Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bayern en Real houden elkaar in evenwicht in heerlijk voetbalgevecht

Laatste update:

De eerste halve finale van de Champions League tussen Bayern München en Real Madrid heeft geen winnaar opgeleverd. De Duitsers knokten zich terug van een 0-1 achterstand, maar moesten uiteindelijk toch genoegen nemen met een gelijkspel: 2-2. Leroy Sané en Harry Kane scoorden namens de thuisploeg, Vinícius Júnior werd de grote man bij Real.

Bayern moest het stellen zonder Matthijs de Ligt, die afgelopen weekend uitviel in de wedstrijd tegen Eintracht Frankfurt en niet op tijd fit bleek voor de clash met Real. Konrad Laimer, ook uitgevallen tegen Frankfurt, verscheen wel aan de aftrap. De Oostenrijker zou uiteindelijk een dijk van een wedstrijd spelen.

Bij Real waren er basisplaatsen voor Nacho en Aurélien Tchouaméni, waardoor Eduardo Camavinga en Éder Militão op de bank plaatsnamen. Bayern - Real is met 27 onderlinge ontmoetingen de meest gespeelde wedstrijd in de historie van de Champions League en beide ploegen maakten andermaal duidelijk waarom.

Vanaf het eerste fluitsignaal stond het duel tussen de beide Europese grootmachten bol van de hoogstandjes. Het tempo waarmee beide ploegen voor de dag kwamen was beangstigend. Bayern dacht al na een minuut spelen op voorsprong te komen, maar zag doelman Andriy Lunin keren op een inzet van Sané.

Bayern dicteerde in de openingsfase, had ook het meeste balbezit, maar moest toezien hoe Real halverwege de eerste helft genadeloos toesloeg. Met een weergaloze pass zette Toni Kroos Vinícius vrij voor Manuel Neuer. De Braziliaan faalde niet: 0-1.

Bayern herpakte zich en kreeg kansen om de stand nog voor rust gelijk te trekken, maar slaagde daar niet in. Een vrije trap van Harry Kane ging naast. Aan de andere kant greep Noussair Mazraoui aan de noodrem door Jude Bellingham te vloeren op de rand van de zestien. Het kwam de voormalig Ajacied op een gele kaart te staan.

Ook na rust was het eerste gevaar van de bezoekers. Neuer moest zich maximaal inspannen om een van richting veranderd schot van Kroos uit het doel te houden. In de fase die daarop volgde draaide Bayern het duel binnen een paar minuten volledig om.

Eerst was het Sané die werkelijk schitterend raak schoot in de korte hoek. De buitenspeler trok vanaf rechts naar binnen en rondde op Robben-achtige wijze af. Niet veel later mocht Kane aanleggen vanaf de stip na een overtreding op Jamal Musiala: 2-1.

Waar Eric Dier de mogelijkheid had om Bayern naar 3-1 te tillen, waren de laatste gevoelige speldenprikken van de wedstrijd weer voor Real. Vinícius stuitte eerst nog op Neuer op aangeven van de ingevallen Luka Modric, maar was niet veel later wel trefzeker vanaf de stip na een overtreding van Min-jae Kim op Rodrygo: 2-2.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Arjen sané met een heerlijke goal. Eerste helft was top. 2e helft leek steeds meer op een Italiaanse competitiewedstrijd.

30 april 2024 om 22:59

Klopt. 2-2 een terechte uitslag maar dit gaat Real zeker thuis afmaken, ik zie geen kansen voor Bayern.

30 april 2024 om 23:02

Ik gaf Real ook weinig kans uit bij City. Met een snelle penalty en rode kaart kan het raar lopen natuurlijk.Vond Bayern beter spelen dan ik dacht. Toch bizar dat Real vrijwel nooit verzaakt in de CL de laatste 10 jaar. Overigens, die scheids heeft zich wel echt fantastisch ontwikkeld zeg. Kan me hem nog herinneren bij Feyenoord - Roma. Daar was het echt een lulletje die de wedstrijd compleet uit de klauwen liet lopen. Fluit nu vaak vrijwel foutloos

30 april 2024 om 23:10

Scheids was goed maar maakt nog wel cruciale fouten door teveel niet te fluiten voor duidelijke overtredingen. En straalt ook totaal geen gezag uit. Voor de rest inderdaad goed gefloten vandaag.

30 april 2024 om 23:44

“Ik gaf Real ook weinig kans”…. Ik ben maar gestopt met lezen.

1 mei 2024 om 19:05

Zoveel kans had Real ook niet bij City. Als ik de statistieken terug zie, zijn die allemaal duidelijk in het voordeel van City. Zelf heb ik delen van die wedstrijd gezien en zag dat Cit een behoorlijk overwicht had. Dat Real met penalty's doorging, was toch meer geluk dan wijsheid voor Real. Ik zeg dit neutraal, omdat ik van beide clubs geen fan ben.

30 april 2024 om 23:00

Geef mij maar meer van zulke Italiaanse wedstrijden dan. Veel kansen gezien de 2e helft aan beide kansen. Hoog niveau en tempo. Nu al zin in volgende week woensdag.

De Ligt > Kim Min Jae

30 april 2024 om 22:54

De Ligt + Kim.Als je alleen deze wedstrijd hebt gekeken kun je doen alsof die Kim niet kan voetballen. Maar is eigenlijk sinds zijn komst de beste cv van Bayern. Volgend jaar maar eens beoordelen met een goede coach.

30 april 2024 om 22:56

Dier*

30 april 2024 om 22:58

Voor wie ? Had het niet verwacht maar vind die veel beter spelen dan ik voor mogelijk had gehouden, die Dier.

30 april 2024 om 22:59

Kim is bij far niet de beste cv. Hij maakt eigenlijk altijd wel een foutje. De beste cv bij Bayern is de ligt en niemand anders.

30 april 2024 om 22:59

Kim maakt het hele seizoen al fouten, zit niet voor niets op de bank momenteel.

30 april 2024 om 23:01

De Ligt-Dier. Staat prima de laatste weken.

30 april 2024 om 23:02

@Musi26; de Ligt maakt toch ook geregeld een foutje? Kim is voetballend veel beter dan De Ligt. Ook hoe hij op een gegeven moment Vinicius de weg verspert vandaag toont toch wel zijn verdedigende klasse aan. Denk nog steeds dat hij in een tactisch draaiend elftal echt een geweldige meerwaarde kan zijn voor dit Bayern. Geen haat op de Ligt trouwens. Klasbak en een heerlijke vent; maar vind hem voetballend over de jaren niet beter geworden, en ook zijn verdedigende ontwikkeling had ik wat hoger ingeschat. Desondanks nog steeds een geweldige verdediger.

30 april 2024 om 23:02

Mensen zien 1 wedstrijd en denken direct dat een speler altijd zo speelt, met Upamecano had je vorig jaar hetzelfde. 1 zaadpot en jarenlang topvoetbal gaat door het putje.

De Ligt komt er wel, is nog jong.

30 april 2024 om 23:11

Hangover96. Dit zijn wel fouten in de halve finale CL, idem met Upamecano. Dat je daarop wordt afgerekend bij Bayern is niets dan logisch toch?

30 april 2024 om 23:14

Uiteraard, maar in dit geval wordt het altijd een beetje als excuus gebruikt om de Nederlandse bankzitter de basis in te praten.

Dat gebeurt bij elke ploeg trouwens, hoort er een beetje bij, de concurrenten van de Nederlandse spelers naar beneden praten.

30 april 2024 om 23:23

Nou daarin verschillen we dan van mening. Ik vind dit geen excuusjes maar zeer gegronde redenen ; )

De Ligt was overigens niet fit. Gaat me er meer om dat er iets fout gaat als zulke schutteraars voor je in de pikorde raken.

1 mei 2024 om 00:21

Maar De Ligt maakt toch ook geregeld een fout(je)? Dan zal ik dezelfde mensen niet horen zeggen dat Kim beter is dan De Ligt

1 mei 2024 om 07:29

Maar Kim was gisteren gewoon verantwoordelijk voor beide tegendoelpunten. dat kan echt niet in de halve finale CL.

1 mei 2024 om 13:16

Kim is geen moment de beste CV van Bayern geweest. Op een decent beginperiode na heeft hij gewoon een kut seizoen. De Ligt is echt comfortabel een niveau boven hem.

Kim jongen wat doe je ons aan

30 april 2024 om 23:00

2 goals hoogstpersoonlijk door hem. En dan nog bij de eerste goal de back de schuld geven bah. Snel De Ligt op die plek.

Dat Real stelt echt niks voor in de cl

30 april 2024 om 22:55

Nog geen enkele wedstrijd verloren dit seizoen in de champions league!

30 april 2024 om 22:58

En toch zijn er hele volksstammen die beweren dat we niks voorstellen. Om je te bescheuren toch?

30 april 2024 om 22:59

Gewoon geluk gehad met de loting....

30 april 2024 om 23:01

Tja en 1 normale overwinning in de ko waarbij ook nog dat doelpunt van Sesko discutabel werd afgekeurd. Wees er maar trots op wat een treurigheid om als grootste club zo te spelen in de CL.

30 april 2024 om 23:02

Geluk gehad met de loting? Tegen het grote city is geen gunstige loting zeker de return daarna op city

30 april 2024 om 23:33

Geluk met de loting? Alsjeblieft zeg Real heeft tegen alle topteams de afgelopen jaren wel gespeeld. Ook dit jaar weer de moeilijkste route met City en Bayern.

30 april 2024 om 23:48

Hoe herkennen jullie de sarcasme niet?! Real Madrid is altijd favoriet voor de CL, zeker thuis. Ze kunnen beter de naam veranderen naar Real Madrid League. Absolute topfavoriet die niet eens op 100% hoeft te spelen en ook nog basisspelers mist al heel het seizoen

1 mei 2024 om 00:25

DerKaiser hahahaha wat een grappenmaker ben je, geweldig! Het zit bij jou kennelijk heeeeel diep! Sterkte kerel!

1 mei 2024 om 01:18

Ze stellen heel veel voor, maar ik ga er niet voor zitten als neutrale kijker.

1 mei 2024 om 03:47

Elke keer meer flut reden aanhalen waarom Real succes heeft terwijl jullie dit heel seizoen al helemaal niets klaar spelen.. Geen drupje schande..

1 mei 2024 om 05:46

Beschouw jij je als messi en barcafan als neutraal? Volgens mij heb je een hele kast vol shirtjes van Real tegenstanders de afgelopen 8 jaar😆 Hou toch op!

30 april 2024 om 22:57

Spelen oersaai maar maken optimaal gebruik van de ruimte, ook dat is een kwaliteit. Waar zij 1 kans nodig hebben heeft de tegenstander er 5 nodig..

30 april 2024 om 23:03

Het is ook allemaal niet zo indrukwekkend, maar tactisch staat het wel goed. Ik snap dit soort opmerkingen ook niet. Het is een peperdure selectie die na de zomer alleen maar duurder wordt en je gaat je druk staan maken om mensen die het allemaal niet zo geweldig vinden? Je bent immers voor Real Madrid omdat je regelmatig iets te juichen wilt hebben...

1 mei 2024 om 00:11

Ze maken precies gebruik van hun kwaliteiten. Dat het saai en laf is ben ik met je eens maar ze halen er wel resultaat uit steeds maar weer.

2-2 is denk ik wel terecht, maar ik geef Real de beste kansen in de return, toch meer kwaliteit en je hebt het idee dat ze nog meer in de tank hebben dan ze nu laten zien.

30 april 2024 om 23:01

Klopt had ook het idee dat ze veel meer konden brengen. Vooral teleurgesteld in Bellinghem. Die was slecht vandaag. Kroos en Vinicius uitstekend gespeeld. Rudiger ook een topper.

30 april 2024 om 23:41

Komop zeg, Bayern mistte Coman,Gnabry,De Ligt en Davies in de basis. Bayern was ook niet op volle sterkte.

30 april 2024 om 23:56

Gnabry, De Ligt en Davies zijn geen vaste basisspelers en Coman eigenlijk dit seizoen ook niet door zijn blessures. Heeft bijna niet gespeeld in 2024 en over het hele voetbaljaar pas 2x 90 minuten.

1 mei 2024 om 00:23

Davies en Gnabry zijn geen vaste basisspelers meer. Coman inderdaad wel. Maar ja Real heeft ook al maandenlang Courtois, Militao en Alaba niet. Dus slecht excuus dat Bayern niet op volle sterkte is als Real dat ook niet is.

1 mei 2024 om 06:55

Klopt Courtois had die eerste goal (hoe mooi die ook was) wel tegengehouden met juiste positionering en reflex.

Heerlijke wedstrijd gezien, dit is wat je wil op een CL-avond. Real maakt dit thuis wel af.

Prima resultaat met 2-2 in de Allianz Arena. Bizar dat je slecht begint in de 1e helft maar op 0-1 eindigt en in de tweede helft begin je prima en dan sta je binnen 4 minuten 2-1 achter. Vazquez aan Real kant echt de slechtste man. Verdedigend had ik dat wel verwacht maar aanvallend was het ook matig bij hem. Veel slordige passes op gevaarlijke momenten. Jude helaas onzichtbaar maar voelde ook erg traag aan met alles wat hij deed. Bij Bayern was Kim de slechtste. Die kerel stond slecht bij de 0-1 en daarna had die geen grip op Rodrygo en veroorzaakt een penalty. Maar goed goede uitgangspositie en hopelijk met onze eigen publiek kunnen we de finale halen.

30 april 2024 om 23:22

Waar Lucas uitstekend was tegen Barca, mede door de afwezigheid van een goede flankspeler links bij Barca, was hij dramatisch vandaag. Musiala leek de beste speler ter wereld door hem. Mendy zag er ook niet goed uit en gaf te veel ruimte weg.

Jude is al een tijdje uit vorm helaas en werd terecht gewisseld. Dit Bayern is minder sterk dan City en Real kwam meer aan voetballen toe, volgende week zullen beide teams weer compleet zijn. Hoop dat Ancelotti wel aanzet om wat goals te maken i.p.v. dat achteruit hangen na een voorsprong.

Real mag Kim bedanken wat een beperkte verdediger en mensen maar afvragen waarom De Ligt met Dier speelt dat is dus de reden. Kan nog alle kanten op, Bayern is uit vaak net zo goed als thuis in de CL. Als ik Tuchel was zal ik lekker Real het spel gaan maken en counteren met Musiala, Gnabry en Sane. Wellicht is Coman er dan ook weer bij met Matthijs.

30 april 2024 om 22:56

En Bayern mag Vazquez bedanken? Nee vast niet.

30 april 2024 om 22:57

Ja vanuit Real kant is dat inderdaad jullie achilleshiel. Je zal haast denken waarom Valverde geen rechtsback staat.

30 april 2024 om 22:56

Elke trainer van Bayern heeft de plicht zijn verdedigers sterk te maken als iemand uitvalt. Blijkbaar ziet men dit niet bij Tuchel.

30 april 2024 om 23:14

Wat een onzin zeg. Dat kun je over elke topclub zeggen. Ten Hag heeft ook veelvoudige CL winnaars, wk winnaar en veelvoudige internationals bij toplanden achterin staan maar dan ligt het altijd aan de verdediging. Dit zeg je gewoon omdat het Tuchel is.

30 april 2024 om 23:19

Ik stel gewoon vast dat bepaalde spelers geen zelfvertrouwen hebben en bijgevolg mentaal oplapwerk nodig hebben.
Onder Flick en Heynckes heb ik niks van ontevredenheid gemerkt van spelers die op de bank zitten.

30 april 2024 om 23:32

Ik snap wat je bedoeld maar ik denk toch dat Kim het niveau gewoon niet aan kan. Hij leek indd snel in paniek aan de bal. Maar daar moet je op dit niveau tegen kunnen en anders een andere club zoeken

30 april 2024 om 22:56

En Bayern Lucas Vazquez.

Volgende week gewoon weer met Carvajal

30 april 2024 om 22:56

Dat was meer omdat Kim geblesseerd was.

30 april 2024 om 22:56


ja ja....de Light is de messias natuurlijk. Ook dan had Vinicius hem geklopt in die run.

30 april 2024 om 22:57

Geklopt op de deur?

30 april 2024 om 23:00

De Ligt kennende was hij met zijn armen gaan slingeren en rood gepakt.

30 april 2024 om 23:03

De totaal niet (meer) wendbare de Ligt die een Vini in vorm af kan stoppen, geloof je het zelf? Behendige aanvallers zijn al jarenlang de kryptoniet van de Ligt, die krijgt volgende week gewoon een vergelijkbare behandeling als Kim vanavond.

30 april 2024 om 22:57

Ja dat mensen Kim verkiezen boven Dier komt denk ik dat mensen gewoon simpelweg nooit de Bundesliga kijken en maar wat roepen. Dier is gewoon de meest stabiele verdediger bij Bayern van de tweede seizoenshelft. Dat zegt genoeg over de kwaliteiten van de verdedigers die ze bij Bayern Munchen hebben. Waar de Ligt nog wel oke is op af en toe een foutja na heb je aan Upa en Kim helemaal niks. Beide zijn ze positioneel zeer zwak, en Kim is daarbij ook zeer traag. Het enige voordeel van Kim is t.o.v. Upa is dat hij geen rode kaart pakt in een belangrijke pot. Maargoed volgens Hoennes ligt het allemaal aan Thomas Tuchel dat hij deze spelers niet beter maakt.

30 april 2024 om 23:04

Hoennes zit wel iets dichter op het vuur dan Heinazijn natuurlijk die geen slecht woord over Tuchel aan kan.

30 april 2024 om 23:11

Elke trainer die Bayern coacht heeft de plichte alle spelers sterk te maken.
Onder Hitzfeld, Heynckes en Flick werden destijds alle invallers sterk gemaakt om in te vallen op belangrijke momenten als een belangrijke pion uitvalt.
Er zijn enkele spelers die zonder zelfvertrouwen voetballen.

30 april 2024 om 22:59

Vazquez was ook net zo zwak lol. Musiala had alle ruimte en tijd.

30 april 2024 om 23:00

En Bayern mag Vazquez bedanken, wat is je punt?

30 april 2024 om 23:16

Dat Real als grootste club ter wereld saaie catennachio voetbal speelt, zelfs het Inter van Mourinho bracht meer genot om naar te kijken.

30 april 2024 om 23:20

Tja leuk maar zijn we wel gewend van Ancelotti. Die weet hoe je zulke prijzen wint. Daarnaast had niemand verwacht dat je met deze selectie in de halve finale staat. Bayern komt met Gnabry, Davies, Guerreiro aan. Wij komen aan met Joselu en Brahim omdat je niet meer aanvallers hebt.

30 april 2024 om 23:25

Real heeft gewoon met Bayern en City de sterkste selectie in de CL. Qua middenvelders heb je dan weer een Modric en Camavinga op de bank. Barca, Spanje en City lieten al eerder zien dat je geen topspits nodig hebt om succesvol te zijn.

30 april 2024 om 23:35

Real heeft een gebrek aan aanvallers. Rodrygo en vooral Vini is top. Maar daarachter met Joselu en Brahim is het matig. Vooral als die eerstgenoemde je enige echte spits is. Wij hebben Mbappe nodig simpel. Je kan niet eeuwig spelen met zo’n aanval.

1 mei 2024 om 00:21

Niks mis met Brahim. Waanzinnig goed in zijn topkwaliteiten, echt bij vlagen ongrijpbaar. Alleen allround niet genoeg om basisspeler te zijn, en dat is geen schande. Toch breng ik persoonlijk liever hem in dan pak hem beet Felix, Grealish, Gakpo, Kolo Muani, Gnabry en ga zo maar door.

1 mei 2024 om 08:53

Dat gelul altijd over mooi voetbal, Real Madrid wint in de laatste 10 jaar 5x de CL, 5 keer!

Lekker mooi voetbal spelen dan! Winnen wij nog een paar Cl's.

1 mei 2024 om 10:21

@ Derkaiser123 Ik moet je echt zeggen, vaak sla je de plank behoorlijk mis met je opmerkingen als het op Real Madrid aankomt. Het feit benoemen dat Real Madrid de grootste club ter wereld is, betekent niet automatisch dat we elke week fantastisch voetbal moeten laten zien. Wat 'attractief voetbal' precies inhoudt, is bovendien heel subjectief. Misschien erger jij je aan Real Madrid omdat je een fan bent van Bayern, Barca, of City, wie zal het zeggen? En dat is prima, iedereen heeft zijn voorkeuren. Maar beweren dat we 90 minuten lang de bus parkeren zoals Atletico Madrid, is gewoon niet waar. Real staat bekend als een counterploeg, en hoewel dat de laatste tijd misschien wat minder is geweest, is dat nog steeds onze speelstijl. Als de trainer ervoor kiest om efficiënt voetbal te spelen en niet de tegenstander in de kaart te spelen, passen we ons daaraan aan. We zijn geen tikki-takka team, en dat hebben we ook nooit nagestreefd.

Maar laten we even realistisch blijven. Wat hebben we eraan om in de halve finale UIT tegen Bayern plotseling onze tactiek te veranderen en het spel te willen domineren? Dat zou alleen maar in het voordeel zijn van Bayern. Dat weet je zelf ook wel, want ik zag in een van je reacties dat je hoopt dat Tuchel volgende week Real meer balbezit geeft... tja...

En over die sterkste selectie waar je het over hebt... ik weet niet waar je het vandaan haalt. Real Madrid speelt met een team dat bijna gehalveerd is door blessures. Courtois ligt eruit (normaal gesproken een vaste waarde), Militao is ook geblesseerd (een andere basispion), en we hebben Vini ook vaak moeten missen vanwege blessures. Carva is momenteel ook geblesseerd. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het gemis van een echte topspits. Dus waar heb je het eigenlijk over? Het middenveld is misschien wel luxueus bezet, maar op andere posities moeten we vaak improviseren. We hebben dit seizoen al vaak genoeg gezien dat we middenvelders als Tchao of Cama achterin moesten opstellen, en in de aanval moeten we het vaak doen zonder echte topspits.

@kaka2007 in 9 jaar 5x(!!!), amigo

1 mei 2024 om 13:39

Ja, dat valt duidelijk af te leiden uit "madrid mag Kim bedanken" wat een onzin zeg. Die twee staan compleet los van elkaar.

30 april 2024 om 23:01

Als Dier je tot de beste verdedigers behoord kan je beter stoppen met t promoten van je o zo heilige buli. En kom niet aan met je, we hebben Arsenal uitgeschakeld en hoeveel engelse clubs zitten er nog in. Want a, ik promoot niks zo overdreven als jij nonstop doet l, en b. Dier is niet de reden dat bayern in de halve finale staat

30 april 2024 om 23:06

Ik ben alleen bang dat Bayern daar niet voor gemaakt is. Daarom ging het ook zo mis met dat 5-3-2. Dit Bayern moet aan voetballen toekomen. Het probleem is dat ze ook net een tegenstander loten die daar goed op inspeelt.

Misschien is een tactiek a la Klopp wel handig, met twee backs die alsmaar gaan en twee controleurs die de boel dichtlopen. De spelers die dat kunnen bij Bayern op het middenveld, zijn immers ook prima aan de bal. Dan heb je wel direct veel dynamiek en daar heeft Real Madrid wel moeite mee.

30 april 2024 om 23:09

Als er nou 1 ploeg is waar Real Madrid geen moeite mee had, dan is het wel Klopp’s Liverpool.

30 april 2024 om 23:20

@hangover96

Naja geen moeite lijkt me overdreven. Vooral in die finale waarin Courtois een heldenrol had(al calculeert Madrid ook goed in dat bijna niemand Courtois verschalkt vanuit lastige hoeken of buiten de 16) had Real toch best wat moeite.

Los van dat won Madrid meestal toch vrij gemakkelijk van Liverpool ja.

30 april 2024 om 23:20

Liverpool nog wel, wanneer hebben die voor het laatst van ons gewonnen dan?

Rare wedstrijd weer van Real Madrid. In minuten dat je de mindere bent en compleet achteruit word geduwd ga je zelf scoren en de tegenstander het gevoel geven dat ze niks gaan rapen.

Vervolgens beginnen wij de 2e helft fantastisch en lijkt het alsof Bayern aan het opgeven is, maar vervolgens zelf 2 keer uit het niets scoort

90 minuten is heel lang in Bernabeu, dit komt dus echt goed. Als Bayern in eigen huis al zo onzeker verdedigt, die gaan echt choken in Bernabeu.

Vinicius begint meer en meer op de karakter van Cristiano Ronaldo te lijken. Mentaal zo sterk, stond weer op wanneer Real Madrid hem het meest nodig had.

Ps: Vazquez is als invaller zoveel beter dan als basisspeler was echt zo slecht. Carvajal is volgend week gelukkig terug. En ook Courtois zou ik echt niet lang mee wachten mits hij fit is, Lunin heeft nu wel belangrijke dingen gedaan maar heeft elke wedstrijd een doelpunt geslikt waar je vragen bij hebt.

30 april 2024 om 22:57

Vazquez tegenover Musiala is echt killing. Leek wel een speeltuin voor Musiala.

30 april 2024 om 22:59

Lucas tegen Sane was ook killing. Zelfs de laatste 8 minuten tegen Davies hield ik m’n hart vast. Ik vind Vazquez een topper hoor, echter niet om z’n kwaliteiten maar z’n verdiensten voor de club en bereidheid om tweede viool te spelen jarenlang.

30 april 2024 om 23:00

Vazquez echt drama zeg. Aanvallend, waar die normaal wel aardig is, was het heel zwak vooral zijn passing ging telkens mis. Verdedigend was die nooit goed en dan krijg je dit. Zo’n stomme penalty weggeven. Carvajal terug is mooi voor volgende week.

30 april 2024 om 23:15

@CMG-

Jullie gaan het thuis afmaken zoals jullie tegen City deden alvast gefeliciteerd met jullie 15e CL titel!

Hier hou ik een zuur gevoel aan over.
Voorin maakt Bayern de kansen niet af en achterin maakt dezelfde verdediger zonder zelfvertrouwen 2 fouten die resulteren in 2 onnodige tegendoelpunten.
Ik verwacht dat Real dit afmaakt volgende week.

Zeer jammer dat de manschappen van Thomas Tuchel nog de gelijkmaker moesten incasseren. Thomas Tuchel verdiende de zege vanavond. Hij weet zijn team toch elke keer weer klaar te stomen voor het grote werk, Thomas Tuchel, maar ja, daarom heet je tenslotte ook Thomas Tuchel. Verder laat ik het hier maar bij, anders wordt het echt Toomuch Tuchel.

30 april 2024 om 23:07

Klaar te stomen? We hebben het hier over Bayern, niet 1 of andere underdog die de verrassing van het seizoen is. Bayern hoort gewoon klaar te zijn voor dit soort wedstrijden. Zo indrukwekkend vind ik het Bayern onder Tuchel absoluut niet.



Real gaat dit gewoon afmaken thuis, is en blijft de koning van het voetbal....

Ik wilde eigenlijk een reactie typen dat een opstelling met Laimer, Mazraoui en Dier geen wereldtop is, maar Laimer vond ik wel erg goed vandaag. Waarom Dier er in staat begrijp ik toch echt niet.

30 april 2024 om 23:00

Dier speelt al weken prima en als je Kim en Upa ziet begrijp je ook waarom hij speelt.

30 april 2024 om 23:02

Is dit seizoenshelft gewoon hun beste verdediger. Tevens aan de bal enorm sterk. Vandaag ook gewoon solide.

30 april 2024 om 23:03

Speelde ook gewoon goed. Speelt eigenlijk sinds hij bij bayern speelt altijd goed. Is ook zoveel beter aan de bal dan de ligt en kim. Niet alleen je mening baseren op de naam he!

30 april 2024 om 23:09

Dier komt ook veel beter tot zijn recht als centrale verdediger. Hij begon als verdedigende middenvelder bij Tottenham, maar dan is het pure middelmaat.

30 april 2024 om 23:18

Daar stond hij opzich al jaren niet meer hoor. Maar t klopt zeker dat het gewoon een voetballende centrale verdediger is. Heb ook altijd gedacht dat het een topverdediger kan zijn, alleen lukte hem het bij spurs nooit helemaal consistent te zijn. Maar dat kan natuurlijk ook aan spurs liggen. Mooi om het hem bij bayen goed te zien doen. Als ik het iemand gun is hij het wel.

Ik probeer echt te snappen met welke gedachte elke keer Joselu erin wordt gebracht. Snap er niks van.

30 april 2024 om 22:57

Vraag ik me ook af. Liever dan een Arda erin gooien.

30 april 2024 om 22:57

Je wilt een spits inbrengen, maar je hebt alleen Joselu.

30 april 2024 om 23:02

Je hebt allemaal zulke gasten op de bank zitten. Buitenom Modric en Camavinga heb je geen kwaliteiten om in te brengen. Arda zijn tijd komt wel.

30 april 2024 om 23:11

Tegen ingravende ploegen in La Liga is het heel logisch, in de CL snap ik het tot nu toe ook niet haha.

30 april 2024 om 23:21

Tja zegt genoeg dat het je enige echte spits is. Joselu is leuk tegen de lage ploegen in La Liga. Maar in de CL is die natuurlijk niet goed genoeg. De reden ook dat Mbappe koste wat het kost moet komen voor volgend seizoen. Je hebt veel meer nodig voorin.

Waar Madrid vorige week tegen Barca alle nipte situaties net in hun voordeel zag uitvallen was het vandaag anders. Die tackle van Mazraoui, is Rodrygo een metertje centraler is het rood. Of die strafschop, de lichtst mogelijke strafschop die je enigszins kan geven.

Hoe dan ook weinig te klagen met 2-2. Ref was overigens perfect vanavond, mag gezegd.

1 mei 2024 om 02:21

@real8madrid

Vind je best quasi altijd een goede kijk erop hebben, echter die penalty is toch overduidelijk? Die is zelfs niet licht, die is gewoon oerdom van Vazquez. Turpin was dan ook zeer resoluut bij het fluiten van die strafschop. Idem dito bij die van Rodrygo.

Mazraoui was zeker niet de laatste man, Kim liep 1,5m naast hem. Verschil met Yamal en Bellingham is dat Yamal naar binnen sneed en Bellingham rechtdoor liep. Rüdiger was overigens achter Camavinga toen terwijl Kim hier naast Mazraoui liep.

1 mei 2024 om 13:56

Wat Vazquez deed was ook dom inderdaad maar als je zegt dat hij hem aait over zijn scheen zit je al op het randje van overdrijven, zo licht was het contact. Daarmee zeg ik niet dat hij onterecht was, daarom noem ik hem de lichts mogelijke strafschop die je kan geven.

Mazraoui was inderdaad niet de laatste man, echter als dat een meter centraler gebeurd is hij dat wel, dan is er niemand anders dichter bij goal dan Bellingham. Als hij een baltoets eerder naar binnen had gesneden bijvoorbeeld. Exact hetzelfde als Yamal, verticaal gezien het diepste maar niet loodrecht op doel waardoor er nog een speler van de tegenpartij dichter bij doel is, hier Kim en in el classico Fede.

Als je in beide situaties een lijn trekt van alle betrokken spelers richting goal zijn in beide situaties Bellingham en Yamal net niet de kortste lijn. Verschuif beide een meter oid naar het centrum en ze zijn dat wel.

1 mei 2024 om 08:54

Penalty was i.m.o wel terecht hoor, gewoon dom van Vasquez en daarin zie je dat het geen verdediger is.

1 mei 2024 om 14:00

Ik zeg ook niet dat ie niet terecht is.

Man wat een matige verdediger die Kim. Komt als een A-junior mee met vinicius als hij de vooractie maakt. En legt Rodrygo even neer met een houdgreep voor een penal tegen. Als de Ligt niet beter is dan hem, kun je beter naar Ajax komen waar je wel gewaardeerd wordt (ja weet dat hij geblesseerd was)

30 april 2024 om 22:59

De Ligt speelt altijd als hij fit is. Is dat niet genoeg waardering?

30 april 2024 om 23:01

Minjae heeft gewoon mentaal oplapwerk nodig. Onbegrijpelijk dat Tuchel hem niet sterk maakt als een belangrijke pion zoals de Ligt uitvalt.

30 april 2024 om 23:12

Tuchel heeft het ook wel zelf in de hand gewerkt. Die heeft de boel achterin volledig omgegooid en heeft eigenlijk het geluk dat De Ligt de ervaring heeft om te weten hoe het is om geslachtofferd te worden. Die is mentaal wel heel wat stabieler geworden.

Continu rouleren met Upamecano terwijl Kim al sinds november matig tot slecht speelt, De Ligt eerst passeren en daarna vaag rouleren als hij weer fit is, Dier die de ene keer wel, de andere keer niet speelt. Op die manier blijf je centraal achterin kwetsbaar en afhankelijk van de vorm van de dag. Ook tevens 1 van de meerdere signalen dat Tuchel te licht is voor dit Bayern.

30 april 2024 om 23:21

@mentalist

Ik dacht dat Kim een geweldige verdediger was en het geweldig deed bij Bayern?

Maar wat hij vandaag liet zien was wel lachwekkend slecht. dat kan niet op dit niveau.

1 mei 2024 om 13:19

Nee, speelt op de begin periode na gewoon heel erg matig. Heeft niets in de basis bij Bayern te zoeken.

Hoe kan je nou zo kut spelen in de Bundesliga(lichtelijk overdreven) en dan weer tegen Real en Arsenal wel het normale Bayern niveau aantikken? Daar kan ik met m’n verstand niet bij. Gok wel dat Real thuis de klus gaat klaren. PSG-Real wordt het

30 april 2024 om 22:59

Ze halen gewoon een prima puntengemiddelde en spelen de laatste weken prima in de Bundesliga. Leverkusen punten gemiddelde is zelf voor Bayern proportie buitencategorie.

30 april 2024 om 23:00

Kut spelen is overdreven. Leverkusen is gewoon te constant en te goed geweest. Bayern is wel best of the rest in eigen competitie.

30 april 2024 om 23:15

De waarheid ligt ergens in het midden. Bayern is ook weer niet zo slecht als men nu schetst, maar ploegen als Arsenal en Real Madrid zijn ook weer niet van het allerhoogste kaliber op het moment. Vergelijk dit Real Madrid met het Real Madrid van 7 of 8 jaar geleden en het valt wel redelijk tegen hoor. Echter zijn er op dit moment gewoon niet veel ploegen die uitblinken. Misschien Real Madrid volgend seizoen weer als Mbappe ook aansluit, maar de gehele wereldtop is eigenlijk niet heel indrukwekkend. Ja, City op een goede dag. Echter zijn ze dan ook niet te verslaan mits iedereen ook fit is.

Vorig jaar al Upamecano die als een amateur verdedigd tegen city. Vandaag Kim die het niveau niet aan kan. Zonde voor Bayern maar wel genoten van de wedstrijd

Zonde dat Bayern het niet door kon zetten en dan nog door een stomme actie een penalty/goal tegen kreeg...

Dat zal wel eens de beslissing geweest kunnen zijn, maar laat me graag verrassen komende week.

Scheidsrechter man of the match. Sane en Musiala ook erg gevaarlijk.

Kijk uit naar volgende week!

30 april 2024 om 23:03

Mag ook is een keer gezegd worden indd. Floot een zeer sterke partij!

30 april 2024 om 23:21

@chi7

Vond je?

Scheids floot gewoon prima.

30 april 2024 om 23:23

Dat bedoelt die toch ook. Scheidsrechter MOTM omdat die gewoon goed floot.

30 april 2024 om 23:25

@modricmagic

Sorry dacht dat die het juist andersom bedoelde.

Klopt helemaal verder scheids floot prima.

Leuke wedstrijd. Bayern had de betere kansen maar kon het niet afmaken. Toen het 2-1 stond had ik niet het vertrouwen dat ze het vol gingen houden. Kane best magertjes wat hij laat zien. Tegen Arsenal vond ik hem ook niet echt goed spelen twee wedstrijden lang.

Musiala en Sane hebben het meeste werk gedaan bij Bayern qua aanvallende intenties. Bij Real Vini en Rodrygo de beste spelers. Tchouameni ook prima. Bellingham terecht gewisseld. Vrije rol maar bracht veel te weinig.

Laimer topper. Kane held. Sane gescoord sinds oktober. Medelijden met Minjae. 50/50 volgende week.

Musiala is echt een genot om naar te kijken. Zo behendig en snel in zn acties. Hoop voor Bayern dat hij wilt verlengen want dit is echt een parel die je niet kwijt wilt. City zal hem denk ik maar al te graag willen oppikken.

30 april 2024 om 23:17

@Barca--070

Musiala is swerelds en zonder twijfel een van de beste op zijn positie wat heb ik genoten van hem.

Mocht Musiala niet willen verlengen en zijn contract laten aflopen, Hoop ik van harte dat Barca hem haalt

1 mei 2024 om 08:35

Absoluut mee eens. Al vond ik hem de eerst helft nog vrij matig, daar hij zich echt regelmatig vast dribbelde.

Maar daarna zag je inderdaad wat hij kan. Heerlijke versnelling, alles op hoog tempo en hij lijkt vaak de bal of controle te verliezen, maar heeft hem dan toch! Knap!

Goede uitslag maar de manier waarop vindt ik het niet leuk typisch ancelotti stijl afwachtend spelen bang en dit als grote real ik zeg dit al veel eerder niet alleen door vandaag ancelotti moeten we hem bedanken voor bewezen diensten het wordt tijd nu voor verfrissing en dat real een trainer moeten aanstellen die aanvallend voetbal speelt dominant want met zo'n instelling altijd doe je real met zon grote sterren en talenten gewoon onrecht aan ik zou blij zijn als xabi alonso naar real komt.

1 mei 2024 om 10:37

Heb je ooit vaan een punt (.) of een komma (,) gehoord?

Manier waarop maakt niet uit. Real Madrid haalt hier gewoon een prima resultaat wat ze thuis kunnen gaan afmaken.

Heerlijke wedstrijd gezien en ja zoals meerderen hier ook denken: Real is niet te onderschatten, ze gaan dit karwei thuis afmaken. Toch weer stiekem favoriet om die CL te winnen

Sierd de Vos bedankt! Morgen per direct mijn abonnement van Ziggo stop zetten.

Krijg ik morgen aan de lijn weer gratis abonnement van Ziggo aangesmeerd. Nee, nu meteen stoppen por favor!

Verschil niet eens kunnen zien tussen Kroos en Mendy.

Noussair Mazraoui petje af voor hem en respect tussen al die grote spelers. nooit gedacht dat hij de top zou halen onze ex ajacied.

Top wedstrijd gezien. Zuur dat je in de tweede helft binnen 4 minuten het zo makkelijk weggeeft. Vazquez was echt verschrikkelijk tegen Musiala. Gelukkig is Carvajal volgende week weer van de partij. Al met al, gekomen voor een resultaat en die hebben we ook te pakken. Voor mijn gevoel, zat er een overwinning echt in.

Slechtste wedstrijd ooit van Bellingham. Werd ook terecht gewisseld. Het is hem vergeven, jongen is pas 20 vergeet dat niet. Hopelijk zien we de Bellingham die we altijd gewend zijn volgende week.

Vinicius JR, big big player. Zegt aardig veel dat hij de eerste penaltynemer is. Vindt ze tot nu toe niet echt met overtuigend erin gaan, maar oke boeiend. Als ze maar erin gaan.

Scheidsrechter was trouwens geweldig. Puike pot gefloten. Beide penaltys zwaar terecht. Mag van mijn volgende week ook weer fluiten.

1 mei 2024 om 08:38

Zolang Vini naar de keepers blijft kijken en die telkens zo vroeg duiken en/of een beweging maken, is het aardig simpel en kan je hem altijd ''half slap'' inschieten.

Harry Kane trapt tegenwoordig ook niet meer stijf en hard linksonder. Die kijkt tegenwoordig ook naar de keeper en trapt hem dan half hard in een hoekje (ofja, niet eens in een hoekje).

Zag je bij Raya en gister ook bij Lunin. Die gaan veel te vroeg, waardoor het simpel is voor Kane om hem relatief matig inte schieten en toch te scoren.

1 mei 2024 om 08:54

@realmadr!d

Bellingham houdt ervan om in zijn eigen tempo te spelen. Maar je ziet dat het soms wel vervelend is, als de ploeg net het tempo aan het verhogen is met 1x raken, dan neemt hij de bal aan, gaat draaien, gaat een duel aan, en moet dan terug passen - hele tempo uit de aanval. Dat gebeurde gister ook te vaak.
Maar goed, hij is pas 20 inderdaad en heeft al bijzonder dingen laten zien dit jaar.

1 mei 2024 om 10:05

Bellingham werd gewisseld omdat hij kramp kreeg, de vermoeidheid is hem aan te zien. Hij maakt ook heel veel ' vuile (kilo)meters ' voor de ploeg. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten als je dat week in/week uit doet

Bayern was iets beter, maar het is ook voetbal dat de beste ploeg niet altijd wint. Het is nog niet gespeeld. Ik hoop dat Tuchel tegen zijn spelers zegt dat Real de bal mag hebben. Real wil namelijk de bal niet graag. Leg het initiatief maar bij Real als Tuchel zijnde en ga nu als Bayern maar op de counter loeren.

Real wint de CL, let maar op, spelen oersaai voetbal maar winnen wel of komen altijd terug van een achterstand, heb niks met Madrid verder, maar denk wel dat ze de CL winnen.

Leuke wedstrijd, maar om nou te spreken van een heerlijk voetbal gevecht? Dit haalt het niet bij eerdere edities hoor.

Goede pot gezien, waarbij Bayern veelal de bal had, maar het vrij fors ontbrak aan creativiteit en voetballende kwaliteiten.
Kane die te vaak uitgezakt kwam en dan een half boogballetje naar de zijkant gaf. Vervolgens stond er niemand voor de goal etc....

Het moest vandaag van Musiala komen, die ik op het begin vrij matig vond spelen en zich best vaak vast vond dribbelen. Daarna herpakte hij zich wel en pakte hij een goede pingel mee ook, mede dankzij de domme actie van Vazquez (maarja, dat deed Kim daarna dunnetjes over)....

Verder was Sané ook aardig goed en moest het echt van hem en Musiala komen, maar de beste vond ik toch wel Laimer gister. Die man zette echt constant druk, zat er heel vaak tussen en gaf bijna iedere bal wel gewoon goed.

Verder bij Madrid een sterke Kroos gezien en flitsen van Vini natuurlijk!

Modric kwam erin en strooide ook meteen met 2 heerlijke passjes. Mooi om te zien dat hij het nog altijd kan!

Overigens ook een compliment voor Dier. Oogde aardig stabiel en had ik niet verwacht. Speelt ook nog eens links en was beter dan Kim in mijn ogen, die een aardig grove fout maakte bij de pingel, maar ook bij de tegengoal (waar hij veel te ver doorstapt).

Is het niet Upamecano, is het een andere topaankoop die de fout ingaat centraal achterin bij Bayern in de Cl... Jammer!

1 mei 2024 om 14:05

Wat betreft de vergelijking tussen Dier en Kim is het natuurlijk ook wel makkelijker presteren voor degene die geen mannetje heeft vanwege het systeem van de tegenstander dan voor degene die de hele wedstrijd Vini moet dekken.

Best een aangename wedstrijd. Vooraf had ik Bayern niet zo veel kans gegeven tegen Real en had ik een ander soort spelbeeld verwacht. Ze deden het echter wel goed hoor, vond ze regelmatig de baas over Real. Het is ook wel een keuze van Real om zo te spelen, dat snap ik ook wel. Ze leunen achterover en gaan dan keihard counteren met die twee speedsters voorin + Bellingham en Valverde die aansluiten

Iedereen valt hier Kim aan, vond hem eigenlijk niet zo super slecht spelen. Enkel de penalty vind ik een enorme fout. Voor de rest was hij bij de les en ook voetballend was het wel goed. Bij het doordrukken op Vinicius vind ik hem niet de verkeerde keuze maken, het is aan Kimmich om naar binnen te dekken. Rodrygo stond helemaal tegen de lijn geplakt, die is daar nooit gevaarlijk. Wel een schitterende vooractie van Vinicius moet gezegd worden. Die is zich aan het ontwikkelen (of is het eigenlijk al) tot het niveau Haaland-Mbappé.

Real zal gewoon weer die CL pakken. Het maakt niet uit hoeveel% balbezit je hebt, je veelal op hun helft speelt, het meest gevaarlijk bent: uiteindelijk gaat het om doelpunten maken. Iedereen kiest zijn eigen tactiek daarvoor. Uiteindelijk heeft de winnaar gelijk. Of het wellicht past bij de statuur van Real? Dat is een persoonlijke mening. Iemand kan reactie voetbal mooi vinden, de ander houdt van tiki-taka, de ander houdt van lange ballen. Mooi is subjectief en dat wordt nogal onderschat door velen. Uiteindelijk zal het bijna geen enkele Madridista wat schelen. Zolang ze winnen zullen ze blij zijn en terecht. Die klaren dit klusje wel in Bernabeu. Jammer dat Coman er niet bij is, die zorgt altijd enorm veel voor gevaar. Extra diepgang op de vleugels kan Real wel meer pijn doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren