotiveerd, binnen vijf werkdagen na de dagtekening van dit besluit in het bezit te zijn van de beroepscommissie licentiezaken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeer zonde maar een onvermijdelijk besluit. Hopelijk kan er op een bepaalde manier een doorstart gemaakt worden en zien we ze ooit weer terug. Sterkte aan iedereen die Vitesse een warm hart toedraagt.

25 juni 2024 om 09:05

Exact dit. Gewoon doorstart maken, stadion aan noordkant van Arnhem voor 12.000 man en bouwen vanuit de eigen jeugd.

25 juni 2024 om 09:13

Die doorstart kunnen ze maken, maar dat stadion voor 12.000 man hebben ze dan de komende jaren niet nodig. Lijkt me niet dat er 12.000 man komt kijken bij de 4e divisie, waar ze moeten starten bij een doorstart.

25 juni 2024 om 09:14

Je kan in Nederland geen doorstart maken zonder proflicentie

25 juni 2024 om 10:43

En waar zouden ze het geld vandaan moeten halen om als niet profclub een stadion voor 12.000 mensen te bouwen?

25 juni 2024 om 11:31

Een doorstart hoeft niet onder dezelfde naam te zijn. Zijn de Rangers formeel ook niet onder een andere naam verder gegaan? Maar het blijft voor de fans wel gewoon dezelfde club.

25 juni 2024 om 17:28

Waarom zouden zij in de 4e divisie mogen beginnen? RBC moest in de 5e klasse beginnen, die zijn na zo'n 10 jaar weer terug in de 4e divisie. En vooralsnog is er geen promotie/degradatie regeling van kracht tussen KKD en 2e divisie. Dus opnieuw beginnen kan wel eens heel lang uren. Alternatief is natuurlijk een fusie met Masv, een Arnhemse amateurclub die wel in de 4e divisie speelt.

25 juni 2024 om 13:36

Volkomen terecht natuurlijk! Hollywood aan de Rijn is het nieuwe Roodeschool zullen we maar zeggen. De patsers die de laatste jaren de slippendragers waren van de Russische maffia zullen hun handen wel in onschuld wassen… voor de voetbalclub Vitesse hoop ik dat men de kracht heeft om vanaf het vierde niveau terug te willen keren naar het betaalde voetbal.

Mochten zij succesvol beroep aantekenen, betekent dit wel punten aftrek waarschijnlijk toch?

25 juni 2024 om 09:03

Wat maakt het uit? Degraderen uit de KKD kan toch niet...

25 juni 2024 om 13:19

@BVB-045 - Maar dat zou voor volgend seizoen ook weer een miljoenentekort betekenen. Het lijkt me niet dat die nieuwe investeerder trek heeft om ieder jaar minimaal 6 miljoen euro bij te leggen.

25 juni 2024 om 09:04

Nee volgens mij is Vitesse nu alles aan het doen om de zooi van vroeger op te ruimen. Er zijn onafhankelijke bestuurder aangesteld, er is intensief overleg met de licentiecommissie etc.

25 juni 2024 om 09:04

Lijkt me niet. Dan is het besluit om de licentie in te trekken dus niet (langer) van kracht en voldoen ze kennelijk alsnog gewoon aan de voorwaarden voor een proflicentie op dat moment. Lijkt me sterk dat je dan gestraft wordt.

25 juni 2024 om 09:21

Periodekampioen is dan genoeg voor playoffs

25 juni 2024 om 09:11

Nee, het is helemaal niet over. Ze zijn in onderhandeling met een Nederlandse zakenman, Guus Franke. Die schijnt genoeg vermogend te zijn en de vooruitzichten zijn positief. Als dat rondkomt, is Vitesse er volgend jaar gewoon bij.

25 juni 2024 om 09:22

De ene na de andere financier wordt uit de hoge hoed getoverd, maar puntje bij paaltje is het hem weer niet.
Jammer, want Vitesse verdient een plek in het Nederlands betaald voetbal, maar het besluit is helaas onvermijdelijk.

25 juni 2024 om 09:30

Precies dat. Dat er een financier is gevonden wil natuurlijk niet zeggen dat hij er maar klakkeloos geld in pompt zonder iets terug te verdienen.

Er moet een business case gemaakt worden en dat is niet zo snel gemaakt. Alles moet op de schop en dat duurt tijden.

25 juni 2024 om 11:31

Maar volgens mij is alles en iedereen positief over het feit dat het eindelijk op de schop gaat. Iedereen is klaar met die waardeloze oud bestuurders met hun luchtkastelen en waardeloze bedrijfsvoering. Het heeft er alleen maar voor gezorgd dat Vitesse verder weg kwam te staan van hun fans, iets dat je terug zag in de hoeveelheid fans die kwamen. In vijf jaar tijd is het aantal toeschouwers teruggelopen met bijna vijfduizend man. Heerlijk als Vitesse weer teruggaat naar de basis met een leuk herkenbaar elftal, bestuurders die snappen wat er speelt bij de fans en hopelijk (dromen mag altijd) een leuker stadion.

25 juni 2024 om 13:42

026vitesse - Nou ja, iedereen is vooral klaar met de situatie. De club is vaak genoeg gewaarschuwd door economen, politici e.d, terwijl supporters ook al jaren in de verdediging schieten als mensen zeiden dat dit niet goed kon blijven gaan. Al deze problemen komen natuurlijk niet uit de lucht vallen.

Wel zorgt een situatie als deze voor een heel ander perspectief. Ik heb het ook zien gebeuren bij FC Twente. Het masker gaat af, ook bij supporters en op een gegeven moment ben je gewoon blij dat je er nog bent. Je merkt ook bij de Vitesse-aanhang dat ze gewoon weer voetbal willen kijken, zonder alle troep. Da's wel mooi en dat siert de achterban. Iedere club mag blij zijn met hun supporters. Die maken de club. Als je die dat gevoel kunt geven (ook in slechte tijden), zullen ze de club massaal supporten.

Dus het is klaar? Of als er voor 9 juli alsnog een zak met geld binnen komt lopen kunnen ze door?

25 juni 2024 om 09:02

Ja een zak geld betekent: de schuld bij Parry weg, een sluitende begroting en een bankrekening.

25 juni 2024 om 09:05

Dus het doek nog niet officieel gevallen. Hopelijk krijgen ze het nog voor elkaar dan.

25 juni 2024 om 09:09

Nee zeker niet. De commissie moest een beslissing nemen. Als ze bijvoorbeeld nog 2/3 weken hadden gewacht, dan was Vitesse misschien over 2/3 weken in beroep gegaan. Een beroep duurt ongeveer 3 weken en dan is het nieuwe seizoen al begonnen.

Inmiddels heeft zich een potentiele koper gemeld en hij heeft een overeenkomst met Parry gesloten over de schuld. Dan kan er een sluitende begroting worden gemaakt middels een bankgarantie en dan kan de boekhouder gaan tekenen.

25 juni 2024 om 09:10

Hoeveel kansen en uitstel krijgen ze ??
Een "normaal" bedrijf was allang failliet verklaard.

25 juni 2024 om 09:17

@bobo Nee hoor, een "normaal" bedrijf krijgt ook genoeg kansen, zeker zolang er nog enigszins uitzicht is op een kans om het te redden en ook zij krijgen kansen om tegen beslissingen in beroep te gaan. Dus Vitesse krijgt gewoon dezelfde kansen als elk ander bedrijf.

25 juni 2024 om 16:16

Nemert bedankt voor je duidelijk info

Op een gegeven moment houd het helaas op,jammer voor de club en het voetbal.

Na al die misstanden en gedoe van de afgelopen 10 jaar werd het toch eens een x tijd. Zonde dat zo’n grote stad als Arnhem nu zijn profclub verliest. Vitesse heeft jarenlang op een te grote voet geleefd. Het is mooi geweest.
Voor de supporters en de stad wel een ontzettend groot verlies.

25 juni 2024 om 09:11

Is nog niet definitief hè. Het was al bekend dat dit ging gebeuren.

25 juni 2024 om 11:35

Precies. Ik denk dat iedereen er al van uitging dat Vitesse de licentie zou verliezen. Het lijkt er nu op dat er een overname gaat gebeuren nu er een overeenkomst met Parry is gesloten. Vitesse gaat in beroep, dat geeft ze een aantal weken de tijd om het allemaal rond te krijgen en dan krijgt Vitesse weer zijn licentie. Dat is overigens wel alleen zo als dat inderdaad gebeurt zoals ik hierboven schets, maar het lijkt erop van wel.

25 juni 2024 om 12:54

Volgens mij is er idd nog altijd een kans, maar hoe groot die kans is weten wij helemaal niet.

25 juni 2024 om 13:41

Zo groot is Arnhem nu ook weer niet hoor, met circa 167000 inwoners kun je het nou niet bepaald een metropool noemen. Vitesse speelt volgens mij ook in een veel te groot en te duur stadion gezien de bezoekersaantallen die alleen maar verder afnemen. Met de megalomane plannen, of noem het luchtkastelen, van Karel Aalbers is reeds lang geleden het onomkeerbare pad naar de afgrond betreden, het hele verhaal heeft eigenlijk al veel te lang geduurd. Overigens leef ik wel mee met de echte geelzwarte supporters want die zijn er nog steeds ondanks alles.

En nog steeds denk ik dat Vitesse volgend seizoen gewoon aan de aftrap verschijnt. Licentie ingetrokken, in beroep nu. En over paar dagen toch een oplossing gevonden...
Die vd Brom is niet te benijden overigens.

25 juni 2024 om 09:04

Licentie wordt pas in juli ingetrokken en voor beroep hebben ze een zeer grote kans

25 juni 2024 om 09:17

Die ijdeltuit van de brom heeft er zelf voor gekozen. Zelden iemand zo zelfgenoegzaam zien zitten bij de NOS.

25 juni 2024 om 10:05

Dat is maar afwachten. De schuldsanering moet doorgezet worden, daarna moet er een sluitende begroting gemaakt worden.

De bankrekening is een geheel ander probleem. Vitesse moet ING overtuigen of moet een nieuwe bank vinden. Dat is op korte termijn zeer lastig.

BVO kan pas jaarrekeningen goedkeuren als alle schulden gedekt zijn.

Kortom, er moeten nog bergen werk verzet worden.

25 juni 2024 om 11:37

Eens, maar de schulden lijken nu gedekt. Er is een investeerder die een akkoord heeft met Parry én hij dekt het tekort voor komend seizoen. In principe zou dat voldoende moeten zijn. Ik snap alleen niet waarom de ING nog zo moeilijk doet. Hun probleem was dat Vitesse in Russische handen was. Dat is Vitesse niet meer, dus waarom dan zo moeilijk doen?

25 juni 2024 om 11:54

Enige reden die ik kan bedenken is dat door Vitesse aangetoond moet worden dat al het geld op de lopende rekening niet uit Rusland afkomstig is.

Vitesse heeft nu dan wel een Nederlandse eigenaar, maar indien er nog een aantal ton op de rekening staat afkomstig uit Rusland lijkt me dat de ING eerst duidelijkheid wil hebben over de vervolgstappen alvorens groen licht te geven.

25 juni 2024 om 12:47

De ING zal ook de nieuwe eigenaar en zijn investeringsmaatschappij in Zwitserland moeten doorlichten.

Of er sprake is van een Nederlandse eigenaar is maar de vraag. De investeringsmaatschappij Axiom Partners is een Zwitsers bedrijf. Als het bedrijf de nieuwe eigenaar wordt, dan zal de herkomst van het kapitaal ook inzichtelijk gemaakt moeten worden.

Dat was nou net het probleem met de investeringsmaatschappij van Parry, die kon of wilde dat niet inzichtelijk maken.

Logisch dat er geen uitstel meer verleend kan worden en dat de beroepsprocedure moet worden gevolgd. Indien de commissie nog 2 weken extra tijd geeft, dan loopt de beroepsprocedure mogelijk nog in het nieuwe seizoen.

Nu de nieuwe eigenaar een investeringsbedrijf heeft en een bankgarantie kan geven voor 6 miljoen lijkt het beroep wel succesvol te gaan worden. De banden met ING en de boekhouder kunnen worden hersteld aangezien er geen Russissche connectie meer is en de begroting sluitend gemaakt kan worden. Ook is eindelijk die schuld bij Parry weg.

Ik ben nog wel benieuwd hoe de nieuwe eigenaar aankijkt tegen de STAK (regionale aandeelhouders) . Deze groep heeft namelijk 2,7 miljoen euro opgehaald (dit is trouwens niet de growdfunding).

25 juni 2024 om 09:27

Goed om te lezen dit. Hopelijk komt het nog goed dan. Want met de berichtgevingen van de media kan je weinig mee. Elke dag lees je wat anders. Om gek van te worden bijna.

25 juni 2024 om 10:02

Je bent wel heel positief. Volgens mij wordt Axiom de nieuwe eigenaar en niet Guus Franke. Zowel Axiom als Guus Franke zullen gescreend moeten worden, het geld van Axiom moet ergens vandaan komen.

25 juni 2024 om 10:07

Exact. De herkomst van de gelden van het Zwitserse investeringsfonds moeten helder zijn.

25 juni 2024 om 13:36

Ik denk niet dat daar de problemen zullen zitten, maar op korte termijn zal er minimaal 20 miljoen euro in de club gepompt moeten gaan worden en dat is nog exclusief de teruglopende sponsorinkomsten e.d. Ik vind het naief om te denken dat een investeringsfonds dat zomaar even weggeeft. Dat wordt waarschijnlijk een lening. Ook vraag ik me af of een bankgarantie zomaar kan. Je staat dan namelijk indirect garant voor de lening van Parry aan Vitesse. Dat vinden banken niet fijn en ik vraag me ook af of dat aan de hand van de EC wel mag.

Nou ja dit was sowieso te verwachten. Nu gaan ze nog in beroep en hebben nog steeds extra tijd om alles te regelen.

Het blijft spannend, maar voor iedereen die nu denkt dat de stekker eruit is: dit lag in de lijn der verwachtingen. Iedereen wist dat de licentie in ieder geval officieel ingetrokken zou worden en dat het beroep etc. nodig ging zijn.

Ik garandeer niet dat het toch wel goed komt, maar dit is in principe geen nieuws.

Mocht het beroep mislukken, kan Vitesse dan een doorstart maken in een lagere competitie? Zou wel mooi zijn als ze opnieuw kunnen beginnen in de vierde klasse ofzoiets. En dan in de loop der jaren een eigen stadion bouwen met 14-16k toeschouwers op een gezellige locatie. Dan zie ik de club wel weer helemaal opbloeien.

25 juni 2024 om 09:17

Nee want je hebt geen proflicentie en zonder proflicentie kan je geen betaald voetbal spelen. RBC speelt bijvoorbeeld amateur voetbal in het huidige stadion in Roosendaal.

25 juni 2024 om 13:31

Maar die zijn nog niet vaak genoeg gepromoveerd. Als het geld er is voor een doorstart, je promoveert vaak genoeg en je kunt voldoen aan de eisen van de KNVB met betrekking tot betaald voetbal, is dat mogelijk.

Beetje een actie voor de bühne dit van de Knvb, want aan het einde van de rit komt dit vast goed voor Vitesse. Dan wordt er 'gewoon' een accountant gevonden en dekkende begroting ingeleverd. Ik kan mij vandaag de dag gewoon niet voorstellen dat een betaald voetbalclub plots verdwijnt. Ik weet dat een Agovv, RBC Roosendaal, Veendam en Wageningen voor minder is heengegaan, maar dat zijn clubs die ook niet kunnen tippen aan het kaliber Vitesse, met alle respect.

Dus: over een paar dagen kopt VZ of De Gelderlander 'doodleuk' weer dat Vitesse is gered. Beetje sensatie dit.

25 juni 2024 om 09:06

Ja achter de schermen is Vitesse in principe gered. De schuld bij Parry is weg en er zal voor 6 miljoen een bankgarantie worden afgegeven. Maar de KNVB moet wel ivm de beroepstermijn. Die moet wel gaan lopen ivm komend seizoen

25 juni 2024 om 09:19

Vitesse heeft geen bank en er is geen bank die momenteel garant kan en mag staan.

25 juni 2024 om 09:54

Nee dat zeg ik toch ook niet. Vitesse heeft inderdaad geen bankrekening. De bank staat inderdaad niet garant, maar degene die een bankgarantie afgeeft.

25 juni 2024 om 10:09

De bankgarantie zal moeten komen van een betrouwbare bank. Kan elke bank zijn, dat doet er niet toe.
Als er niet betaald wordt, betaald die bank en die gaan het dan verhalen op de nieuwe eigenaar.

25 juni 2024 om 13:22

Zo werkt dat niet. Een bankgarantie betekent dat de bank garant staat als er niet aan de betalingsverplichtingen gedaan kan worden. Zolang de relatie met banken vanuit Vitesse niet hersteld is, is er geen bank die zo'n garantie af gaat geven. Het is dus vooral de vraag hoe die hele situatie op dit moment is.

25 juni 2024 om 09:21

Niet echt voor de buhne dit. Zoals al uitgelegd in andere topics, en in dit topic, moest de KNVB dit wel officieel op deze manier doen met het oog op het hoger beroep en de start van de competitie.

25 juni 2024 om 09:26

Dit heeft er gewoon mee te maken dat een uiteindelijke beslissing gesteund wordt door het proces dat gevolgd is. Je stuurt een deurwaarder ook niet direct langs na het verlopen van de eerste factuur. Daar stuur je eerst herinneringen voor, ingebrekestellingen, om vervolgens de echte handeling uit te voeren die je dan ook juridisch goed kan onderbouwen.

Het is wel echt de allerlaatste stap voor de uitvoering, dat dan weer wel.

De KNVB kan natuurlijk niet anders, maar ik verwacht dat in hoger beroep het nu vanwege de nieuwe investeerder wel terug gedraaid wordt.

25 juni 2024 om 09:18

Vitesse heeft ook nog altijd geen bank en ook volgend jaar zal er een miljoenentekort opgevuld moeten worden. Dat wordt alleen maar meer als ze niet promoveren.

25 juni 2024 om 10:52

Het zal niet allemaal appeltje eitje zijn bij Vitesse, maar als ze of een sluitende begroting hebben of een eigenaar die garandeert dat de tekorten aangevuld worden dan zijn er volgens mij meer mogelijkheden dan problemen.

25 juni 2024 om 13:25

We hebben het niet alleen over tekorten van het afgelopen seizoen. Ook over het komende seizoen zal er een miljoenentekort zijn. Overigens denk ik niet dat die investeerder ineens een complete schuld overneemt. Die zetten dat waarschijnlijk om in een lening met gunstige voorwaarden. Hoe dan ook liggen ongetwijfeld lang niet alle details op tafel, anders was de man al veel eerder ingestapt.

Als ik mijn mede supporters mag geloven is dit de zogenaamde 'ingecalculeerde nederlaag '. Toch leest het niet lekker weg 🙄

25 juni 2024 om 09:07

Nee het is niet prettig, maar de KNVB moest wel.

25 juni 2024 om 09:20

Ja maar weet je wat ik wel eng vind.. Je leest overal "bronnen binnen de club" ik heb nergens een reactie van Guus Franke zelf gezien. Ik hou me hart daarom echt vast.

25 juni 2024 om 13:45

Die gaat natuurlijk nu niet aan de grote klok hangen dat hij ermee bezig is. Daardoor vermoeilijk je het proces. Er valt nog niets te zeggen tot alles geregeld is. Het is dus niet gek dat er nog niets gecommuniceerd is. Het zou eerder raar zijn als dat al wel gebeurd was.

25 juni 2024 om 10:54

Ik heb een vitesse supporter als collega en die begon vanochtend heel positief. Ook bij hem zag je dat het hard aan kwam. Dit ondanks het feit dat je eigenlijk ook wel weet dat de KNVB nu niets anders kan. Vitesse heeft al heel vaak uitstel gehad maar ze hebben nog niets concreet. De KNVB had gewoon geen andere keuze.

Hopelijk kunnen ze nog in beroep gaan en dan het noodlot afwenden! Ik blijf erbij dat het een verschrikkelijk verlies zou zijn voor het Nederlandse voetbal als Vitesse zou verdwijnen, niet in de laatste plaats omdat er dan waarschijnlijk weer zo'n afschuwelijk onder 21 team aan de KKD toegevoegd zou worden..

Hier moet toch op den duur een doorstart komen? Zo'n grote stad als Arnhem kan onmogelijk zonder BVO lijkt me

25 juni 2024 om 09:12

Agovv in Apeldoorn kon ook kapot en volgens mij heeft deze plaats nog iets meer inwoners dan Arnhem.

25 juni 2024 om 13:29

Iedere stad kan makkelijk zonder een BVO. Amsterdam gaat bijvoorbeeld echt niet failliet als Ajax niet meer zou bestaan. Die mensen geven hun geld dan gewoon uit aan andere zaken. Bovendien kost een wedstrijd ook nogal wat aan tijd, geld en middelen.

Wat is er nu anders?
Aantal keren de deadline niet gehaald...
Nu is Vitesse hun licentie kwijt...mits..... men voor 9 juli de boel geregeld heeft.

Ai, met alle begrip voor de streep die getrokken moet worden….
Doodzonde!

Hier kon je op wachten. Teveel problemen, teveel onduidelijkheden en veel te weinig nieuws voor de situatie waarin Vitesse verkeert. Dit komt helaas niet meer goed. Eeuwig zonde dat zo'n club de dupe is van passanten die allang elders tonnen per jaar verdienen.

25 juni 2024 om 10:57

Waarom zou dit niet goed kunnen komen? Als de geldschieter zorgt draagt voor het wegwerken van de huidige en verwachte toekomstige tekorten dan kun je vanuit dat standpunt toch weer groeien ? Ik snap jouw negativiteit niet zo.

25 juni 2024 om 13:28

Het is geen negativiteit (althans niet ongefundeerd), maar als er een geldschieter zou zijn die zomaar even tekorten weg wil werken en daar tientallen miljoenen voor over heeft op korte termijn, was die er allang geweest. Wel is er een kans dat dit een nieuwe lening aan de club wordt met gunstigere voorwaarden. Echter zit je dan weer met dezelfde constructie als weleer.

Verschrikkelijk nieuws en ik hoor iedereen het komt wel goed. Ik ben pas gerustgesteld als het daadwerkelijk zo is. Tot die tijd is de keiharde realiteit dat mijn/ons cluppie niet meer bestaat. En dan zegt men ze maken een doorstart.. In Nederland kan je geen doorstart maken. Je bent en blijft dan een amateurclub.

25 juni 2024 om 13:47

Natuurlijk kan dat wel. Je zult alleen moeten voldoen aan de regels en je zult vaak moeten promoveren. Met andere woorden: Je hebt vermogende mensen nodig die je daarbij helpen en supporters die blijven komen.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren